Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:21

Vandaag in het donker en de stromende regen een fietser zonder licht die aan het spookrijden was aan het fietspad. Het is dat ik extra de regen in aan het loeren was, anders had ik hem geschept. Hoe bedénk je het. En niet een klein eindje he, de hele weg fietste hij dus aan de verkeerde kant van de weg en bij de kruising bleef hij dat ook rustig doen.

Idioot :x

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:34

ikke schreef:
JPitty schreef:
Dat scherm verbetert de zichtbaarheid dus niet. En dat van die deur- en raamstijlen etc. geloof ik ook gelijk. Jullie werk wordt er zo ook niet makkelijker op blijkbaar.

De oplossing kost 1500 euro plus montage.....

https://brigade-electronics.com/products/backeye360/

Maar dat snappen inkopers blijkbaar nog niet.


Zit erop maar alleen als je stil staat. Als je rijdt krijg je de achterdeur aan de binnenkant in beeld.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:36

JPitty schreef:
Dat scherm verbetert de zichtbaarheid dus niet. En dat van die deur- en raamstijlen etc. geloof ik ook gelijk. Jullie werk wordt er zo ook niet makkelijker op blijkbaar.


Zie mijn mopperpost stukje terug...

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 23:07

Mensen die zelf met de draden van hun lampen hebben lopen kloten waardoor een remlicht knippert en een knipperlicht aan gaat remmen.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 23:12

Loeky01 schreef:
Mensen die zelf met de draden van hun lampen hebben lopen kloten waardoor een remlicht knippert en een knipperlicht aan gaat remmen.

De horror! Ik ben dit de laatste tijd echt té vaak tegen gekomen!

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 23:17

Loeky01 schreef:
Mensen die zelf met de draden van hun lampen hebben lopen kloten waardoor een remlicht knippert en een knipperlicht aan gaat remmen.

Nee, dat is geen geklooi met draden maar gebrek aan geleiding, oftewel corrosie in de connectoren.

Bij aanhangers kan het nog een foute bedrading zijn maar ook daar is het bijna altijd een verrot contact.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 01:43

ikke schreef:
Loeky01 schreef:
Mensen die zelf met de draden van hun lampen hebben lopen kloten waardoor een remlicht knippert en een knipperlicht aan gaat remmen.

Nee, dat is geen geklooi met draden maar gebrek aan geleiding, oftewel corrosie in de connectoren.

Bij aanhangers kan het nog een foute bedrading zijn maar ook daar is het bijna altijd een verrot contact.

Kapotte zekering doet ook veel.

Ik moest gister avond met mistlicht achter rijden omdat m'n achter verlichting dood was. Thuis vandaag nieuwe lampjes, nog niet. Zekering door.

MyWishMax

Berichten: 25302
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 04:40

Parkeerterrein bij fysio waar mensen zo vreselijk slecht parkeren dat er gewoon 7 plekken waren waar ik niet eens tussen kwam met mijn auto. En dat is geen grote auto. De auto's die zo slecht parkeerden waren ook geen grote auto's maat juist vooral kleintjes :+ bijna een talent. En natuurlijk had er iemand tegen mijn auto aangezeten daar, maar geen briefje.

Oh en mensen die niks te zoeken hebben in de poort, maar daar wel doorheen gaan met de fiets en dan tegen mijn auto aanzitten die daar op de oprit staat. Of voetgangers waardoor spiegel inklapt. Kinderen met speelgoed trapauto of fietsen. Echt laatste jaren zijn er echr heel veel schades bijgekomen terwijl auto gewoon naast huis staat. En niemand die iets zegr natuurlijk.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 06:44

Berdien schreef:
Vandaag in het donker en de stromende regen een fietser zonder licht die aan het spookrijden was aan het fietspad. Het is dat ik extra de regen in aan het loeren was, anders had ik hem geschept. Hoe bedénk je het. En niet een klein eindje he, de hele weg fietste hij dus aan de verkeerde kant van de weg en bij de kruising bleef hij dat ook rustig doen.

Idioot :x

Misschien aan het solliciteren voor orgaandonor :=

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 09:01

MyWishMax schreef:
Parkeerterrein bij fysio waar mensen zo vreselijk slecht parkeren dat er gewoon 7 plekken waren waar ik niet eens tussen kwam met mijn auto. En dat is geen grote auto. De auto's die zo slecht parkeerden waren ook geen grote auto's maat juist vooral kleintjes :+ bijna een talent. En natuurlijk had er iemand tegen mijn auto aangezeten daar, maar geen briefje.

