Buitenlandse liefde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 14:56

Lau schreef:
Ook zou ik kijken of je via de politie een contact en straatverbod kan krijgen gewoon om zeker te zijn dat die banketstaaf nooit meer in je leven komt.
Dit lijkt mij héél belangrijk.

Verder alle banden verbreken en zorgen dat je een veilig netwerk om je heen creëert. Ook gezamenlijke vrienden inlichten zodat hij deze niet kan bewerken, of voor zijn karretje kan spannen om dingen over jou te weten te komen.

Verder is het misschien verstandig om een beetje afstand tot die Engelse jongen te houden, zonder het contact te verbreken. Weerhoud jezelf ervan om bij hem je hart uit te storten. Anders maak je jezelf (opnieuw) erg kwetsbaar.

Misschien is het een idee om eens een training zelfverdediging te volgen, of op een sport te gaan waarbij je dat soort technieken traint. Niet zozeer om je als de nood aan de man komt letterlijk te kunnen verdedigen tegen je ex, maar meer om op een praktische manier aan je zelfvertrouwen en gevoel voor eigenwaarde te werken.

Sterkte!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 15:09

Je bent heel goed bezig TS!
Hou vol! Ook wanneer hij op zijn knietjes gaat smeken en belooft dat alles anders wordt etc etc.
Trap er niet in!
Je kunt het :(:)

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:18

Melleke24 schreef:
Ze kunnen mijn paard er morgen weghalen en dan gaat hij naar een nieuwe plek toe. Hij zal dan wel niet meer 24/7 op de weide kunnen staan zoals nu maar de stal is maar tijdelijk tot ik een andere plek heb gevonden voor hem. Ik heb de staleigenaars ook op de hoogte gebracht dat ze goed op hem moeten letten voor moest hij iets te weten komen van waar hij dan zou staan. Nu ga ik naar de politie toe en hoop dat ze mij kunnen helpen. Het is inderdaad mijn woning maar in België kan je niet zomaar iemand uit je huis zetten. Misschien via de politie wel dat ga ik nu vragen.

Het is dus jouw woning. Dan vind ik het wel van de gekke dat jij weg moet en hij erin kan blijven. Ik heb zoiets ,weliswaar in een hele andere context, niet met een partner,ook wel eens meegemaakt en toen heb ik simpelweg het slot van de woning laten vervangen. Zijn spullen zou ik dan laten ophalen voor opslag, als je ze niet op straat wilt zetten. Zorg ervoor als je paard wordt opgehaald dat het met een trailer is waar niet de naam van de nieuwe stal op staat!Anders krijgt hij het zo te horen!

Melleke24
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-01-20
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 19:21

Even een update over de situatie. De politie verteld me dat hij diegene zou moeten zijn dat het huis zou moeten verlaten en niet ik. Ze hebben me aangeraden om de sloten te veranderen. Ik heb wel gezegd dat ik bang ben want of je nu sloten laat veranderen of niet iemand die kwaad is kan altijd binnen in huis. Dus ik dacht de sloten te laten veranderen maar voorlopig toch ergens anders te wonen waar ik veilig ben. Ik ga morgen naar de huisarts zodat zij wat op papier kan zetten.

Anoniem

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:23

Raar advies van de politie, en heel goed dat je toch ergens anders gaat wonen tijdelijk, veiligheid staat voorop! Je hebt vrij weinig aan je eigen huis als je het ziekenhuis in wordt geslagen.

Melleke24
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-01-20
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 19:29

Resistance schreef:
Raar advies van de politie, en heel goed dat je toch ergens anders gaat wonen tijdelijk, veiligheid staat voorop! Je hebt vrij weinig aan je eigen huis als je het ziekenhuis in wordt geslagen.


Politie heeft een melding gemaakt en als ik bewijzen heb van de huisarts worden die toegevoegd. Ze zeggen dat ze nu niets kunnen doen voor me. Ze zeggen dat er wel onderdak bestaat voor vrouwen die hetzelfde meemaken als mij. En dat ik kan praten met slachtofferhulp.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:31

Wat je voor je eigen veiligheid kunt doen is een camera installeren bij je voordeur. Dat scheelt misschien wel in je gevoel van onveiligheid?

