De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 00:52

Klein persoonlijk voordeeltje: Geen gigantische popfestivals in het park dit jaar. Dus geen geluidoverlast, wat betekend dat ik veel extra weekenden kan genieten van mijn tuin. Plus dat de ruiterpaden en wandelpaden open blijven voor mij, de paarden en de honden.

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 01:21

Wat een fijn topic <3
Ik heb tot 1 september geen werk, heb geen idee hoe ik hier uit ga komen en of mijn bedrijf het overleeft ;(

Positief aan de hele situatie vind ik dat het los van de stress wel rust geeft in mijn lijf. Ik slaap meer en als ik overdag moe word kan ik gewoon een dutje doen in plaats van steeds maar door werken. Ik schilder weer en lees boeken. Bak en kook veel en breng tijd met mijn moeder door (ik woon thuis) die ik normaal alleen in het weekend echt zie. Bovendien is het psychologisch moeilijk, maar denk ik ook dat ik er sterker uit kom, minder "eenzaam" en afhankelijk.

fohadie
Berichten: 4316
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:31

Ondanks dat ik weer eens in een dip zit hab ik vannacht toch een voordeel te pakken:Aangezien ik nu toch geen baan heb, kon ik vannacht van de vallende sterren genieten. Voor mijn vrijwilligerswerk maakt het niet uit dat ik wat moeier ben dan normaal en daar kan ik de uren redelijk zelf inplannen.

Neon

Berichten: 4949
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:06

Op nu.nl

Stierengevechten... zou dit de doodssteek kunnen zijn voor dit soort wanpraktijken vol mishandeling...


Afbeelding

Bienotje

Berichten: 10889
Geregistreerd: 09-09-04

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:53

Normaal gesproken slokt dagelijkse leven als school/ werk/ boodschappen doen en andere uitjes veel tijd op. Maar nu veel meer tijd bij huis en kindjes ff uitlaten op plein achter het huis. Onze oudste zoon heeft in no time kilometers gemaakt en dus leren fietsen.

Zónder had hij daar absoluut meer tijd voor nodig gehad.

Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:27

Ik bedacht mij gister nog dat je in deze tijd ook de naam van veel staatshoofden leert :D

Bijna dagelijks komen er wel een paar voorbij in het journaal, dus met een beetje herhaling ken ik ze allemaal binnenkort :=

Loretta
Berichten: 8820
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:08

fransje23 schreef:


Ik hoop het eerlijk gezegd ook. Dit is een hele mooie kans voor open doel om er iets aan te veranderen. Helaas zie ik ook dat de VVD nu met 10 zetels in de peilingen is gestegen geeft het me niet veel vertrouwen in een duurzame herstart. Hopelijk ontwikkeld het zich in de rest can Europa een betere kant op.

Anoniem

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:38

Verdorie, weer een weekend dat we allebei helemaal nergens heen hoeven.

**\O/**

madeliefw

Berichten: 2668
Geregistreerd: 14-10-05

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:07

hier ook wel 'voordelen'. De eigen bijdrage kinderopvang terug, zie de kinderen veel meer, heb tijd om lekker en gezond te koken, het huis is opgeruimd, de hond is nooit alleen thuis, ik hoef niet naar mijn studie toe maar het is online,.

Maar wat mij betreft is corona snel weer de wereld uit. Er zijn meer nadelen dan voordelen. Zeker voor de maatschappij en niet eens persoonlijk voor mij. Persoonlijk baal ik alleen dat na 2 jaar hard werken en studeren de langverwachte luxe vakantie niet doorgaat, maar dat valt in het niet bij andermans leed.

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:09

Waar kun je die eigen bijdrage terugvragen? Heb er niks van gehoord?

Edit: ik zie t al, gaat de kdv zelf doen :) fijn zeg idd :D

Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:24

Ik reed net voorbij de manege en zag alle manegepaarden heerlijk op de wei. <3
Lekkere lange rustperiode voor die paardjes !
Nog een voordeel ontdekt dus :D

xSCWx
Berichten: 7075
Geregistreerd: 21-02-07

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:42

Voordeel voor mij is dat ik gewoon door mag werken en omdat mensen gaan kijken wat ze nog allemaal wel kunnen doen, heb ik extra veel werk. Terwijl ik eigenlijk iets minder wilde gaan werken maar met een eigen bedrijf is dat toch best lastig als er veel vraag naar is.
Ik vind het vooral lekker dat iedereen wat onthaast is. Het is lekker weer, mensen kijken minder op de klok... Daarentegen zie ik wel veel mensen ruzie maken als iemand geen 1,5m afstand houdt.
Ik ben niet zo sociaal, dus ik vind het ook helemaal niet zo erg dat ik even wat minder mensen zie :D

purny

Berichten: 27570
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:55

Pandora2 schreef:
Ik reed net voorbij de manege en zag alle manegepaarden heerlijk op de wei. <3
Lekkere lange rustperiode voor die paardjes !
Nog een voordeel ontdekt dus :D

