Hoe [***] jij nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber_anne

Berichten: 6939
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:01

Amber_anne schreef:
Ik werk bij een tandartspraktijk en we hebben in de afgelopen week alleen maar deurklinken schoongemaakt en geen handen meer geschud.

Ben morgen vrij maar ben benieuwd of we alleen nog maar spoed behandelingen gaan doen zoals aangeraden door de sector.

Er is voor ons niet tegen te beschermen dus zit de hele dag in een wolk van speeksel deeltjes....


Zoals ik dacht blijven wij gewoon open. Ben er niet blij mee want er is geen ontkomen aan voor mij dat ik het nu ga krijgen...

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:11

ik zit thuis te werken. op dit moment een opdracht om bij te springen bij een KCC, maar alles is geregeld om thuis gewoon de klanten te kunnen helpen.

ik vind het wel lekker zo

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:12

Wij werken allemaal thuis, gelukkig voor ons geen probleem aangezien we normaal op kantoor een laptop hebben en een los computerscherm. Ik werk in de klantenservice. Wij houden onderling gewoon contact via skype of bellen even.

LaPluche

Berichten: 1983
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:12

Ik ben groom, hier gaat alles gewoon door.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:18

Gewoon op kantoor. Doe Dagelijks Onderhoud bij een woningcorporatie en hoewel het echt rustig lijkt te zijn vandaag (omdat ook al onze aannemers een stop hebben op bewoond werk) moet er iemand op kantoor zijn om in geval van spoed mensen aan te sturen en toegang te verlenen. Ik heb ook echt nul zin om thuis te werken (heb alleen een tablet, thuis geen bureau of laat staan een beeldscherm) dus ik zit echt liever hier dan thuis. Verder is er wel verzocht om zoveel mogelijk thuis te werken dus we zitten met maximaal 10 man op kantoor momenteel. Ook een soort quarantaine :+

En het slaat nergens op maar bijna al mijn vrienden werken in onderwijs, horeca en soortgelijk dus die zitten allemaal écht thuis, ik was vanmorgen bijna een klein beetje jaloers dat zij wel konden blijven liggen en ik om kwart over 6 alweer naast m'n bedje stond _O-
Laatst bijgewerkt door Neej op 16-03-20 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:21

Ik zit in de schoonmaak dus moet gewoon door. Vind het om heel eerlijk te zijn nu niet heel fijn. Op de vrijdag moet ik ook een kantoor schoonmaken waar de mensen gewoon aanwezig zijn.. en die lopen normaal al vaak verkouden in de rondte. Ik zelf heb ook heel erg last van m'n holtes en heb af en toe niesbuien.
Van m'n werk uit hoor je eigenlijk niks. Alleen een lijstje met punte wat nu extra aandacht nodig heeft. Maarja het is maar gewoon schoonmaakmiddel waar ik mee schoonmaak dus werkt niet ontsmettend lijkt me.

mercurie
Berichten: 169
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:23

Ik werk in de zorg, moet gewoon mijn diensten draaien.

Moska

Berichten: 3409
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:24

Zit gewoon op kantoor. Misschien dat we later deze week thuis moeten werken, maar daar ben ik thuis nog niet op ingericht. Heb vanochtend maar een beeldscherm besteld voor de zekerheid. Want werken met alleen het kleine laptopscherm (A4 formaat ongeveer) is niet echt een optie. En qua werkplek moet ik maar wat afwisselen. Thuis alleen een houten tafel en stoel _O-

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:27

Ik kreeg net mail, dat mijn vriend in een vitaal beroep zit blijkbaar. Achteraf logisch want hun maken verpakkingen van levensmiddelen en medicijnen ect. En ik zit veelal in de schoonmaak, dus als ik opgeroepen wordt, dan kunnen we in ieder geval kinderen kwijt bij de opvang. Schoonmaak stond er niet op maar die komt er alsnog op.

Alleen in het hostel waar ik elk seizoen werk, krijg ik nu nog geen contract. maar dat valt ook onder horeca dus ja..

CalipsoLover

Berichten: 5580
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:29

Ik heb vandaag (na een half uur gepruts) eindelijk een vergadering gehad via Skype. Ik studeer en werk. Mijn studie is dus helemaal van huis uit nu, normaal gesproken werken wij zeer zelfstandig en hebben amper aula lessen, we hebben ook super veel materiaal nodig dat we thuis niet hebben dus worden er alternatieve opdrachten voorzien. Mijn werk is gesloten (horeca). Nu voorzie ik als alternatief 3 dagen per week opvang voor 2 kindjes die ook niet naar school kunnen en de ouders nog werken (dokters).

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:35

Ik moet gewoon werken (in zorg als flexwerker/invaller). Lastige is dat ik op veel verschillende locaties kom!

