Hoe [***] jij nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:14

Fysiotherapeut in geriatrisch revalidatiecentrum. Gaat gewoon door.

Moon10
Berichten: 372
Geregistreerd: 30-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:16

Ik werk bij een laboratoriumgroothandel en we doen ons uiterste best om de ziekenhuizen en laboratoria te voorzien van persoonlijke beschermingsmiddelen, ontsmettingsmiddelen etc. Ik heb een kantoorbaan en werk al jaren 2 dagen per week vanuit huis en 2 dagen op kantoor maar sinds vrijdag dus 4 dagen vanuit huis.
Mochten er handen nodig zijn op de afdelingen logistiek of productie dan worden we wel geacht mee te helpen en dat vind ik persoonlijk ook logisch.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:17

Ik werk bij een reclamebureau. Tot nu toe moesten we thuis blijven bij klachten, vanaf maandag moeten we in principe allemaal thuis werken. Met laptops kunnen we onze computer op kantoor overnemen

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:18

Ik werk niet. Ik ben zwemlesgever. Dus ook geen mogelijkheid tot thuiswerken o.i.d. Ze (leidinggevenden) gaan morgen bekijken hoe en wat en hoe het zit met werkuren en verlof enz... Ze kunnen ons moeilijk verplichten om 3 weken lang verlof op te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:19

iirrssjjee schreef:
Ik werk niet. Ik ben zwemlesgever. Dus ook geen mogelijkheid tot thuiswerken o.i.d. Ze (leidinggevenden) gaan morgen bekijken hoe en wat en hoe het zit met werkuren en verlof enz... Ze kunnen ons moeilijk verplichten om 3 weken lang verlof op te nemen.


Worden zwemscholen ook niet gesloten? Alle sportverenigingen moeten ook dicht. ik verwacht hier eigenlijk een mail dat zwemles ook niet doorgaat.

Edit; mail is net gekomen idd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-03-20 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

scrabbel

Berichten: 948
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:21

Ik heb bij ons nog niks gehoord. Er staat een desinfecteren gel bij de ingang, maar daar houdt het ook op. Werk in een bakkerij waar we frikandellen, saucijzenbroodjes ed maken.

Hoor bij andere productie bedrijven al wel dat ze er voor kiezen de ploegen te laten beginnen met een half uur er tussen.

Ben alleen heel benieuwd hoe groot het personeelsgebrek wordt als de scholen dicht gaan. Dat kan voor ons wel een heel groot probleem worden. Momenteel hebben we al personeelsgebrek.

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:26

Hanafubuki schreef:
iirrssjjee schreef:
Ik werk niet. Ik ben zwemlesgever. Dus ook geen mogelijkheid tot thuiswerken o.i.d. Ze (leidinggevenden) gaan morgen bekijken hoe en wat en hoe het zit met werkuren en verlof enz... Ze kunnen ons moeilijk verplichten om 3 weken lang verlof op te nemen.


Worden zwemscholen ook niet gesloten? Alle sportverenigingen moeten ook dicht. ik verwacht hier eigenlijk een mail dat zwemles ook niet doorgaat.

Edit; mail is net gekomen idd.


Ja we zijn dicht, daarom kan ik momenteel ook niet werken. Wij waren sowieso vanaf zaterdag al gesloten, echter zouden we wel doorgaan met schoolzwemmen etc. Maarja, geen school, is ook geen schoolzwemmen ;).

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:27

Ik werk in de GGZ en werk vanaf morgen volledig thuis. Telefonische consulten, videobellen en email. Ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen, aangezien ik ook geen kinderopvang heb nu... We passen er wel een mouw aan, we moeten allemaal flexibel zijn nu denk ik!

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:28

Ik werk als schoonmaak in de zorg, mijn werk gaat gewoon door. Mijn man werkt op een akkerbouw bedrijf en ook daar gaat het werk gewoon door.

Lavitabella

Berichten: 1717
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:34

Ik merk er eigenlijk niks van. Ik werk 5 ploegen met een functie binnen de productie. Alleen kantoor mag thuiswerken. Ongeveer 1200 man totaal en per ploeg ongeveer 100.

Wij lossen ook gewoon de andere ploegen nog af en dus alleen de standaard maatregelen. Echt blij ben ik er niet mee met zoveel mensen maar er zit niks anders op. Thuiswerken is dus niet mogelijk.

Zertab

Berichten: 12253
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:35

Ik zou morgen beginnen met mijn nieuwe baan maar dat is helaas uitgesteld. Dus ik werk niet :(
En het zwembad, waar ik als bijbaan werk, is gelosten.

nicole_floor

Berichten: 3254
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:39

Ik werk op een veterinair laboratorium, dus thuis werken is geen optie. En om onze voedsel veilig te houden en onze dieren ziekte vrij moeten ze wel getest worden. Ik denk dat we morgen te horen krijgen dat we in ploegen gaan werken.

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 20:42

Zertab schreef:
Ik zou morgen beginnen met mijn nieuwe baan maar dat is helaas uitgesteld. Dus ik werk niet :(
En het zwembad, waar ik als bijbaan werk, is gelosten.


Jeetje, die kwam nog niet voorbij... Dat is raar zeg...
Nouja, gezien de omstandigheden natuurlijk niet raar... Maar voor jou moet het een bijzondere gewaarwording zijn.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:43

Ik werk in de zorg maar ben preventief thuis. Ik had vorige week koorts en moest hoesten, en mag nu pas weer werken als ik 24 uur geen klachten heb. Wij hebben overigens wel de meeste contactmomenten met cliënten telefonisch of via Skype.

