De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43696
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:05

Begrijp ik nu goed Raket dat je echt helemaal alleen zit al die weken en je vriend o.a alleen boodschappen aflevert?

fransje23

Berichten: 15422
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 10:31

raket schreef:
Ik zit nu al serieus meer dan 4 weken in thuisisolatie. En de huisarts verwacht dat ik nog besmettelijk ben. Heb een hele nare week gehad omdat ik zo ziek was. Maar het trekt weer bij.
Na 4 weken ontvang ik nog kaartjes, bloemen en een chocoladetelegram.
Ondanks dat ik te ziek was om ergens op te reageren blijven mensen geïnteresseerd.

En ik hou die 4 weken eenzame opsluiting gewoon vol. Ik had niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn. Alleen al omdat als ik naar buiten ga het een risico kan zijn voor anderen.

Raar is wel dat ik straks niet bang hoef te zijn besmet te raken. Volgens mijn vriend ga ik het wel raar vinden buiten. Ik werd ziek net ns het handenschud verbod.


:(:)

Gelukkig trekt het bij! Hopelijk ga je nu opknappende heen!

Denk ook dat je het raar ga vinden buiten :j Er is veel veranderd in heel korte tijd!
Het gekke is dat ik het ook al weer begint te wennen.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:04

pien_2010 schreef:
Begrijp ik nu goed Raket dat je echt helemaal alleen zit al die weken en je vriend o.a alleen boodschappen aflevert?


Nee hij is hier gewoon in huis. Hij was al heel kort beetje ziek geweest en mocht na 2 weken van de GGD weer buiten.

pien_2010

Berichten: 43696
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:09

Ooooh gelukkig!!!

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:12

Fijn dat je vriend wel thuis was!
En dat het nu ook weer wat beter gaat :).

Van een betere huid heb ik ook!
Helemaal geen oneffenheden, maar mooi egaal.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:39

verootjoo schreef:
raket schreef:
Ik zit nu al serieus meer dan 4 weken in thuisisolatie. En de huisarts verwacht dat ik nog besmettelijk ben. Heb een hele nare week gehad omdat ik zo ziek was. Maar het trekt weer bij.
Na 4 weken ontvang ik nog kaartjes, bloemen en een chocoladetelegram.
Ondanks dat ik te ziek was om ergens op te reageren blijven mensen geïnteresseerd.

En ik hou die 4 weken eenzame opsluiting gewoon vol. Ik had niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn. Alleen al omdat als ik naar buiten ga het een risico kan zijn voor anderen.

Raar is wel dat ik straks niet bang hoef te zijn besmet te raken. Volgens mijn vriend ga ik het wel raar vinden buiten. Ik werd ziek net ns het handenschud verbod.

Een vriendin van mij word over 6 maanden nog eens getest in hoeverre haar immuniteit er dan nog is. Die is 14 dagen ziek geweest en nog een week extra binnengebleven ze zou niet meer besmettelijk zijn zeggen ze.Ik heb haar net voor de strenge maatregelen gezien ze was toen verkouden en blijkbaar al besmet. Gelukkig heb ik het niet overgekregen.
Is het al bekend dat als je COVID hebt doorgemaakt je niet meer besmet kan worden? Ik dacht dat dat nog onzeker was.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 06:10

Fijn dat je toch niet alleen bent raket! Ik schrok ook al!

Voor de mensen die thuis werken. Trek in ieder geval kleding aan tijdens een videogesprek met anderen _O- _O-

shan

Berichten: 4591
Geregistreerd: 28-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:58

Blij dat het weer de goede kant op gaat Raket en dat de buitenwereld je niet in de steek heeft gelaten.

Zomaar alvast wat paas gezelligheid!
[img]
Afbeelding
[/img]
[img]
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door shan op 06-04-20 16:03, in het totaal 2 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43696
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:01

Cayenne hij is zo geestig.

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:03

Maar ik heb wel mijn sloffen aan :D

Fijn Raket!

Thioro

Berichten: 4001
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:21

Beterschap Raket, vervelend dat het zo aansleept.

Klein voordeeltje ontdekt vandaag: benzineprijs is flink gekelderd: vandaag 40 cent goedkoper dan 2 weken geleden. Eigenlijk niet belangrijk maar toch iets waar je blij mee kan zijn aan de pomp.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:24

Heeft dat niet te maken met Rusland en Saudi-Arabië?

Thioro

Berichten: 4001
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:26

Laatst bijgewerkt door Thioro op 06-04-20 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Berichten: 15422
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 19:28

Whale schreef:
Heeft dat niet te maken met Rusland en Saudi-Arabië?


:j


Las ergens dat seismologen ook duidelijk merken dat er minder activiteit is. Ze kunnen nu beter meten wat de aarde doet.

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:30

Whale schreef:
Heeft dat niet te maken met Rusland en Saudi-Arabië?


Ja maar eerste aanleiding was vraag van SA aan Rusland om productie omlaag te schroeven vanwege corona crisis. Dus indirect voordeel vanwege corona maatregelen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 00:18

Thioro schreef:
Geen flauw idee, zou ook kunnen door sterk verminderde vraag omdat de halve wereldbevolking thuis zit?

