Hoe beinvloedt het corona virus de economie?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:44

Een familielid van mij die nu in Amerika zit en sinds twee dagen corona heeft zegt ook gewoon nog voor eind van de maand naar NL te vliegen.

Ik snap echt niet dat dit zomawr kan. Zit je hier allemaal moeite te doen, zul je zien dat een paar toeristen het weer langs komen brengen.

Ze moeten in quarantaine gezien de locatie, maar vrij zeker dat ze dat niet gaan doen want ze gaan bij familie in huis en die gaan echt niet thuisblijven van werk twee weken. :roll:
En volgens mij wordt er ook niet op gecontroleerd.

mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:00

Sunnda schreef:
Een familielid van mij die nu in Amerika zit en sinds twee dagen corona heeft zegt ook gewoon nog voor eind van de maand naar NL te vliegen.

Ik snap echt niet dat dit zomawr kan. Zit je hier allemaal moeite te doen, zul je zien dat een paar toeristen het weer langs komen brengen.

Ze moeten in quarantaine gezien de locatie, maar vrij zeker dat ze dat niet gaan doen want ze gaan bij familie in huis en die gaan echt niet thuisblijven van werk twee weken. :roll:
En volgens mij wordt er ook niet op gecontroleerd.


Dit is eigenlijk het hele probleem wereldwijd.

Aangezien ik niet verwacht dat de 3e wereldlanden de komende jaren corona onder controle kunnen houden, ben ik bang dat er steeds herbesmetting gaat komen.

In ieder geval tot er een vaccin is en misschien wel tot ruim daarna als het virus zich weet te muteren.

Zomaar op het vliegtuig stappen naar de andere kant van de wereld gaat nog wel eens heel lastig worden.

Loretta
Berichten: 8818
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:56

mvdende schreef:
Dit is eigenlijk het hele probleem wereldwijd.

Aangezien ik niet verwacht dat de 3e wereldlanden de komende jaren corona onder controle kunnen houden, ben ik bang dat er steeds herbesmetting gaat komen.

In ieder geval tot er een vaccin is en misschien wel tot ruim daarna als het virus zich weet te muteren.

Zomaar op het vliegtuig stappen naar de andere kant van de wereld gaat nog wel eens heel lastig worden.


Dat is ook de oorzaak dat het zich met deze gigantische snelheid heeft verspreid.

verootjoo
Berichten: 35671
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Hoe beinvloedt het corona virus de economie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:57

Corona beperkt zich niet tot de 3e wereldlanden hoor :7
Hier komt natuurlijk ook gewoon herbesmetting.
Een vaccin duurt bij ons ook nog wel een tijdje.

mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 13:09

About prijsstijgingen:

Van de week lopen zoeken naar een wc tent. Afbeelding

Zoiets dus.

Ik had er één gevonden op Google bij Amazon Nederland. €29 inclusief verzendkosten.

Dat was een dag of 3 geleden.

Ik kijk nu: exact dezelfde tent €34 en €15 verzendkosten. Totaal dus €49 wat eerst €29 was. "Even" €20 erbij in een paar dagen tijd. Stond ook dat er nog maar 1 beschikbaar was (al is dat een veel gebruikte verkooptruc natuurlijk)

Gelukkig had ik deze van de foto op marktplaats gevonden en heb ik hem net binnen gekregen. €30 inclusief verzendkosten ervoor betaald.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: Hoe beinvloedt het corona virus de economie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 13:37

Grappig om te zien. Hier in het centrum heb je een aantal betaalde parkeerplaatsen die vanwege Corona tijdelijk opengesteld zijn. Letterlijk sinds de dag van de laatste wijzigingen vd maatregelen is het daar ineens veel drukker met auto’s. Terwijl het bij de winkels de afgelopen dagen juist veel rustiger is. Waar tot vorige week soms rijen stonden voor bepaalde winkels, loop je nu op naar binnen. Momenteel dus meer werknemers die gebruik maken van de parkeerplaats nabij de werkplek en daarmee minder ver hoeven te lopen, maar wel minder publiek bij de winkels. Onverwachte wending!