Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:41

Filmpje! Filmpje! :))

Hier vandaag geen ergernissen gelukkig. Behalve dat de doorgaande weg hier is afgesloten en de omleiding midden door het dorp gaat (aka hele dorp staat vast) en de enige andere omleiding een pittig stuk omrijden is :+

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:44

Dat is ook frustrerend hoor die omleidingen.

Vandaag weer rechts moeten inhalen (binnen bebouwde kom) omdat een karen het nodig vond om 1 km voor de betreffende afslag die ze zou nemen maar alvast links aan te houden. En dit gebeurt zo vaak pfff...

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:45

Ghostattack schreef:
Filmpje! Filmpje! :))

Hier vandaag geen ergernissen gelukkig. Behalve dat de doorgaande weg hier is afgesloten en de omleiding midden door het dorp gaat (aka hele dorp staat vast) en de enige andere omleiding een pittig stuk omrijden is :+

Even screenshot uit de video en hoofd uit privacy beschilderd.


Afbeelding

Maar eerst 80 rijden en wij dus een klevende vrachtwagen achter ons, en dan ineens met 130 weer inhalen. Kansloos figuur. Begon al bij de afslag voor de oprit, geen richting aangeven en hem vlak voor onze auto gooien. Dan met 60 invoegen, en 80 aanhouden waarbij gevaarlijk rijgedrag. Kan er echt niet over :')

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:48

Ze waren onderweg naar de Lidl? _O- Wta een figuren zeg hahaha

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:48

Ik vraag me nu wel af waar die spaarkaart van is :D

edit: oh, de lidl dus
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 22-06-21 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:48

Echt wat een tjappie zeg pfff

Anoniem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:50

Voor de neonoranje kleding van de Lidl? Wat een horror _O- :')

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:52

Ik vermoed dat die man die aan ons wilde aanbevelen gezien het vingertje van hem. Nadat ze met 130 voorbij gingen, gingen ze weer 90, dus wij weer inhalen. Moest hij zijn spaarkaart ook nog even showen. :') Wat een gekke mensen op de weg. _O-

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:20

Rennie89 schreef:
Dat is ook frustrerend hoor die omleidingen.

Vandaag weer rechts moeten inhalen (binnen bebouwde kom) omdat een karen het nodig vond om 1 km voor de betreffende afslag die ze zou nemen maar alvast links aan te houden. En dit gebeurt zo vaak pfff...

Gebeurt hier standaard. Vanaf de stoplichten bij de snelweg is dit de weg:

Afbeelding

Een kilometer verder rij je de bebouwde kom in en kom je bij een kruispunt. Baan voor rechstaf/rechtdoor, baan voor rechtdoor en baan voor linksaf. Acht van de tien auto's die linksaf moeten gaan hier al links rijden, zelfs als het rustig is en er alle ruimte is om rechts te rijden en later voor te sorteren. Als ik merk dat iemand daar niet naar rechts gaat, sein ik niet eens meer en ga ik er rechts voorbij :x (ik moet bij die stoplichten rechtsaf)


Garage belde een paar uur geleden, reparatie gaat een goeie € 1.600 kosten :x

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:30

Ouch dat is een pijnlijke rekening #)

Onze trekauto is vandaag afgesleept. We wilden zaterdag wegrijden om boodschappen te doen, draai de wielen om om het fielparkeervak uit te rijden en daarbij ineens heel veel gekraak en een pssssht. Lekke band. Dus eerst maar met mijn auto boodschappen gedaan, zodat we daarna de band konden wisselen.

Blijkt de vering gewoon afgebroken te zijn! :wow: Die stak in de band, dus die is ook helemaal naar de klote. Gelijk de garage gebeld en ze hebben hem vanmorgen opgehaald. Geen idee nog wat het gaat kosten, beide kanten nieuwe vering en 1 nieuwe band. Echt heel zuur -O-

De bedoeling was dat deze auto nog even zonder mankementen mee zou gaan, tot ik mijn Leasebak in kan ruilen voor een bak mét trekhaak. Ik had het er nog met mijn manager over (ze stappen over op plug in hybrid en elektrisch bij ons helaas) en mijn leasecontract loopt nog tot nov 2022 :=

Echt helemaal poedersuiker dit :')

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:58

Exitium, wat is er aan de hand met zulke hoge kosten? Kan mij niet voorstellen dat een elektrische handrem losmaken en/of vervangen zo hoog in de kosten oploopt?

