Voorspelde storm

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7162
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 09:41

Ik zag er nog geen topic over, en omdat ik alles o de voet probeer te volgen dit topic.

Wat voorspellen ze bij jullie? Al maatregelen genomen?

Hier is de piek voorspeld om 22u deze avond...120km/u
We wonen hier nu 10j en nog nooit zo hard gewaaid hier.... we wonen enorm open en afgelegen en vangen de wind dus echt keihard....
Als we bv in de zetel zitten en het waait fel(bv 80/u) dan zien we de kleine dingetjes in onze luchter trillen..... dus ik nijp ze behoorlijk.
Mijn man is bij de brandweer en is vanaf 18u op de kazerne, dus nog alleen thuis op de koop toe....

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 09:51

Ik zit alleen in m'n ouders grote huis... Ook niet veel zin in. Gelukkig is de grootste boom voor het huis er vorig jaar uitgehaald, die had ik niet vertrouwd.

Gisteren op stal de trailers extra gestut en losse dingen opgeruimd. Vanmiddag komen alle paarden naar binnen voor de zekerheid. We hebben geleerd van 2 jaar terug toen er dingen en schuilhokken gingen rondvliegen. Dus alles gaat op stal (normaal staan de meesten hele jaar door 24/7 buiten)

nine1987

Berichten: 8346
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 09:53

De mijne gaan vandaag ook alleen in de ochtend naar buiten.. Dit vooral omdat er hoge bomen staan naast mijn paddock en er niet al te veel direct toezicht is op die plek..

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 09:55

Hier (friesland) waait het ook al aardig. Hebben normaal het ook slaapkamer raam altijd open staan maar die voor de zekerheid maar even dicht gedaan.

BigOne
Berichten: 38410
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 09:58

Ze verwachten nu dat de storm eerder op zijn hoogtepunt is. Rustig blijven, niet de weg op en alle losse spullen opruimen, meer kun je niet doen. Vooral wanneer de buienlijn met waarschijnlijk onweer overtrekt kan het heel pittig worden. Zorg voor een zaklantaarn mocht de stoppenkast uitvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:02

De maatregelen die wij nemen zijn simpel. Alles wat buiten makkelijk weg kan waaien zoals tuinstoelen gaat naar binnen. Daarnaast gaan we met dit weer alleen op pad als het moet.

Oja, en zorg voor een redelijk volle mobiel. Handig als zaklamp, maar ook als telefoon als er wel iets gebeurd ;)

En voor de rest... Geniet van je avond alleen op de bank :D Lekkers erbij, serietje ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:04

Mijn volieres zijn allebei winddicht gemaakt.
In principe moeten ze het aan kunnen, maar het blijft toch altijd heel spannend :\
Sneeuw zou erger zijn.
Gelukkig wonen we niet vlak langs de kust.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-02-20 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:05

Zo hard als het nu waait hier (Friesland) waait het wel vaker in het najaar. Wij zitten vlakbij het tjeukemeer en tjonger, dus altijd wind haha. Ben benieuwd hoe erg het nou daadwerkelijk word.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102039
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:07

Ik heb geen maatregelen getroffen. :+ Hier staan geen bomen in de tuin en die in de straat zijn mijn pakkie aan niet. :') Mijn tuinmeubels staan nog gewoon buiten, geen ruimte voor in de schuur. := En mijn katten gaan in deze tijd van het jaar sowieso niet naar buiten.

Ik ga de deur toch niet uit vandaag maar er komen wel 2 vrienden vanmiddag, die durven gewoon te rijden zeggen ze dus ik ben benieuwd.

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:09

Ben ook benieuwd hoe hard t daadwerkelijk gaat. Ik vind het altijd wel leuk spannend :)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:13

Ik moet vandaag met de auto van Lelystad naar Groningen. Twijfel nog even over de route maar ik ga denk ik maar via Zwolle ipv Joure. Verder geen maatregelen getroffen, ik zie wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:13

Onze papegaai voelt dat er storm aan komt en gaat als een raket door het huis :=

Getup

Berichten: 8326
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:14

Blaast al aardig. Verder paarden nu buiten gezet, gaan er vanmiddag in.
Tuinstoelen / tafel / trampoline vastgezet.

