Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28816
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:19

Nayomie schreef:
Dat je nooit een hand omhoog steekt uit emotie?


Vanmorgen nog in de auto zitten gebaren uit frustratie bedenk ik me nu.
Reed op de snelweg, cc op 109, dan rijd ik 104/105. Ik was aan het inhalen op de linkerbaan en er kwam een auto achterop die niet helemaal in mijn bumper kwam, maar wel haast had en zat te drammen. Zodra ik kon schoof ik meteen op en hij gaf gas bij en knalde erlangs...... om vervolgens direct voor me in te voegen en langzamer te gaan rijden dan ik.
Ja, dan ben je Koos Kansloos eerste klas, dan moet ik ineens op mijn rem en dan kan je wel getoeter en een gebaar krijgen ja. Getoeter omdat het gevaarlijk is en een gebaar van frustratie omdat je dan een sukkel bent. Hij begreep het niet.

Ghostattack

Berichten: 11244
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:21

Sowieso mensen die je inhalen en je dan bijna van de weg af rijden als ze terug naar rechts gaan >;) Hier laatst ook 1, scheelde echt weinig of hij had zo mijn koplamp eraf gereden :+

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:25

Ghostattack schreef:
Sowieso mensen die je inhalen en je dan bijna van de weg af rijden als ze terug naar rechts gaan >;) Hier laatst ook 1, scheelde echt weinig of hij had zo mijn koplamp eraf gereden :+

Ja super vervelend maar ook smerig gedrag. Als je wel in hun achterkant schade rijdt, kan jij wel raden wie de schade mag betalen. Al had jij dashcam toch? Want dat is een mooie bewijs. :D

Edit; toen ik nog niet mijn rijbewijs had maar mee was, stonden we om die reden die jullie benoemen eens stil op de linkerbaan op de snelweg. Omdat iemand dus voor iemand ging rijden en stil ging staan.
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 16-06-21 19:28, in het totaal 2 keer bewerkt

hagelslag
Berichten: 9052
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:26

Als ik voor elke bumperklever sneller zou moeten rijden en opzij moeten gaan...
Dan zou ik echt nonstop daarmee bezig zijn....
Ik mag Max 60 en de auto's mogen 100.

Ik irriteerde mij vanmorgen aan de mensen die dachten dat het leuk was de rechter kant van mijn vrachtauto aan te vallen.

1x op de ringweg rond Cloppenburg, ik was al op de dubbelsporige ringweg.ik reed 80 wat ik daar mocht.
Komt er een nonchalante rokende Hyundai rijder de opvoegstrook op.
Gaat niet sneller rijden, gaat niet remmen zodat hij achter mij komt...
Nee gooit hem aan 't einde vd stroom zo ervoor.
De ballo, ik toeteren en God zij dank kon ik optijd afremmen tot bijna 60.
Anders had ik hem toch echt een stuk aan de kant geschoven.

Toen ik klaar was bij de boer reed ik over een bruggetje.
Daar was een oude opa aan het vissen.

Gooit hij z'n hengel uit, maar eerst naar achter natuurlijk.
Bijna het uiteinde van de hengel tegen mijn rechter spiegel aan. Ik had hem zo een eind meegesleurd. Maar ik kon nog net uitwijken

Ghostattack

Berichten: 11244
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:32

Nayomie schreef:
Ghostattack schreef:
Sowieso mensen die je inhalen en je dan bijna van de weg af rijden als ze terug naar rechts gaan >;) Hier laatst ook 1, scheelde echt weinig of hij had zo mijn koplamp eraf gereden :+

Ja super vervelend maar ook smerig gedrag. Als je wel in hun achterkant schade rijdt, kan jij wel raden wie de schade mag betalen. Al had jij dashcam toch? Want dat is een mooie bewijs. :D

Edit; toen ik nog niet mijn rijbewijs had maar mee was, stonden we om die reden die jullie benoemen eens stil op de linkerbaan op de snelweg. Omdat iemand dus voor iemand ging rijden en stil ging staan.