Eff gegoogled maar ik zie echt niet zulke hoge bedragen voorbij komen? Zelfs niet met compleet rem systeem vervangen...

Had mijn blokken en schijven voor max 300 laten vervangen, weliswaar zelf onderdelen aangeschaft en bij een zwarte garage laten doen, maar 1600?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 22:15

Rennie89 schreef:
Exitium, wat is er aan de hand met zulke hoge kosten? Kan mij niet voorstellen dat een elektrische handrem losmaken en/of vervangen zo hoog in de kosten oploopt?

Eff gegoogled maar ik zie echt niet zulke hoge bedragen voorbij komen? Zelfs niet met compleet rem systeem vervangen...

Had mijn blokken en schijven voor max 300 laten vervangen, weliswaar zelf onderdelen aangeschaft en bij een zwarte garage laten doen, maar 1600?


Hangt van de soort auto af. Ene merk kost meer als de ander. 300 voor blokken en schijven is ook wat veel. Ik ben voor nog geen 200 klaar met abs blokken en febi schijven (betere kwaliteit)incl vervangen. Aangezien ik dit inmiddels ook zelf kan. Garage zit je toch snel op hoge bedragen. En vergeet de gevolg schade niet. Als je een compleet nieuw remsysteem moet incl blokken en schijven eventueel klauwen en de manuren ben je toch wel wat kwijt hoor.

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 22:34

Ik heb geen flauw idee verder, zal het morgen of overmorgen wel horen. Ze zijn in ieder geval een flinke tijd bezig geweest om 'm überhaupt bij de garage te krijgen, en ook daar voor ze er achter waren wat er precies aan de hand was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 23:44

Exitium schreef:
Ik heb geen flauw idee verder, zal het morgen of overmorgen wel horen. Ze zijn in ieder geval een flinke tijd bezig geweest om 'm überhaupt bij de garage te krijgen, en ook daar voor ze er achter waren wat er precies aan de hand was


Dat kost ook al genoeg meestal.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 23:55

Marije_1997 schreef:
Rennie89 schreef:
Exitium, wat is er aan de hand met zulke hoge kosten? Kan mij niet voorstellen dat een elektrische handrem losmaken en/of vervangen zo hoog in de kosten oploopt?

Eff gegoogled maar ik zie echt niet zulke hoge bedragen voorbij komen? Zelfs niet met compleet rem systeem vervangen...

Had mijn blokken en schijven voor max 300 laten vervangen, weliswaar zelf onderdelen aangeschaft en bij een zwarte garage laten doen, maar 1600?


Hangt van de soort auto af. Ene merk kost meer als de ander. 300 voor blokken en schijven is ook wat veel. Ik ben voor nog geen 200 klaar met abs blokken en febi schijven (betere kwaliteit)incl vervangen. Aangezien ik dit inmiddels ook zelf kan. Garage zit je toch snel op hoge bedragen. En vergeet de gevolg schade niet. Als je een compleet nieuw remsysteem moet incl blokken en schijven eventueel klauwen en de manuren ben je toch wel wat kwijt hoor.

Ik heb sowieso alles van Febi inderdaad gekocht, zal wellicht ook wel minder zijn geweest hoor, had toen ook nog andere dingen aan m’n auto laten vervangen (stuur of spoorstang , weet eff niet meer, was krom gebogen waardoor deze niet uitgelijnd kon worden) en nog een hoop andere dingetjes, maar 1600 voor een remset met klauwen en schijven? Moeten het wel peperdure dingen zijn :+ of een peperdure garage.

