Hoe [***] jij nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noordje

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:15

Ik werk ook op een luchthaven,bij SAS grondafhandeling. Ik was eerst een week ziek en nu een week roostervrij,maar gisteren een mail gehad dat we op non-actief gezet zijn,want er zijn bijna geen vluchten meer.
De noorse regering heeft gezegd de 1e drie weken 100% uitbetaling voor z'n rekening neemt. Mocht het langer duren dan wordt het gewoon de 62,5% die normaal geldt.
Mijn man is vanaf a.s donderdag ook op non-actief gezet. Dus we zitten straks gezellig samen thuis.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:23

_Denise_ schreef:
LadyMadonna schreef:

Welke branche val jij onder dan?


Huidzorg. Denk aan acne- en lasertherapie.


Vandaag heeft het bedrijf toch besloten de behandelingen niet meer door te laten gaan en zit ik m.i.v. vandaag thuis aan de telefonie en mail t/m 6 april.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 07:33

ICT support. Zowel wij als een groot deel van onze klanten werkt nu vanuit thuis, met de bijbehorende uitdagingen.

Sansevieria
Berichten: 4206
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 08:00

Sellyxx schreef:
Wat vinden jullie van markten die wel/niet doorgaan?

De markt hoort niet tot de evenementensector, de markt behoort tot de ‘vitale sector’, en maakt dus deel uit van de ‘voedselketen’. Het is daarbij van belang dat de consumenten hun boodschappen op de markt moeten kunnen blijven doen. Ook is er in de openlucht een kleinere kans op besmetting aanwezig t.o.v. een overdekte of
gesloten verkoopinrichting. Ook lopen de consumenten op de markt verder uit elkaar dan in een
winkel. De afstand tussen een verkoper achter de kraam of in de verkoopwagen is veel groter dan bij
een kassamedewerker en de klant.

Bovenstaande info heb ik gekregen, ik werk dus op de markt (met een food-product) wel worden er strikte maatregelen genomen m.b.t. hygiëne; maar mijn werk gaat dus door net als dat winkels nog open blijven. Ene kant hebben ze een punt, supermarkten komen ook zoveel mensen bij elkaar. anderzijds zorgen open markten misschien toch voor te veel volk op straat.... Wat vinden jullie?

Hangt van de locatie en de grootte van de markt af zou ik zeggen.
In Eygelshoven is een heel grote weekmarkt, waar een heel erg groot percentage duitsers komt, uit het selfkant gebied waar veel corona besmettingen zijn.
Die hebben ze afgezegd, en heel terecht naar mijn mening.
Te groot, en te dicht aan de grens, en dan ook nog eens bij een gebied met heel veel besmettingen.
Niet verantwoord die door te laten gaan i.m.o.

In een klein dorp, niet kort aan de grens, en niet midden in een gebied met heel veel besmettingen, tja, dan moet je dat per week bekijken, maar dat kan heel anders zijn.

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 08:06

Huisartsenpraktijk en huisartsenpost. Ik draai in deze tijd dubbele diensten

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:16

Sellyxx schreef:
Wat vinden jullie van markten die wel/niet doorgaan?

De markt hoort niet tot de evenementensector, de markt behoort tot de ‘vitale sector’, en maakt dus deel uit van de ‘voedselketen’. Het is daarbij van belang dat de consumenten hun boodschappen op de markt moeten kunnen blijven doen. Ook is er in de openlucht een kleinere kans op besmetting aanwezig t.o.v. een overdekte of
gesloten verkoopinrichting. Ook lopen de consumenten op de markt verder uit elkaar dan in een
winkel. De afstand tussen een verkoper achter de kraam of in de verkoopwagen is veel groter dan bij
een kassamedewerker en de klant.

Bovenstaande info heb ik gekregen, ik werk dus op de markt (met een food-product) wel worden er strikte maatregelen genomen m.b.t. hygiëne; maar mijn werk gaat dus door net als dat winkels nog open blijven. Ene kant hebben ze een punt, supermarkten komen ook zoveel mensen bij elkaar. anderzijds zorgen open markten misschien toch voor te veel volk op straat.... Wat vinden jullie?


Groente, fruit, vlees en vis kramen vind ik prima. Maar kleding (non food dus) vind ik een no-go

Niki_

Berichten: 2067
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:17

Ik zit wel op kantoor met name om wel telefoon aan te kunnen nemen/doorverbinden en stukken te kunnen versturen (advocatenkantoor), samen met 3 anderen en allemaal in aparte ruimtes. De rest werkt thuis momenteel, hier en daar komt er iemand een dossier of laptop oppikken maar die vertrekken daarna direct weer. Onze groepsapp is gevuld met foto's van thuiskantoren en kinderen aan het knutselen :D

MallyBelly

Berichten: 3534
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:39

Melissa1996 schreef:
Schoonmaken op kantoor en bij een tandartspraktijk, sinds 3 dagen ben ik m'n stem kwijt en mijn zoontje is verkouden geworden. Mijn baas wil geen risico lopen en mag niet meer komen poetsen zoals het er nu uit ziet..

