Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar
_Penotti schreef:Maar kun je een kleine zelfstandige vergelijken met zo'n mega bedrijf?
Die moeten toch wat kunnen dragen?
En laat daarna de luxe vlieger maar wat extra betalen zodat KLM wat ze nu eventueel krijgen terug de staatskas in kunnen stoppen.
_Penotti schreef:Cer, er mag zeker gekeken worden waarom ze niet goed draaide, eens hoor.
Van mij mag de hele zorg eens goed bekeken worden waarom hier alles duurder is dan in Belgie als voorbeeld.
Maar een KLM die hele goede tijden heeft gehad en niet overeind kan blijven nu mag ook wel eens gekeken worden waarom dat is.
_Penotti schreef:Cer, er mag zeker gekeken worden waarom ze niet goed draaide, eens hoor.
Van mij mag de hele zorg eens goed bekeken worden waarom hier alles duurder is dan in Belgie als voorbeeld.
Maar een KLM die hele goede tijden heeft gehad en niet overeind kan blijven nu mag ook wel eens gekeken worden waarom dat is.
MizzMontana schreef:Maar wat denk je dat de kosten zijn als 30.000 man in de ww komt? Daarbij heb ik Schiphol of andere banen die daarna wegvallen niet eens meegerekend. Deze mensen kunnen dan op zoek naar banen die er niet meer zijn. Dan komt het geld sowieso van de belastingbetaler.
Sclimpre schreef:MizzMontana schreef:Maar wat denk je dat de kosten zijn als 30.000 man in de ww komt? Daarbij heb ik Schiphol of andere banen die daarna wegvallen niet eens meegerekend. Deze mensen kunnen dan op zoek naar banen die er niet meer zijn. Dan komt het geld sowieso van de belastingbetaler.
Dan mogen ze in Belgie komen werken. Veel bedrijven vinden niet de juiste mensen.
Het is toch niet omdat er in een bedrijf veel mensen werken dat het kost wat kost in de huidige vorm moet behouden blijven op kosten van de belastingbetaler?
Als er minder vraag is naar een product, in dit geval vliegen, is het logisch dat een bedrijf moet inkrimpen, of een ander product gaan aanbieden. Het is niet zo dat op een bepaalde datum iedereen plots weer het vliegtuig in gaat. Mocht dat toch het geval zijn zal een volgende golf van het virus wel zorgen dat dat van korte duur is.
bigone schreef:De zorg is door toedoen van de zorgverzekeraars een zooitje geworden. Er was eens een docu op npo , zal kijken of ik het terug kan vinden maar de marktwerking die bij privatisering van de zorg de toenmalige regering voor ogen stond met als reden kostenbesparing en kortere wachtlijsten is totaal aan zijn doel voorbij geschoten.
MizzMontana schreef:Sclimpre schreef:Dan mogen ze in Belgie komen werken. Veel bedrijven vinden niet de juiste mensen.
Het is toch niet omdat er in een bedrijf veel mensen werken dat het kost wat kost in de huidige vorm moet behouden blijven op kosten van de belastingbetaler?
Als er minder vraag is naar een product, in dit geval vliegen, is het logisch dat een bedrijf moet inkrimpen, of een ander product gaan aanbieden. Het is niet zo dat op een bepaalde datum iedereen plots weer het vliegtuig in gaat. Mocht dat toch het geval zijn zal een volgende golf van het virus wel zorgen dat dat van korte duur is.
Maar de steun is dus op kosten van een bank, de staat staat alleen garant, ww is op kosten van de belastingbetaler.
Sclimpre schreef:Wat privébedrijven onder elkaar afspreken moeten ze zelf beslissen. Maar je zegt al dat de staat garant moet staan. Dus zo privé ook weer niet. En in 2008...
Het is ook niet zo dat bij een faillissement de werknemers tot het eind van hun loopbaan nergens meer aan de slag zulen gaan. Als er minder mensen vliegen is dat weer goed nieuws voor andere sectoren, bv. trein, lokaal toerisme, installaties voor videoconferenties, etc. Die hebben dan ook weer extra mensen nodig.
Loretta schreef:Sclimpre schreef:Wat privébedrijven onder elkaar afspreken moeten ze zelf beslissen. Maar je zegt al dat de staat garant moet staan. Dus zo privé ook weer niet. En in 2008...
Het is ook niet zo dat bij een faillissement de werknemers tot het eind van hun loopbaan nergens meer aan de slag zulen gaan. Als er minder mensen vliegen is dat weer goed nieuws voor andere sectoren, bv. trein, lokaal toerisme, installaties voor videoconferenties, etc. Die hebben dan ook weer extra mensen nodig.
De luchtvaart is een gigantisch grote vervuiler. Op de oude voet doorgaan is gewoon wachten op de volgende megaramp. .
Ninx schreef:Mensen gaan voorlopig sowieso niet veel vliegen... OF ze durven het niet te betalen, OF ze kunnen het niet meer betalen.
https://www.ad.nl/economie/er-is-een-gi ... ebook.com/
Electra63 schreef:Ninx schreef:Mensen gaan voorlopig sowieso niet veel vliegen... OF ze durven het niet te betalen, OF ze kunnen het niet meer betalen.
https://www.ad.nl/economie/er-is-een-gi ... ebook.com/
Ik heb 2 vouchers, dus ik hoop deze komende winter of voorjaar/zomer in te kunnen wisselen.
En dat zal voor veel mensen gelden.
Peetstap schreef:Linksom, rechtsom, vvd kontje draaien..., elite afschermen, de graaiers , kansloze bedrijven support geven, voetbal steunen??
Ten koste van ?
Harde maar voor mij ware conlusies:
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~be214a2e/
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... bac9bb0bd/
Ninx schreef:Peetstap schreef:Linksom, rechtsom, vvd kontje draaien..., elite afschermen, de graaiers , kansloze bedrijven support geven, voetbal steunen??
Ten koste van ?
Harde maar voor mij ware conlusies:
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~be214a2e/
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... bac9bb0bd/
Volstrekt eens.....
Ik betaal veel belasting en zou dit met liefde schenken aan iets dat geld, aandacht en zorg verdient..... maar wetende in welke broekzakken veel van dit geld terecht komt maakt me spinnijdig....
Gele hesjes zijn van schrik opgehouden met demonstreren.... dat komt vast goed uit