Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10181
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 07:03

Anastasia24 schreef:
Hoi iedereen, ik kom even jullie mening vragen.
Bij mij op school (middelbare) hebben ze mondkapjes verboden, echt verboden, omdat ze dan niet heel je gezicht kunnen zien... Nu kan ik in de gangen (Met 1000 andere leerlingen...) wel een mondkapje op omdat ik dit toevallig heb kunnen regelen ivm moeders gezondheid.

In de klas, 30 kinderen, moet ik m' dus af. De rest van de school hebben geen mondkapjes. De hele gang is vrij gemaakt voor de docenten, oftewel wij zijn met slecht weer afhankelijk van een kleine aula voor neem weg 500 kinderen. Op het schoolplein is het vanzelfsprekend ook erg druk, maar nu het slechter weer word... Ook bij de kluisjes mogen wij niet ''hangen''.

Ik ben het hier gewoon absoluut niet mee eens, ik wil mijzelf graag beschermen ivm moeder. Wij thuis kunnen verder niks, is namelijk beleid van de school, maar wil toch graag jullie mening horen. Want niemand anders lijkt het er moeilijk mee te hebben. 1.5 meter afstand is ook zeker niet van toepassing bij ons op school. Ik weet niet of dit de juiste plek is om dit te vragen, maar zoals ik al zei, lees ik even graag andere hun mening :)


Lesgeven met een mondkapje is toch ook geen doen? Leerlingen hebben toch ook je gezichtsuitdrukking nodig?

Maar hoe eenvoudig los je dit op? Neem een spatscherm!

https://www.google.com/search?q=spatsch ... 7&dpr=2.63

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 07:05

@psvsnlot volgens mij is ze een leerling. :P
Zie profiel en de opmerking ook bij de kluisje mogen we niet hangen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34749
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 07:52

Anastasia24 schreef:
Hoi iedereen, ik kom even jullie mening vragen.
Bij mij op school (middelbare) hebben ze mondkapjes verboden, echt verboden, omdat ze dan niet heel je gezicht kunnen zien... Nu kan ik in de gangen (Met 1000 andere leerlingen...) wel een mondkapje op omdat ik dit toevallig heb kunnen regelen ivm moeders gezondheid.

In de klas, 30 kinderen, moet ik m' dus af. De rest van de school hebben geen mondkapjes. De hele gang is vrij gemaakt voor de docenten, oftewel wij zijn met slecht weer afhankelijk van een kleine aula voor neem weg 500 kinderen. Op het schoolplein is het vanzelfsprekend ook erg druk, maar nu het slechter weer word... Ook bij de kluisjes mogen wij niet ''hangen''.

Ik ben het hier gewoon absoluut niet mee eens, ik wil mijzelf graag beschermen ivm moeder. Wij thuis kunnen verder niks, is namelijk beleid van de school, maar wil toch graag jullie mening horen. Want niemand anders lijkt het er moeilijk mee te hebben. 1.5 meter afstand is ook zeker niet van toepassing bij ons op school. Ik weet niet of dit de juiste plek is om dit te vragen, maar zoals ik al zei, lees ik even graag andere hun mening :)


Ga in gesprek met je mentor. Dat lijkt mij de eerste stap :j . Kom je er met je mentor niet uit kun je je ouders vragen contact op te nemen met school, of naar je conrector gaan.

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 09:28

Bij ons op school zijn leerlingen die thuis de lessen volgen. Wekelijks contact met de coach, lessen worden online gevolgd zodat ze de uitleg even goed kunnen bijwonen. Het heeft wel tot gevolg dat je dus thuis zit en je vrienden/vriendinnen weinig spreekt en eigenlijk alle dingen van school mist. Dat is de andere kant. Je zou idd met een mentor of coach kunnen kijken naar mogelijkheden. Niemand kan je verplichten om risico’s te nemen, wel kun je samen kijken naar oplossingen.
Overigens vreemd dat een mondkapje verboden is. Die regel hebben wij niet. Bij ons staat de hele dag een of meerdere ramen open. Das ook lekker hier aan zee met altijd wind...

