Hoe [***] jij nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9964
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:32

verootjoo schreef:
Wel ironisch dat er in de cruciale beroepenlijst allemaal ondergewaardeerde beroepen staan die afgelopen jaren actie gevoerd hebben voor meer waardering :=


Nou, die hebben de volgende keer wel heel goede argumenten in handen!

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:40

Ik werk bij een tandartspraktijk en we hebben in de afgelopen week alleen maar deurklinken schoongemaakt en geen handen meer geschud.

Ben morgen vrij maar ben benieuwd of we alleen nog maar spoed behandelingen gaan doen zoals aangeraden door de sector.

Er is voor ons niet tegen te beschermen dus zit de hele dag in een wolk van speeksel deeltjes....

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:16

Ik regel een kuikenopfok, levende have dus en werk gewoon door uiteraard.
Sta eigenlijk altijd alleen al is er soms iemand voor papierwerk en voer bestellen etc.
De locatie met de scharrelkippen staat wel veel man en die hebben veel maatregelen.
Handen wassen, gescheiden pauzes etc
Minder mensen plannen zodat ze een backup hebben in nood.
Ik mag daar nu niet komen :Y)
Gelukkig maar dan heb ik geen vergaderingen waarvoor ik stom op en neer moet :Y)

_Denise_

Berichten: 5611
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:28

Zojuist bericht gekregen van onze beroepsgroep. Zij vinden (i.t.t. de beroepsgroep mondzorg zoals hierboven aangegeven door Amber_anne) dat wij onder de zorg vallen en derhalve een 'cruciale beroepsgroep' zijn.

Ik voer overwegend cosmetische behandelingen in het gezicht uit. Echt heel cruciaal. Werkzaamheden gaan dus hetzelfde door als afgelopen week, met iets verscherpte hygiënemaatregelen.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 03:52

wij werken in de schoonmaak gewoon door, maar wel met verscherpte hygiëne maatregelen.
Er zijn klanten die nu dicht moeten, en ik heb afgelopen avond al het personeel aan de telefoon gehad. Iedereen is nu bang voor hun baan, uitbetaling uren, besmetting.

Ik heb nu al een aantal personen gehad die niet naar het werk durven te komen, maar we zijn zo belangrijk, zeker op dit moment. Ik probeer de mensen die niet durven toch nog te helpen om dan bijvoorbeeld savonds te werken ipv overdag, of als het bedrijf waar ze werken nu is gesloten ze ergens anders in te zetten, niet meer met meerdere schoonmaaksters op 1 pand te laten werken dus werkzaamheden en tijden verdelen.

Ik wil geen risico’s lopen met onze medewerkers, maar we kunnen niet thuis blijven aangezien we ook in de tandarts/huisarts praktijken, inrichtingen, zorginstellingen, enzovoort de boel schoon houden.

Wel hebben wij iedereen vorige week al uitgelegd hoe nu extra schoon te maken..

Ik hoop dat we ons hoofd boven water kunnen houden de komende tijd.

GUSTIxBILL

Berichten: 2004
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 05:43

Als internationaal chauffeur gaat mijn leven “gewoon” door.
Alleen bij veel klanten geen fatsoenlijke sanitair meer mogelijk (chauffeurs wc’s dicht maar dixie langs het gebouw).
In Nederland met de lockdown stellen veel chauffeurscafes hun sanitair en parking nog steeds ter beschikking. Maar hoe dit in Duitsland, Frankrijk en België zelf gaat zijn blijft de vraag.
Dus voor ons als chauffeurs in niet noodzakelijk transport is het zien wat er gaat gebeuren. Of wij dezelfde vrijstellingen en verplichtingen gaan krijgen als de noodzakelijke transporten, of of dat we in België in de steek gelaten worden door de regering en werkgevers/opdrachtgevers.

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 06:37

Gisteravond bericht gehad dat onze hele afdeling thuiswerkt. Dus thuis it is. Voor paar dagen prima, na paar dagen ben ik t vast zat :+

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 08:04

@ Detroit, ik vind 1 dag in de week prima, maar meer echt niet fijn. Maar het is helaas niet anders. Wij moeten thuiswerken of het moet echt echt niet anders kunnen. Omdat ik met OV moet reizen blijf ik thuis. Ik zou volgende week 3 weken met verlof, maar de vakantie gaat niet door en dam zal ik dus ook gewoon thuis gaan werken ipv verlof

Ik zit in de vergunningverlening en dus kantoor werk voornamelijk

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 08:06

Ik heb kantoor aan huis. Mijn externe afspraken heb ik afgezegd. Voor mij verandert er niet zoveel.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 08:10

Wij moeten naar kantoor komen. Wij zijn een bedrijf in IT. Mensen die normaal bib de klant zitten en daar niet mogen komen werken moeten wel naar kantoor komen. Ik vind het écht absurd. Er zijn bij ons geen extra maatregelen nodig om thuis te kunnen werken,dat gaat perfect. Enkel het vertrouwen in uw mensen is nodig. En ik ben dus van België.