Ik sta zowat elke 10 dagen aan de pomp en 40 cent goedkoper is écht ongewoon en heb ik nog niet eerder gezien, ook niet als er over olie gebakelijd werd.

Edit: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/17/benzineprijs-is-op-2-weken-tijd-gekelderd-tot-het-laagste-niveau/

Ik vind dat juist zo zuur. ik rijd 40.000 in een jaar, en rijd nu al 3 weken op mijn tank rond en er zit voor nog 500km diesel in. De laatste keer heb ik in Nl getankt op de terug weg naar huis.voordat we terug mogen rijden is mijn diesel verdroogt,ik hoop dat ik dan nog rijden kan.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:25

Het lijkt hier haast wel een zegen die Corona,

Wat een prachtig mooi weer en zo schone lucht hebben we de afgelopen 10 jaar niet gehad.
Ik weet nog dat vorige jaar hier twee dagen in de smog hebben gezeten door die paasvuren. Echt zo assosicaal. En eigenlijk ook bizar dat het zo ver kan komen.

Het zou mij niks verbazen dat de levensverwachting juist toeneemt dankzij de schonere lucht.

Raineri
Berichten: 6280
Geregistreerd: 21-02-11

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:44

https://www.theguardian.com/world/2020/ ... us-economy

Amsterdam wordt de eerste stad die zich wil gaan inzetten om de “doughnut economy” actief te ontwikkelen in de lokale economie. Het is natuurlijk de vraag hoe het in de praktijk zal gaan, maar de eerste stap is gezet. Kate Raworth (auteur the doughnut economy) is hier bij betrokken, ik vond dit een geweldig boek dus ik word heel blij van dit nieuws. Ook dat er eindelijk besef is dat “duurzaamheid” geen vies begrip is dat enkel geld kost maar ook goed is economisch gezien. Goed, ik kan hier veel over zeggen. Maar ik moet boodschappen doen :’)

Heb alleen de Engelse link, maar dit is geweldig nieuws!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:56

Danique_G schreef:
https://www.theguardian.com/world/2020/ ... us-economy

Amsterdam wordt de eerste stad die zich wil gaan inzetten om de “doughnut economy” actief te ontwikkelen in de lokale economie. Het is natuurlijk de vraag hoe het in de praktijk zal gaan, maar de eerste stap is gezet. Kate Raworth (auteur the doughnut economy) is hier bij betrokken, ik vond dit een geweldig boek dus ik word heel blij van dit nieuws. Ook dat er eindelijk besef is dat “duurzaamheid” geen vies begrip is dat enkel geld kost maar ook goed is economisch gezien. Goed, ik kan hier veel over zeggen. Maar ik moet boodschappen doen :’)

Heb alleen de Engelse link, maar dit is geweldig nieuws!

Mooi hè!
Hier een Nederlands stuk in het Parool van vandaag.
https://www.parool.nl/amsterdam/amsterd ... ~bc5f56f4/

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41767
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:09

Danique_G schreef:
https://www.theguardian.com/world/2020/ ... us-economy

Amsterdam wordt de eerste stad die zich wil gaan inzetten om de “doughnut economy” actief te ontwikkelen in de lokale economie. Het is natuurlijk de vraag hoe het in de praktijk zal gaan, maar de eerste stap is gezet. Kate Raworth (auteur the doughnut economy) is hier bij betrokken, ik vond dit een geweldig boek dus ik word heel blij van dit nieuws. Ook dat er eindelijk besef is dat “duurzaamheid” geen vies begrip is dat enkel geld kost maar ook goed is economisch gezien. Goed, ik kan hier veel over zeggen. Maar ik moet boodschappen doen :’)

Heb alleen de Engelse link, maar dit is geweldig nieuws!

Oh wat tof! Ik ben heel benieuwd hoe dat uit gaat pakken.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 20:22

Af en toe zie je wel eens mensen die hun oksels niet scheren en van die bossen onder hun arm hebben, en dan denk ik altijd, volgens mij KAN ik dat niet eens als ik het zou willen. Normaal heb ik het hele jaar door regelmatig een bikini aan, maar nu is het strand dicht dus dit leek mij het moment om dat eens te testen. :+

Toch een klein pluspuntje ontdekt.

marleen_usar

Berichten: 24679
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:56

Ik scheer ze 1 keer per jaar, voor de zomer.

fransje23

Berichten: 15422
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 14:23

Guinevere schreef:
Af en toe zie je wel eens mensen die hun oksels niet scheren en van die bossen onder hun arm hebben, en dan denk ik altijd, volgens mij KAN ik dat niet eens als ik het zou willen. Normaal heb ik het hele jaar door regelmatig een bikini aan, maar nu is het strand dicht dus dit leek mij het moment om dat eens te testen. :+

Toch een klein pluspuntje ontdekt.


Of een pluispuntje ;)


Nou ja, puntje..bosje

fransje23

Berichten: 15422
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 14:25


8nnemiek

Berichten: 43468
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 16:06

Dat zou geweldig zijn!