Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:18

Romy1234 schreef:
Ik heb alleen zijn kenteken niet, hij had opgevenment door dat ik een foto aan het maken was en kon het kenteken niet onthouden.
Alleen foto van het busje met bedrijfslogo en telefoonnummer en deels van de vrouw die bij hem in zat.
Maar vraag mij altijd af of ze überhaupt er iets mee doen bij de politie

Brrr. Dat was echt een heftige ervaring. Mocht je zonder kenteken melding mogen en kunnen maken, dan doen.

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:57

Romy wat naar.
Kan je zijn bedrijf niet googlen en zo achter zijn kenteken komen?

Als mensen hun leven moe zijn prima. Maar sleep geen anderen mee.
Die vrouw die passagier was snap ik niet. Ik was flink boos geworden op de bestuurder.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 21:50

De combinatie go-scooters met te hoog groot licht en fietsers zonder verlichting terwijl ik met een bus met binnenverlichting en een plexiglasplaat probeer al die potentiële orgaandonoren te ontwijken in de avonduren. Wat een stress...

De lichten reflecteren op het plexiglas en de ramen; ik zie dus 3 scooters terwijl er maar 1 is en fietsers zonder licht zijn compleet onzichtbaar. Vooral bij natte omstandigheden niet te doen. Op sommige plaatsen is het gokken en bidden dat er geen pedaalridder zonder licht naast je bus zit.

ZORG DAT JE ZICHTBAAR BENT!!!!

En mocht er nog iemand wat willen slopen... tik dan eens wat koplampen kapot van Go-scooters ipv bushokjes.

Tip voor de verkeersbordenverzamelaars: pak de gedeukte, dan doe je er een goeie daad mee want dan staat ie sowieso groot verkeer hopeloos in de weg.

Klaagmodus weer uit...

Exitium

Berichten: 7141
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 21:54

Maar als je koplampen sloopt zijn ze juist weer níet zichtbaar :')

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 21:55

Anne_GTI schreef:
De combinatie go-scooters met te hoog groot licht en fietsers zonder verlichting terwijl ik met een bus met binnenverlichting en een plexiglasplaat probeer al die potentiële orgaandonoren te ontwijken in de avonduren. Wat een stress...

De lichten reflecteren op het plexiglas en de ramen; ik zie dus 3 scooters terwijl er maar 1 is en fietsers zonder licht zijn compleet onzichtbaar. Vooral bij natte omstandigheden niet te doen. Op sommige plaatsen is het gokken en bidden dat er geen pedaalridder zonder licht naast je bus zit.

ZORG DAT JE ZICHTBAAR BENT!!!!

En mocht er nog iemand wat willen slopen... tik dan eens wat koplampen kapot van Go-scooters ipv bushokjes.

Tip voor de verkeersbordenverzamelaars: pak de gedeukte, dan doe je er een goeie daad mee want dan staat ie sowieso groot verkeer hopeloos in de weg.

Klaagmodus weer uit...

Ik verbaas me erover dat ze op de bus nog geen 360° view hebben. Zijn de marges zo krap dat die 1500 euro er niet meer vanaf kan?

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 22:00

ikke schreef:
Ik verbaas me erover dat ze op de bus nog geen 360° view hebben. Zijn de marges zo krap dat die 1500 euro er niet meer vanaf kan?


Ik verbaas me nergens meer over...

MyWishMax

Berichten: 25286
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 09:09

Ik vindbhet in een auto al vreselijk, maar in een bus?! :=

Gisteren was het nationale gooi je auto er maar voor dag. Ik dacht dat het de bedoeling was als je invoegt op een weg je dat op zo'n manier doet dat het overige verkeer geen last van je heeft.

Op een stuk van nog geen km gooiden er 2 keer mensen hun auto voor mij. Weg waarbij rechts voorrang heeft. De 1e kwam van een oprit, achter mij een paar honderd meter geen auto, maar perse voor mij gooien waardoor ik echr hard op de rem moet en vervolgens 50 meter verder slaat die auto weer rechtsaf, op laatste moment bovenop de rem en knipperlicht aan :+ Ik rijd door, auto van links gooit hem vervolgens voor me en ik moet weer vol op de rem... Echt bij beide vol op de rem en dan nog maar net op tijd. Niet druk, na mij reed echt niks.

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 09:45

Zonet bij zebrapad. Meneer rijdt gewoon door. Ik sta met mijn handen omhoog van Joe Joe, wat doe jij? Chauffeur helemaal kwaad en gebaart naar mij :\

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 10:10

Ik herken de fietser die het zebrapad oprent, ik herken de mensen die een trekker in willen halen en ervanuit gaan dat jij dat niet gaat doen, maar dan ook geen 100ste seconde geduld hebben... De mensen die gas willen geven op de grote weg (wil ik ook) en dus vanachter mij over de dichte lijn (ononderbroken) alvast gaan inhalen en doorrijden, zodat ik er niet tussen kan (en dan soms bijna net nog op tijd van rijbaan kan wisselen zodat ik niet naar Rotterdam hoef perse :') )

maar, als het goed is haal ik strakjes mijn auto met dashcam op, en mocht er (god forbid) ooit iets gebeuren, dan heb ik iig beelden..