Denise_Storm

Berichten: 2374
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:15

We vroegen ons oprecht af of het zo erg wordt zoals ze voorspeld hebben. We fietsten vannacht naar huis en ja hoor, toen waren sommige windstoten echt al wel heftig. Ik vermoed wel dat er hier en daar flink wat schade ontstaat door storm Ciara. :j

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:19

Tot nu toe valt t nog mer, we zijn ook wel wat gewend hier. Toch zorg ik er ook voor dat er niks kan wegwaaien en mn vriend zn auto staat in de schuur voor de zekerheid. Begin van de middag naar de pony om te voeren en daar zo veel mogelijk vast te zetten. En dan maar wachten. Hoop dat t meevalt, heb geen paniek trouwens. Maar moet morgenochtend vroeg met mn ma naar t zh dus hoop dat t hoogwater meevalt

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:21

Ik woon buitenaf in Brabant. Hier waait het ook bijna altijd, maar zo erg is het nog niet geweest, als ik alles moet geloven.

Ik heb buiten alle losse plantenpotten en tuinstoelen binnengehaald, carport extra vastgezet en verder maar afwachten...
Hoop dat de dakpannen er niet af waaien...

Christiene
Berichten: 7736
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:22

Vannacht waaide het hier al hard. Ik moet zo nog weg kan ook zijn dat ik weer terug ga. Of eerder. Het word vanmiddag slechter. Avond ben ik thuis die gok waag ik niet.

Ik heb buitenspullen wat vaster gezet.of binnen.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:22

Ik liet vanmorgen de honden uit en vond het toch al pittig waaien. Gister dacht ik nog pffff zal allemaal wel weer meevallen. Nu denk ik nou kan nog wel eens heftiger gaan worden als dat ik dacht. Ik ben heel benieuwd!!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:23

Wij hebben de trailer binnengezet, voor de rest was er niet veel te doen.

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:24

Had voor vanavond een bestelling bij Picnic staan, die hebben ze geannuleerd wegens de storm.. moet ik er alsnog zelf uit..

Pandora2
Berichten: 19861
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:25

Hier de peerden ook kort na de middag binnen. En de poezen ook of die waaien uit hun pels :')
Voor de rest hangt alles nu nog vast, dus ik hoop dat dat zo blijft :+

Ik ben altijd alleen thuis, dus deze storm overleven we ook wel :Y)

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:27

Hier geen maatregelen, maar ik moet eind van de middag wel met de auto naar Amsterdam voor een concert :+ Ik houd wel goed in de gaten hoe en wat en vertrek mogelijk wat eerder als dat veiliger is.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:29

Sunny schreef:
Had voor vanavond een bestelling bij Picnic staan, die hebben ze geannuleerd wegens de storm.. moet ik er alsnog zelf uit..

Ik vind die wagens sowieso altijd al spannend...ben altijd bang dat ze omvallen in een bocht := snap goed dat ze met deze storm niet gaan rijden!

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:29

Hier hebben ze ook goed op het weerbericht gelet. Staat alvast bij de weg voor morgen of dinsdag. Je kan maar beter op tijd zijn en met een beetje geluk is het zelf al geleegd voor de wagens het komne ophalen


Afbeelding

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:31

dito schreef:
Sunny schreef:
Had voor vanavond een bestelling bij Picnic staan, die hebben ze geannuleerd wegens de storm.. moet ik er alsnog zelf uit..

Ik vind die wagens sowieso altijd al spannend...ben altijd bang dat ze omvallen in een bocht := snap goed dat ze met deze storm niet gaan rijden!

Idd!! Ik vind t een raar model autootje :) hier hebben we de kippen in een binnenstal gezet, met de laatste storm is er een uit t hok gewaaid, nooit meer teruggevonden , heel sneu.