Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 14:30

Dit onderwerp komt regelmatig voorbij in het ergernissen topic en omdat er onderhand een boek over geschreven kan worden leek het mij wel toepasselijk een apart topic hier over te openen.

Kom maar met je belevenissen en ergernissen in het verkeer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 14:32

Ik trap af met; Mensen die onnodig en te langzaam links blijven hangen. Zuchttttttt!

Anoniem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 14:34

*\o/* dit gaat een topic naar mijn hart zijn _O-

Mensen die net niet in je kont rijden , ik ga echt niet harder :wave:

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 14:35

Geen richting aangeven als je van een rotonde af slaat, terwijl het mega druk is

Doubtless

Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 14:35

Mensen die bij hinder op hun weghelft lekker ongegeneerd voorrang nemen op mijn weghelft (vrachtwagen die laadt en lost bijvoorbeeld) ^)

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 14:35

Ja eindelijk dit topic. Yes!!

Mensen die denken dat ze heilig zijn als voetganger. Of voorrang nemen (en dus niet kijken). En stomme Porsche die denkt dat die heilig is en gewoon doorknalt terwijl ik voorrang had. :+

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 14:38

Of fietsers die denken dat ze alles mogen. 3 dubbel op de weg rijden, zonder verlichting.

Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 14:38

tylando schreef:
Geen richting aangeven als je van een rotonde af slaat, terwijl het mega druk is


Dit vind ik ook heel irritant! Wij hebben zo'n rotonde waar het gewoon altijd druk is. Sta daar soms echt te lang omdat bijna niemand zijn richting meer aan doet.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 14:40

80 rijden op een 1 baans 100 weg en nee er zit geen vrachtwagen voor }:0

Geen richting aangeven op de rotonde is ook een mega ergernis. Van velen en tóch doen veel mensen het blijkbaar niet -O-

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 14:41

Joy_Mennings schreef:
tylando schreef:
Geen richting aangeven als je van een rotonde af slaat, terwijl het mega druk is


Dit vind ik ook heel irritant! Wij hebben zo'n rotonde waar het gewoon altijd druk is. Sta daar soms echt te lang omdat bijna niemand zijn richting meer aan doet.

Ohhh hier kan ik ook aan frustreren want op die manier sta je soms onnodig lang te wachten. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 14:41

Jeugd die op het dode punt van een viaduct gaan staan. Girl ik zie geen tyfus en moet om jou heen. Ho maar dat ze aan de kant gaan.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 14:48

Mensen die te langzaam rijden op plekken waar je niet kan inhalen.
Mensen die vergeten een knipperlicht te gebruiken en zo bijna jouw auto in rijden.
Fietsers die zo voor je auto naar links gaan om een stoplicht te vermijden (meestal zonder te kijken en zonder hand uit steken).
Fietsers die door rood rijden (heb er 1 een keer genaaid, zag dat er een politieauto achter me stond, dus na een ram op mijn toeter ging die erachteraan).
Bellende en appende bestuurders die twee rijstroken nodig hebben.

En de ellenlange files op weg naar stal.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 14:55

Appende pubers op de fiets.
Hoop altijd maar dat ze donor zijn.

fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 14:57

Mensen die geen richting gebruiken bij de rotonde, mensen die achter je rijden met groot licht aan, mensen die langzamer rijden dan de toegestane snelheid, mensen die vol in de ankers gaan in de buurt van een flitspaal, mensen die niet kunnen parkeren, fietsers die zomaar zonder te kijken afslaan

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 14:59

Nee stop hou op, als ik hier alles neergooi wat ik dagelijks tegen kom zitten we al aan 500 pagina's :')

Mega ergernis van gisteren: Ik reed op de busbaan die direct grenst aan de normale provinciale weg. Voor mij sukkelde een dame in een Porsche 65 en de slingerde steeds mijn baan op. Toen ik eindelijk kans zag om haar aandacht te trekken en er normaal langs te kunnen zat ze met haar telefoon in haar hand en waren twee kinderen zonder gordel aan het vechten in die auto -O-

Oh, mensen die op een rotonde van links komen en waar ik duidelijk op sta te wachten omdat ze het niet leuk vinden als ik 15 ton voor hun neus gooi maar dan zonder richting aan te geven de rotonde weer verlaten en ik dus voor piet snot sta te wachten. Echt genieten :j
En in dezelfde rotonde versie, mensen die met een noodgang over de rotonde heen komen en dan verwachten dat ik wel snap dat ze zo hard gaan. Ehhhh, nee?

(Funfact, in het dorp naast mij woont iemand die daar een handje van heeft en ik heb privé al een paar keer gehad dat ik bijna in haar zijkant kwam omdat ze zo ongelooflijk hard rijd op een rotonde. Vorige week zag ik dat iemand toch haar zijdeur binnen was gekomen op de rotonde. Karma }> )

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 15:01

- de vailliantlaan in den haag..
- mensen die hun knipperlicht aangezien en dan denken dat ze dus gelijk van baan kunnen wisselen.
- audi/mercedes/BMW rijders die er perse een wilde rijden, maar de knipperlicht-optie te duur vonden.
- mensen met verkeerd afgestelde lampen
- mensen die te langzaam rijden
- bumperklevers
- fietsers
- fietsers zonder licht
- mensen die voor hun bus/tram langs oversteken
- mag ik de vailliantlaan nog een keer noemen?
- oversteken wild(lees voetgangers niet zijnde op oversteekpunt/zebrapad)
- mensen die ipv gas loslaten, meteen op de rem staan
- linkerbaanplakkers (en middenbaan plakkers)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 15:03

verootjoo schreef:
Appende pubers op de fiets.
Hoop altijd maar dat ze donor zijn.