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 10:23

Ik had gisteren ook een close call. Reed al de hele tijd achter een klein koekblik wat geen haast had (lees: met 10 km/h over een turbo rotonde). Nergens een mogelijkheid om in te halen, dus pech voor mij.

Op een gegeven moment geeft ze richting naar rechts aan en schuift een baan op om rechtsaf te slaan, ze reed toen 50 waar je 80 mag. Ik dacht mooi! Ik moet hier rechtdoor dus ik geef gas, want ja.. je mag daar 80 :D Stuurt ze toch zo ineens terug naar links zonder te kijken en zonder richting aangeven! Ik moest echt zo hard in de ankers, anders had ik haar zo linksachter weggetikt denk ik. Schrok me wezenloos.

Niet veel later stond ik ernaast bij het stoplicht, dus ik kijk wat er achter het stuur zit. Ik denk dat het minstens 95 jaar oud was :o Strak voor zich uit kijkend. Ik vermoed dat ze geen seconde door heeft gehad dat het echt een close call was.

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 10:26

Oh, herken ik ook.... :j
Hier Den Haag uit de Utrechtse baan op is vrij kort, als je dan naar Zoetermeer moet moet je drie banen opschuiven... als daar wat oudere mensen tussen rijden (niet allemaal, maar sommige) dan is het soms bijna niet te doen...

hagelslag
Berichten: 9014
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 07:14

Mensen die zo dom inhalen.
Ik reed op de b72(vergelijkbaar met een N weg).
Gaan ze vlak voor een bocht in halen.
Inhalen terwijl er tegenverkeer komt. 9 stuk zijn over een doorgetrokken streep en uitvoegstrook van het tegenverkeer gereden(ze haalden direct achter elkaar in)

En als klap op de vuurpijl, iemand met het kenteken uit Bremen die mij inhaalde en vervolgens bang werd en 60 ging rijden.
Jongens laat mij dan voor rijden met 70 ik ken die weg.
Helaas mag ik daar niet zoals jullie 100 rijden.
Mijn hemel. En deze inhaal acties waren op een stuk van ca 18 km

Exitium

Berichten: 7141
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 08:36

Ik had er gisteren één op de A27. Alles reed 80-90 ofzo (stuk er iets voor was file geweest) en iemand vond dat niet snel genoeg gaan. Zat al heel snel op m'n achterbumper en schoot toen van de linkerrijstrook tussen verkeer door naar de uitvoegstrook, haalde een paar auto's in en schoot weer terug naar de linkerrijstrook :')

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 11:15

Anne_GTI schreef:
De combinatie go-scooters met te hoog groot licht en fietsers zonder verlichting terwijl ik met een bus met binnenverlichting en een plexiglasplaat probeer al die potentiële orgaandonoren te ontwijken in de avonduren. Wat een stress...

De lichten reflecteren op het plexiglas en de ramen; ik zie dus 3 scooters terwijl er maar 1 is en fietsers zonder licht zijn compleet onzichtbaar. Vooral bij natte omstandigheden niet te doen. Op sommige plaatsen is het gokken en bidden dat er geen pedaalridder zonder licht naast je bus zit.

ZORG DAT JE ZICHTBAAR BENT!!!!

En mocht er nog iemand wat willen slopen... tik dan eens wat koplampen kapot van Go-scooters ipv bushokjes.

Tip voor de verkeersbordenverzamelaars: pak de gedeukte, dan doe je er een goeie daad mee want dan staat ie sowieso groot verkeer hopeloos in de weg.

Klaagmodus weer uit...


Klaag even mee. Gisteren tot 2x toe een voetganger die niet zichtbaar was me hond gewoon even voor de bus over steekt.... 1x in een 30km zone en de andere waar je gewoon 80 rijd. Zorg dat je gewoon ten alle tijden zichtbaar bent! :D Dank u

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 12:57

Zichtbaar zijn doen veel mensen niet aan.
En dan maakt het niet uit of ze te voet, per fiets, per brommer of per auto zijn.

Richting aangeven is ook hopeloos ouderwets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 13:34

Ik had zondagavond ook wat.. op de A2 vanuit Limburg richting Eindhoven. Ik reed 90 want er reed iemand voor mij niet zo snel, en ik werd al ingehaald dus ik kon ook niet opzij zegmaar.