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:35

Melleke24 schreef:
Resistance schreef:
Raar advies van de politie, en heel goed dat je toch ergens anders gaat wonen tijdelijk, veiligheid staat voorop! Je hebt vrij weinig aan je eigen huis als je het ziekenhuis in wordt geslagen.


Politie heeft een melding gemaakt en als ik bewijzen heb van de huisarts worden die toegevoegd. Ze zeggen dat ze nu niets kunnen doen voor me. Ze zeggen dat er wel onderdak bestaat voor vrouwen die hetzelfde meemaken als mij. En dat ik kan praten met slachtofferhulp.

Bewijzen van de huisarts, wat bedoelen ze daarmee?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:36

Ze maken bij de huisarts vaak notities en foto's van je verwondingen en dat kan dan bij de melding of aangifte worden gevoegd.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:37

In principe moet de dader ook het huis verlaten. Bij een huisverbod krijgt de dader ook een contactverbod en moet elders verblijven, in eerste instantie voor 10 dagen. Dan wordt er van alles in gang gezet, hulp voor het slachtoffer (soms alsnog naar een blijf van mijn lijf-huis) en de dader wordt ondervraagd en een verzoek ingediend bij de rechter voor daderhulp.

Maar... in dit geval is er geen acute situatie voor de politie. Ze kunnen niks zonder bewijs of een escalatie.

Voor jezelf kiezen lijkt dus de beste optie en daar ben je al goed mee bezig. Schakel je netwerk in, maak een plan en hak dan de knoop door en ga bij hem weg.

Melleke24
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-01-20
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 19:41

Majabeestje schreef:
In principe moet de dader ook het huis verlaten. Bij een huisverbod krijgt de dader ook een contactverbod en moet elders verblijven, in eerste instantie voor 10 dagen. Dan wordt er van alles in gang gezet, hulp voor het slachtoffer (soms alsnog naar een blijf van mijn lijf-huis) en de dader wordt ondervraagd en een verzoek ingediend bij de rechter voor daderhulp.

Maar... in dit geval is er geen acute situatie voor de politie. Ze kunnen niks zonder bewijs of een escalatie.

Voor jezelf kiezen lijkt dus de beste optie en daar ben je al goed mee bezig. Schakel je netwerk in, maak een plan en hak dan de knoop door en ga bij hem weg.



Klopt inderdaad , ik heb nu geen bewijzen. Dus is het woord tegen woord. Moest hij me eerst hebben geslagen en ik had dan gegaan hadden ze hem meteen opgepakt. Zo werkt dat jammer genoeg hier in België.

Zertab

Berichten: 12216
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:45

Helaas werkt het in Nederland niet anders...

Je bent goed bezig ts!

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:48

Knap dat je naar politie bent gegaan. Snap hun advies maar wel lastig. Denk dat je juist woede aanwakkert door alle sloten te veranderen terwijl hij wrs nog echt van niets weet. Dus tijdelijk ergens anders heen lijkt mij idd een strak plan.

Zertab

Berichten: 12216
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:57

dito schreef:
Knap dat je naar politie bent gegaan. Snap hun advies maar wel lastig. Denk dat je juist woede aanwakkert door alle sloten te veranderen terwijl hij wrs nog echt van niets weet. Dus tijdelijk ergens anders heen lijkt mij idd een strak plan.


Hier sluit ik me ook bij aan. Jouw veiligheid en van jouw paard is nu het belangrijkste.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:08

Trek je dat niet aan!
Ook al was je dezelfde dag gegaan met attest van de dokter maakt geen verschil.
Ik geloof zelfs dat mijn ex niet op verhoor is moeten gaan.
En contactverbod ook niks ...