Ik jaag mij er best in op. Ik heb eenhoogrisico grootmoeder, ik zie kenissen op instagram aan de beademing, mijn vriend zijn zoon met longontsteking mag enkel opgenomen worden in het ziekenhuis als hij niet meer goed ademt. Het komt alsmaar dichter en wij moeten naar kantoor. Absurd.

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 08:54

Meld je ziek Jessol. Ga gewoon niet.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 08:57

_Denise_ schreef:
Zojuist bericht gekregen van onze beroepsgroep. Zij vinden (i.t.t. de beroepsgroep mondzorg zoals hierboven aangegeven door Amber_anne) dat wij onder de zorg vallen en derhalve een 'cruciale beroepsgroep' zijn.

Ik voer overwegend cosmetische behandelingen in het gezicht uit. Echt heel cruciaal. Werkzaamheden gaan dus hetzelfde door als afgelopen week, met iets verscherpte hygiënemaatregelen.

Welke branche val jij onder dan?

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 08:58

Jessol, ik snap heel goed jouw angst. Wat bizar dat je naar kantoor moet. En dat de zoon pas wordt opgenomen als hij niet meer goed ademt, vreselijk.
Hier juist zo dat mijn man thuis moet werken. Eerst zouden ze in team A en B om en om naar kantoor, maar sinds gister is het kantoor gesloten. Ik ben postbezorger en dat gaat gewoon door.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:07

Op mijn werk gaan de lessen en activiteiten niet langer meer door en de kantine is dicht. Daarnaast vragen wij klanten van lease en eigen paarden om alleen het paard te doen, en om alleen te komen.
Normale manegeklanten zijn niet welkom.

Instructeurs gaan de paarden zoveel mogelijk rijden en longeren. Stalpersoneel zorgt gewoon voor de verzorgen van de dieren.

Daarnaast ontsmetten wij zo veel mogelijk spullen waarmee iedereen in contact komt en wordt er gevraagd extra handen te wassen.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:11

GUSTIxBILL schreef:
Als internationaal chauffeur gaat mijn leven “gewoon” door.
Alleen bij veel klanten geen fatsoenlijke sanitair meer mogelijk (chauffeurs wc’s dicht maar dixie langs het gebouw).
In Nederland met de lockdown stellen veel chauffeurscafes hun sanitair en parking nog steeds ter beschikking. Maar hoe dit in Duitsland, Frankrijk en België zelf gaat zijn blijft de vraag.
Dus voor ons als chauffeurs in niet noodzakelijk transport is het zien wat er gaat gebeuren. Of wij dezelfde vrijstellingen en verplichtingen gaan krijgen als de noodzakelijke transporten, of of dat we in België in de steek gelaten worden door de regering en werkgevers/opdrachtgevers.


Vervelend hè! Mijn broer en vader en veel bekenden zitten ook internationaal transport.
Mijn schoonzus heeft voor mijn broer echt moeten zoeken om eten te vinden wat in de vrachtwagen opgewarmd kan worden.
Evenals mijn moeder voor mijn vader.
Je kan gewoon geen kant op.
Maar transport stil leggen gaat gewoon niet.
Hun rijden veel vee voer en dergelijke , dat kan je gewoon niet stop zetten.

Bij mijn kippen word vandaag hopelijk ook gewoon geleverd. Ben zo bang voor zulke dingen. De beesten kunnen er niks aan doen

Autumnn

Berichten: 8073
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:13

Hoe ik momenteel werk? Alleen :+
Collega 1 is ziek en collega 2 + 3 werken thuis ivm kinderen. Collega 4 en 5 zitten in een kamer hiernaast. Echt heel gezellig :D

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:15

Ik werk in de eerstelijns zorg, normaal in een praktijk binnen een gezondheidscentrum. We gaan nu over op thuiswerken en alle consulten online aanbieden via videobellen. Maar het zal ongetwijfeld aanzienlijk rustiger zijn dan normaal, mede omdat nieuwe aanmeldingen waarschijnlijk ook stil komen te liggen. Ik heb daarom ook voor het personeel alvast de aanvraag voor een vergunning werktijdverkorting de deur uitgedaan. We maken er samen het beste van, de verantwoordelijkheid voor het indammen van de verspreiding dragen we met z'n allen!