Exitium schreef:
Ik heb geen flauw idee verder, zal het morgen of overmorgen wel horen. Ze zijn in ieder geval een flinke tijd bezig geweest om 'm überhaupt bij de garage te krijgen, en ook daar voor ze er achter waren wat er precies aan de hand was

Garage was paar 100 meter verder toch? Ben wel benieuwd waar die 1600 op word gebaseerd, ik weet wel dat de Vw dealer toen voor een nieuwe trommel links achter (volgens mij moesten ze dan beide vervangen ) ca 550 rekende, omdat die anders niet door apk zou komen. Ben geen gekke Henkie. Achterwiel zou aandraaien. Heb hem los laten maken door mijn garage voor 15 euro en hij was alsnog door vw dealer daarna goedgekeurd :+

Zij denken met hun portemonnee, niet met hun verstand. Was ook bij een bosch garage geweest voor koelvloeistof lekkage, ze hadden compressietest uitgevoerd en gekeken, ze zeiden vermoedelijk 1 of 2 kapotte cilinders /koppakkingen ofzo, zou minimaal 1200 euro kosten. Nogmaals, ben geen gekke henkie, ben verder gaan kijken, en kwamen er achter dat het reservoir te groot was en het tegen een moer aankwam wat dus met tijd een gat werd. Met trillende motor kwam er dus koelvloeistof uit. Weer met 15 euro opgelost.

Ook eerder zogenaamd een kapotte turbo, zou ook ontzettend veel kosten, naar 3 garages gegaan, geen duidelijkheid, turbo stuk kreeg ik te horen. Naar 4e gegaan, zag binnen 3 minuten dat het een defecte turbo druk sensor was en met 85 euro opgelost. Ik heb ondanks dat ik een ex schade auto heb met ontzettend veel mankementen echt verdomd weinig hoeven uit te geven aan de schade. Heb voornamelijk veel geld in het onderhoud gestoken (riem, waterpomp, schijven en blokken, olie etc).

Echt iedereen verklaard mij voor gek met mijn auto omdat die vaak mankementen heeft, maar tot nu toe heb ik echt weinig kosten gehad :+ en hij rijdt nu eindelijk weer als een zonnetje! Heeft mij wel paar X laten staan toen mijn EGR problemen gaf maar ook dat was aardig snel (en gratis, hij was al weg geschreven) opgelost. Maarrrr mijn auto heeft mij wel verdomd veel tijd gekost :') ik blijf er ook meestal bij als ze iets aan mijn auto doen, weet je zeker dat het goed gedaan word haha.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 00:37

Ergernis van de dag: mensen die voorbij de stopstreep staan bij een verkeerslicht. Die streep staat idd vrij ver van de kruising maar dat heeft een reden. We moeten daar met de bus een krappe bocht maken en zijn dat stuk asfalt nodig. Afijn, 2x bingo... moesten een aantal auto's een stukje achteruit voor ik weer verder kon.

Verder weer de gebruikelijke ergernis aan zogenaamde slimme verkeerslichten. Die moeten echt terug naar school. Had alweer 7 minuten vertraging op 400 meter...

Krijg steeds meer een hekel aan Deventer...

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 00:51

Ghostattack, heb ik een paar jaar terug ook gehad, met mijn oude ford fiesta :+ Gelukkig alleen bij mijn ouders op de oprit en autobedrijf aan huis :D

Anne, zooooo zwaar irritant!!

Ik had vandaag een hekel aan fietser die geen handen uitsteken bij het afslaan of een rotonde nemen.
Ook de bus vandaag een paar keer de weg opgegooid (wel netjes en zonder ongelukken) omdat ik nul voorrang kreeg binnen de bebouwde kom, waren over het algemeen de dikke bak rijders :+

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:28

Exitium sterkte met de factuur.

Anne er zijn inderdaad domme mensen die ver over de stopstreep heen rijden.
Dan kan een vrachtwagen of bus de bocht niet nemen.

Ik kon net niet parkeren ivm pauzerende gemeentewerkers voor mijn carport.
Hun 2 busjes stonden nogal in de weg.

