Hoe [***] jij nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:58

Ik werk 2 dagen op een pensionstal, ik za ll wel door moeten werken.
Ik doe ook nog het huishouden bij 4 gezinnen, tja, als zij thuis moeten blijven hoef ik natuurlijk niet te komen helaas.
Mijn man werkt in de bouw, dat gaat ook nog door, mijn zoon werkt als monteur bij een groot bedrijf, die kan natuurlijk ook niet thuis werken.

Zertab

Berichten: 12256
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:59

Janine1990 schreef:
Zertab schreef:
Ik zou morgen beginnen met mijn nieuwe baan maar dat is helaas uitgesteld. Dus ik werk niet :(
En het zwembad, waar ik als bijbaan werk, is gelosten.


Jeetje, die kwam nog niet voorbij... Dat is raar zeg...
Nouja, gezien de omstandigheden natuurlijk niet raar... Maar voor jou moet het een bijzondere gewaarwording zijn.


Zwembad is natuurlijk bron van bacteriën enzo. En als werkgever wil je niet in deze crisis iemand aannemen. Maar goed, neemt niet weg dat ik me best wel zorgen maak...

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:59

Sintara schreef:
Ik moet voorlopig nog naar kantoor, collega's hebben de opdracht gekregen te liegen tegen de kinderopvang over welke baan ze hebben.. Ik denk dat ik er morgen alleen ben en alle collega's aan de telefoon krijg voor een ziekmelding :')
Achja, voor het einde van de week zullen we wel dicht zijn, ga ik vanaf dan wel thuis werken.. Ik maak me er niet zo druk over


Waauw....

MallyBelly

Berichten: 3538
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:00

Schoonmaken op kantoor en bij een tandartspraktijk, sinds 3 dagen ben ik m'n stem kwijt en mijn zoontje is verkouden geworden. Mijn baas wil geen risico lopen en mag niet meer komen poetsen zoals het er nu uit ziet..

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:01

verootjoo schreef:
Fysiotherapeut in geriatrisch revalidatiecentrum. Gaat gewoon door.

Oh! Hier is het revalidatiecentrum gesloten. Alleen patiënten die niet naar huis kunnen krijgen de hoognodige zorg.

Amyyy

Berichten: 3499
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:04

Hier werk ik thuis, gelukkig kon dat altijd al. Alleen hele grote programma's gaat niet altijd lekker, maar daar vind ik wel een alternatief voor. Bij ons is er niemand op kantoor, behalve wat echt noodzakelijk is en die werken in ploegen nu. Ook burgemeester en wethouders zijn thuis.

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:04

lenaa_tje schreef:
verootjoo schreef:
Fysiotherapeut in geriatrisch revalidatiecentrum. Gaat gewoon door.

Oh! Hier is het revalidatiecentrum gesloten. Alleen patiënten die niet naar huis kunnen krijgen de hoognodige zorg.


GRZ ook? Bij ons kan niemand naar huis, anders komen ze niet naar ons.
Bizar dat het bij jullie gesloten is. Dan komen er toch ook geen plekken vrij? Stromen de ziekenhuizen dan wel door?

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:07

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Jenara

Berichten: 1568
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:09

Ik werk nu 2 weken op een nieuw architectenbureau, er werd vrijdag druk gediscussiëerd welke maatregelen er zouden genomen worden ... Onze gemeenschappelijke pauzes zijn per direct afgeschaft en we dienen nu verspreid te pauzeren. Daarnaast gaan de mensen die van verder moeten komen vanaf morgen thuis werken, dus krijgen hun werk-computer mee naar huis. Ik woon zelf vlak bij mijn werk en ga dus morgen nog naar bureau, maar het zal te zien zijn met hoeveel we daar zijn. Ik acht ondertussen de kans groot dat we komende week wel uiteindelijk allemaal met onze computer naar huis zullen gaan. Ik ben gelukkig veel zelfstandig aan het ontwerpen momenteel, dus dat kan prima van thuis uit en af en toe even overleggen via skype ofzo.