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:42

Mijn dochter moet 3 halve dagen naar school komen. De school heeft het online lesgeven echt niet op orde (hebben ze de hele zomervakantie tijd voor gehad). Vandaag was er een leraar, waarvan een kind Corona heeft gewoon op school. Hij zei dat hij zich had laten testen en het niet heeft. Maar zolang zn kind ziek is hoort hij niet op school te zijn. Verder wordt de 1,5 meter regel op school gewoon niet gehanteerd. In de klassen nog een beetje, maar niet op de gangen. Docenten doen ook niets aan het gedrag van de kinderen die lekker samen hangen zonder afstand te houden. Ik woon in Den Haag en maak me dus ernstig zorgen hierover. Liefst wil ik dat mijn dochter thuisblijft, maar ze zit wel in een examenjaar. School werkt niet mee.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:50

Anastasia24 schreef:
Hoi iedereen, ik kom even jullie mening vragen.
Bij mij op school (middelbare) hebben ze mondkapjes verboden, echt verboden, omdat ze dan niet heel je gezicht kunnen zien... Nu kan ik in de gangen (Met 1000 andere leerlingen...) wel een mondkapje op omdat ik dit toevallig heb kunnen regelen ivm moeders gezondheid.

In de klas, 30 kinderen, moet ik m' dus af. De rest van de school hebben geen mondkapjes. De hele gang is vrij gemaakt voor de docenten, oftewel wij zijn met slecht weer afhankelijk van een kleine aula voor neem weg 500 kinderen. Op het schoolplein is het vanzelfsprekend ook erg druk, maar nu het slechter weer word... Ook bij de kluisjes mogen wij niet ''hangen''.

Ik ben het hier gewoon absoluut niet mee eens, ik wil mijzelf graag beschermen ivm moeder. Wij thuis kunnen verder niks, is namelijk beleid van de school, maar wil toch graag jullie mening horen. Want niemand anders lijkt het er moeilijk mee te hebben. 1.5 meter afstand is ook zeker niet van toepassing bij ons op school. Ik weet niet of dit de juiste plek is om dit te vragen, maar zoals ik al zei, lees ik even graag andere hun mening :)


Wat vervelend voor je. Ik ken bij mij op school (ben docent) ook zo'n geval. In zijn geval hebben we een lokaal geregeld voor in de pauzes, misschien kun je zoiets opperen?

juval

Berichten: 13259
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 18:25

wat apart van jouw school anastasia... ik kan me voorstellen dat je je daar niet veilig voelt. Slechte zaak hoor. De tip om met je mentor te praten lijkt me wel een goeie!
En als je er met school echt niet uitkomt, en je ouders ook niet, dan zou je de (sociale) media op kunnen zoeken. wellicht dat je dan wel wat bereikt.
veel succes!!

juval

Berichten: 13259
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 18:27

ik heb het feestje in Monkeytown afgezegd. Dochter vind het jammer, maar begrijpt het wel. Dus nu een lastminute thuisparty organiseren. We hebben gelukkig heel veel ruimte, en het ziet er naar uit dat het morgen lekker weer wordt, dus het zal vast goedkomen.

we doen een speurtocht, cake versieren, pony pimpen (en rijden uiteraard), grabbelton, en verder lekker spelen waar ze zin in hebben.

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 18:44

juval schreef:
ik heb het feestje in Monkeytown afgezegd. Dochter vind het jammer, maar begrijpt het wel. Dus nu een lastminute thuisparty organiseren. We hebben gelukkig heel veel ruimte, en het ziet er naar uit dat het morgen lekker weer wordt, dus het zal vast goedkomen.

we doen een speurtocht, cake versieren, pony pimpen (en rijden uiteraard), grabbelton, en verder lekker spelen waar ze zin in hebben.


