Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:31

Oef dat is inderdaad verre van chill! Gelukkig weet je dan hoe je het moet oplossen. Weet je dit niet gewoon 112 in zo een situatie bellen, dan kunnen zij ondersteunen, want dit valt onder een levensgevaarlijke situatie

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:30

Anne_GTI schreef:
liever dat lampje als met 200+ de motor moeten uitzetten en af moeten remmen zonder rembekrachtiging met de kans dat het stuurslot erop schiet op het moment dat je de sleutel omdraait...

Toen was ik best even bang.

De cruisecontrole was op hol... ketting om een boutje geslagen door een hobbel in de snelweg. Auto ging heel vlot van 140 naar 200+. Gas bleef vol open staan.

Gelukkig was het niet druk en ging iedereen door mijn geknipper aan de kant.
De remmen waren niet roodgloeiend maar witheet toen ik eindelijk stil stond en mijn rechter been kompleet verkrampt van het trappen op het rempedaal.


Hoe heb je die stil gekregen?! :oo Doodeng

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:08

AmyJamess schreef:
Misschien was ze levens moe :+

Vanmorgen toen ik naar de sportschool reed schrok ik me dood. Had bijna een kat aangereden. Kat wou uit het niets de straat over, gelukkig kon ik uitwijken en toen ik in de achter uitkijk spiegel keek, zag ik dat de kat was blijven staan en ongedeerd was.
Nooit verwacht dat ik zo van een dier kon schrikken :')

En geen verkeers ergenis, maar als je motor lampje gaat branden terwijl het weekend is en je garage dicht is, echt niet fijn

[ [url=m/RALwHA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je kunt prima doorrijden tot ie rood word. Natuurlijk wel even maandag de garage bellen. Kan van alles zijn. Van een simpele storing tot iets groots.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:24

Anne wat eng zeg.
Hoe heb je kunnen remmen?

Nayomie gelukkig dat je geen schade hebt.

Ik heb een kras op mijn auto. Door de fietster die er tegenaan reed en viel.
Politie gemaild en die doen niks.
Nou ja ik heb mijn best gedaan denk ik maar.

Ik vind bloeiende bermen langs de weg mooi maar gevaarlijk.
Laatst vol in de remmen gegaan vanwege overstekende eend met kuikens die uit hoog gras kwamen.
Moeder zat naast mij met gebroken rib en was iets minder blij.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:45

Anne-GTI reed je in een automaat dan? Lijkt mij doodeng als je zoiets meemaakt zeg...

Als je de motor uitzet met de sleutel kan je m gelijk weer op contact zetten zodat ie niet op stuurslot kan springen.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:57

Wow, doodeng zoiets!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:41

corinep schreef:
Anne-GTI reed je in een automaat dan? Lijkt mij doodeng als je zoiets meemaakt zeg...

Als je de motor uitzet met de sleutel kan je m gelijk weer op contact zetten zodat ie niet op stuurslot kan springen.


Klopt, heb ik uiteraard ook gedaan.
Maar dan heb je dus geen rembekrachtiging... dus dat is heel lang de rem zo hard mogelijk intrappen

Het was geen automaat, gewoon schakelbak. 140 op de teller en lekker in de hoogste versnelling rustig in de toeren laten rollen totdat er een best gat in de weg zat....

Praat me niet van eenden en ganzen. Paar jaar terug een gans voor de fiets gehad en een hersenschudding opgelopen. Het stikt er overal van.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:49

Anne_GTI schreef:
corinep schreef:
Anne-GTI reed je in een automaat dan? Lijkt mij doodeng als je zoiets meemaakt zeg...

Als je de motor uitzet met de sleutel kan je m gelijk weer op contact zetten zodat ie niet op stuurslot kan springen.


Klopt, heb ik uiteraard ook gedaan.
Maar dan heb je dus geen rembekrachtiging... dus dat is heel lang de rem zo hard mogelijk intrappen

Het was geen automaat, gewoon schakelbak. 140 op de teller en lekker in de hoogste versnelling rustig in de toeren laten rollen totdat er een best gat in de weg zat....

Praat me niet van eenden en ganzen. Paar jaar terug een gans voor de fiets gehad en een hersenschudding opgelopen. Het stikt er overal van.


Had je hem niet in zn vrij kunnen zetten dan?

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:51

Dan liep het blok de soep in

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:53

Liever een blok in de soep dan mezelf in de soep zou ik denken...

Maar een motor kan best wel eventjes vol in toeren tot je stilstaat of in ieder geval een veilige snelheid bereikt hebt...

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:46

Je kan hem niet in z’n vrij zetten, dat kan nog veel catastrofaler zijn op die snelheid. Denk aan een bak die in vlam gaat ;) Je moet je koppeling ingedrukt houden tijdens het uitschakelen, en in haar geval dus stuur rechthouden en de rem indrukken wat moeilijk is als deze wegvalt. Je kan niks anders doen, auto uitschakelen is het beste... is gewoon erg link. We hebben het niet over 80km per uur rijden hè :P ik moest telkens met 100km per uur opnieuw starten, ook geen pretje en gek voor andere weggebruikers midden in de nacht (licht gaat ook uit) maar niet vergelijkbaar met Anne-gti.. Was het een golf GTI?

