Ergernis in het verkeer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 20:01

Nayomie schreef:
Dat vroeg ik mij dus ook al af. In mijn hoofd is bovenstaande niet logisch want daarmee kan je als invoeger geen snelheid maken omdat je regelmatig situaties hebt waarin de uitvoeger moet remmen.


Daarom kan je beter als uitvoeger jezelf zo plaatsen dat je achter de invoeger komt. En als dat niet kan omdat er meerdere auto's zijn dan is dat nou eenmaal zo...

Edit; ik zie nu wat je bedoelt in het bericht van Twix. Maar volgens mij bedoelt zij niet dat een uitvoeger zichzelf vóór een invoeger moet plaatsen, maar wel dat ze informeel voorrang hebben op invoegers :D

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 20:05

Kaus schreef:
Nayomie schreef:
Dat vroeg ik mij dus ook al af. In mijn hoofd is bovenstaande niet logisch want daarmee kan je als invoeger geen snelheid maken omdat je regelmatig situaties hebt waarin de uitvoeger moet remmen.


Daarom kan je beter als uitvoeger jezelf zo plaatsen dat je achter de invoeger komt. En als dat niet kan omdat er meerdere auto's zijn dan is dat nou eenmaal zo...

Afhankelijk van elke situatie inderdaad, doe ik dit ja. Meestal, om even een klaverblad situatie te nemen, Zwolle, dan wil ik niet op het einde nog eens keihard op de rem te moeten trappen omdat ik anders uit de bocht vlieg. Naast dat iemand anders snelheid kan maken om in te voegen, geef ik mezelf de ruimte om rustig de bocht te kunnen nemen na het uitvoegen. Maar elke situatie is weer anders en blijft ook een kwestie van inschatten. Had ooit eens gegoogeld naar de precieze regels hiervoor maar kon er toen weinig over vinden. :P

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 20:12

Ik dwing het ook weleens af. Zal wel moeten want moet met de bus wel op route blijven.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 20:16

Anne_GTI schreef:
Ik dwing het ook weleens af. Zal wel moeten want moet met de bus wel op route blijven.


Rondje van de zaak *\%/*

luuntje

Berichten: 14008
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 20:27

Anne, rondje van de zaak, touristische route kan toch ook leuk zijn.

Exitium

Berichten: 7171
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 20:43

Nayomie schreef:
Kaus schreef:
Daarom kan je beter als uitvoeger jezelf zo plaatsen dat je achter de invoeger komt. En als dat niet kan omdat er meerdere auto's zijn dan is dat nou eenmaal zo...

Afhankelijk van elke situatie inderdaad, doe ik dit ja. Meestal, om even een klaverblad situatie te nemen, Zwolle, dan wil ik niet op het einde nog eens keihard op de rem te moeten trappen omdat ik anders uit de bocht vlieg. Naast dat iemand anders snelheid kan maken om in te voegen, geef ik mezelf de ruimte om rustig de bocht te kunnen nemen na het uitvoegen. Maar elke situatie is weer anders en blijft ook een kwestie van inschatten. Had ooit eens gegoogeld naar de precieze regels hiervoor maar kon er toen weinig over vinden. :P

Dat laatste komt dus omdat er geen harde regel voor is. :P Hier gaat één van de takken van het klaverblad gelijk over in de afrit, een paar honderd meter om in te voegen als je van de A27 richting Rotterdam wil, maar dat is ook gelijk de afrit naar Gorinchem. Ik kom van de A27 af (werk in Utrecht) en moet gelijk uitvoegen, dan zit ik met enige regelmaat ook mensen in de weg die vanaf de A15 (of vanaf Breda) komen en uit willen voegen. Met het verschil dat ik dan wél voorrang heb, omdat ik niet van rijbaan wissel :+

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:28

luuntje schreef:
Een spookrijder tegenkomen lijkt mij heel eng.