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:53

Ik werk voor stage gewoon thuis als vormgever. Tot nu toe goed te doen met skype en whatsapp bellen. Alle fotografie klussen wel uitgesteld voor de zekerheid.

En met mijn werk moet er wel iemand zijn die helpt met aflammeren of melken. En dan houden we gewoon gepaste afstand en we werken al met handschoentjes dus dat is niks nieuws :)

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:02

Sinds vorige week donderdag al thuis. Ik ben pooldesk medewerker dus het voornaamste gaan via de mail en telefoon. Daardoor op zakelijk gebied ook weinig kans op besmetting, behalve via collega's. Gelukkig hebben wij kleine computers en is veel digitaal.

xxxmh

Berichten: 3507
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:23

Net te horen gekregen dat het kinderdagverblijf waar ik werk dicht gaat, we hebben van de 4 locaties 1 locatie waar we alle kinderen gaan opvangen. We moeten ons rooster in de gaten houden welke dagen en tijden we evt. moeten werken komende 3 weken.

Westhof

Berichten: 2917
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:04

Hier op kantoor wordt nu toch wel aangestuurd op zoveel mogelijk thuiswerken. Momenteel wordt er geïnventariseerd wat daarvoor nodig is en welke systemen moeten worden vrijgegeven. Mijn directe collega en ik hebben een zgn. "cruciale functie", dus één van ons moet wel aanwezig zijn. Wij gaan dus om de dag thuiswerken en elkaar hierin aflossen.

_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:06

Inmiddels is hier ook alles geregeld voor thuiswerken en is het kantoor bijna leeg. Van bepaalde afdelingen mag max. 1 persoon aanwezig zijn en vanochtend was dat echt niet zo, maar nu gelukkig wel. Het wordt mogelijk nog verder beperkt.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:12

Gewoon op kantoor. De mensen die thuis kunnen werken, werken vanaf morgen thuis.

Manadeluca

Berichten: 1124
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:14

HIer ook vandaag op kantoor, morgen van thuis uit.

Shavis91

Berichten: 104
Geregistreerd: 16-01-19

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:27

Ik werk in een dierenartsenpraktijk. We zijn gewoon open, met restricties. Alleen echt nodige afspraken, vaccinaties en gewone controles verplaatsen we. Als het dier echt ziek is dan met maximaal 1 eigenaar en zsm weer naar huis. Mensen die wat komen ophalen moeten bellen en dan brengen we het met een factuur naar buiten. Helaas vinden veel mensen hier het teveel moeite en stonden er net weer 4 mensen tegelijk in onze (kleine) wachtkamer. Ik blijf lekker achter de balie en knuffel helaas nu niet meer met elke hond die binnenkomt (en die dat wil). Gelukkig zijn er wel een aantal klanten die het gewoon snappen, dus die hup hup hup alles doen en meteen weer weg zijn.

purny

Berichten: 27539
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:36

Ipsilonka schreef:
Ik ben supermarkt ondernemer, dus gewoon aan het werk.

Sterkte in deze tijd..

Ik ben vrij om te beslissen. Ik ben alleen op kantoor om de post te doen..

Malenka

Berichten: 7597
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:44

Hier nu gelukkig wat meer duidelijkheid. Mijn leerlingen mogen momenteel geen stages lopen en de bedrijven zijn ingelicht. Ik geef momenteel geen vast vak en hoef dus geen digitaal materiaal aan te leveren. Ik kan nu dus niet verder werken.

In plaats daarvan ga ik online trainingen doen als bijscholing. Dan doe ik toch iets nuttigs.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:33

Ik werk ondersteunend in de primaire zorg, dus hier ook gewoon aan het werk. Mijn collega valt in de risicogroep en zal verzocht worden niet meer te komen (over 2 weken gaat ze met pensioen), dus ik zal keet ingezet gaan worden. Mijn man werkt de komende 3 weken thuis met de kinderen (groep 2 en 5).

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:38

Ik kan gelukkig thuis werken. Helaas wel twee dagen met baby thuis, dus dan is het wel even lastig.
Wij adviseren bedrijven dus het loopt storm.

flooooo
Berichten: 2566
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:36

Ik werk in de GGZ maar dan ambulant. Wij werken zoveel mogelijk vanuit huis, in plaats van face to face contacten bel ik nu met iedereen. Ik heb een werklaptop en telefoon dus kan vanuit huis werken. Zal ook wel veel administratie bijwerken worden.

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:10

Hier inmiddels dicht, restaurant.
Voorlopig zeker drie weken geen werk, en wij zijn bang dat het meer wordt.

Een ontzettende spannende en heftige tijd in het bedrijf. Ik wacht al, nu nog wat werk om thuis te doen en daarna toch verplicht afwachten.

Geeft een lelijk onderbuikgevoel..