Savage. :')


Ik noemde het al in het andere topic, bovenop de standaard ergernissen, dit gevaarte: https://en.wikipedia.org/wiki/Magic_Roundabout_(Swindon). Degene die dit bedacht heeft verdient het echt om te sterven aan de builenpest en begraven te worden in een ongemarkeerd graf. :))

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 15:09

Wielrenners.
Mensen die 40 op een 60 km weg rijden.
Mensen die 60 op een 80 km weg rijden.
Mensen die geen richting aangeven.
Mensen die liever bij mij op de achterbank zitten dan in hun eigen auto.
De vrouw van de boer.

:+

Ze heeft me nu al 2 keer ingehaald met een hoge snelheid terwijl ik met mn pony's loop.
Eerste keer was in een blinde bocht en ik was blij dat ik niet meteen pissig begon te gebaren.
2de keer was vandeweek en gelukkig zag ik op tijd dat het hun auto was.
Toch vind ik dat ze beter moet weten.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 15:10

Mensen die op de snelweg voor iedere scheet de rem aantikken. Stop.

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 15:11

Oh en laatst had ik mensen die bij de verkeerslichten hele opstoppingen veroorzaakten omdat ze het kruispunt niet vrij lieten.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 15:13

Muiz schreef:
Mensen die op de snelweg voor iedere scheet de rem aantikken. Stop.

En zo ontstaan er files... hier op de n-weg in de buurt, is dat de grootste reden van file. := Want "oh jeej ik zie niet wat er achter de heuvel gebeurt", wat je gewoon kan zien als je gewoon vooruit hebt gekeken :+

Langzaamrijders vind ik ook vervelend, reed net op een 100 weg waar mensen dan 80 gaan rijden. Of op een 120 weg, dat ze 80-100 gaan rijden... had toen nog rijlessen, rijd je met je lesauto alle auto's bijlangs :=

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 15:27

Inderdaad geen richting aangeven op de rotonde, onnodig een te lage snelheid en onnodig linksrijden op de snelweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 15:31

K n i p p e r l i c h t.

Of mensen die al gaan toeteren nadat het stoplicht 0.2 seconden op groen staat. Volgende keer dat dat gebeurt stap ik uit, en ga even rustig de duiven voeren oid. :evaw:

Oh en oude mensen, kijken nergens naar of zien gewoon niets en rijden dan alleen niet door.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-02-20 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 15:32

verootjoo schreef:
Appende pubers op de fiets.
Hoop altijd maar dat ze donor zijn.

Oh heerlijk!
Ik heb eens iemand langs me gehad die heel geschokkeert naar me keek toen ik van een roekeloze brommer-rijder zei "Die wil heel graag orgaandonor worden voor z'n 18e geloof ik." :')
Ik ben dus niet de enige die dergelijke opmerkingen maakt!

Maar frustraties:
-Niet opletten aan rode lichten en dus tergend laat reageren waardoor een deel nog eens voor het rood kan blijven staan.
-PINKERS!!!! GEBRUIK DIE F*CKING KNIPPRLICHTEN!!! Ik ben verdorie geen gedachtenlezer! Rotondes maar ook bij het van baanvak wisselen of aan kruispunten die niet conflictvrij zijn ... Het is fijn als ik weet waar je heen gaat! Iets met voorrangsregels enzo. Of wanneer je wil inparkeren langs de rijksweg. Zet even dat knipperlicht op dat ik weet dat je zo goed als stil gaat staan!
-éérst kijken. Dán pas pinken en gaan. Niet gaan, pinken en dan kijken omdat die achter je toetert omdat ie zich half dood schrikt! :roll:
-Tegen 30 over een 70 baan kachelen waar je er niet langs kan en occasioneel stoppen omdat ze wat aan het zoeken zijn en dan ineens geheel stil staan zonder waarschuwing. :x
-Die verlaagde herrie-bakken die niet fatsoenlijk over een drempel geraken en dan soort van verwachten dat jij half de berm in rijdt zodat zij scheef er over kunnen. Man, tis een auto, zorg dat ie geschikt is voor op de baan of houd 'm in je garage en kijk er naar! :x
-Mensen die voor vrachtwagens invliegen of kort voor ze invoegen. :x
-Sowieso mensen die kort invoegen en voor je in vliegen eigenlijk, maar met vrachtwagens vind ik het nog erger.
-Bumperkleven... Ik ga er echt niet sneller van rijden tenzij je vrijwillig mijn boete betaald. Dan met liefde.
-Het regent, get over it en rijd gewoon normaal of blijf thuis/neem de bus als je bang bent! Tegen 60 over de autosnelweg omdat er vier druppels vallen is echt niet veiliger!

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 15:44

Met stipt op nummer 1: mensen die te hard rijden, met name binnen de bebouwde kom.
(en dan bedoel ik niet mensen die af en toe perongeluk een paar km te hard rijden, maar mensen die structueel te hard rijden)
Deze mensen lijken soms het idee te hebben dat hun tien seconden eerder thuis zijn waardevoller is dan het leven van een overstekende kat/hond/kind/weetikhet.

Onnodig een te lage snelheid kán ik me wel aan ergeren, maar ik heb dat 1000x liever dan een te hoge snelheid.