Alle externe meetings met bouwheren, aannemers en andere kantoren zijn ook al afgeschaft of worden via skype gedaan.

Yv_
Berichten: 19120
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:13

Vooralsnog hetzelfde als altijd. Maar ik ga er vanuit dat er dit weekend wel wat overleggen hebben plaatsgevonden en dat ik dat morgen te horen krijg. Ik werk aan een chauffeursbalie en kán dus niet thuis werken. Collega's van de andere afdelingen zijn wel allemaal al zoveel mogelijk thuis.

Malenka

Berichten: 7578
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:18

Ik werk in het onderwijs en ben bericht van mijn werkgever aan het afwachten. Geen idee wat ik kan doen nu...

Zelda_Link

Berichten: 217
Geregistreerd: 04-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:19

Yv_ schreef:
Vooralsnog hetzelfde als altijd. Maar ik ga er vanuit dat er dit weekend wel wat overleggen hebben plaatsgevonden en dat ik dat morgen te horen krijg. Ik werk aan een chauffeursbalie en kán dus niet thuis werken. Collega's van de andere afdelingen zijn wel allemaal al zoveel mogelijk thuis.


Off topic, maar wat is een chauffeursbalie? :+ #nieuwsgierig

Ik sta normaal voor de klas. We gaan morgen starten met online lessen. Stiekem ben ik wel blij dat het morgen mijn vrije dag is (hoewel ik die deze week natuurlijk geheel aan alle zaken die geregeld moeten worden voor het werk zal besteden), dus ik hoef pas dinsdag mijn eerste online lessen te geven. Dan heb ik net iets meer voorbereidingstijd dan de collega's die morgen werken, en ik kan leren van hun ervaringen.

Ik hoop dat alles snel weer normaal wordt :roll:

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:21

@verootje een deel kan natuurlijk niet naar huis maar dit gaat alleen in uiterste noodgevallen. Zo zijn er natuurlijk wel bedden voor doorstroom maar verder gesloten. Dus dat betekend minder en anders werk voor m’n zusje.

Yv_
Berichten: 19120
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:26

Zelda_Link schreef:
Yv_ schreef:
Vooralsnog hetzelfde als altijd. Maar ik ga er vanuit dat er dit weekend wel wat overleggen hebben plaatsgevonden en dat ik dat morgen te horen krijg. Ik werk aan een chauffeursbalie en kán dus niet thuis werken. Collega's van de andere afdelingen zijn wel allemaal al zoveel mogelijk thuis.


Off topic, maar wat is een chauffeursbalie? :+ #nieuwsgierig


Ik werk in de groente- en fruitsector, waar wij flink afhankelijk zijn van het lossen en laden van chauffeurs. De chauffeurs die binnen komen, moeten zich eerst bij mij melden. Gewone bezoekers overigens ook, maar het bedrijf is heel groot en beslaat 2 losse panden, waar er bij het "hoofdpand" een echte receptie is en in "ons" pand voornamelijk de logistiek plaatsvindt. De gewone bezoekers zijn ook voornamelijk werknemers van keuringsbedrijven of mensen die iets moeten bespreken met mensen bij mij op de afdeling, de rest van de bezoekers gaat eigenlijk altijd gewoon naar de receptie in het hoofdgebouw. Dus eigenlijk is het echt een balie voor chauffeurs dus :D

Spytgnieskje

Berichten: 873
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:32

Ik ben scheepstimmervrouw en ik kan dus moeilijk thuis werken. Wij gaan dus gewoon door. Zijn ook maar met 7 man

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:40

Nagelstyliste.... vooralsnog na een hele zondag wikken en wegen nog open

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:48

Flowery schreef:
Ik werk op een administratiekantoor en mag niet thuiswerken ivm de AVG. En moet ook gewoon werken met snotneus/hoesten, want mijn baas vind het allemaal overdreven. Ze hebben alleen handschoentjes neergezet, wat ik niet geheel snap aangezien we geen flexplekken hebben



Dat kan je baas niet eisen de regels van het rivm gaan toch echt voor die van hem.
Dus als je Verkouden bent gewoon thuis blijven en laat hem maar contact opnemen met de bedrijfsarts die zal echt zeggen dat je moet thuis blijven . Niet bang zijn voor de baas maar je gewoon aan de regels houden

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:49

Malenka schreef:
Ik werk in het onderwijs en ben bericht van mijn werkgever aan het afwachten. Geen idee wat ik kan doen nu...