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 20:48

Sjong schreef:
Ik werk in de zorg maar ben preventief thuis. Ik had vorige week koorts en moest hoesten, en mag nu pas weer werken als ik 24 uur geen klachten heb. Wij hebben overigens wel de meeste contactmomenten met cliënten telefonisch of via Skype.


Ik vind het heel erg lastig... Ergens eind januari heb ik echt mega heftig gehoest... Iets dat ik elk jaar een keer krijg wanneer ik geen griepprik neem lijkt het... En dat is nu de afgelopen 3 jaar al 2 jaar geweest...
In ieder geval... die hoest houdt dan doorgaans 6 tot 10 weken aan. Soms wat erger dan een ander moment. Ik verwacht geen corona, aangezien ik gewoon lekker kan rijden én praten tegelijk. En vanochtend ook nog 4,5km heb gelopen pratende weg... Maar ik weet totaal niet wat ik er mee moet. :+

Als onze locatie zou omvallen zou het een mega ramp zijn.

Tilmar

Berichten: 3317
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:48

Mijn man, mijn zoon en ik werken alle 3 in de IT en we gaan allemaal thuis werken :=
Ben benieuwd.. Vooral als we moeten bellen/Skypen.

Mijn dochter begint morgen met een nieuwe baan.. Ze moet er morgen wel heen. Hopelijk krijgt ze dan een berg leesvoer en kan ze gezellig bij ons thuiswerken.

Anoniem

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:51

Kreeg vanmiddag in de groepsapp van mijn werk een appje. We moeten als tekenkamer gaan inventariseren wat nodig is om thuis te werken. Nou ja PC van het werk mag mee, dus dat doe ik dan ook. Alleen ik zit met belabberd internet en een enorm lange internet kabel die ik dan nodig ben. Of ik moet voor de meterkast bij de voordeur op de tocht gaan werken. Verder moeten projectleiders alles zoveel mogelijk telefonisch en thuis doen.

amyblub

Berichten: 243
Geregistreerd: 29-11-15
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:51

Niet! Ik ben afgelopen week ziek geweest (koorts + griepsverschijnselen), ben nu aan de betere hand en moet van de richtlijnen van het bedrijf waar ik werk 2 weken thuis blijven... Het is allemaal een beetje onwerkelijk.

Ik kan helaas ook niet vanuit huis werken ( ik werk op een microbiologisch laboratorium) :9

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:53

Hier gewoon doorwerken zover ik weet nu. Werk in de catering. Neem wel maatregelen. Veel handen wassen, handschoenen enzovoort.
Ben benieuwd hoeveel mensen er zijn morgen.

Kan ook niet echt thuis werken als dat zou moeten.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:53

Janine1990 schreef:
Sjong schreef:
Ik werk in de zorg maar ben preventief thuis. Ik had vorige week koorts en moest hoesten, en mag nu pas weer werken als ik 24 uur geen klachten heb. Wij hebben overigens wel de meeste contactmomenten met cliënten telefonisch of via Skype.


Ik vind het heel erg lastig... Ergens eind januari heb ik echt mega heftig gehoest... Iets dat ik elk jaar een keer krijg wanneer ik geen griepprik neem lijkt het... En dat is nu de afgelopen 3 jaar al 2 jaar geweest...
In ieder geval... die hoest houdt dan doorgaans 6 tot 10 weken aan. Soms wat erger dan een ander moment. Ik verwacht geen corona, aangezien ik gewoon lekker kan rijden én praten tegelijk. En vanochtend ook nog 4,5km heb gelopen pratende weg... Maar ik weet totaal niet wat ik er mee moet. :+

Als onze locatie zou omvallen zou het een mega ramp zijn.


Ik heb het bij hrm neergelegd en aangegeven wel te willen werken, maar de bovenstaande klachten te hebben. Ik mocht niet komen. En sta dus ook ipv ziek gemeld, preventief gemeld, wat betekent dat je wel wil werken maar dat de richtlijnen van de organisatie dat niet toestaan. Ik voelde me onwijs banketstaaf naar mijn collega's, maar het is ff niet anders. Een collega is 3 weken geleden doodziek komen werken, ik heb haar naar huis gestuurd, maar daarna waren 3 cliënten en 2 collega's hartstikke ziek. Dat wil ik nu ook voorkomen.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:54

Niet.. Burnout... Maar mijn toppers van collega's werken gewoon door in de zorg.
Laatst bijgewerkt door Goldie op 15-03-20 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:54

Ik werk als chauffeuse (niet op de vrachtwagen) dus thuis werken niet echt een optie. Voor de moment blijven wij gewoon rijden....

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:55

Werk bij een kcc welke 24/7 open is. Sluiten gaat niet aangezien we de telefoon aannemen voor gemeentes, provincies, woningbouwverenigingen, waterschappen enz. Thuiswerken mag maar is vrij onhandig aangezien we 80 man personeel hebben en 13 laptops plus dat er veel overleg onderling plaats vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:56

amyblub schreef:
Niet! Ik ben afgelopen week ziek geweest (koorts + griepsverschijnselen), ben nu aan de betere hand en moet van de richtlijnen van het bedrijf waar ik werk 2 weken thuis blijven... Het is allemaal een beetje onwerkelijk.

Ik kan helaas ook niet vanuit huis werken ( ik werk op een microbiologisch laboratorium) :9


Nvm ik had het verkeerde in mijn hoofd hahah
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-03-20 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Berichten: 7415
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:57

Ik moet voorlopig nog naar kantoor, collega's hebben de opdracht gekregen te liegen tegen de kinderopvang over welke baan ze hebben.. Ik denk dat ik er morgen alleen ben en alle collega's aan de telefoon krijg voor een ziekmelding :')
Achja, voor het einde van de week zullen we wel dicht zijn, ga ik vanaf dan wel thuis werken.. Ik maak me er niet zo druk over