Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Gloa schreef:Die trein is op een bepaald punt met vertraging vertrokken. Gaandeweg loopt die vertraging op doordat hij zijn eigen rijweg kwijt is en moet wachten op andere treinen. Afhankelijk van het traject gaat zo'n trein op een gegeven moment zo gruwelijk in de weg rijden voor andere treinen dat ze hem opheffen.
Wat ook kan maar minder voorkomt is dat de trein een defect heeft wat is opgelost door de machinist maar terug is gekomen.
Vjestagirl schreef:Ik meld me ook even. Ik ben medewerker regionaal besturingscentrum bij de NS. Ik ben een soort troubleshooter: als het rustig is op het spoor doe ik niets, als er ergens iets gebeurd dan ben ik er verantwoordelijk voor dat alle machinisten en conducteus weten wat ze moeten doen (en dat ze zo veel mogelijk op tijd weer op hun standplaats zijn, genoeg pauze krijgen etc). Ik werk nauw samen met de mensen die verantwoordelijk zijn voor het reilen en zeilen op de rangeerterreinen. Als jouw trein niet rijdt is dat waarschijnlijk op onze afdeling besloten.
Kinke schreef:Vjestagirl schreef:Ik meld me ook even. Ik ben medewerker regionaal besturingscentrum bij de NS. Ik ben een soort troubleshooter: als het rustig is op het spoor doe ik niets, als er ergens iets gebeurd dan ben ik er verantwoordelijk voor dat alle machinisten en conducteus weten wat ze moeten doen (en dat ze zo veel mogelijk op tijd weer op hun standplaats zijn, genoeg pauze krijgen etc). Ik werk nauw samen met de mensen die verantwoordelijk zijn voor het reilen en zeilen op de rangeerterreinen. Als jouw trein niet rijdt is dat waarschijnlijk op onze afdeling besloten.
Hoe word je troubleshooter bij de NS?
Danielleeee_ schreef:Ik vraag me altijd af hoe het zit met een overwegstoring. De slagbomen gaan dan niet meer open of dicht toch? Maar hoe kom je er op tijd achter dat spoorbomen niet dichtgaan?
Ik zie het altijd voor me dat er een trein komt terwijl de spoorbomen storing hebben/kapot zijn, en dat er dan net een auto of fiets over het spoor rijdt...
Of krijgt de NS/Prorail automatisch een seintje van spoorbomen die een storing hebben, waardoor er altijd op tijd ingegrepen kan worden?
Kinke schreef:Vjestagirl schreef:Ik meld me ook even. Ik ben medewerker regionaal besturingscentrum bij de NS. Ik ben een soort troubleshooter: als het rustig is op het spoor doe ik niets, als er ergens iets gebeurd dan ben ik er verantwoordelijk voor dat alle machinisten en conducteus weten wat ze moeten doen (en dat ze zo veel mogelijk op tijd weer op hun standplaats zijn, genoeg pauze krijgen etc). Ik werk nauw samen met de mensen die verantwoordelijk zijn voor het reilen en zeilen op de rangeerterreinen. Als jouw trein niet rijdt is dat waarschijnlijk op onze afdeling besloten.
Hoe word je troubleshooter bij de NS?
purny schreef:Waarom is het ov zo godvergeten duur? Ik bedoel ze willen iedereen stimuleren om de auto te laten staan en daarvoor het ov te nemen maar het is gewoon niet meer leuk. Een autootje is goedkoper volgend jaar
Zertab schreef:purny schreef:Waarom is het ov zo godvergeten duur? Ik bedoel ze willen iedereen stimuleren om de auto te laten staan en daarvoor het ov te nemen maar het is gewoon niet meer leuk. Een autootje is goedkoper volgend jaar
Dit dus.
Plus het feit dat de treinen totaal niet betrouwbaar zijn. Vaak is er een storing oid.
Zertab schreef:purny schreef:Waarom is het ov zo godvergeten duur? Ik bedoel ze willen iedereen stimuleren om de auto te laten staan en daarvoor het ov te nemen maar het is gewoon niet meer leuk. Een autootje is goedkoper volgend jaar
Dit dus.
Plus het feit dat de treinen totaal niet betrouwbaar zijn. Vaak is er een storing oid.
Zertab schreef:Dus purny mag dat wel uiten en ik niet? Gek. Ik vraag het mij ook af. Als ze willen dat er meer gebruik wordt gemaakt van het OV, moeten ze het eerst goedkoper maken en ervoor zorgen dat er minder storingen zijn. Eerder laten mensen de auto niet staan. Nu ik ben afgestudeerd, ga ik nooit meer met de trein.
Zertab schreef:Dus purny mag dat wel uiten en ik niet? Gek. Ik vraag het mij ook af. Als ze willen dat er meer gebruik wordt gemaakt van het OV, moeten ze het eerst goedkoper maken en ervoor zorgen dat er minder storingen zijn. Eerder laten mensen de auto niet staan. Nu ik ben afgestudeerd, ga ik nooit meer met de trein.
Foaly schreef:Ik heb wel een andere vraag: wat is het meest ingewikkelde station van Nederland? Volgens mijn vader is dat Zwolle, omdat treinen daarvandaan de meeste richtingen uitgaan. Heeft hij gelijk?
Foaly schreef:Ik heb wel een andere vraag: wat is het meest ingewikkelde station van Nederland? Volgens mijn vader is dat Zwolle, omdat treinen daarvandaan de meeste richtingen uitgaan. Heeft hij gelijk?
Janneke2 schreef:Foaly schreef:Ik heb wel een andere vraag: wat is het meest ingewikkelde station van Nederland? Volgens mijn vader is dat Zwolle, omdat treinen daarvandaan de meeste richtingen uitgaan. Heeft hij gelijk?
Qua onoverzichtelijkheid: vlak Hoogeveen perron 3 niet uit.