Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
bigone schreef:Ik snap je wel mvdende en je ouders ook. Vandaar mijn vraag over de huur die ze bereken . Want tot dat bedrag kun je de volle klap subsidie ontvangen bij weinig inkomen. De helft van de huur betaalt de staat. En de regels zijn er dus kun je er gebruik van maken .
MizzMontana schreef:Bij stand van Nederland op npo2 nu wel interessante cijfers van het cpb over de gevolgen van het corona virus op de economie.
oa Bloemenkwekers, camping eigenaren, eigenaren van kleine ondernemingen en een macro econoom aan het woord.
Karl66 schreef:Je kan altijd een discussie houden over de vraag of KLM gered moet worden,
Cer schreef:Ik vind het een heel raar artikel...
En wat jij zegt, Loretta, is net alsof het geld rechtstreeks van 'ons' naar de oliehandelaren gaat, maar dat is natuurlijk niet zo.. Je zou koppen voor de Telegraaf kunnen maken op die manier
Ninx schreef:Karl66 schreef:Je kan altijd een discussie houden over de vraag of KLM gered moet worden,
Wat mij betreft pertinent niet. Het bedrijf heeft haar winsten uitgekeerd aan zichzelf en toch komen ze hun hand ophouden, waar is dat geld dan allemaal gebleven?
Bovendien zorgen ze niet voor heel veel werkgelegenheid.
Dus geld naar KLM? Neen dank u...
Ninx schreef:Karl66 schreef:Je kan altijd een discussie houden over de vraag of KLM gered moet worden,
Wat mij betreft pertinent niet. Het bedrijf heeft haar winsten uitgekeerd aan zichzelf en toch komen ze hun hand ophouden, waar is dat geld dan allemaal gebleven?
Bovendien zorgen ze niet voor heel veel werkgelegenheid.
Dus geld naar KLM? Neen dank u...
Loretta schreef:Langzaamaan komt de aap uit de mauw,
We moeten allemaal betalen om oliehandelaren en mensen die geld geleend hebben aan de KLM te spekken.
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/klm-milj ... ontwijkers
Dan kan ik toch niet snappen dat de VVD 10 zetels in de peilingen is gestegen. Maar goed, die komen dan voornamelijk van andere dom rechtse partijen zoals FVD en PVV.
Cer schreef:Wat is dan wel veel werkgelegenheid?
En vervoert de KLM veel Cargo, wat belangrijk is voor een internationaal handelend land?
En, er zijn denk ik meer bedrijven die winst uitkeren aan aandeelhouders? Of aan werkgevers. Als die een paar vette jaren gehad hebben, en daarna in zwaar weer komen, mogen al die bedrijven dan niet geholpen worden?
Hoe maak je dan dat onderscheid?
Er zijn nu ook bedrijven die failliet gaan doordat ze bijvoorbeeld niet gespaard hebben voor zwaar weer, en die nu aankloppen voor subsidie.. Misschien, als ze beter hadden gepland, hadden ze geld gehad om een poosje te overbruggen.. Hoe ga je dat onderscheid maken dan?
MizzMontana schreef:https://www.telegraaf.nl/financieel/544 ... ind-houden
Ziekenhuizen krijgen ook steun.
Ik betwijfel ten zeerste dat KLM steun had gekregen als het verlieslatend was geweest in tijden van economische voorspoed.
_Penotti schreef:Ja nu. Slotervaartziekenhuis en de IJsselmeerziekenhuizen hebben ze failliet laten gaan. Dat zijn een paar ziekenhuizen te laat. Die we nu goed hadden kunnen gebruiken.
enzino schreef:_Penotti schreef:Ja nu. Slotervaartziekenhuis en de IJsselmeerziekenhuizen hebben ze failliet laten gaan.
Dat zijn een paar ziekenhuizen te laat. Die we nu goed hadden kunnen gebruiken.
Het zou zo makkelijk zijn geweest als we in de toekomst konden kijken, maar helaas...