Sunnda schreef:Mijn belangrijkste vraag:
Waarom gaan mensen zowieso met het ov?
Ik pak het OV bij lange reistijden. Als ik anderhalf of twee uur kwijt ben aan een reis, kan ik die tijd benutten om te werken. Dat kan ik in de auto niet.
Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar
leeslampje schreef:Ik vraag me af waarom het koppelen van treinen soms niet lukt. Het ziet er zo simpel uit, gewoon heel zachtjes tegen elkaar aanrijden
Citaat:Zoals ik eerder ook al zei rijden we met computers op wielen. In 99,9% van de gevallen dat het combineren niet lukt zit dit in het electrische deel. Geen goed contact op de contactdoos, computers die elkaar niet herkennen of computers die niet samen willen werken.
Gloa schreef:Gelukkig nog heel veel
Het is een veiligheidssysteem, geen besturingssysteem. Het enige wat het doet is kijken of de machinist reageert op een opgelegde snelheidsverlaging. Niet of je voldoende hard remt en of je wel uitkomt met je remweg. Dat moeten we zelf inschatten. Reageer je niet of niet snel genoeg dan wordt de trein gewoon stil gezet. Het systeem neemt geen remming over maar zet je met alle middelden zo snel mogelijk stil.
De treindienstleider kan ook lang niet altijd zien waar je bent. Alleen bij infra zoals wissels en grote stations ben je zichtbaar. Daarbuiten rij je in een groot grijs gebied tussen automatische seinen die alleen zorgen voor de afstand tussen de treinen.
Marijke_1995 schreef:Gloa schreef:Gelukkig nog heel veel
Het is een veiligheidssysteem, geen besturingssysteem. Het enige wat het doet is kijken of de machinist reageert op een opgelegde snelheidsverlaging. Niet of je voldoende hard remt en of je wel uitkomt met je remweg. Dat moeten we zelf inschatten. Reageer je niet of niet snel genoeg dan wordt de trein gewoon stil gezet. Het systeem neemt geen remming over maar zet je met alle middelden zo snel mogelijk stil.
De treindienstleider kan ook lang niet altijd zien waar je bent. Alleen bij infra zoals wissels en grote stations ben je zichtbaar. Daarbuiten rij je in een groot grijs gebied tussen automatische seinen die alleen zorgen voor de afstand tussen de treinen.
Ah thanks voor je antwoord! En gelukkig maar, want de charme zou er wel wat af zijn als je alleen moet controleren of het goed gaat lijkt me. Rij je dan eigenlijk steeds ongeveer hetzelfde traject of kan het elke dag wat anders zijn? Of moet je echt een traject goed kennen voor je erop kan rijden?
Ik had niet verwacht dat er zo'n grijs gebied zou zijn!
palousa_boy schreef:Ik ben een keer wakker geworden op een rangeerterrein.
Had de laatste trein, blijkbaar in slaap gevallen en toen ik wakker werd stond de trein stil, alles donker en was totaal niet op de plaats waar ik moest zijn
Controleren ze niet op dat soort dingen voordat ze de trein aan de kant zetten of had ik gewoon pech?
palousa_boy schreef:Ik ben een keer wakker geworden op een rangeerterrein.
Had de laatste trein, blijkbaar in slaap gevallen en toen ik wakker werd stond de trein stil, alles donker en was totaal niet op de plaats waar ik moest zijn
Controleren ze niet op dat soort dingen voordat ze de trein aan de kant zetten of had ik gewoon pech?
zonnebloem18 schreef:Ik werk in een fietsenstalling en kan meer vertellen over OV fietsen, Fiets en Service en de fietsenstalling als daar vraag naar is.
Piekosjj schreef:palousa_boy schreef:Ik ben een keer wakker geworden op een rangeerterrein.
Had de laatste trein, blijkbaar in slaap gevallen en toen ik wakker werd stond de trein stil, alles donker en was totaal niet op de plaats waar ik moest zijn
Controleren ze niet op dat soort dingen voordat ze de trein aan de kant zetten of had ik gewoon pech?
Dat lijkt me eng! Hoe kwam je weer uit de trein? En weer terug thuis?
Marijke_1995 schreef:zonnebloem18 schreef:Ik werk in een fietsenstalling en kan meer vertellen over OV fietsen, Fiets en Service en de fietsenstalling als daar vraag naar is.
Oeeeh oke; ik heb een vraag over de fietskluizen. Ik moest altijd een OV fiets hebben bij Rotterdam Alexander, en dan moest je je OV chip kaart laten scannen en dan wijst het systeem je een kluis toe waar een fiets in staat. Nu had ik alleen meerdere keren dat die kluis geen fiets bevatte Of andersom: ik wilde mijn geleende fiets weer terugbrengen, en dan wees het systeem me een kluis aan waar al een fiets in stond. Hoe kan dit? Dit is 8 maanden lang een grote frustratie geweest
Hilli schreef:Repareren jullie ook fietsen, zonnebloem18? Ik heb een kapot remkabeltje en het zou tof zijn als ik die kan laten fiksen op het station.
Hiraeth schreef:Ik heb eigenlijk een dom vraagje, maar ik wil hem toch even heel zachtjes stellen. Ik check áltijd heel netjes in, maar ik heb het idee dat er bij treinvervangend vervoer nooit naar gekeken word.
Is dat zo en had ik in theorie heel veel geld kunnen besparen?