Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
AmyJamess schreef:Mijn oude buren die het stoer vinden bijna dagelijks filmpjes op hun instastories te plaatsen dat ze zelf filmen tijdens het rijden.
Zojuist dus een filmpje dat hij 140 op de linkerbaan rijd en met telefoon in de hand om een instafilmpje te maken
JPitty schreef:Duidelijke foto's vanuit de vrachtwagen. Vooral rechts met de spiegel, ik denk dat ik met mijn 'colablikje op wielen" daar nog best eens achter kan verdwijnen als ik op die kruisende weg zou rijden. Leerzaam zo, dank je wel!
JPitty schreef:Goed te weten, dat is iets waar je als automobilist ook echt rekening mee kunt houden! Jeetje, dat stuk achter de spiegel is toch groter dan gedacht, als er zelfs een transporter achter verdwijnt! Vergeleken daarmee is mijn wagentje echt niets...
hagelslag schreef:JPitty schreef:Goed te weten, dat is iets waar je als automobilist ook echt rekening mee kunt houden! Jeetje, dat stuk achter de spiegel is toch groter dan gedacht, als er zelfs een transporter achter verdwijnt! Vergeleken daarmee is mijn wagentje echt niets...
En dat was links achter de spiegel, daar waar ik het meeste zie.
Maar er kan inderdaad van alles en nog wat verdwijnen.
Ik doe in het verkeer echt hard mijn best om goed alles in de gaten te houden. Maar het kan idd zijn dat ik iets over het hoofd zie.
Als ik on onoverzichtelijke situatie heb, dan rol ik vaak heel langzaam verder.
Soms gebeurd het dat er een rechts voor links situatie is maar ik niet goed rechts de straat in kan kijken.
Dan rol ik rustig verder in de hoop dat in de juiste beslissing heb genomen.
Vooralsnog blijft deelnemen met elk voertuig of wat dan ook samenwerken met de rest op de straat
hagelslag schreef:De voorspiegel(sorry ken de Nederlandse naam niet)
Gebruik ik voornamelijk bij boeren op het erf om goed te kunnen keren.
Door die spiegel kun je makkelijker rechtsvoor zien of je nog een cm of 4 naar vooren kunt.
Of je rechtsvoor niks aantikt ofzo.
De spiegels van een MAN vind ik vervelender dan die van een volvo.
Naar het schijnt zijn de oortjes/camaras handiger.
Ik wil alleen niet weten hoe duur die kosten als ze nieuw moeten.
Ik geloof dat ik die bij een nieuwe vrachtauto er ook niet aan wil hebben.
Ik vind sws de tegenliggers met camera vervelend.
Ze denken dat ze niet uiterst rechts moeten houden omdat ze een camera hebben ipv spiegel.
Het maakt ze wel iets minder breed maar alsnog op sommige straten zo breed dat rechts op het lijntje rijden vriendelijker is
culaccino schreef:Ik vind het echt knap, hagelslag, zeker dat centimeterwerk. Heb je ook geen last van bijvoorbeeld wielrenners, speed pedallacs etc op rotondes? Dat vind ik met een VW Transporter met dichte zij- en achterkanten al eng. Kan je je nog zo goed voorbereiden op een rotonde en al je spiegels checken, maar ze zijn supersnel en hangen soms precies in je dode hoek. Ik doe inderdaad hetzelfde: bij twijfel rol ik heel zachtjes door en probeer ik zo voorspelbaar mogelijk te rijden. Maar dat is dus gewoon een grote auto; ik zou echt niet met zo'n vrachtwagen durven rijden
Brr Amyll, wat gevaarlijk. En die oude buren van AmyJamess ook
hagelslag schreef:@ikke, ik ben juist blij als mensen mij gewoon zelf laten rijden op een erf. Het enigste wat ze mogen zeggen is stop
luuntje schreef:Exitium, goed idee om iedereen diezijn rijbewijs wil halen mee te sturen op een vrachtwagen.
Nu wil ik zelf ook een uurtje meerijden. Maar waar regel je dat?
ikke schreef:hagelslag schreef:@ikke, ik ben juist blij als mensen mij gewoon zelf laten rijden op een erf. Het enigste wat ze mogen zeggen is stop
Klopt, maar als degene die "stop" zegt, je partner is, ben je iets beter op elkaar ingespeeldluuntje schreef:Exitium, goed idee om iedereen diezijn rijbewijs wil halen mee te sturen op een vrachtwagen.
Nu wil ik zelf ook een uurtje meerijden. Maar waar regel je dat?
Er zijn genoeg chauffeurs op Bokt, gewoon vragen.
Meerijden is zelden een probleem maar op het moment dat je je handjes uit de mouwen wil steken moet je soms aandacht hebben voor de verzekering bij bedrijven. Even navragen voor je in stapt.
Als Appeltje weer legaal de weg op mag, mag je best mee rijden en ook mee helpen. Appeltje is privé-eigendom en niet commercieel dus behalve de wet; knappe kop die mij iets oplegt.
ikke schreef:Laat me raden: compensatie-gedrag
Het punt is ook niet "beter" maar meer ervaren.
Wat jij doet met jouw combi, doe ik je zo na, geen probleem maar ik zal er in het begin wel 10x zo lang over doen want ik mag wel met een oplegger rijden, maar veel ervaring heb ik daar niet mee.
Waar jij in een keer een erf op draait, zal ik de eerste keer een paar keer moeten steken en misschien wel opnieuw aanrijden en opnieuw beginnen maar hoe was jouw eerste keer?
MyWishMax schreef:Wij keken vroeger 12 steden, 13 ongelukken (tenminste, volgens mij heette dat zo) en daar al vrij snel geleerd hoe weinig je ziet in een vrachtwagen. werden ongelukken nagespeeld vanuit alle betrokkenen. 1 aflevering met meisje op fiets die naast vrachtwagen reed en dus aangereden en overleden heb ik nog steeds in hoofd