En nu zit ik thuis... Financieel echt n strop maar het is niet anders... Praktijk is dicht en kantoor is zo rustig dat de twee collega's Die nog werken t samen aan kunnen..

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:00

Ik werk in het ziekenhuis, dat gaat door

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:03

Ik zou eigenlijk drie weken vakantie hebben en naar Thailand gaan. Vandaag heb ik thuis gewerkt en vanaf nu neem ik 6 dagen vrij, ga dinsdag weer thuis aan het werk. :)

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:13

Vanaf vandaag zit ik 2,5 week thuis of misschien wel langer

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:26

Gewoon aan het werk op kantoor. Slechts beperkte maatregelen hier..
Wel een aantal van de afdeling die thuis werken i.v.m. verkouden of andere zieken in huis.
Ik kan helaas niet thuis werken dus samen met 2 andere collega's van mijn afdeling gewoon op kantoor.

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:53

Ik werk bij de gemeente, als vergunningverlener evenementen en Drank- en Horeca.
Ik werk nu thuis. Druk geweest met alle organisatoren benaderen ivm het afgelasten van evenementen. Sommigen gaan helemaal niet meer door, anderen verplaatsen het naar een later moment in het jaar.

Ik kan thuis alles doen wat ik op het werk ook kan, alleen geen leuke collega's om me heen. Mijn vriend werkt ook thuis. Hij doet WMO en WLZ, maar is nu dus niet welkom bij verpleeg- en verzorgingshuizen. Hij is bezig de administratie af te ronden en neemt dan denk ik 2 weken vrij.

Het is even niet anders.

Kinke

Berichten: 20535
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:01

Ik werk als zzp-er (financiële administratie). Was net vorige week bij een nieuwe klant begonnen en zou morgen naar nog een nieuwe klant....helaas pindakaas. Nu 4 van mijn 6 klanten on hold, dit gaat mijn portemonnee niet leuk vinden :( Maar goed, tot nu toe geen zieke vrienden/familie, so far so good.

Stephanie_M
Berichten: 1388
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:05

Snap de zorg om te weinig mondkapjes niet zo... ik heb een groothandel in textiel en krijgt echt meerdere malen per dag vanuit China de vraag of ik mondkapjes etc. wil kopen. Productie hiervan draait op volle toeren.

Dan moet een grote overkoepelende zorgorganisatie dit toch zelf kunnen bestellen en in een vliegtuig stoppen... DHL doet gewoon zn werk...

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:17

Stephanie_M schreef:
Snap de zorg om te weinig mondkapjes niet zo... ik heb een groothandel in textiel en krijgt echt meerdere malen per dag vanuit China de vraag of ik mondkapjes etc. wil kopen. Productie hiervan draait op volle toeren.

Dan moet een grote overkoepelende zorgorganisatie dit toch zelf kunnen bestellen en in een vliegtuig stoppen... DHL doet gewoon zn werk...

Ja maar wat voor mondkapjes zijn dat? Je moet toch wel ffp2 of 3 hebben wil het een beetje helpen. Gewoon normale kapjes van stof of wat dan ook helpen niet.

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:44

Ik werk niet, al mijn sollicitaties zijn gecanceld |(
Heb door burn out klachten zelf ontslag genomen van werk per januari, had mezelf 2 maanden voor herstel gegeven en daar financieel ook voor gespaard zodat ik dat aankon. Rond begin Maart weer gestart met solliciteren in horeca, bioscopen, winkels etc, gewoon een bijbaantje rond de 24 uur per week om de financiele lasten te dekken. Had morgen een sollicitatiegesprek voor een goede baan in een hotel, maar dat gaat nu dus mooi niet door, hele functie hebben ze tijdelijk stop moeten zetten door dit gedoe, begrijpelijk, maar voor mij heel vervelend. Ik hoop echt dat dit niet te lang gaat duren, want heb nu geen uitkering, en geen werk, ik ga vanaf komende week als de vaste lasten er af gaan flink de rode cijfers in. En door een fout van mijn oude werkgever over mijn loon kreeg ik bij aangifte inkomsten belasting ook nog de leuke verassing 830 euro terug te moeten betalen, ik hoop maar dat die brief niet al te snel komt.
Ik ben echt bang dat dit nog maanden gaat duren en een flinke nasleep gaat hebben voor bedrijven, waardoor een baan vinden komende periode ook bijna onmogelijk word.

Dus mocht iemand nog iets weten tegen in ieder geval minimumloon, woon midden Nederland, beschik over een auto, ben een harde werker, en vrij snel tevreden als ik maar lekker bezig kan zijn. :D

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:55

Ik ben juf, dus ik zit sinds afgelopen vrijdag thuis.

