Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:44

Ik heb mijn telefoon nooit in het zicht in een houder. Hoe vaak ik ook mensen met telefoon in de houder bezig zie zonder enige aandacht op de weg..

MyWishMax

Berichten: 25438
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:57

Ik vind dat er echr niks is wat het goed praat dat je met telefoon bezig bent tijdens het rijden. Ga dan even stil staan ergens als het zo dringend is. Ook schokkend dat iemand die dus voor werk veel op in de auto zit zo onverantwoord is.

Ik heb geen eens een houder... Navigatie zet ik hard genoeg dat die vanaf stoel naast me de weg kan wijzen. Verder doe ik niks en als er geen navigatie nodig is zit die gewoon in tas. Als ik moet bellen ga ik stil staan op veilige plek. Maar als ik gebeld word neem ik niet op en bel ik terug als ik op plaats van bestemming ben.

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:10

Ik gooi altijd mijn telefoon in mijn tas of in een vakje.
als ik navigatie nodig heb zet ik hem ook in een houder, wil wel graag zien waar ik heen moet rijden, alleen op geluid gaat het bij mij fout en pak ik zo de verkeerde afslag :')
Maar aanraken doe ik niet.

Femke_Tweety

Berichten: 12014
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:13

Ik gebruik mijn telefoon als navigatie, dus wel in een houder.

Wel znder geluid trouwens, dat vind ik extreem storend.

MyWishMax

Berichten: 25438
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:15

AmyJamess schreef:
Ik gooi altijd mijn telefoon in mijn tas of in een vakje.
als ik navigatie nodig heb zet ik hem ook in een houder, wil wel graag zien waar ik heen moet rijden, alleen op geluid gaat het bij mij fout en pak ik zo de verkeerde afslag :')
Maar aanraken doe ik niet.


Haha, ik kan het blijkbaar goed op geluid :') Maar gebruik de navigatie ook zo weinig dat ik nooit een houder gehaald heb. Vind houder ook niet fout hoor, als je er maar afblijft ;)

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:18

Lang leve Android Auto :+ Als ik al appjes zou willen lezen en beantwoorden, dan kan dat via de auto. Die leest ze voor en met 1 druk op de knop kan ik beantwoorden via spraak. Ik gebruik het alleen niet, hooguit een keer het voorlezen van een appje. Spotify bedien ik met mijn stuur.

Maar inderdaad, regelmatig slingerende auto's die duidelijk op hun telefoon bezig zijn.

Ik rijd overigens ook met dashcam, heb al best wat mooie filmpjes verzameld. Gelukkig geen ongelukken!

Edit: Mijn telefoon ligt dus ergens in een vakje in het middenconsole.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-21 12:20

Ik wil juist wél geluid met navigeren zodat ik mijn ogen op de weg kan houden ipv op dat schermpje te koekeloeren waar ik heen moet.

xPabloBokt

Berichten: 9476
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:54


Cowboy55
Berichten: 8515
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:08

Jolien87 schreef:
Stoer hoor.


Pijnlijk achterlijk ook.

Goof

Berichten: 28933
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:14

xPabloBokt schreef:
https://www.ed.nl/oss-uden-e-o/jeroen-v ... ~afe84af2/

Ik laat dit hier even achter en verder zeg ik niets..


En voor wie post je dit nu? We zijn het er allemaal over eens dat telefoongebruik achter het stuur niet kan m.u.v. 1 persoon. Dan kun je het beter naar die persoon sturen.

Drinken doe ik overigens wel, maar alleen als ik het met 1 hand kan pakken en openen. Ik heb een thermosbeker met dop die ik met mijn duim open kan flippen, lekker makkelijk. Overigens flip ik hem vaak al open voordat ik weg rijd, dus dan is het onder weg enkel oppakken en drinken. Flesjes met draaidoppen of verpakkingen eten die ik echt nog open moet maken gebruik ik niet.

Kidde
Berichten: 3469
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:41

Marije_1997 schreef:
Heel eerlijk, ik zit ook vaak genoeg op m'n telefoon in de auto, en rijd ook altijd zonder gordel. Maar ik zorg wel dat ik dit op momenten doe dat er niemand om me heen is. Als het ergens druk is, ben ik niet bereikbaar. Dan bel je me maar hahaha

Die gordel moet je zelf weten, maar die telefoon begrijp ik dus echt niet. Ik hoop dat je een keer een flinke boete krijgt. Ik kan me hier echt kwaad om maken. Ik snap eigenlijk niet wat je hier in het topic doet als je zelf de allergrootste verkeers ergenis bent

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 20:40

Politie zie je inderdaad niet vaak meer.
Best jammer.

Appende en bellende mensen achter het stuur mogen ze, van mij, hun rijbewijs afnemen.

Mijn mobiel zit in een tas en heeft een stand’ niet storen ik ben aan het rijden’.
Gordel heb ik altijd om. Alle ramen maak ik schoon als ze beslagen zijn.

Ergernis, veel wielrenners die opde dijk rijden.