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:16

Met een paar seconden vat een bak echt geen vlam... natuurlijk wel gelijk uitschakelen zodra je stilstaat/bijna stilstaat maar motor uit met 200 zodat je geen rembekrachtiger hebt echt no way...

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 23:48

Niet als je "een paar" opvat als 2 seconden. Ligt aan auto/wegdek en dergelijke maar ik schat hooguit 10/15 op zn langst 20 seconden. Dan is hij echt nog lang niet ontploft :+

Edit: reactie op weggehaald bericht vam Rennie.

Edit 2: al zullen die seconden echt heel veel langer voelen...

Edit 3: ik heb de wiskunde niet gedaan, wel enigsinds verstand van auto's en heel veel verstand van autorijden.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 23:55

Ja had hem weggehaalt omdat ik tegenstrijdige berichten las met betrekking tot reageren op een auto waar het gas blijft vast zitten, de 1 zegt idd in neutraal zetten, de ander contact uit en aan voor evt reset... maar van 200+ km naar beneden gaan in zijn neutraal kan verdomd lang duren, als ik op mijn motor rem vanuit 140 km per uur naar 100km per uur van zijn 5 naar zijn 4 duurt dit vaak ook al minimaal 15 secondes en dan rem je echt op motor en koppeling wat niet het geval is bij neutraal. Maarja het is lastig te zeggen bij een CC die een storing heeft waardoor die dus meer en meer gas bij blijft geven wat het beste is. Ik zou als eerste ook opnieuw opstarten. Heb ook wel een gehad dat mijn cc opeens raar deed en meer gas bij bleef geven, toen via mijn cc hendel snelheid naar beneden gedaan en toen deed die weer normaal.

Heb zelf alleen nog m’n auto moeten herstarten met turbo problemen (kwam lucht in waardoor ik geen vermogen meer had of gas kon geven) en dat was de enige oplossing op dat moment. Bleek mijn turbodruksensor te zijn die stuk was en lucht naar binnen kwam.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 00:46

Maar op de motor afremmen gaat sowieso super langzaam. De gewone rem die je met de voet bedient, als je daar een noodstop mee maakt maakt het echt niet uit of hij in neutraal staat of koppeling ingedrukt ofzo. En daarom moet de motor aanblijven, zodat de rembekrachtiging blijft werken. Dus neutraal of koppeling in. (Neutraal kan blijkbaar ook bij automaat, heb t even nagevraagd).

Ik heb een keer een kapotte dynamo gehad, accu lampje ging branden en opeens deed stuurbekrachtiging het niet meer, rembekrachtiger gelukkig wel maar wat stuurt dat zwaar zeg, velen malen zwaarder dan een auto zonder stuurbekrachtiging.

En met mijn eerste auto deed de rempomp het niet goed meer. Als ik langzaam de rem intrapte kon ik m helemaal tot de bodem trappen en gebeurde er niets. Gelukkig deed hij het wel toen ik hem sneller intrapte, dat was ook best spannend.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 01:27

Marije_1997 schreef:
AmyJamess schreef:
Misschien was ze levens moe :+

Vanmorgen toen ik naar de sportschool reed schrok ik me dood. Had bijna een kat aangereden. Kat wou uit het niets de straat over, gelukkig kon ik uitwijken en toen ik in de achter uitkijk spiegel keek, zag ik dat de kat was blijven staan en ongedeerd was.
Nooit verwacht dat ik zo van een dier kon schrikken :')

En geen verkeers ergenis, maar als je motor lampje gaat branden terwijl het weekend is en je garage dicht is, echt niet fijn

[ [url=m/RALwHA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je kunt prima doorrijden tot ie rood word. Natuurlijk wel even maandag de garage bellen. Kan van alles zijn. Van een simpele storing tot iets groots.


Als jij je auto verder kapot wilt hebben moet je vooral doorrijden als je motorstoringslampje brand. Je zegt het zelf al: Het kan van alles zijn, iets simpels maar ook iets groots ;-).

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:07

Marije_1997 schreef:
AmyJamess schreef:
Misschien was ze levens moe :+

Vanmorgen toen ik naar de sportschool reed schrok ik me dood. Had bijna een kat aangereden. Kat wou uit het niets de straat over, gelukkig kon ik uitwijken en toen ik in de achter uitkijk spiegel keek, zag ik dat de kat was blijven staan en ongedeerd was.
Nooit verwacht dat ik zo van een dier kon schrikken :')

En geen verkeers ergenis, maar als je motor lampje gaat branden terwijl het weekend is en je garage dicht is, echt niet fijn

[ [url=m/RALwHA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je kunt prima doorrijden tot ie rood word. Natuurlijk wel even maandag de garage bellen. Kan van alles zijn. Van een simpele storing tot iets groots.


