Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48278
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:26

Ik acht de kans groot dat de meeste mensen weer "los" gaan als dit soort van overgewaaid is.
Het zou mooi zijn als we het 1 en ander aan positieve kanten hiervan meenemen, daar hoop ik op :j

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:26


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:38

Ik voorzie een groot volksfeest wanneer dit over is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:39


Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:40

Dat is uiteraard een eigen keus. De risicoafweging moet ieder zelf nemen uiteindelijk (als de regels opgeheven zijn).
Iemand met een immuunafwijking zal ook andere keuzes moeten maken dan de gemiddelde persoon.

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:48


Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:52

Marie_Anne schreef:
Morrie schreef:
mazzel als je onder de 50 bent, ik zit nog wel 5 jaar opgesloten in m’n flatje
Inhoud link: lockdown kan slim opgeheven worden voor iedereen onder de 50

Ik denk toch dat veel vijftigers zich dan ook niet meer op gaan sluiten terwijl de rest weer op gang komt. Deze vijftiger niet in iedere geval!


Mijn ouders ook niet (moeder 50, vader 57), die gaan nog elke dag naar hun werk toe dus die gaan zich echt niet opsluiten :')

Electra63

Berichten: 17891
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:52

Mijn dochter en schoonzoon komen ook bijna dagelijks. Ik pas nl. ook regelmatig op. Zij werken beiden onregelmatig in een vitaal beroep.
Misschien vinden mijn (nieuwe) buten dat ook allemaal wel raar.
Mijn man en ik werken voornamelijk thuis. Af en toe een dagje naar kantoor.

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:08

Hier is het echt allemaal zondagmiddagbezoek hoor. Door de week werk ik nu thuis, maar zie ik niemand in die tuintjes zitten. Ik ruik de eerste bbq ook al.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:10

Een BBQ op zich zegt niets. Onze buren stellen dat ding vanaf eind April tot eind September bijna dagelijk 2x per dag aan (lunch en avondeten) :Y)

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:14

Sizzle schreef:
Een BBQ op zich zegt niets. Onze buren stellen dat ding vanaf eind April tot eind September bijna dagelijk 2x per dag aan (lunch en avondeten) :Y)

Dat is hier in de buurt (gelukkig) niet de gewoonte. Alleen bij bijzondere gelegenheden.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:15

bbq-en doen wij ook snel met zijn tweeën.
Nou ja bbqen is een groot woord. :D
Wij eten erg graag salade met mooi weer. En dan stukje vlees erbij.
Dat kan ik in de pan bakken, kan ik ook op de bbq gooien.
We hebben een elektrische dus geen gedoe met kooltjes warm maken. Dat zou ik er niet voorover hebben.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:37

Wij BBQen van eind maart tot oktober ook elke week een keer. Soms vaker :) heerlijk

Electra63

Berichten: 17891
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:40

Ik.ga ook morgen BBQ-en, speciaal een nieuwe (gas) aangeschaft van de week

germie

Berichten: 26068
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:46

sureido schreef:
Ik voorzie een groot volksfeest wanneer dit over is :+

ik doe mee, terwijl ik normaal niet aan zoiets mee zou doen. Ook ga ik een keer naar een voetbalwedstrijd, ben nog nooit in een stadion geweest. En dat blijft dan bij 1 keer hoor, voetbal kan me verder niets schelen.
Het wordt weer drukker op de weg, ik stond gisteren zelfs in de file. Ik ben ook al weer een dag naar kantoor geweest.
En met handen wassen ook weer terug in het ritme zoals het was: voor het eten koken en na het naar de wc geweest te zijn.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:43

germie schreef:
sureido schreef:
Ik voorzie een groot volksfeest wanneer dit over is :+

ik doe mee, terwijl ik normaal niet aan zoiets mee zou doen. Ook ga ik een keer naar een voetbalwedstrijd, ben nog nooit in een stadion geweest. En dat blijft dan bij 1 keer hoor, voetbal kan me verder niets schelen.
Het wordt weer drukker op de weg, ik stond gisteren zelfs in de file. Ik ben ook al weer een dag naar kantoor geweest.
En met handen wassen ook weer terug in het ritme zoals het was: voor het eten koken en na het naar de wc geweest te zijn.

Die file was vanwege weg werkzaamheden hè :')

germie

Berichten: 26068
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:55

lenaa_tje schreef:
Die file was vanwege weg werkzaamheden hè :')

Maar het was ook echt drukker dan een paar weken eerder. Toen was het zo rustig als een zondagochtend om 6 uur. Ik heb de afgelopen weken enorm veel in de auto gezeten, half Nederland doorgereden uit verveling, dus ik zie echt wel verschil. 1 tank diesel per week wel leeggereden.

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:59

Het is logisch dat het drukker is. Iedereen is wat gewend aan de hele situatie en daarbij, na x aantal weken is het lastiger een boodschap nog langer uit te stellen bijvoorbeeld. Alle winkels hebben hun maatregelen genomen zo goed mogelijk, dus durven mensen ook wat meer. Eerste weken is het enorm schrikken en extra voorzichtigheid. Nu wat meer berusting is alles, en leert iedereeen omgaan met de huidige situatie.

Moet wel zeggen dat ik het wel jammer vind haha. Ik rij elke dag naar stal en eerste tijd was het idd lekker doorrijden ook op spits tijden zonder amper een auto tegen te komen. En nu is het echt veel drukker en idd langzamer verkeer en meer wachten. Ergens wel weer jammer haha

Loretta
Berichten: 8801
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:08

Tancreda4 schreef:
Het is logisch dat het drukker is. Iedereen is wat gewend aan de hele situatie en daarbij, na x aantal weken is het lastiger een boodschap nog langer uit te stellen bijvoorbeeld. Alle winkels hebben hun maatregelen genomen zo goed mogelijk, dus durven mensen ook wat meer. Eerste weken is het enorm schrikken en extra voorzichtigheid. Nu wat meer berusting is alles, en leert iedereeen omgaan met de huidige situatie.

Moet wel zeggen dat ik het wel jammer vind haha. Ik rij elke dag naar stal en eerste tijd was het idd lekker doorrijden ook op spits tijden zonder amper een auto tegen te komen. En nu is het echt veel drukker en idd langzamer verkeer en meer wachten. Ergens wel weer jammer haha


Dat klopt, de eerste weken had ik mij in huis opgesloten. Nu rijd ikmwel weer paard maar ik probeer anderen daarbij wel zoveel mogelijk te mijden.

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:07

Snap ik helemaal! Ik heb bepaalde aankopen eerst uitgesteld. Maar ga nu iets makkelijker naar winkels. Als het maar niet te druk is, dan fiets ik weer terug :')