Shadow0

Berichten: 43534
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 20:50

Je merkt het echt meteen, als mensen ergens anders mee bezig zijn dan met het verkeer. Laatst stond ik achter iemand bij het stoplicht - die was dus niet aan het opletten. Werd opgeschrikt door getoeter. Volgende stoplicht stond ik er naast... weer op z'n telefoon, weer getoeter, en hij keek vooral geergerd dat hij werd gestoord, niet dat hij al twee keer de doorstroming tegen aan het houden was.
(Maar goed, ik hoefde me niet te ergeren want ik stond er niet meer achter :) Maar het is knap waardeloos als dat soort dingen maken dat je nog een ronde het verkeerslicht moet wachten. En dit was alleen nog maar stilstaand. Al die mensen die uit hun baan gaan ofzo... zoveel onveiligheid.)

SincereQ
Berichten: 908
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 20:58

Ghostattack schreef:
Lang leve Android Auto :+ Als ik al appjes zou willen lezen en beantwoorden, dan kan dat via de auto. Die leest ze voor en met 1 druk op de knop kan ik beantwoorden via spraak. Ik gebruik het alleen niet, hooguit een keer het voorlezen van een appje. Spotify bedien ik met mijn stuur.

Maar inderdaad, regelmatig slingerende auto's die duidelijk op hun telefoon bezig zijn.

Ik rijd overigens ook met dashcam, heb al best wat mooie filmpjes verzameld. Gelukkig geen ongelukken!

Edit: Mijn telefoon ligt dus ergens in een vakje in het middenconsole.


Hier hetzelfde, maar dan Apple car play.

In een file heb ik een keer iemand achterop gehad. Zag al dat ie constant op zijn telefoon zat. En op een gegeven moment remde ie dus niet meer op tijd en boem. Of eigenlijk remde hij helemaal niet want hij zag niet eens dat ik weer stilstond. Ging zacht dus geen schade ofzo, maar wel ff duidelijk gemaakt dat ie zijn telefoon moest laten liggen.

Goof

Berichten: 28933
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 21:02

Shadow0 schreef:
en hij keek vooral geergerd dat hij werd gestoord, niet dat hij al twee keer de doorstroming tegen aan het houden was.


Nou dat bedoel ik dus. Hoe f***ing belangrijk denk je dat je bent dat jouw appje niet tot thuis kan wachten. Kansloze mensen zijn dit.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 21:03

Shadow0 schreef:
Je merkt het echt meteen, als mensen ergens anders mee bezig zijn dan met het verkeer. Laatst stond ik achter iemand bij het stoplicht - die was dus niet aan het opletten. Werd opgeschrikt door getoeter. Volgende stoplicht stond ik er naast... weer op z'n telefoon, weer getoeter, en hij keek vooral geergerd dat hij werd gestoord, niet dat hij al twee keer de doorstroming tegen aan het houden was.
(Maar goed, ik hoefde me niet te ergeren want ik stond er niet meer achter :) Maar het is knap waardeloos als dat soort dingen maken dat je nog een ronde het verkeerslicht moet wachten. En dit was alleen nog maar stilstaand. Al die mensen die uit hun baan gaan ofzo... zoveel onveiligheid.)


Zo had ik er vanmiddag ook 1 voor mij staan, op de telefoon bezig, het wordt groen, geen reactie, dus ik wacht even af, duurde wel erg lang. *Toeter* Nog geen reactie... Was oranje voor hij weg reed.. :Y)

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 07:55

luuntje schreef:
Politie zie je inderdaad niet vaak meer.
Best jammer.

Appende en bellende mensen achter het stuur mogen ze, van mij, hun rijbewijs afnemen.

Mijn mobiel zit in een tas en heeft een stand’ niet storen ik ben aan het rijden’.
Gordel heb ik altijd om. Alle ramen maak ik schoon als ze beslagen zijn.

Ergernis, veel wielrenners die opde dijk rijden.


Ik zie meer nut voor een inbeslagname bij betrappen, dat heeft n.l. enorm veel impact.
Ook bij stevige snelheids overtredingen: jammer joh, maar auto definitief kwijt.

Zie overigens algemeen een fikse toename in eenzijdige ongelukken, van de vage "bocht missers" , berm induiken op rechte smalle wegen zonder overig verkeer, etc, etc.
Meestal hoor je daar nooit meer wat van de oorzaak is helaas, maar het ligt voor de hand; afleiding.


Zien jullie ook zoveel vrachtverkeer tegen die zitten te klooien met tel ?

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 09:57

Bocht missers herken ik wel.
Wij hebben de N205 langs ons dorp lopen.
Zitten hele flauwe bochten in. En toch liggen er mensen vanaf en in de sloot.
Meestal zit daar drank in.

Onbegrijpelijk dat mensen met drank of drugs gaan rijden.
F met hun telefon bezig zijn, kind of hond op schoot hebben tijdens het sturen.

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 19:31

Telefoon nooit in de hand tijdens het rijden. Naast dat die verbonden is aan de Android auto, voel ik de noodzaak ook niet. Heb een smartwatch en ook die blijft onaangeraakt en staat op niet storen waardoor ik ook niet afgeleid kan worden. Maar zooo veel mensen. Gisteren mevrouw die zo enorm liep te slingeren dat het gevaarlijk werd omdat ze op haar telefoon zat. Vind dat zwaar egoïstisch.