Ik heb een dashcam inderdaad! Precies voor dit soort acties, het zal je maar gebeuren zeg := Ik wil hem nog vervangen voor een nieuwe dashcam + achter, ik heb nu alleen voor.

Ineke2

Berichten: 33124
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-21 21:17

corinep schreef:
Als je wat gas bijgeeft kan je meestal eerder naar rechts...

Ik ben het helemaal met jullie eens hoor, alleen de mensen die voor eigen rechter gaan spelen en de situatie alleen maar gevaarlijker maken of langer laten duren erger ik mij harder aan...

Mwah op een 80 weg waar je niet naar rechts kán ga ik echt langzamer rijden dan toegestaan is als er een klever zit. Ik rem niet, maar laat wel mijn gas los. Stukje later geef ik weer gas bij in de hoop dat de boodschap over is gekomen.

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:45

Dat wekt juist irritatie op.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:14

Rennie89 schreef:
Dat wekt juist irritatie op.


De klever wekt de eerste irritatie op, blijkbaar.

Ineke2

Berichten: 33124
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-21 22:23

Rennie89 schreef:
Dat wekt juist irritatie op.

Kan wel zijn, maar ik leef liever langer dan vandaag. 1x moest ik toch plotseling remmen, omdat er een malloot de 80 weg op schoot terwijl ik met een klever achter mij daar al reed. Ik was blij dus dat ik al langzamer reed, anders hadden we een kopstaart botsing gehad. Nu “ alleen” een hoop getoeter, heel hard remmen en gevloek.

Ineke2

Berichten: 33124
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-21 22:26

__Sannne schreef:
Rennie89 schreef:
Dat wekt juist irritatie op.


De klever wekt de eerste irritatie op, blijkbaar.

Dat op zeker. Als ze gewoon normaal afstand houden dan rijd ik netjes 80 of iets harder.

Op de snelweg ga ik wel naar rechts en laat ze voorbij. Vervolgens gaan bij de volgende zitten kleven óf komen ook naar rechts en laten hun gas los zodat jij weer in kan gaan halen }:0

Als het speciale voortuigen zijn oid dan zetten ze hun lichten / sirenes maar aan. Zonder dat dienen ook zij zich gewoon aan de verkeersregels te houden.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 16-06-21 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:27

Mijn zwager ‘kleeft’ vlak voor het moment van inhalen want dat schijnt voor vrachtwagens het meest voordelig te zijn.

In de personenauto sta ik doodsangsten uit :+ :')

luuntje

Berichten: 13982
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 16:04

Ik sta nog te trillen op mijn benen.

Met mijn zusje op pad geweest. Ik reed in onze Trafic bus.
Rotonde bij Lisse dus netjes afremmen en dan de weg vervolgen.
Waren fietsers maar die hadden en hebben geen voorrang.
Ze staken over dus voorzichtig er langs.
Komt er een fietser van rechts aan. Ze stopt en rijdt vervolgens zo mijn rechterdeur in.

Zusje en ik de auto uit om haar te helpen.
Aangeboden naar een arts te gaan. Ik wilde telefoonnummers uitwisselen.
Ze stapte op en fietste weg.

Volgens zusje was de mevrouw onder invloed.

Mijn auto heeft lichte schade. Die mevrouw een blauwe plek.
Ik. Sta serieus te trillen.

hagelslag
Berichten: 9052
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 17:57

AmyII schreef:
Mijn zwager ‘kleeft’ vlak voor het moment van inhalen want dat schijnt voor vrachtwagens het meest voordelig te zijn.

In de personenauto sta ik doodsangsten uit :+ :')



Een vrachtauto die een andere vrachtauto op de snelweg inhaald moet idd best dicht op zijn voorganger zitten en dan gaan inhalen.

Anders ben je niet snel genoeg weer op de rechter spoor terug

Goof

Berichten: 28816
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 18:22

Schrikken luuntje! Heb je de gegevens ivm de schade aan jouw auto?

luuntje

Berichten: 13982
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:16

Goof, geen gegevens. Poolse mevrouw fietste weg.
Schade valt mee aan de auto.

