Ah leuk een ns soort van topic. Als ex ns er ligt mijn hart er nog steeds.
ondanks dat ik er noodgedwongen ben weggegaan door ziekte. Ik zat aan de technische onderzoekskant en test van materialen (alles wat niet van metaal, hout of textiel is
) en na ongevallen de technische kant mee bekijken of daar oorzaken waren voor het ongeluk. ex heeft meegwerkt aan het treinnummervolgsysteem ooit.
Voor de bevroren wissels zijn er wisselverwarmers, destijds werkten die met slangen, al waren ze aan het omwisselen naar electrisch verwarmen toen. Weet niet waar ze daarin nu staan, ander probleem bij flinke vorst, het koppelen van treinstellen kan een probleem zijn als materiaal te hard en stug is geworden zodat ze niet te koppelen zijn.
Wat dan weer werk voor vjestagirl opleverd
.
Wat betreft de spoorbomen, alle treinen hebben een systeem waarmee ze gelocatliseerd worden op het spoor. Deze info komt bij de treinverkeersleiding terecht die op grote schermen kunnen zien welk treinstel waar zit.
Datzelfde systeem reageert ook met kastjes die rond het spoor zitten, bv overwegen, bij wissels, waar snelheidsbeperkingen zijn enz. Als bv een machinist te hard rijdt op een traject of er staat een sein op rood en hij reageert daar niet snel genoeg op. Grijpt dat systeem ook weer in en vertraagd de trein automatisch. De spoorbomen reageren er ook op. Als een trein gesignaleerd wordt binnen zoveel meter van de overweg gaat deze automatisch dicht, of gaan de lampen en bellen aan.