Coronavirus verspreidt en werken?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jesitoJarig
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 07:55

Ik werk op een plek waar dagelijks bussen vol Chinezen en veel Duitsers komen.
Laat ik nou ook nog dichtbij Heinsberg wonen :)F
Als iemand in de risicogroep zit, ben ik en mijn mijn collega's dat wel.
Ik zelf beschouw het als een griep en als ik ziek word zien we het dan wel weer.

Wij kregen ook desinfectie handgel van het management, maar ja een virus verspreid ook via lucht.
Dus dan zou ik het al moeten inslikken ofzo ;)

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:25

Memories schreef:
LadyMadonna schreef:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/316 ... -Nederland

In dit bericht staat dat Philips veel aanvragen vanuit China krijgt voor CT-scans, omdat deze scans goed het virus zouden kunnen weergeven.
Ik vraag me af hoe?


Omdat je met zo'n scan in beeld kan brengen dat er een infectie gaande is (ivm abnormaliteiten die je dan in longen ziet). Volgens onderstaand artikel is het zelfs gevoeliger dan qPCR testen en daarnaast ook een wat makkelijkere tool.

Artikel dat verslag doet over onderzoek naar zowel qPCR als CT-scans van de borstregio als diagnostische tool voor covid19:
https://pubs.rsna.org/doi/10.1148/radiol.2020200642

Bedankt voor het delen!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18684
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:45

Vanwege de grote hoeveelheid aan topics die betrekking hebben op de coronacrisis, is er een speciaal subforum over corona gekomen namelijk CV Corona Vragen. Omdat dit topic over Corona gaat verplaats ik dit topic daarheen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Coronavirus verspreidt en werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:04

gewoon doen ....het draait om de groepsresistentie....let op jezelf en meer kun je niet doen.
zelf werk ik in een verpleeghuis waar er dus ook een patient van ons besmet is ....je kunt er niet voor thuisblijven, al zou dat wel gemakkelijker zijn voor je gemoedsrust!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Coronavirus verspreidt en werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:25

Ik werk in een gehandicapten instelling, we hebben van de week de dagbesteding al dicht gegooid ( helaas raken heel veel clienten hierdoor in de stres waardoor we veel te maken hebben met agressie ), gelukkig bij ons op de woning nog geen besmetting.