Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar
Avalanche schreef:Ik snap ze wel. De Duitse politie is echt niet mals met verkeersovertredingen.
Nayomie schreef:Ik dacht dat ze juist voorzichtig waren voor de Nederlandse politie, zo te horen niet dus? Maar dan nog, 20 km te langzaam rijden, zelfs met bordjes die aangeven dat je 100 mag, en een rij autos er achter omdat inhalen ook geen optie is, is ook niet fijn. Als er een vrachtwagen vervolgens strak achter je rijdt, geeft dat ook niet een heel fijn gevoel.
CharleyT schreef:Nayomie schreef:Ik dacht dat ze juist voorzichtig waren voor de Nederlandse politie, zo te horen niet dus? Maar dan nog, 20 km te langzaam rijden, zelfs met bordjes die aangeven dat je 100 mag, en een rij autos er achter omdat inhalen ook geen optie is, is ook niet fijn. Als er een vrachtwagen vervolgens strak achter je rijdt, geeft dat ook niet een heel fijn gevoel.
Is niet prettig, maar je bent niet verplicht 100 te rijden, je mag!100 rijden. Het is dus niet 'te langzaam'.
Nayomie schreef:Leuk dat je met je 80 km/u voorop rijdt, maar iemand in dat rijtje heeft grote kans op een vrachtwagen in diens nek. Als je auto het kan, rij dan ook de maximale snelheid, dat is immers waar iedere weggebruiker rekening mee houdt.
pien_2010 schreef:Raar dat die scootmobiel niet op het fietspad/ wandelpad gaat. Is veiliger voor alle partijen.
pien_2010 schreef:Shadow helemaal eens met je. Je mag 60, 80, of 100 of 120, maar het moet niet! Gewoon afstand houden.
Of ga lekker zingen in de auto
Avalanche schreef:Nou, ik weet iemand die er echt op gezakt is tijdens het examen, reed niet vlot genoeg door.
Shadow0 schreef:Nayomie schreef:Leuk dat je met je 80 km/u voorop rijdt, maar iemand in dat rijtje heeft grote kans op een vrachtwagen in diens nek. Als je auto het kan, rij dan ook de maximale snelheid, dat is immers waar iedere weggebruiker rekening mee houdt.
Dat is helemaal voor rekening van die vrachtwagen / andere bumperklever en die kiest ervoor om gevaarlijk weinig afstand te houden. Dat hoeft namelijk niet, je kunt ook bij een lagere snelheid gewoon voldoende afstand houden. Dat is helemaal vrije keuze. Sneller rijden om te voorkomen dat mensen achter je gaan drammen werkt niet, maar bovendien is dat een van de situaties waar ik echt gevaarlijk gedrag tegenkom: als er ergens voor mij iets is waardoor een rits auto's niet sneller kan (bijvoorbeeld een tankauto, of maaimachines) en de auto's achter me dat niet zien en gaan drammen. Hou gewoon afstand. En als je voorganger niet zo hard gaat als jij vindt dat het moet, hou dan gewoon nog steeds afstand, en zet ondertussen een muziekje op.
Nayomie schreef:Ik ben het helemaal met je eens dat dit de verantwoordelijkheid is van de andere bestuurder, dat is alleen de ideale wereld.
Citaat:De praktijk is helaas anders, ook omdat vrachtwagenchauffeurs op strakke schema's rijden.
Citaat:Maar buiten het stukje veiligheid wat je voor jezelf wegneemt én de bestuurders achter je, begrijp ik ook niet waarom je langzamer wílt rijden? Je wekt gevaar en irritatie op. Als je per se 80 wilt rijden, zorg dan dat je dat doet waar mensen je veilig kunnen inhalen.
Shadow0 schreef:Nayomie schreef:Ik ben het helemaal met je eens dat dit de verantwoordelijkheid is van de andere bestuurder, dat is alleen de ideale wereld.
Niks ideale wereld, die keuzes maak je zelf.