Same here....

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:52

Ik werk in een psychiatrisch ziekenhuis, dus ik moet gewoon gaan werken.

xxxmh

Berichten: 3491
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:01

Sintara schreef:
Ik moet voorlopig nog naar kantoor, collega's hebben de opdracht gekregen te liegen tegen de kinderopvang over welke baan ze hebben.. Ik denk dat ik er morgen alleen ben en alle collega's aan de telefoon krijg voor een ziekmelding :')
Achja, voor het einde van de week zullen we wel dicht zijn, ga ik vanaf dan wel thuis werken.. Ik maak me er niet zo druk over


Meen je dit dat ze moeten liegen tegen de kinderopvang. Ons wel in gevaar brengen terwijl wij verplicht zijn om te werken.. Ja ik ben pedagogisch medewerker ;)

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:02

genja schreef:
Flowery schreef:
Ik werk op een administratiekantoor en mag niet thuiswerken ivm de AVG. En moet ook gewoon werken met snotneus/hoesten, want mijn baas vind het allemaal overdreven. Ze hebben alleen handschoentjes neergezet, wat ik niet geheel snap aangezien we geen flexplekken hebben



Dat kan je baas niet eisen de regels van het rivm gaan toch echt voor die van hem.
Dus als je Verkouden bent gewoon thuis blijven en laat hem maar contact opnemen met de bedrijfsarts die zal echt zeggen dat je moet thuis blijven . Niet bang zijn voor de baas maar je gewoon aan de regels houden

Helaas ligt dat niet zo makkelijk, ik ben net een paar dagen aan het werk na een griepje (geen corona :+ ) en ik weet zeker dat ik dan ontslagen ga worden door te veel afwezig te zijn, daar werd al voor gewaarschuwd

Malenka

Berichten: 7578
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:05

Flowery schreef:
genja schreef:
Dat kan je baas niet eisen de regels van het rivm gaan toch echt voor die van hem.
Dus als je Verkouden bent gewoon thuis blijven en laat hem maar contact opnemen met de bedrijfsarts die zal echt zeggen dat je moet thuis blijven . Niet bang zijn voor de baas maar je gewoon aan de regels houden

Helaas ligt dat niet zo makkelijk, ik ben net een paar dagen aan het werk na een griepje (geen corona :+ ) en ik weet zeker dat ik dan ontslagen ga worden door te veel afwezig te zijn, daar werd al voor gewaarschuwd


Zodra je kan een andere baan zoeken. Wat een belabberde werkgever.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:06

Hier werkzaam in de geestelijke gezondheidszorg. Gelukkig op mijn werkdagen maar met z'n tweeën aanwezig. We schudden geen handen, wassen meerdere keren per dag onze handen en aan het begin en eind van de dag maakt één van ons de deurklinken schoon.

Wow, Flowery, da's echt mega hypocriet :n :n

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:08

Ik was ook net een week begonnen in mijn nieuwe baan. Trainingscoordinator bij een chemische fabriek. Vanaf maandag thuis werken. Ben nog helemaal niet goed genoeg ingewerkt, dus zie er best tegenop. Kan wel contact maken met mijn collega’s via de computer, maar dat is toch anders. Was net blij dat ik na een jaar thuis zitten weer eens naar mijn werk kon, maar goed, er zijn grotere problemen op het moment.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:09

Belachelijk hoe laks sommige werkgevers er nog mee omgaan, serieus :oo

Ik doe het werk dat mogelijk is vanuit huis, ik geef privélessen en les in het volwassenenonderwijs. Dat laatste is allemaal gecanceld, de privélessen gaan nu online.
Daarnaast ben ik vertaler, dat kan gewoon doorgaan, maar veel klanten sluiten de deuren dus het is rustigjes.