Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21401
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 21:31

Ik had er vanmiddag een voor me die met 11km/u een rotonde nam, toen nog een stoeprand mee nam en daarna letterlijk elke bocht zijn rem intrapte, ook al was het een flauwe bocht. ;(

zonnebloem18

Berichten: 24845
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 21:38

Jenny voor de vrachtwagens is het een kwestie van beter anticiperen denk ik. Als ik een hele rij vrachtwagens zie en het is nog maar een paar kilometer dan ga ik er toch echt achter zitten. Het is niet anders.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26413
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 21:58

Achteraf gezien had ik dat ook beter kunnen doen. Maar dat is dan weer voor de volgende keer.

Exitium

Berichten: 7154
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 22:00

Ik had gisteren onderweg naar huis in de file eerst een Belg in een Audi die 'm in een gat gooit wat er eigenlijk niet was, en twee minuten later een Duitser in een BMW :x

RenskeFrea

Berichten: 869
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 08:00

Ik had er gisteravond een die over de vluchtstrook en het vak met schuine lijnen van een afrit achteruit reed omdat ie de afslag gemist had. Hoe bedenk je het überhaupt dat dat een goed idee is. Was nog best wel druk op die afrit en de weg dus hoe die nog heeft kunnen invoegen….

xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 08:14

Ik werd laatst ge brakechecked door een Mercedes die amper 70 reed op een 80 km weg. Dan heb je het leven ook niet helemaal begrepen

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 08:19

Jullie motiveren me wel weer om hard mijn best te doen met autorijlessen :j vandaag weer 1 :)

AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 10:34

Exitium schreef:
Ik had gisteren onderweg naar huis in de file eerst een Belg in een Audi die 'm in een gat gooit wat er eigenlijk niet was, en twee minuten later een Duitser in een BMW :x


Dit had ik vorige week op een 2 baans weg. Busje met aanhanger die hem er even tussen wou drukken terwijl ik ook nog een bumperklevende BMW achter mij had.

Ik heb sowieso de laatste weken beetje het idee dat mensen zomaar wat achter het stuur doen. Elke dag wel weer wat.

Exitium

Berichten: 7154
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 12:23

Gisteravond was het een fietser die levensmoe was. Ik kom van waar ik de foto maakte en van beneden (weg naar de pont, die was blijkbaar net aangekomen) kwam een stoet verkeer. Twee daarvan reden net voor de foto middenop en schoten pas op het allerlaatste moment naar hun eigen kant, maar er stonden ook fietsers te wachten. Eén fietser komt aanfietsen en steekt zonder te stoppen over om de dijk (links) te vervolgen, vlak voor mij en vlak voor de laatste auto van de andere kant langs :x

Afbeelding

luuntje

Berichten: 13988
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 18:04

Fietser was vast levensmoe. Idioot.

Afsnijden envoor je niet door rijden is wel een ergernis.

Ik reed achter een Kia. Chauffeur gebruikte keurig knipperlichten.
Knipperlichten zaten niet op de standaard plek maar net boven de wielen. Heel onhandig.

xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 18:25

luuntje schreef:
Fietser was vast levensmoe. Idioot.

Afsnijden envoor je niet door rijden is wel een ergernis.

Ik reed achter een Kia. Chauffeur gebruikte keurig knipperlichten.
Knipperlichten zaten niet op de standaard plek maar net boven de wielen. Heel onhandig.


Ooh dat zijn die nieuwe Niro's, dat viel mij laatst ook op. Knap dom als je het mij vraagt :+

luuntje

Berichten: 13988
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 19:18

Pablo kan heel goed dat het de Niro was.
Ik rij in een bus en moest best omlaag kijken.

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 23:01

Ik reed tegen half 7 met mijn brommer (geel kenteken) over deze rotonde. Ik moest rechtdoor, maar was halverwege toen ik ineens aardig snel links in werd gehaald door iemand uit het dorp wiens auto ik herken, want hij heeft een eigen bedrijf. Ik schrok mij rot. Hij ging dezelfde kant op als ik maar sneed mij eigenlijk bijna af.
Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26413
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 23:15

Met bedrijfsbusje daar een brommer inhalen... Weg lijkt mij niet zo heel breed, klinkt dus als een heel slecht idee...

ista
Berichten: 1137
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 09:30

Merexa schreef:
Ik reed tegen half 7 met mijn brommer (geel kenteken) over deze rotonde. Ik moest rechtdoor, maar was halverwege toen ik ineens aardig snel links in werd gehaald door iemand uit het dorp wiens auto ik herken, want hij heeft een eigen bedrijf. Ik schrok mij rot. Hij ging dezelfde kant op als ik maar sneed mij eigenlijk bijna af.