Over parkeren gesproken... :x

Afbeelding

Snap mensen die met de bestuurderskant op of over de streep gaan staan sowieso niet. Hij heeft mazzel dat het vak op de hoek iets breder is (waren voorheen 16 vakken op die rij, maar na nieuwe bestrating enzo hebben ze er 15 van gemaakt en door de breedte van de grastegels is één vak daardoor een stuk breder geworden), anders had 'ie nooit meer in z'n auto gekomen met iemand ernaast :')

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 09:21

Ik maak er een sport van om mijn Suusje in zulke gevallen extreem dicht tegen die andere auto aan te zetten :+ .
Bij ons op het werk wordt er ook beroerd geparkeerd. Meestal krijg ik hem er nog wel tussen (yay voor kleine auto) maar het komt wel eens voor dat degene naast mij daardoor iets meer moeite moet doen om in te stappen...

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 09:23

Ja, ik ook. Ik parkeer ook altijd achteruit in en zet 'm sowieso met de passagierskant redelijk strak tegen de lijn aan zodat ik zelf de ruimte heb om uit te stappen. Als iemand anders 'm dan met de bestuurderskant tegen de lijn aan zet, wetende dat je nog uit moet kunnen stappen, ben je gewoon niet slim bezig :')

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 09:24

Afbeelding

Uitzicht in de rechter spiegel...

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 09:37

Anne dat is een duidelijke foto van hoe een chauffeur het ziet.

Parkeren blijft een vak apart.
Mijn bus is zo’n beetje 6 meter lang en 2 meter breed.
Die past niet overal.
Kleinere auto past scootmobiel niet in als je ook 4 a 5 zitplaatsen wil hebben.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 09:44

Ik ben zo op een invalide parkeerplaats -:(- eens ingeparkeerd aan twee kanten bij de spoedeisende hulp zelfs. Kon er niet meer inkomen zelf, uiteindelijk een heel slanke verpleegkundige die zich als een slangenmens langs de oprijplaat kun wurmen, over de leuning van de bank gekropen en de bus voor me eruit gereden.

Gister een idioot nou ja eigenlijk drie idioten. Twee stroken worden een. Een donkere auto vliegt voorbij gevolgd door en grotere zilverkleurige. Willen invoegen maar een vrachtwagen blokkeerde dat bewust om onduidelijke reden.

Affijn beide autos vol op de rem om voor mij en achter de vrachtwagen er tussen te wurmen. Stoplicht springt op oranje en rood. Vrachtwagen rijdt door, zwarte auto rijdt door optrekkend verkeer moest vol in de rem :oo de zilverkleurige moest naar rechts en stond naast me bij het stoplicht me boos aan te kijken. Tsja ik rijdt 51 waar ik 50 mag, kan mijn bus ook niet kleiner maken of zo. 8)7 en ik kan ook niet door een vrachtwagen heen

MyWishMax

Berichten: 25302
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 09:58

Bizar die parkeerkunsten. In het zeldzame geval dat ik uitstap en niet net genoeg sta naar mijn zin stap ik gewoon weer in en zet hem beter neer :') Maar moet zeggen dat ik heel veel geluk heb dat ik erg slank en lenig ben. Hier had het meerdere redenen waarom je die 7 parkeerplaatsen niet kon gebruiken. Van gewoon over de streep heen staan, tot 2 auto's zo dicht op de streep dat je er niet tussen kon. Of als je ergens staat, gewoon normaal tussen 2 andere normaal geparkeerde en je komt terug en je kan eigenlijk de auto niet meer in komen... Maar hey, zij konden wel ruim uitstappen. En dan wel klagen dat mensen ze ook langs de stoeprand parkeren en je er zogenaam niet uit kan draaien dan. (Ja, het is daar soms net een soap haha) als je en zo belabberd parkeert en niet uit je parkeervak kan komen moet je niet meer rijden. 2 grote, brede bestelbussen kunnen daar langs elkaar langs die auto's rijden zonder vrees voor spiegels, je kan een rondje rijden en het is zelfs ooit ontworpen dat een vrachtwagen dat rondje kon maken want er zat ooit een supermarkt. Die laadplek zit er nog.