Mlies
Berichten: 14155
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:16

Mijn meest voorkomende werkzaamheden vallen onder (honden)sport, dus even sterk verminderd werk en geen nieuw inkomen. -O-

GUSTIxBILL

Berichten: 2004
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:20

LukieBradley schreef:
GUSTIxBILL schreef:
Als internationaal chauffeur gaat mijn leven “gewoon” door.
Alleen bij veel klanten geen fatsoenlijke sanitair meer mogelijk (chauffeurs wc’s dicht maar dixie langs het gebouw).
In Nederland met de lockdown stellen veel chauffeurscafes hun sanitair en parking nog steeds ter beschikking. Maar hoe dit in Duitsland, Frankrijk en België zelf gaat zijn blijft de vraag.
Dus voor ons als chauffeurs in niet noodzakelijk transport is het zien wat er gaat gebeuren. Of wij dezelfde vrijstellingen en verplichtingen gaan krijgen als de noodzakelijke transporten, of of dat we in België in de steek gelaten worden door de regering en werkgevers/opdrachtgevers.


Vervelend hè! Mijn broer en vader en veel bekenden zitten ook internationaal transport.
Mijn schoonzus heeft voor mijn broer echt moeten zoeken om eten te vinden wat in de vrachtwagen opgewarmd kan worden.
Evenals mijn moeder voor mijn vader.
Je kan gewoon geen kant op.
Maar transport stil leggen gaat gewoon niet.
Hun rijden veel vee voer en dergelijke , dat kan je gewoon niet stop zetten.

Bij mijn kippen word vandaag hopelijk ook gewoon geleverd. Ben zo bang voor zulke dingen. De beesten kunnen er niks aan doen


Ik vervoer slechts cement en kalk, niks noodzakelijk dus. Maar chauffeurs moeten idd net zoals zorg door blijven gaan. Bij jullie word dat erkend en herkend. Kinderen van noodzakelijke beroepen hebben voorang bij de opvang. Hier in België hoort transport daar dus nier onder.
Ik heb gelukkig alleen mijn dieren en geen kinderen. Maar het is nodig.

Wat eten aangaat moest ik zelf altijd al wel voorzien na mijn bypass. Dus daar heb ik geen last van. Maar het sanitair wat gewoon ontzegd word is momenteel een ramp. Reeds al 2 plaatsen waar de wc afgesloten was voor chauffeur. Wel hetzelfde bedrijf, maar 2 verschillende vestigingen. Dus dit beloofd voor de rest van de dag.

Van mij uit dan ook echt wel diep respect naar leerkrachten, zorg, winkelbediende,... iedereen die de economie willens of niet recht mee moet proberen te houden.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:22

Ik werk in de financiële dienstverlening en werk vanaf nu tot 6 april thuis :).

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:32

Ik werk niet :\ had vandaag mijn contract moeten tekenen en eindelijk weer lekker aan het werk, maar in overleg met werkgever besloten pas 1 april te gaan, vooral omdat ik behoorlijke griep klachten heb, én omdat er weinig te doen is aangezien nieuwe collecties allemaal vertraging hebben opgelopen door de Corona.
Voor werkgever dus ook aantrekkelijker om mij later in dienst te nemen.
Ben benieuwd wat UWV daarvan vindt, en of ik dan over maart nog wel uitkering krijg, had natuurlijk al doorgegeven een baan te hebben gevonden..


Vriendlief zit ook thuis vanaf vandaag, aangezien alle horeca dicht is, is er als kok niet veel te arbeiten..

Wij redden het wel, maar ik denk dat in onze provincie de meeste ondernemers geraakt gaan worden, 1 op de 5 mensen werkt hier in de toeristische sector en zit dus nu thuis zonder inkomen, maar ook voor de zomer, herfst en zelfs kerst hebben er al toeristen hun slaapplekken geannuleerd nu.

Autumnn

Berichten: 8073
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:49

Dimphyl schreef:
Vriendlief zit ook thuis vanaf vandaag, aangezien alle horeca dicht is, is er als kok niet veel te arbeiten..


Dat ligt eraan of het restaurant aangesloten is bij Thuisbezorgd (en anders lijkt het me slim om dat te gaan doen!).

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:50

Ik had afgelopen week mijn contract moeten tekenen, werd de avond ervoor gebeld dat iedereen ging thuiswerken maar aangezien ik nog niets kan doen gold dat niet voor mij.
Nu morgen hopelijk wel mijn contract tekenen zodat ik iig op de loonlijst kom en uit de uitkering kan.

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:58

Ik werk in een dierenwinkel maar (helaas) gewoon zoals het normaal is.
In de winkel aan t werk.

Toch vind ik het best spannend.
Heb astma en bronchitis, vind het toch wat om aan het werk te gaan..

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:03

Ik werk op een Serviceafdeling in de keukenbranche. Hier alles nog open. Wij gewoon aan het werk. Wel met gepaste maatregelen, kantoren verder van elkaar af, grondig schoonmaken etc. Maar vooralsnog gewoon aan het werk.