Mijn broer had een spookrijder tijdens zijn rij-examen (lees: ze waren net het terrein van het CBR af), hij heeft de auto zodanig in veiligheid gebracht dat hij daarna direct terug mocht naar het CBR, geslaagd :D

Maar idd, ik heb ook wel eens een spookrijder gehad en het komt zó weinig voor dat je in eerste instantie aan jezelf begint te twijfelen. Tenminste, dat had ik wel toen.

ontherun
Berichten: 4970
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:42

Spookrijder is echt heel vreemd. Helemaal als je dus om 10 uur s avonds met 130 aan komt en ineens twee koplampen voor je ziet. Dan zit je wel ff met trillende handjes aan het stuur en bij 112 aan de lijn :') Maar goed, ik kom gelukkig uitwijken, de twee die de madame heeft aangereden dus niet… het laat je wel weer even beseffen hoeveel geluk je had hoor.
Was voor mij ook de eerste keer in 12 jaar dat ik er eentje tegen kwam. Gelukkig komt dat niet zoveel voor…

Wat betreft een klaverblad, ik zorg altijd dat ik op tijd anticipeer en probeer altijd tussen twee anderen uit te komen. Zodoende kan iedereen eigenlijk z’n weg goed vervolgen en krijg je geen vreemde situaties. Maar er zitten me wat idioten tussen soms hoor.

ikke

Berichten: 37654
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:51

Anne_GTI schreef:
Ik dwing het ook weleens af. Zal wel moeten want moet met de bus wel op route blijven.

zolang je doet wat je aangeeft, prima, maar een van je vele collega's vond dat ie gewoon weg kon rijden als ie z'n richtingaanwijzer aan zette. Ja, sorry, prima, maar als ik al naast je ben, zul je echt twee tellen geduld moeten hebben! Meende ie nog dat ie wat te toeteren had ook! Hij heeft drie auto's extra voor de rotonde kunnen wachten, achter mij....

Exitium

Berichten: 7171
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:01

AmyII schreef:
luuntje schreef:
Een spookrijder tegenkomen lijkt mij heel eng.

Mijn broer had een spookrijder tijdens zijn rij-examen (lees: ze waren net het terrein van het CBR af), hij heeft de auto zodanig in veiligheid gebracht dat hij daarna direct terug mocht naar het CBR, geslaagd :D

Maar idd, ik heb ook wel eens een spookrijder gehad en het komt zó weinig voor dat je in eerste instantie aan jezelf begint te twijfelen. Tenminste, dat had ik wel toen.

"Wat nou één, ik zie er tientallen" twijfelen? :')

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 00:27

Tientallen spookrijders? Ik heb dat gelukkig zelf nog niet meegemaakt op de snelweg. Wel een keer binnen de bebouwde kom. Ik kon gelukkig snel een parkeervak op rijden om hem te ontwijken.

luuntje

Berichten: 14008
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:27

Nu moet ik bekennen dat ik eens 20 meter heb spookgereden.
Sloeg linksaf en kwam aan verkeerde kant van de vluchtheuvel terecht.
Er reed gelukkig niemand. En ik was binnen een paar tellen weer aan de goede kant.
Maar bij nieuwe wegen en vluchtheuvels let ik extra op.

Exitium

Berichten: 7171
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:36

Ineke2 schreef:
Tientallen spookrijders? Ik heb dat gelukkig zelf nog niet meegemaakt op de snelweg. Wel een keer binnen de bebouwde kom. Ik kon gelukkig snel een parkeervak op rijden om hem te ontwijken.

Ik bedoel dit :+
Afbeelding


En blijkbaar is het aangeboren :')

Afbeelding

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:07

Exitium: :') :+

luuntje

Berichten: 14008
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:10

Exitium, hoe krijgt de chauffeur dat voor elkaar.
Nou ja of al die andere chauffeurs.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 09:49

Haha :wow:

FrNo
Berichten: 3679
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 12:17

De navigatie zei:"keer om"

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 12:21

luuntje schreef:
Nu moet ik bekennen dat ik eens 20 meter heb spookgereden.
Sloeg linksaf en kwam aan verkeerde kant van de vluchtheuvel terecht.
Er reed gelukkig niemand. En ik was binnen een paar tellen weer aan de goede kant.
Maar bij nieuwe wegen en vluchtheuvels let ik extra op.


Dit heb ik ook eens gehad toen ik net mijn rijbewijs had. Op klaarlichte dag en het was best druk. Schaamde me dood. En ik let dus echt mega goed op bij zulke situaties en zoek al ver vooruit naar het bord met de pijl :')

luuntje

Berichten: 14008
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 14:49

Verootje erg is dat he.
Nou ja we hebben er van geleerd.

