Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 15:42

Bezorgers van de AH.

Ik was samen met mijn vriend met mijn pony aan het wandelen.
Op de terug weg toen we ongeveer 200 meter van stal waren op een vrij smalle weg met een niet zo'n brede berm, kwamen 2 bezorg auto's van de ah met een rot gang langs rijden _-:(
Mijn vriend zei gelijk, die rijden minstens 80 (waar je officieel 60 mag)
Nu keek mijn pony er niet van op en schrok niet. Maar dat had natuirlijk ook anders kunnen aflopen.

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 18:00

Caravans in de midden baan die 95 rijden en bij het passeren van elke vrachtwagen naar die vrachtwagen toe gezogen worden. De Poolse vrachtwagenchauffeur was terecht niet blij. En ‘we zijn er bijna caravan-meneer’: ffs blijf in de rechterbaan voor je jezelf en anderen vermoordt!

luuntje

Berichten: 13988
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 18:52

Cowboy dat is gevaarlijk rijden zo die mensen meteen caravan.
Een wonder dat er niet dagelijks meerdere caravans op hun kant liggen.

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 22:52

luuntje schreef:
Cowboy dat is gevaarlijk rijden zo die mensen meteen caravan.
Een wonder dat er niet dagelijks meerdere caravans op hun kant liggen.


Dat zou nog het probleem van de caravan zijn.

Maar die -in dit geval- Poolse vrachtwagenchauffeur ziet net als wij dat de caravan op het punt staat zijn linkerspiegels eraf te rijden en stuurt naar rechts om dat te voorkomen. Maar op een spitsstrook heeft hij ook maar 60 cm of zo voordat hij ZIJN combinatie in de vangrail zet en de ‘we zijn er bijna’-caravan gewoon lekker verder rijdt.

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 23:01

Caravans zijn sowieso een probleem. Een hoop mensen trekken 1 x per jaar de sleurhut uit de garage en knopen hem achter de auto, terwijl ze de rest van het jaar nog niet in de buurt van een boedelbak komen. Die rijden of alsof ze voor het eerst op de weg zitten, of houden hun gewone rijstijl aan zonder er rekening mee te houden dat die sleurhut er ook nog achter hangt. Eigenlijk zouden die mensen die slechts 2 x per jaar met dat ding rijden (naar de camping en weer terug) af en toe even een bijscholing moeten volgen. Maar dat kost geld.

Vanmiddag had ik er eentje die eerst met 60 de snelweg bij Leiderdorp op gaat. Dan met 70 naar de linkerbaan schiet en daar 70 bleef rijden, nog even een paar keer (met dezelfde snelheid) van baan heen en weer wisselde, en even verderop bij Leiden, zonder te kijken 3 banen opschuift om op het laatste moment de parallelbaan op de duiken. Een paar vrachtwagens schrokken zich ook wezenloos.

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 23:38

Er zullen best mensen zijn die wel weten wat ze doen met hun caravan. Anders ging het nog veel vaker mis. Maar het ‘sleurhuttenvolk’ is fokking levensgevaarlijk.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26402
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 23:43

Ergernis van de dag voor mij: een automobilist die een leenauto ging laden/ lossen bij een andere auto. Die laatste stond op een parkeerplaats, de leenauto daar bijna tegenaan op de doorgaande straat. Terwijl er aan de overkant nog lege parkeerplekken waren... Gevolg: ik kom met fiets uit fietsenhok, kan niet om of over leenauto heen kijken (type Caddy/ of soortgelijke auto), zag daardoor mijn collega (een fietskoerier), die op een soort grote bakfiets reed en uit tegenoverstelde richting kwam over de kop. We konden beiden gelukkig nog uitwijken vóór we in elkaars spaken zaten... Maar pfoeh... dat had ook anders kunnen aflopen. Alleen omdat iemand dus blijkbaar geen zin had om paar keer de straat van amper 6m breed over te steken.

luuntje

Berichten: 13988
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 08:55

Mick75 slechtebestuurder met caravan trof je dus op de weg.

Pitty sommige mensen zijn te lui om een paar meter te lopen maar dan wel veilig te staan.

FrNo
Berichten: 3668
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 13:56

Busje dat bij een turbo rotonde links voorbij gaat, prima, maar dan niet boos worden als je er niet tussen kan. (de meeste mensen blijven rechts als het druk is, want je kunt niet makkelijk terug invoegen.)