Ik ben vooral bezorgd over de mevrouw.
Hopelijk wekt iemand haar vannacht ivm mogelijke hersenschudding.

Echt zo raar dat ze tegen de deur aanfietste.
En zo’n mazzel dat ik stapvoets reed.

AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:38

Maar heb je ook contact met de politie gehad? Misschieb kunnen zij advies geven of je nog wat kunt doen.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:41

Voetganger die dacht voorrang te hebben en op de auto loopt te slaan.

luuntje

Berichten: 13982
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:53

Nayomie dat klinkt niet goed.
Hopelijk geen schade?

Ik ga morgen de politie bellen of mailen.
Ik voel mij hartstikke rot.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 11:44

Geen schade gelukkig, maar wel even laten weten dat je niet zo maar overal voorrang hebt. Hij begon al te roeptoeteren dat het een "rechtdoor op dezelfde weg gaat voor" situatie was. Ik als voetganger neem die regel ook graag tot me, maar daar was hier absoluut geen sprake van. :n

Nu ook weer zoiets bijzonder. Auto langs de snelweg, pech. Iedereen uit die auto achter de vangrail, behalve een Karen, die wilde even een foto maken vanaf de vluchtstrook van de familie. Echt, what the heck gaat er in mensen hun hoofd om? :')

AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:04

Misschien was ze levens moe :+

Vanmorgen toen ik naar de sportschool reed schrok ik me dood. Had bijna een kat aangereden. Kat wou uit het niets de straat over, gelukkig kon ik uitwijken en toen ik in de achter uitkijk spiegel keek, zag ik dat de kat was blijven staan en ongedeerd was.
Nooit verwacht dat ik zo van een dier kon schrikken :')

En geen verkeers ergenis, maar als je motor lampje gaat branden terwijl het weekend is en je garage dicht is, echt niet fijn

Afbeelding

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:13

Nog leuker is dat lampje in de Coentunnel met vermogensverlies :=

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:19

Opnieuw aan en uitschakelen is vaak een tijdelijke oplossing, dan reset de motor. Wel alleen op rechte stukken doen anders heb je een probleem met je stuurbekrachtiging :+ (heb ik ook vaak moeten doen toen mijn turbo problemen gaf) maar note; ik heb wel een schakelbak, weet niet of het met automaat kan. Dit alleen in het geval van dat je geen gas meer kan geven, als alleen het lampje brand zou ik gewoon rustig naar huis rijden, je hoeft niet meteen aan de kant. Korte afstand kan je ook nog wel rijden als de auto verder geen gekke geluiden of trillingen heeft, maar zou het wel snel laten uitlezen. Als je in de buurt woonde had ik het zo voor je uitgelezen, je hebt een vw toch?
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 20-06-21 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:22

AmyJamess, je zou het bijna zeggen. :')

Lampjes die spontaan aan gaan vind ik niet zo grappig. Altijd als het warmer weer wordt in de lente gaat standaard de bandenspanning aan. Naast stuurcheck, ga ik ook nog even bij een pomp stilstaan en zelf even checken. Als er niks is , dan reset ik dat lampje met een bandenspanning reset knopje. :')

AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:23

Ik had het lampje vrijdag al. Toen bij de garage al geweest. Had het gereset. Iets met een sensor had die het over. Moet dus maandag terug komen om die te laten vervangen.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:27

liever dat lampje als met 200+ de motor moeten uitzetten en af moeten remmen zonder rembekrachtiging met de kans dat het stuurslot erop schiet op het moment dat je de sleutel omdraait...

Toen was ik best even bang.

De cruisecontrole was op hol... ketting om een boutje geslagen door een hobbel in de snelweg. Auto ging heel vlot van 140 naar 200+. Gas bleef vol open staan.

Gelukkig was het niet druk en ging iedereen door mijn geknipper aan de kant.
De remmen waren niet roodgloeiend maar witheet toen ik eindelijk stil stond en mijn rechter been kompleet verkrampt van het trappen op het rempedaal.