Vliegt er ineens een of andere idioot in een zilvergrijze peugeot over de vluchtstrook langszij.. schrok me echt helemaal kapot. Ineens groot licht achter me en vloog met zo'n idiote snelheid rechts langs mij en daarna gelijk naar links waarbij de auto die mij inhaalde afgesneden werd.. idioot..

En even verderop deed hij precies hetzelfde weer.. :n

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26275
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 23:18

Geen ergernis, maar wel een vraag aan de buschauffeurs in dit topic: Als je vanaf de chauffeursstoel van een stadsbus naar rechts kijkt op een kruising, wat zie je dan? Heb je daar iets van een blinde hoek of zie je door de grote deur echt alles wat daar aan komt rijden?

Ik vraag dit omdat ik vanavond in het donker van een chauffeur van een stadsbus erg moeilijk kon inschatten wat deze ging doen. Was op een kruising met haaientanden daar waar de bus vandaan kwam. Ik kwam in mijn Fiatje 500 ook nog eens van rechts ten opzichte van de bus. Had keurig de koplampen en alles aan, dus zichtbaar was ik wel. De buschauffeur wilde linksaf en trok op terwijl ik er aan kwam, Leek alsof hij ging doorrijden, maar het kan zijn dat ik dat mis heb. Ben toen toch maar gestopt, puur omdat ik zoiets had van: wat ga je doen? En omdat ik ook geen zin had in zo'n grote knaap in mijn linkerflank, dat wint mijn colablikje op wielen niet... Uiteindelijk stopte hij (kon zien dat we met een mannelijke chauffeur van doen hadden) wel, op de vluchtheuvel in het midden van de weg, zodat ik er voor langs kon, maar ik had daar in eerste instantie toch wel even mijn twijfels over. Mijn eerste indruk was namelijk dat die bus gewoon door zou rijden. Ik mocht daar 50 en ik reed ook zeker niet harder dan dat.

Maar kun je, ondanks die grote deuren in zo'n stadsbus, toch een autootje van rechts over het hoofd zien of is dat praktisch onmogelijk?

hagelslag
Berichten: 9014
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 06:45

JPitty schreef:
Geen ergernis, maar wel een vraag aan de buschauffeurs in dit topic: Als je vanaf de chauffeursstoel van een stadsbus naar rechts kijkt op een kruising, wat zie je dan? Heb je daar iets van een blinde hoek of zie je door de grote deur echt alles wat daar aan komt rijden?

Ik vraag dit omdat ik vanavond in het donker van een chauffeur van een stadsbus erg moeilijk kon inschatten wat deze ging doen. Was op een kruising met haaientanden daar waar de bus vandaan kwam. Ik kwam in mijn Fiatje 500 ook nog eens van rechts ten opzichte van de bus. Had keurig de koplampen en alles aan, dus zichtbaar was ik wel. De buschauffeur wilde linksaf en trok op terwijl ik er aan kwam, Leek alsof hij ging doorrijden, maar het kan zijn dat ik dat mis heb. Ben toen toch maar gestopt, puur omdat ik zoiets had van: wat ga je doen? En omdat ik ook geen zin had in zo'n grote knaap in mijn linkerflank, dat wint mijn colablikje op wielen niet... Uiteindelijk stopte hij (kon zien dat we met een mannelijke chauffeur van doen hadden) wel, op de vluchtheuvel in het midden van de weg, zodat ik er voor langs kon, maar ik had daar in eerste instantie toch wel even mijn twijfels over. Mijn eerste indruk was namelijk dat die bus gewoon door zou rijden. Ik mocht daar 50 en ik reed ook zeker niet harder dan dat.

Maar kun je, ondanks die grote deuren in zo'n stadsbus, toch een autootje van rechts over het hoofd zien of is dat praktisch onmogelijk?



Over een bus kan ik je niks zeggen.
Maar bij vrachtautos hebben wij wel degelijk rechts een blinde hoek.

Ik had gister nog een geval dat ik dacht dat er niemand op de rotonde wou gaan rijden vanaf links.
Ik zag geen auto daar weg komen.
De bekende blik om de spiegel heen gedaan, oh verrek een bestelbusje van links.
Die was dus daadwerkelijk achter mijn linker spiegel verstopt

Marjo

Berichten: 37213
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 06:49

JPitty schreef:
Geen ergernis, maar wel een vraag aan de buschauffeurs in dit topic: Als je vanaf de chauffeursstoel van een stadsbus naar rechts kijkt op een kruising, wat zie je dan? Heb je daar iets van een blinde hoek of zie je door de grote deur echt alles wat daar aan komt rijden?