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:40

Ik zat gisteren achter iemand die met 65 wilde invoegen terwijk er een hele rist vrachtwagens reed en nog aankwam, levensgevaarlijk.
En ook gisteren; ik reed op de snelweg, was een auto aan het inhalen en werd zelf ingehaald door een auto met behoorlijk hoge snelheid. Toen deze me net passeerde en met de kont ter hoogte van de neus van mijn auto was trapte de bestuurder echt vol op de rem. Ik zag hem in mijn achteruitkijkspiegel bijna stikstaan midden op de snelweg en vervokgens stapvoets 3 banen opschuiven en parkeren op de vluchtstrook. Randdebiel!

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:16

Goed, dat was net wel een mooie... snelle mercedes die al op de afrit aan het kijken was of hij nog voor de versmalling nog voorbij kon glippen. Kon niet, want ik reed al ruim de snelheid en hij was nog een heel eind achter mij.
Daarna was het gewoon druk, dus veel auto's. Probeert hij bij het stoplicht via de voorsorteerstrook voor links toch nog voorbij te glippen, om dan weer in te voegen. En hij dacht dat wel even voor mij te kunnen doen. Even aan herinnerd dat dat niet ging, en uiteindelijk stond hij dus nogal voor gek.

Hij zal er vast niets van leren. Maar wat een onzin, alleen maar om dan 2 auto's eerder bij hetzelfde stoplicht te kunnen zijn.

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:31

Maar hij heeft een Mercedes en hij vindt zichzelf vet belangrijk en snelle Mercedessen horen gewoon voor te gaan op het plebs, dat snap je toch!

:roll:

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:56

Goof schreef:
Maar hij heeft een Mercedes en hij vindt zichzelf vet belangrijk en snelle Mercedessen horen gewoon voor te gaan op het plebs, dat snap je toch!

:roll:


Precies dit ervaar ik met zo'n beetje alle Tesla's die ik tegenkom.

Ik had er laatst ook zo een. Ik stond rechts bij het stoplicht, hij kwam links aanrijden. We rijden allemaal mooi op, voor mij is er wat geklooi dus er wordt wat langzaam gereden, maar omdat de Tesla nog vrij ver achter lag (en er voor hem ook auto's zaten en het een korte invoegstrook is), ging het hem niet lukken voorbij mij te komen om in te voegen voordat het weer naar 1 baan zou gaan. Hij was met zijn neus nog niet voorbij mijn voorwielen, dus hij had geen andere keuze dan achter me weer in te voegen.

Gaat ie lopen seinen met zijn lampen :roll:
Vervolgens bij het volgende stoplicht gaat ie er met een noodvaart voorbij, en staat hij bij het stoplicht daarna welgeteld 3 auto's verder vooraan.

:facepalm: .

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 18:07

Ja echt hoor, als je een dure auto rijdt heb je privileges en moet het plebs voor je wijken.

Vanmorgen reed ik in de spits op de 3e baan. Die reed eigenlijk maar net iets sneller dan de rechter 2 banen, maar het was druk en iedereen reed in een treintje. Komt er een Porsche Cayenne achterop bij mij, want die wilde er langs. Toen ik opzij kon heb ik dat gegaan; gas werd ingetrapt, brullende motor om vervolgens precies naast mij te kunnen komen rijden, want het reed nog steeds in een treintje en troelala kon er echt niet door.
Maar hé, ze was 1 plekje opgeschoven. +:)+

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 18:17

Ik erger me ook aan wegwerkzaamheden die niet officieel met een bord worden beëindigd.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 18:58

Dat ik mij net echt rotgeschrokken ben en eerst een potje heb zitten huilen op de bank van de schrik.
Onderweg naar huis net binnen de bebouwde kom aangekomen bij stoplicht 2 dat is bij een grote rotonde zonder afscheidingen dus je moet zelf opletten dat je op je eigen rijbaan blijft. Ik reed helemaal rechts en omdat het net rood werd toen ik vooraan kwam kon ik bij groen als eerste weg. Op de baan naast mij kwam tijdens het wegrijden ook een auto die al op snelheid was, maar hij maakt een overschattings en / of stuurfout en omdat ik via het stoeprandje het gras inreed kon ik voorkomen dat hij links bij mij naar binnenkwam. Auto’s achter ons hingen hard op de toeter daar had ik zelf geen tijd voor.