Dit lampje ging bij ons branden toen de sensor van de startonderbreking in de sleutel onvoldoende contact kon maken. Wil bij ‘nagemaakte’ sleutels nog wel eens voorkomen. Even sleutel uit het contact, andersom er weer in en contact maken. Sóms, als je geluk hebt, wil het probleem zichzelf dan nog wel eens oplossen.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:01

Vandaag 2 x rechts ingehaald door bestuurders die met andere dingen bezig zijn dan om zich heen kijken en actief meedoen met het verkeer :+ rechts inhalen gaat ver tegen mijn principes in, maar als iemand letterlijk alle ruimte heeft om naar rechts te gaan (en geen verkeer voor zich heeft ) , meerdere keren, niet reageert op richting naar links, niet reageert op seinen etc, en er gewoon een file achter ontstaat, ga ik naar rechts en haal ik in. Dat is vandaag gewoon 2 x gebeurd dat tjappies op de linkerbaan plakken terwijl er 300 meter geen verkeer is rechts en ze tergend langzaam rijden. Vreselijk... als iemand aan het inhalen is stress ik mij niet, no problem, maar ga dan daarna naar RECHTS! ;(

Exitium

Berichten: 7138
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:07

Zoals het er nu staat ben je rechts ingehaald, maar volgens mij heb je rechts ingehaald? :+


Hier ergerde ik me vanmorgen aan m'n auto. Elektrische handrem die er niet meer vanaf wil. :+ Garage gebeld en die hebben iemand lang gestuurd, maar die kreeg het zo ook niet voor elkaar. Ze gaan nu kijken of ze m'n wielen er af gaan halen om de kabels los te krijgen, of dat ze 'm afslepen naar de garage een paar honderd meter verderop en er daar naar kijken :')

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:11

Ik ergerde me vandaag aan een driftig met groot licht knipperende bus achter mij, ik dacht eerst dat er wat met mijn achterlicht was maar hij bleef woest knipperen.

Bleek mijn vader te zijn die achter mij reed met zijn werkbus, die herken ik niet van de voorkant _O- En omdat hij vrij hoog zit, kon ik niet goed zien wie er achter het stuur zat. Hij bezorgt verf door heel Nederland dus de kans dat ik hem tegen kom op de weg is enorm klein :') Niet iedere idioot op de weg is dus daadwerkelijk een idioot :))

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:27

Haha Ghost dat is wel lollig.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:31

Exitium schreef:
Zoals het er nu staat ben je rechts ingehaald, maar volgens mij heb je rechts ingehaald? :+


Hier ergerde ik me vanmorgen aan m'n auto. Elektrische handrem die er niet meer vanaf wil. :+ Garage gebeld en die hebben iemand lang gestuurd, maar die kreeg het zo ook niet voor elkaar. Ze gaan nu kijken of ze m'n wielen er af gaan halen om de kabels los te krijgen, of dat ze 'm afslepen naar de garage een paar honderd meter verderop en er daar naar kijken :')

Oh oliebol zie het nu ook dat het er onhandig staat lol. Heb zelf rechts ingehaald idd xD

Wat vreemd dat die vast zat, normaal zie je dat alleen met koud weer.. hopelijk snel opgelost!

Ghost dat is wel grappig! Ook keer bij een vriendin gedaan die ook altijd onnodig links tijd, kwam haar tegen en ging achter haar bumperkleven en seinen :') en pas toen zij naar rechts ging en ik inhaalde herkende ze mij _/-\o_ ik herken haar uit duizenden door haar rijstijl icm Renault Clio :') zeg altijd tegen haar als ik naast haar zit “moet je niet een X naar rechts gaan?” Zegt ze; “ waarom? Rijd toch niks” :Y) totdat er wel iemand rijd :')

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:27

Oof linksrijders zijn inderdaad behoorlijk hinderlijk. Ik ben absoluut niet van rechts inhalen. Mensen beseffen zich soms pas later dat ze naar rechts kunnen en heb het verhaal van een bokker gelezen die er levenslang ellende door heeft. Heb het 1x gedaan omdat deze man bijna 10 kilometer links bleef rijden. Heb de turbomotor gebruikt om in te halen. 1x en nooit weer. Doodeng.

Extentium, dat is ook wel zuur :')

Hahaha, GA, dat is nog eens een twist van een verhaal _O-

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 17:59

Als ik rechts inhaal doe ik het ook met een flinke snelheid, als je rechts langzaam inhaalt kan het idd heel fout gaan. Heb vaak genoeg dat ik ook onbewust rechts inhaal omdat ik dan op rechterbaan rijd die blijkbaar meer doorrijd dan links, maar dat heb je dan niet in de hand. Dat is niet dat je denkt hè ik ga eff rechts inhalen. Dan rijd je gewoon de toegestane snelheid.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:39

Ugh net weer een vrouw. Met 60 op een 100 weg invoegen. Vervolgens 80 blijven rijden, op de middelste strook plakken, maar half invoegen. En nu voorbij rijden met 130. :') maar meneer de bijrijder moest duidelijk maken dat ze met een folder ergens heen gaan ofzo? Heb het gefilmd want de heck is dit dan ineens :')