Op zondag heeft een kleine groep van directie/i.b./locatieleiders/ict al bij elkaar gezeten vanaf de middag om, in afwachting van het officiële bericht, alvast voorwerk te doen.
Ouderinformatie, inventariseren welke ouders beide in 'Kritieke Beroepen' werkten, hoeveel kinderen er dan opvang nodig hadden, communicatie met de BSO's , schema opstellen van welke collega's wanneer aanwezig moeten zijn om de kinderen op te vangen, ict mogelijkheden voor leren op afstand bekijken.
Gisteren en vandaag zijn we in ploegen bezig geweet om voor elke bouw lesstof voor te bereiden en klaar te leggen. Morgen mogen ze dat, verspreid, komen ophalen, plus weer een boel info naar de ouders.
Deze week zijn we, op de dagen dat we werken, per mail bereikbaar voor ouders en als er méér aan de hand is maken we een bel-afspraak. Volgende week moet ik 1 dag samen met één andere collega een dag op school aanwezig zijn , om de kinderen die die dag komen op te vangen.
We hebben nu alles voor 3 weken geregeld en afgesproken. Daarna moeten we maar weer verder kijken.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:02

Ik had vanmorgen een afspraak bij de internist in een groot ziekenhuis.
Ik was de enige patiënt!! Ik heb het nog nooit zo stil gezien.
Ze vertelde mij, dat heel veel afspraken waren omgezet naar telefonische consulten of verplaatst.
Alleen dringende/spoed/ernstige afspraken gingen door.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:12

Faelynn schreef:
Ik werk niet, al mijn sollicitaties zijn gecanceld |(
Heb door burn out klachten zelf ontslag genomen van werk per januari, had mezelf 2 maanden voor herstel gegeven en daar financieel ook voor gespaard zodat ik dat aankon. Rond begin Maart weer gestart met solliciteren in horeca, bioscopen, winkels etc, gewoon een bijbaantje rond de 24 uur per week om de financiele lasten te dekken. Had morgen een sollicitatiegesprek voor een goede baan in een hotel, maar dat gaat nu dus mooi niet door, hele functie hebben ze tijdelijk stop moeten zetten door dit gedoe, begrijpelijk, maar voor mij heel vervelend. Ik hoop echt dat dit niet te lang gaat duren, want heb nu geen uitkering, en geen werk, ik ga vanaf komende week als de vaste lasten er af gaan flink de rode cijfers in. En door een fout van mijn oude werkgever over mijn loon kreeg ik bij aangifte inkomsten belasting ook nog de leuke verassing 830 euro terug te moeten betalen, ik hoop maar dat die brief niet al te snel komt.
Ik ben echt bang dat dit nog maanden gaat duren en een flinke nasleep gaat hebben voor bedrijven, waardoor een baan vinden komende periode ook bijna onmogelijk word.

Dus mocht iemand nog iets weten tegen in ieder geval minimumloon, woon midden Nederland, beschik over een auto, ben een harde werker, en vrij snel tevreden als ik maar lekker bezig kan zijn. :D

Thuiszorg is altijd op zoek naar personeel. (Huishoudelijke hulp)

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:36

Ik werk in de kinderopvang, wij zijn zeer beperkt open. Handjevol kinderen. Ik ga ook over rooster en bezett8ng dus ik heb afgelopen dagen handen vol gehad aan vragen van ouders aan en afmeldingen en kijken wie wat werkt. Voor nu kunnen er nog een aantal mensen extra taken doen maar dat houdt ook een keer op dan gaan we op toerbeurt werken en zitten de rest van de tijd thuis

Sansevieria
Berichten: 4206
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:51

oomens schreef:
ICT support. Zowel wij als een groot deel van onze klanten werkt nu vanuit thuis, met de bijbehorende uitdagingen.

Kun je wel zeggen, ik moest deze morgen omhalf 8 onze IT afdeling al bellen.
Zo blij met alle ondersteuning die we van onze IT afdeling krijgen om ons werk goed te kunnen blijven doen :j

JJ4

Berichten: 643
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 00:06

Wij (mijn man en ik) kunnen vanuit huis werken.
Zoals het nu lijkt in ieder geval tot 6 april.

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 05:38

Wij werken gewoon door, heel dubbel terwijl half Nederland plat ligt moeten wij uurtje extra omdat het zo druk is en kwartaal einde gehaald moet worden...

Ik vind het echt heel sneu voor de mensen die in de problemen komen en ik hoop voor iedereen dat het snel voorbij is.

ClaudiaDer

Berichten: 1268
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: Smilde

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 05:50

Hier in de dierentuin gaat het leven gewoon door! We werken met minder mensen om kosten te besparen en het park is nu gesloten voor bezoekers.

Ondanks dat we met minder mensen zijn, is er gelukkig tijd om dingen die zijn blijven liggen op te pakken! :)