Ik vraag dit omdat ik vanavond in het donker van een chauffeur van een stadsbus erg moeilijk kon inschatten wat deze ging doen. Was op een kruising met haaientanden daar waar de bus vandaan kwam. Ik kwam in mijn Fiatje 500 ook nog eens van rechts ten opzichte van de bus. Had keurig de koplampen en alles aan, dus zichtbaar was ik wel. De buschauffeur wilde linksaf en trok op terwijl ik er aan kwam, Leek alsof hij ging doorrijden, maar het kan zijn dat ik dat mis heb. Ben toen toch maar gestopt, puur omdat ik zoiets had van: wat ga je doen? En omdat ik ook geen zin had in zo'n grote knaap in mijn linkerflank, dat wint mijn colablikje op wielen niet... Uiteindelijk stopte hij (kon zien dat we met een mannelijke chauffeur van doen hadden) wel, op de vluchtheuvel in het midden van de weg, zodat ik er voor langs kon, maar ik had daar in eerste instantie toch wel even mijn twijfels over. Mijn eerste indruk was namelijk dat die bus gewoon door zou rijden. Ik mocht daar 50 en ik reed ook zeker niet harder dan dat.

Maar kun je, ondanks die grote deuren in zo'n stadsbus, toch een autootje van rechts over het hoofd zien of is dat praktisch onmogelijk?


Ik denk dat die gewoon op zo'n snelheid aan het rijden was dat jij, als je doorgereden was, er voor langs had gekund. Heel irritant want het lijkt er indd op dat ze dan ofwel voorrang pakken of dat ze je niet gezien hebben.


hagelslag schreef:
Over een bus kan ik je niks zeggen.
Maar bij vrachtautos hebben wij wel degelijk rechts een blinde hoek.

Ik had gister nog een geval dat ik dacht dat er niemand op de rotonde wou gaan rijden vanaf links.
Ik zag geen auto daar weg komen.
De bekende blik om de spiegel heen gedaan, oh verrek een bestelbusje van links.
Die was dus daadwerkelijk achter mijn linker spiegel verstopt


Gezien de situatie die JPitty beschrijft, ga ik uit van een kruising waarop ze van rechts komt. Lijkt me sterk dat dat niet te zien is :)

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:04

Ik denk hetzelfde als Marjo inddd. Een bus tot stilstand laten komen en daarna weer terug op snelheid kost veel "moeite". En is niet fijn voor de passagiers. Vaak blijven ze dus rijden op een tempo dat de ander gewoon door kan en zij niet hoeven te stoppen.

Maar ik snap de verwarring want ze rijden vaak hard door en lijken soms hun voorrang te nemen.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:47

Om even een kort antwoord te geven op de buschauffeur vraag.
Vind ik het eigenlijk lastig om te antwoorden.
Wij hebben vanwege corona een extra kuchscherm gelijk naast ons. Dat plexiglasplaat, in combinatie met binnenverlichting en de verlichting van de auto is het soms wel lastig.
Ook heeft de bus net als een auto gewoon diverse spijlen en ook de deur heeft natuurlijk randen.

Ik heb een momentje van gisteravond dat een politieauto zonder toeters en bellen, gewoon door rood rijd terwijl jij met je bus wit heb of net als de rest groen. En dan gewoon doorrijd :Y) Gisteren tot 2 keer toe en niet in dezelfde stad

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26275
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:53

Dat scherm verbetert de zichtbaarheid dus niet. En dat van die deur- en raamstijlen etc. geloof ik ook gelijk. Jullie werk wordt er zo ook niet makkelijker op blijkbaar.

AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 18:08

vanmiddag toen ik om 5 uur naar huis reed vlak na een flinke stortbui en nog steeds beetje regen kwam ik motorrijder tegen helemaal in het zwart.
hij kwam vanaf een tankstation dus moest invoegen, maar hij had dus totaal geen verlichting, geen gewone verlichting maar ook blijkbaar geen knipperlichten. toen hij wou invoegen gebruikte hij dus zijn hand (net zoals fietsers) om aan tegeven dat hij naar links wou.
Vlak daarna schuifde hij door naar de linker baan (ook met de handuitsteken) en reed hij heel hard weg.
vond het best gevaarlijk, door de hevige regen van vlak ervoor had je veel last van opspattend water en je zicht dan gewoon minder is dan anders en hij gewoon slecht zichtbaar was.

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 18:12

JPitty schreef:
Dat scherm verbetert de zichtbaarheid dus niet. En dat van die deur- en raamstijlen etc. geloof ik ook gelijk. Jullie werk wordt er zo ook niet makkelijker op blijkbaar.

De oplossing kost 1500 euro plus montage.....

https://brigade-electronics.com/products/backeye360/

Maar dat snappen inkopers blijkbaar nog niet.

Exitium

Berichten: 7141
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 18:20

Als ik het zo zie is dat systeem voor je dode hoeken vlak om je heen, niet voor wat er verder weg gebeurt. Heb je dan dus niet zoveel aan als je raamstijlen je zicht op aankomend verkeer op een kruising (deels) blokkeert