De manegepaarden hebben idd een geweldige periode gehad. Geen onnodig geschop en gesjor in de mond en niet zoveel mensen op hun rug

Anoniem

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:50

Oja, nog een voordeel: ik heb nu megaveel, ontzettend interessant werk. En ik denk dat ik me de komende jaren daarover geen zorgen hoef te maken. En dingen waar ik al jarenlang om roep, kunnen nu opeens in een dag geregeld worden. Ook zo lekker.

Tuurlijk wil ik corona snel de wereld uit hebben. Ik wil mijn paps en mams weer bezoeken. En al die mensen die overlijden, heel ziek zijn, eenzaam, bang: dat is zo k.t. Ik vind dat zwaar. Maar ik kom er ook steeds meer achter dat ik helemaal niet zo sociaal ben. Dat wist ik al, maar het is erger dan ik dacht. Laatst stond er een oproep in de krant om te reageren: "als alles één dag weer normaal zou zijn, wat zou je dan gaan doen?" Het eerste wat ik dacht is: "ah nee toch? Ik wil niets doen. Ik wil dat gevoel van rust niet te verliezen." :oo

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 22:32

In Amsterdam kunnen, en willen, ze nu versneld het massatoerisme aanpakken dat enkel afkomt op coffeeshops en raamprostitutie.
De binnenstad willen ze weer leefbaar maken :)

Dat is een voordeel!

Veel ondernemers met speciaalzaken voor eten en drank etc zien een enorme omzetstijging. Hopelijk zijn nieuwe klanten straks blijvertjes.

Ik merk dat er twee type mensen zijn, de een wordt relaxter de andere juist extra gespannen.

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:03

Mijn voordeel is dat ik nu kans op slagen heb, als ik wel centraal examen had moeten maken weet ik niet of ik het gehaald zou hebben!

KarenQ
Berichten: 512
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:03

Binkie_Eline schreef:
Mijn voordeel is dat ik nu kans op slagen heb, als ik wel centraal examen had moeten maken weet ik niet of ik het gehaald zou hebben!


Oeh, spannend. Wanneer weet je het zeker?

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:41

KarenQ schreef:
Binkie_Eline schreef:
Mijn voordeel is dat ik nu kans op slagen heb, als ik wel centraal examen had moeten maken weet ik niet of ik het gehaald zou hebben!


Oeh, spannend. Wanneer weet je het zeker?

4 juni krijgen we de uitslag!

purny

Berichten: 27570
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:58

Ik zat net te denken aan bepaalde toeristische attracties die straks weer open gaan. Kunnen we mooi op het gemak dit bekijken zonder de massa toeristen

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 22:25

Ik ga binnenkort maar weer een keer naar Amsterdam! Heerlijk zonder hordes toeristen :)

sterregoud
Berichten: 1883
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 15:15

Geen ballonvaarten meer die over de weilanden met je paarden of ander vee gaan.

Morrie

Berichten: 22333
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:38

Voordeel is dat ik geen afscheidsfeestje hoef van mijn werk. Na 40 jaar vind ik het genoeg en ga ik met vervroegd pensioen.
Ik hoef ook niet naar zo’n Pensioen In Zicht cursus, ik oefen al 2 maanden met thuis zijn samen met mijn echtgenoot :')

Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:40

Morrie schreef:
Voordeel is dat ik geen afscheidsfeestje hoef van mijn werk. Na 40 jaar vind ik het genoeg en ga ik met vervroegd pensioen.
Ik hoef ook niet naar zo’n Pensioen In Zicht cursus, ik oefen al 2 maanden met thuis zijn samen met mijn echtgenoot :')


Gefeliciteerd Morrie ! Dik verdiend na 40 jaar.
Geniet ervan ! :9k bij gebrek aan smiley met champagneglas :D

senna21

Berichten: 11907
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:32


Tancreda4

Berichten: 24114
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:32

Dat golfers niet mochten golfen :7 :+
Ons buiten rondje is rond de golfbaan en wat een rust was het de afgelopen weken. Nu mag je weer golfen, dus de rustige ritjes zijn klaar, want golfers zijn eng vind m'n merrie, vooral degene met karretjes haha en ja, zelfs na jaren :') Afgelopen weken waren wat dat betreft wel heel fijn geweest {:}