Kleine frustratie. :+ heel zuinig op mijn oude gebakje en dan zo'n schade door iemand die ook nog eens niks achter laat.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 10:22

Loeky01 schreef:
Mensen die zelf met de draden van hun lampen hebben lopen kloten waardoor een remlicht knippert en een knipperlicht aan gaat remmen.


Ik snap dat niet! Het zijn remlichten, geen fashion statement.

AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 10:32

Marjo schreef:
Ik maak er een sport van om mijn Suusje in zulke gevallen extreem dicht tegen die andere auto aan te zetten :+ .
Bij ons op het werk wordt er ook beroerd geparkeerd. Meestal krijg ik hem er nog wel tussen (yay voor kleine auto) maar het komt wel eens voor dat degene naast mij daardoor iets meer moeite moet doen om in te stappen...


Dat doe ik dan juist niet, ik ben bang dat iemand dan besluit om zijn deur gewoon keihard open te gooien tegen mijn deur, wil liever geen deuk in mn auto :')
Heb dat namelijk eerder gehad bij mijn vorige auto. Dat vond ik nog niet erg, maar op mn nieuwe ben ik best zuinig.

Als het kan zoek ik liever dab een andere parkeer plek.

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 10:42

Als ze op die afstand de deur überhaupt nog open krijgen en genoeg ruimte hebben om hard tegen mijn auto te slaan... vind ik dat heel knap zeg maar :')

hagelslag
Berichten: 9024
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 12:41

3 Autos die percee mij moesten inhalen terwijl ik rechts af wou slaan een erf op.

Ik moet 10 cm over de middenstreep naar links uithalen en hij zwenkt uit.

Toen kon ik tijdens mijn afsla actie stoppen omdat ik ze anders van de weg had getikt met de kont vd auto...
Echt onnozel. Wacht 3 seconden en ik ben weg en jullie kunnen gas geven

MyWishMax

Berichten: 25302
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 12:43

Oh dat zou ik ook echt nooit doen. Een vrachtwagen inhalen die af gaat slaan. Wat schiet je er ook mee op?

hagelslag
Berichten: 9024
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 12:48

MyWishMax schreef:
Oh dat zou ik ook echt nooit doen. Een vrachtwagen inhalen die af gaat slaan. Wat schiet je er ook mee op?

2 seconden :Y)

Ik heb ook netjes naar ze getoetert

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 15:35

Ik zit af en toe wel eens dashcam filmpjes op youtube te kijken. Ik verbaas me altijd over het volgende; Mensen die enorme haast hebben en daarom allerlei capriolen uithalen (bumperkleven, rechts inhalen, voorrang nemen, niet op de juiste manier ritsen, enz.). Maar dan hebben ze vervolgens wel weer tijd om jou zogenaamd op je nummer te zetten door even een remproef te doen, of je te blokkeren enz..... Dus zo'n haast had je eigenlijk niet dan?

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 18:44

iirrssjjee schreef:
Ik zit af en toe wel eens dashcam filmpjes op youtube te kijken. Ik verbaas me altijd over het volgende; Mensen die enorme haast hebben en daarom allerlei capriolen uithalen (bumperkleven, rechts inhalen, voorrang nemen, niet op de juiste manier ritsen, enz.). Maar dan hebben ze vervolgens wel weer tijd om jou zogenaamd op je nummer te zetten door even een remproef te doen, of je te blokkeren enz..... Dus zo'n haast had je eigenlijk niet dan?

Die had ik een poosje geleden ook in m'n trekhaak hangen. Stuk weg waar je, strik genomen, 80km/h mag maar 300mtr verder heb je een rotonde, dus redelijk nutteloos. Ik reed zo richting 70km/h op die rotonde af met die bumperklever in m'n trekhaak. Na die rotonde volgt een stuk enkelvoudige weg, licht stijgend, 2km lang. Ideaal om je auto even schoon te blazen dus ik kom van de rotonde af, laat 'm even op toeren komen en trap het gas vol in. Die oude V70 kan best aardig van plek, in ieder geval aardiger dan die bumperklever want die hing pas weer in m'n trekhaak bij de volgende rotonde :D

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 18:54

Dat vind ik altijd zo hilarisch... Mijn kleine autootje trekt niet snel op, maar ik kan wel vlug over een rotonde of sneller door een bochtje. Dan heb je vaak iemand die achterop zit, maar die alleen rechtuit har kan. Vaak ben ik ze na een bochtje of een rotonde even kwijt en komen ze dan geïrriteerd met hoge snelheid voorbij :')