Niet om het goed te praten, maar dit ziet er uit als buiten de bebouwde kom en dan hoor je als brommer op het fietspad. Dus waarschijnlijk was de automobilist ook geërgerd :+

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 14:03

Hij reed ook gewoon voor de helft over het middelste stuk en sloeg net voor mijn neus af. Ook als ik fout zat ga je geen gevaarlijke situatie veroorzaken. Ik mag met daar met de brommer komen en reed ook echt niet met een slakkengangetje. Maar goed, die kerel staat ook wel een beetje bekend in het dorp als een rare snuiter.

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-23 11:59

Ik moet de komende maanden een route rijden met 15 rotondes… Dan kunnen jullie vast wel raden wat mijn ergernis is? >;)

Dit is van vele mensen een grote ergernis en toch zetten eveneens heel veel mensen hun richtingaanwijzer niet aan voor het verlaten van de rotonde.

Vanmorgen een extra ergernis. Ik reed op een 80 km weg, achter mij was iemand aan het bumperkleven ondanks dat ik gewoon de correcte snelheid reed.
Verderop was een tankstation en ik zag iemand die het tankstation wilde gaan verlaten, maar uiteraard de doorgaande weg heeft voorrang he… Zou je denken.
Rijdt die imbeciel toch de weg op terwijl die vanuit stilstand nooit optijd ook de juiste snelheid kan hebben. Ik had omdat ik de situatie al wel voorzag mijn voet bij de rem. De bumperklever had het gelukkig ook door en had wat meer afstand genomen dus ik kon flink remmen en daarbij heb ik ook mijn claxon eens gebruikt.

FrNo
Berichten: 3670
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:56

Dan heb je toch geluk gehad dat doe bumperklever even afstand hield.

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-23 12:59

Nou best wel inderdaad, aangezien het ook nog regende, dus kans op gladheid na die lange droogte.

Flying_Angel

Berichten: 15724
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 13:43

Auto’s die gelijk beginnen te toeteren als je niet binnen 1 seconde wegrijdt bij het stoplicht. Rustaahhggg

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26413
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 16:31

Laatst had ik op weg naar het ziekenhuis een bestelbusje die toeterde naar mij. Ik stond met mijn fiets op een fietsstrook, te wachten om veilig linksaf te kunnen slaan op gelijkwaardige kruising zonder verkeerslichten od. Bestelbus stond achter/naast mij, zelfde rijrichting en vanuit tegengestelde richting kwamen ook auto's. Ik had inderdaad middels uitsteken van mijn arm aangegeven linksaf te willen, voorsorteren had ik niet gedaan want dat leek mij niet veilig (iets met plooien uit je broek of veters uit je schoen), en ik ga mij niet moedwillig op de motorkap van een tegenligger gooien. Ik was al onderweg naar ziekenhuis voor een behandeling, geen zin om dan ook nog eens per gele taxi via de SEH-ingang daar binnen te komen. Dank u beleefd.

Exitium

Berichten: 7154
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 18:23

Vanmorgen één of andere randdebiel die met 150+ de afrit bij Bilthoven nam, op het laatste moment weer terug de A27 op schoot en gelijk naar de linkerbaan schoot. Blijkbaar ging het verkeer op de A27 hem niet snel genoeg en besloot 'ie zo in te halen... :x

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26413
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 18:24

Pfffff.... dan schrik je je ook een hoedje Exitium... Sommige malloten zouden geen rijbewijs meer mogen hebben zeg!

Hier vanmiddag een DHL busje dat de fietsenrekken zo ongeveer blokkeerde... Moest echt mijn best doen qua manouvreren om mijn fiets met fietstassen vol boodschappen er zonder schade uit te krijgen.

En een wachtend iemand (getuige de waarschuwingslichten die aanstonden), rechterhelft auto in vak voor laden/lossen, linkerhelft gewoon lomp op de doorgaande route van de parkeerplaats... :roll:

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 18:32

Exitium schreef:
Vanmorgen één of andere randdebiel die met 150+ de afrit bij Bilthoven nam, op het laatste moment weer terug de A27 op schoot en gelijk naar de linkerbaan schoot. Blijkbaar ging het verkeer op de A27 hem niet snel genoeg en besloot 'ie zo in te halen... :x


Niet toevallig een Porsche? :+ Dan was het dezelfde randdebiel als op de A50 vanmorgen. Die kwam echt met 160 aan links, trekt hem helemaal rechts over de invoegstrook om daar in te halen en vervolgens weer helemaal naar links verder stuiven

Exitium

Berichten: 7154
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 19:10

Geen idee :D Was een donkere auto, wel een sportwagen in ieder geval