Flying_Angel

Berichten: 15723
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 15:51

Dit soort wanparkeerders.
:\
Afbeelding

Marjo

Berichten: 37250
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 15:53

Nouja als ik de rechterkant zo zie, staat die auto er ook vrij krap op :o

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 16:05

Weet niet wat er vandaag was, maar veel vage weggebruikers. Op de snelweg bijna geramd omdat iemand op de linkerbaan ook wilde uitvoegen, terwijl ik er ook af ging dus had prima ff door kunnen rijden, gas geven of gas los: maar niet pal waar ik reed willen rijden (hoop maar dat ie me echt niet zag, gelukkig goede remmen)

Daarna op een grote rotonde met verkeerslichten: auto die links staat de baan voor. ‘Rechtdoor’ pakt: dan kom je niet goed uit nee, dus mensen op de rem. Gaat ie op de rotonde, ineens 2 banen naar links? Dat kan nooit, zou betekenen dat ie weer dezelfde weg eraf nam. Ineens gooit ie de auto tóch naar rechts voor die afslag, maar daar reden al auto’s dus kon ie zelf een noodstop maken en stond ie stil naast de weg.. Jemig, levensgevaarlijk! Gelukkig hadden ook anderen door dat die raar deed, anders waren er ongelukken gebeurd..

MyWishMax

Berichten: 25360
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 16:25

Fietsers die op de weg rustig naast elkaar blijven fietsen, terwijl ze wel omkijken en dus een auto zien...

Oh en trekkers op de 80km weg. En dan niet die moderne die mee kunnen komen, maar oudjes die 20 km per uur rijden :') zonder goed werkende remlichten enzo

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14475
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 16:44

Marjo schreef:
Nouja als ik de rechterkant zo zie, staat die auto er ook vrij krap op :o


Ik dacht hetzelfde :+

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 19:54

Cynn schreef:
Marjo schreef:
Nouja als ik de rechterkant zo zie, staat die auto er ook vrij krap op :o


Ik dacht hetzelfde :+


In sommige parkeergarages zijn ook de vakken echt niet meer geschikt voor auto’s van deze tijd. En dan snap ik echt niet hoe je tussen die lijnen kan parkeren en nog uitstappen.

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 20:41

Misschien zijn de auto's te groot?

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 21:19

Ja dat bedoel ik dus. De auto’s zijn breder geworden maar parkeervakken in oudere parkeergarages niet mee gegroeid.

Optiwolk

Berichten: 4785
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 22:09

En te kort.
Als ik met de wagen van mijn man ondergronds parkeer op het hoofdkantoor neem ik bijna 1,5 plek in. Probeer dan wat achteraan te staan maar voel me dan altijd zo schuldig.

Gisteren: op wandel met de wandelwagen en het kleintje.
Netjes op het voetpad.
Gooit er iemand zich voor mijn neus met de wagen op dat voetpad. Vier knipperlichten aan en lekker fiets inladen in de koffer (van een golfje, dus zetels moeten dan nog plat etc).
Ik mag met de kinderwagen dan door de goot, op straat.
Hij was gestopt aan een huis met een oprit … die vrij was?!
Mijn gemopper “handig zo een vrije oprit” werd met niet veel enthousiasme onthaald.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 23:09

Als je met kinderwagen loopt is het nog extra opvallend hoe veel mensen niet asociaal parkeren. Van die bestelbussen die de achterkant tot de banden tegen de stoep zetten. Ik moet vaak gewoon teruglopen omdat ik er niet achterlangs kan en tussen geparkeerde auto’s pas je ook niet met kinderwagen. Word ik zo chagrijnig van. Arme mensen in rolstoelen ook.

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 09:34

Iemand die nachtblind was en/of gezopen had gisteravond laat op de A2 ten zuiden van Eindhoven. 150+ km/uur, komt op het onverlichte deel terecht en gaat elke 15 seconden remmen, zelfs op de rechte delen. Tussendoor weer plankgas geven. Heb nog even overwogen de Politie te bellen.

Flying_Angel

Berichten: 15723
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 09:46

Die auto rechts is idd ook heel ruk geparkeerd. Maar goede inderdaad, is geloof ik ook heel oude parkeergarage!