Het is nu even moeilijk en zal ook nog moeilijker worden. Maar hier kom je wel sterker uit!
wel zou ik gaan praten met iemand of toch je hart luchten.

ik ben toen met mijn grote mond weggegaan. Alles ging ook in snelvaart, maar dat van die slagen heeft mij 3 jaar later wel even ingehaald....

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:28

Weg daar en later eisen dat hij je huis uit gaat. Veiligheid is nu het belangrijkste.

senna21

Berichten: 11851
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:30

Ik vermoed dat de organisatie voor opvang van vrouwen is huiselijk geweld tips en tricks voor je hebben. Neem alvast contact met hen op.
Veel sterkte. Je bent dapper.

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:41

Begrijp ik dan uit het advies van de politie dat het jouw huis/woning is? Want anders kan je hem toch niet buitensluiten?

Als ik jou was zou ik idd naar je ouders gaan en met hun hulp later al je spullem weghalen. Ga in ieder geval niet zonder iemand anders erbij naar je huis of met hem praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:45

Het advies van de politie klopt ook niet helemaal. Zij kan de sloten veranderen maar als hij aan de deur staat en hij belt de politie dat hij binnen wil maar niet kan, dan komt er een patrouille. Als hij op dat moment zelf rustig is en als niet gevaarlijk wordt bestempeld MOET zij hem binnen laten want hij is er gedomicilieerd. Mijn schoonbroer is agent voor mensen vragen achter een bron ;)

Dus uit huis gaan is momenteel het veiligste.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:49

Heb geen tips, maar wens je alle kracht en sterkte toe, TS.
Je bent supermoedig dat je zo voor je eigen veiligheid en dat van je paardje vecht!

Melleke24
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-01-20
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 20:58

DeMolenhoek schreef:
Het advies van de politie klopt ook niet helemaal. Zij kan de sloten veranderen maar als hij aan de deur staat en hij belt de politie dat hij binnen wil maar niet kan, dan komt er een patrouille. Als hij op dat moment zelf rustig is en als niet gevaarlijk wordt bestempeld MOET zij hem binnen laten want hij is er gedomicilieerd. Mijn schoonbroer is agent voor mensen vragen achter een bron ;)

Dus uit huis gaan is momenteel het veiligste.


De politie zei dat ik hem niet moet binnenlaten dan omdat het huis mijn eigendom is. Hij heeft hier nooit 1 cent voor betaald en we zijn niet getrouwd. Ik heb wel documenten van de notaris dat het huis mijn eigendom is.

Anoniem

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:04

Heeft niets met eigendom maar met domicilie te maken. Je mag iemand niet verbieden om zijn wettelijke verblijfplaats te betreden. Heel gek advies heb jij gehad.

Zertab

Berichten: 12216
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:11

DeMolenhoek schreef:
Heeft niets met eigendom maar met domicilie te maken. Je mag iemand niet verbieden om zijn wettelijke verblijfplaats te betreden. Heel gek advies heb jij gehad.


Huh? Nog nooit van gehoord.

Hevonen

Berichten: 5615
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:16

Oh meid, wat een rotsituatie. Ben het overigens met de rest eens dat je eerst los moet zien te komen van je huidige vriend, die dus geen vriend is, anders doe je zulke dingen niet.

Die Engelse vriend heeft je duidelijk gemaakt dat het ook anders kan zijn. Daardoor is alles duidelijker geworden voor je. Maar ga niet zomaar met hem in zee.

Heb je geen goede vriendin of familielid die tijdelijk bij je kan logeren, nadat je de sloten hebt verandert? En je paard, zorg dat niet duidelijk is waar dat staat. Heb al veel rare dingen gehoord.

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:17

Bescherming van de gezinswoning noemt dat. Zelfs al staat het op TS haar naam mag ze de toegang niet ontzetten aan haar ex partner. Zij mag deze zelfs niet verkopen zonder zijn toestemming, zelfs al is de woning van haar en haar alleen. Als zij wettelijk samen wonen moet dit via de vrederechter beslecht worden.

Als jullie enkel feitelijk samenwonen (dus niet wettelijk) heb je gelukkig wel meer rechten.