Volgens de nieuwe regels mag je 3 mensen bij je thuis uitnodigen. Is dat genoeg voor een Party?

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 18:47

Babootje schreef:
Mijn dochter moet 3 halve dagen naar school komen. De school heeft het online lesgeven echt niet op orde (hebben ze de hele zomervakantie tijd voor gehad). Vandaag was er een leraar, waarvan een kind Corona heeft gewoon op school. Hij zei dat hij zich had laten testen en het niet heeft. Maar zolang zn kind ziek is hoort hij niet op school te zijn. Verder wordt de 1,5 meter regel op school gewoon niet gehanteerd. In de klassen nog een beetje, maar niet op de gangen. Docenten doen ook niets aan het gedrag van de kinderen die lekker samen hangen zonder afstand te houden. Ik woon in Den Haag en maak me dus ernstig zorgen hierover. Liefst wil ik dat mijn dochter thuisblijft, maar ze zit wel in een examenjaar. School werkt niet mee.

De ggd slaat hier ook flaters hoor. Die hebben bij ons ook contact onderzoek gedaan ivm. Leerling meisje wat er naast zat mocht zogenaamd gewoon naar school ondanks dat besmette leerling met lichte klachten waarschijnlijk toch op school was geweest. Tot ze klachten kreeg tenminste ... erg bijzonder!

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 18:54

Babootje schreef:
juval schreef:
ik heb het feestje in Monkeytown afgezegd. Dochter vind het jammer, maar begrijpt het wel. Dus nu een lastminute thuisparty organiseren. We hebben gelukkig heel veel ruimte, en het ziet er naar uit dat het morgen lekker weer wordt, dus het zal vast goedkomen.

we doen een speurtocht, cake versieren, pony pimpen (en rijden uiteraard), grabbelton, en verder lekker spelen waar ze zin in hebben.


Volgens de nieuwe regels mag je 3 mensen bij je thuis uitnodigen. Is dat genoeg voor een Party?


Kinderen t/m 12 jaar tellen niet mee.

juval

Berichten: 13259
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 19:10

Babootje schreef:
juval schreef:
ik heb het feestje in Monkeytown afgezegd. Dochter vind het jammer, maar begrijpt het wel. Dus nu een lastminute thuisparty organiseren. We hebben gelukkig heel veel ruimte, en het ziet er naar uit dat het morgen lekker weer wordt, dus het zal vast goedkomen.

we doen een speurtocht, cake versieren, pony pimpen (en rijden uiteraard), grabbelton, en verder lekker spelen waar ze zin in hebben.


Volgens de nieuwe regels mag je 3 mensen bij je thuis uitnodigen. Is dat genoeg voor een Party?


die regels gelden niet voor kinderen van 7 jaar. En ons feestje zal overwegend buiten plaatsvinden, dus ruimte genoeg om afstand te houden. De kinders zitten de hele dag op school ook bij elkaar in 1 lokaal.

juval

Berichten: 13259
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:02

net op journaal bericht dat mondkapjes op middelbare school nu ook verplicht/dringend geadviseerd zullen worden.


kinderfeestje gisteren hier was erg geslaagd. Lekker buiten, het was goed weer. speurtocht en lekker met de pony gespeeld/versierd. erg leuk!

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:41

Op onze school is het sinds vanmorgen voor iedereen in de gangen verplicht. Zit je (of ingeval van de docent sta je les te geven ) dan mag hij af.
Voor docenten was deze regel er al.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:08

Hier is dat voor het middelbaar al langer verplicht heel de dag, enkel buiten op de speelplaats moet je geen mondmasker dragen.
Kleuter en lager geen mondmasker.

Kreeg juist een mail van de school met een oproep of er ouders klassen kunnen overnemen, vinden geen personeel meer.
Anders grote kans dat er bepaalde klassen dicht gaan.