Wij hebben een huis verderop een klusser die zijn bus niet kan parkeren.
Vuilniswagen kan er niet langs.
En vrijdag kwam er een vrachtwagen een container brengen voor in onze tuin.
Klusser aangesproken, hoop gezucht en gesteun rijdt hij het busje weg.
Om te parkeren voor de vrachtwagen zodatdie meneer moest steken om weer weg te kunnen.

Afbeelding

AmyJamess

Berichten: 2128
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:04

fietsers soms _-:(

om bij mij de wijk in te rijden is er eigenlijk maar 1 weg. deze weg is sinds 1,5 week afgesloten omdat ze fietspaden gaan aanleggen. je kunt via deze straat nog wel de wijk in, maar je moet via de busroute die normaal gesproken is afgesloten voor auto's nu de wijk uit. dit geld ook voor fietsers, en staat duidelijk aan gegeven bij deze straat maar alsnog elke dag 10-tallen fietsers die perse voor de afgesloten weg kiezen.
zojuist dus ook weer, heel leuk mevrouw maar ik kan niet voor jou aan de kant aangezien er maar 1 smalle rijstrook is en aan beide kanten de weg open ligt.

Marjo

Berichten: 37307
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:50

In Oostenrijk ben ik wss een grote ergernis op de weg :')
Mijn Altootje trekt niet zo hard omhoog en op de bundesstraße door de bergen mag je hier gewoon 100. Nou daar kom ik echt niet aan, zeker niet in de bochtengedeelten :')
Heb al menig bumperklever achter me gehad :=

Vandaag helemaal gevaarlijk.. had een lekke band dus op de parkeerplaats omgewisseld naar een thuiskomertje alleen dat thuiskomertje klapte dus ook halverwege...
Afbeelding

Enfin, pechlichten aan en een gevarendriehoek neergezet, we stonden namelijk ook na een bocht...

Rijdt er dus zo'n Oostenrijker vol over die gevarendriehoek heen he... ding helemaal aan gort en verbogen. Ik denk dat die op zn minst een deuk heeft of ook een lekke band :=


Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26649
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 23:14

Zo, pech op pech op pech dus... lekke band, klapband én je gevarendriehoek in puin... :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

Zijn jullie nog wel veilig op je bestemming gekomen?

Marjo

Berichten: 37307
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 07:58

Nou we hadden bedacht om met de kabelbaan de bergen in te gaan en dat ging dus helaas niet door. We zijn langs de weg uiteindelijk opgepikt door een sleepdienst en naar de dichtstbijzijnde garage gebracht waar het nog lastig werd om een juiste band te vinden. Maar er is een oplossing waarmee ik mn reis af kan maken gelukkig :) . Dus nu rijd ik met 6 banden terug ipv 5.

Ja super veel pech. Ik was al helemaal happy dat ik gewoon zelf die reserveband eronder gekregen heb. Maarja, die heeft 10j in die suzuki gelegen en is dus helemaal uitgedroogd wss...

luuntje

Berichten: 14008
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 08:24

Marjo wat een pech. Band stuk, reserveband stuk.
Wat een lomperik die je driehoek kapot reed.

Je hebt nu wel een veilige band eronder zitten.
Alsnog een fijne vakantie.

hagelslag
Berichten: 9187
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 10:26

Marjo schreef:
In Oostenrijk ben ik wss een grote ergernis op de weg :')
Mijn Altootje trekt niet zo hard omhoog en op de bundesstraße door de bergen mag je hier gewoon 100. Nou daar kom ik echt niet aan, zeker niet in de bochtengedeelten :')
Heb al menig bumperklever achter me gehad :=

Vandaag helemaal gevaarlijk.. had een lekke band dus op de parkeerplaats omgewisseld naar een thuiskomertje alleen dat thuiskomertje klapte dus ook halverwege...
[ [url=m/LiI8Qx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Enfin, pechlichten aan en een gevarendriehoek neergezet, we stonden namelijk ook na een bocht...

Rijdt er dus zo'n Oostenrijker vol over die gevarendriehoek heen he... ding helemaal aan gort en verbogen. Ik denk dat die op zn minst een deuk heeft of ook een lekke band :=


[ [url=m/klNxSR.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hoe oud was de thuisbrengertje?
Ziet eruit als klapband door droogte