Vandaag met de auto door Wanneperveen gereden. Het lijkt net een kindercircus. Mensen gooien hun fiets/auto zo de weg op. Kriskras door elkaar heen, niet kijken. Of omkijken en stuur niet recht houden. En lopen aan de kant van een 80 weg. Kan er niks beters over zeggen dan, blijf-gewoon-thuis als je je niet kunt managen.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:33

Nayomie schreef:
Telefoon nooit in de hand tijdens het rijden. Naast dat die verbonden is aan de Android auto, voel ik de noodzaak ook niet. Heb een smartwatch en ook die blijft onaangeraakt en staat op niet storen waardoor ik ook niet afgeleid kan worden. Maar zooo veel mensen. Gisteren mevrouw die zo enorm liep te slingeren dat het gevaarlijk werd omdat ze op haar telefoon zat. Vind dat zwaar egoïstisch.

Vandaag met de auto door Wanneperveen gereden. Het lijkt net een kindercircus. Mensen gooien hun fiets/auto zo de weg op. Kriskras door elkaar heen, niet kijken. Of omkijken en stuur niet recht houden. En lopen aan de kant van een 80 weg. Kan er niks beters over zeggen dan, blijf-gewoon-thuis als je je niet kunt managen.


Dank je voor de waarschuwing Wanneperveen is van de zomer mijn vakantiebestemming.

Anoniem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:37

Ik heb ook apple carplay maar ik heb whatsapp daarop ook uitstaan. Als ik rij ben ik niet bereikbaar :)

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:44

Domino_2006 schreef:
Nayomie schreef:
Telefoon nooit in de hand tijdens het rijden. Naast dat die verbonden is aan de Android auto, voel ik de noodzaak ook niet. Heb een smartwatch en ook die blijft onaangeraakt en staat op niet storen waardoor ik ook niet afgeleid kan worden. Maar zooo veel mensen. Gisteren mevrouw die zo enorm liep te slingeren dat het gevaarlijk werd omdat ze op haar telefoon zat. Vind dat zwaar egoïstisch.

Vandaag met de auto door Wanneperveen gereden. Het lijkt net een kindercircus. Mensen gooien hun fiets/auto zo de weg op. Kriskras door elkaar heen, niet kijken. Of omkijken en stuur niet recht houden. En lopen aan de kant van een 80 weg. Kan er niks beters over zeggen dan, blijf-gewoon-thuis als je je niet kunt managen.


Dank je voor de waarschuwing Wanneperveen is van de zomer mijn vakantiebestemming.

Ik hoop oprecht dat je er zonder kleerscheuren door komt en je de auto ergens kwijt kunt. Echt overal stond het vol met auto's. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:48

Mooi om te lezen dat er ook veel mensen zijn die juist van hun telefoon afblijven, want je ziet inderdaad écht veel appende mensen achter het stuur.

Ik erger me een beetje aan het opgefokte gedrag van veel automobilisten in mijn regio. Rijdt er eentje 70 op een weg waar je 80 mag en het duurt kilometers voordat je mag inhalen. Ja, dat vind ik ook wel irritant, maar wat schiet je ermee op door op zijn bumper te hangen? En halen ze 'm in, zijn ze uiteindelijk alsnog bijna op hetzelfde moment bij de volgende rotonde.

Vorige week raapte ik een meisje van straat op die net midden op een kruispunt was geschept door een auto. Dat ging gelukkig goed, maar daarna was ze bijna opnieuw geschept door een idioot die zich er vol gas langs drukte. Echt, let even op je bloeddruk, zeg.. -O-

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:51

Ja of mensen die met 120 rijden als ze 130 mogen, en bij wegwerkzaamheden 110 rijden waar 70 is toegestaan. Vraag me dan echt af of hun rijbewijs hen dan niks waard is ofzo? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 03:05

Goof schreef:
Marije_1997 schreef:
Heel eerlijk, ik zit ook vaak genoeg op m'n telefoon in de auto, en rijd ook altijd zonder gordel. Maar ik zorg wel dat ik dit op momenten doe dat er niemand om me heen is. Als het ergens druk is, ben ik niet bereikbaar. Dan bel je me maar hahaha


Waarom ben je bereikbaar als het minder druk is? Vind je jezelf onmisbaar? Superbelangrijk? Welke berichtjes zijn nou zo belangrijk dat je midden in het verkeer moet lezen en reageren?
Kansloos. Ik heb echt 0,0 begrip en respect voor mensen zoals jij. Overigens zie ik het meer bij mensen van jou leeftijd/generatie. Die vinden zich tof en belangrijk en onmisbaar en hen kan niks overkomen.


Moet voor m'n werk toch echt bereikbaar zijn, regelmatig bellen. Soms dingen noteren. Navigatie instellen. Zelden app ik, dan stuur ik wel spraak of bel ik. M'n vorige werkgever stuurde ook wel es appjes. Ook in privé tijd gaat dit door. Voor werk moet ik nou eenmaal bereikbaar zijn ivm klachten veranderingen dingen met de bus etc.