Pff, met de kinderwagen idd. Soms gaat iemand zo deun achter je staan dat de klep niet meer open kan :\

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 10:03

Parkeerplaatsen worden er niet altijd beter op. Ik check voor ik vertrek vaak even de parkeermogelijkheden. Dan weet ik waar ik kan parkeren omdat onze auto voor veel plekken te lang is waardoor fileparkeerplaatsen meestal al niet te doen is. Of de plekken zijn te smal inderdaad.

Van de week weer geërgerd aan een busje die zonder te kijken een weg opdraaide waar ze geen voorrang had. Dus die had ik bijna in mijn zijkant zitten.

luuntje

Berichten: 13988
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 10:16

Marocje wat een gevaarlijke bestuurders.

Optiwolk, ik had hetzelfde gezegd denk ik. Parkeer normaal.
Probeer weinig/geen overlast te geven.

Cowboy dat was een bestuurder die beter thuis had kunnen blijven.

Nayomie ik controleer ook of er parkeerplaatsen zijn.

Ik rij vanwege mijn ziekte in een bus. Ik heb een invalidekaart. O wat een drama soms.
Sommige parkeervakken zijn echt te kort en te smal.
Doe ik mijn best met parkeren en zet toch iemand mij klem.
Om dan maar op 2 plekken te parkeren vind ik asociaal.

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 18:24

Niet zozeer een ergernis in het verkeer, maar wel ergernis tegenover de mensen die beslissen dat je de weg op mag; het CBR. Mijn schoonvader is net voor zijn 75-jaar-keurig geweest, wat een ongelofelijke wassen neus weer.
Hij had zo dement als een deur kunnen zijn, of op een andere manier volkomen ongeschikt om in een auto te stappen, het enige wat ze hebben gedaan is een simpele ogentest. Schoonvader had de derde rij uit zijn hoofd geleerd, want die vragen ze altijd, en dus glansrijk door de test en mag weer vijf jaar lang de weg op. En effe meer dan 200 euro aftikken voor twee minuten…Mijn schoonmoeder moet volgend jaar en is echt een gevaar op de weg. Maar zij kan ook nog best die derde regel uit haar hoofd leren, dus mag straks ook weer de weg onveilig maken.
Onze zoon met autisme moest van het CBR een verklaring van een psychiater hebben om rijgeschikt verklaard te worden. Ook zoiets onnozels. Zo’n psychiater kan in vijf minuten nooit beoordelen in hoeverre zijn autisme een rol speelt in het verkeer.
Geen wonder dat er zoveel mensen rondcrossen die je het liefst nooit meer in een auto zou willen zien, zo gevaarlijk. Die keuring slaat nergens op.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 21:05

MairiMacBran schreef:
Niet zozeer een ergernis in het verkeer, maar wel ergernis tegenover de mensen die beslissen dat je de weg op mag; het CBR. Mijn schoonvader is net voor zijn 75-jaar-keurig geweest, wat een ongelofelijke wassen neus weer.
Hij had zo dement als een deur kunnen zijn, of op een andere manier volkomen ongeschikt om in een auto te stappen, het enige wat ze hebben gedaan is een simpele ogentest. Schoonvader had de derde rij uit zijn hoofd geleerd, want die vragen ze altijd, en dus glansrijk door de test en mag weer vijf jaar lang de weg op. En effe meer dan 200 euro aftikken voor twee minuten…Mijn schoonmoeder moet volgend jaar en is echt een gevaar op de weg. Maar zij kan ook nog best die derde regel uit haar hoofd leren, dus mag straks ook weer de weg onveilig maken.
Onze zoon met autisme moest van het CBR een verklaring van een psychiater hebben om rijgeschikt verklaard te worden. Ook zoiets onnozels. Zo’n psychiater kan in vijf minuten nooit beoordelen in hoeverre zijn autisme een rol speelt in het verkeer.
Geen wonder dat er zoveel mensen rondcrossen die je het liefst nooit meer in een auto zou willen zien, zo gevaarlijk. Die keuring slaat nergens op.



Zal ik je es wat verklappen: het zijn cowboys in deze keuringsector, snel dik geld vangen voor wat basis testjes, en wat vragenlijstjes invullen.
Pakken zo 3a500 per uur.
Leuk bij verdienen voor (ex) arbo medewerkers bv of ex bedrijfs "arts".
En nog meer background: de keuringen voor je al de grote vrachtwagen rijbewijzen zijn niet veel meer als je hierboven beschrijft....
Ik heb langer met receptioniste staan te praten als met "keurings". Manneke zelf.
Dus ook die keuring slaat nergens op.