Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinke

Berichten: 20569
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:56

wij zitten er ook middenin. Eerst vooral mijn schoonzussen die allemaal in de zorg werken, maar nu sinds zondag mijn schoonvader (87) ook. Hij heeft direct gezegd dat hij niet naar de IC wil. Wat ze doen is een middel tegen malaria, een middel wat gebruikt wordt bij taaislijmziekte en een zuurstofkapje met maximale zuurstof. Zondagnacht was het heel slecht, maandag viel het mee, dinsdag ook, gisteren voorzichtig positief en vandaag slecht. Met maximale zuurstof saturatie 80%, vannacht een delier gehad. Ze willen nu standaard voor de nacht toch wat morfine geven zodat hij in ieder geval goed slaapt maar we moeten het echt per dagdeel bekijken :(

Pindabear

Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:58

Gecondoleerd Tienus en heel veel sterkte!! Y;(

BigOne
Berichten: 38412
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:18

Kinke , heftig , delier op zich is al ernstig genoeg . Gebeurt helaas zo vaakl bij ouderen met een infectie.
Ik hoop dat het voor je schoonvader en zwager van Rien toch de goede kant op gaat.
Middel tegen taaislijmziekte is weer iets nieuws?

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:26

Sterkte Kinke.

En vaccin mogen ze mij eerst ook wel bij overslaan. Ik kijk graag eerst wat langer wat de effecten/risico's zijn.

BigOne
Berichten: 38412
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:28

Wat vaccin betreft , indien het bewezen werkt ga ik er voor . Leef nog liever wat langer en met eventuele bijwerkingen dan de rest van mijn leven bang te zijn voor het krijgen van dit virus . Je krijgt wel je vrijheid terug , ook al worden de maatregelen straks losser , wanneer je in de risicogroep zit blijf je dus wel afhankelijk van anderen en je eigen gedrag om het niet op te lopen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:29

Als er een vaccin is mogen ze mij als eerste doen. :P

Al verwacht ik dat ze eerst de risicogroepen en zorgmedewerkers gaan vaccineren. De hele wereld zal dat vaccin willen en het zal tijd kosten om voor iedereen een vaccin beschikbaar te hebben.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:31

Kinke schreef:
wij zitten er ook middenin. Eerst vooral mijn schoonzussen die allemaal in de zorg werken, maar nu sinds zondag mijn schoonvader (87) ook. Hij heeft direct gezegd dat hij niet naar de IC wil. Wat ze doen is een middel tegen malaria, een middel wat gebruikt wordt bij taaislijmziekte en een zuurstofkapje met maximale zuurstof. Zondagnacht was het heel slecht, maandag viel het mee, dinsdag ook, gisteren voorzichtig positief en vandaag slecht. Met maximale zuurstof saturatie 80%, vannacht een delier gehad. Ze willen nu standaard voor de nacht toch wat morfine geven zodat hij in ieder geval goed slaapt maar we moeten het echt per dagdeel bekijken :(


Sterkte!

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:31

NatasjavE schreef:
Als er een vaccin is mogen ze mij als eerste doen. :P

Al verwacht ik dat ze eerst de risicogroepen en zorgmedewerkers gaan vaccineren. De hele wereld zal dat vaccin willen en het zal tijd kosten om voor iedereen een vaccin beschikbaar te hebben.


Ik was in 2009 ook een risicogroep omdat ik ooit in 1998 een pufje had gehad. Daarom kreeg ik het vaccin voor de MG.

Ze zijn hier naar mijn idee vrij uitgebreid met risicogroepen.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:32

PSvanLot schreef:
Janine1990 schreef:
Mijn neef in Canada is op zijn manier bezig met iets wat veel meer levens kost: abortus

Misselijkmakend, gelukkig is hij zo dislectisch dat hij zelf weinig begrijpelijks de wereld in stuurt.

Overigens prima dat iemand anti abortus is, maar een pandemie aangrijpen om aandacht hiervoor te vragen vind ik ziek.


Enkele staten in Amerika probeerden afgelopen week abortus te verbieden om dat het niet noodzakelijk medische zorg was... Hadden ze mooi een manier om het te verbieden, helaas voor hun mislukt.


Was het maar zo simpel. Deze wet is, net als andere anti-abortuswetgeving door het hooggerechtshof van Alabama teruggedraaid. Dat lijkt vervelend, want nu kunnen ze abortus in Alabama niet verbieden. Maar, en dat is het echte doel, nu kunnen ze met die afgekeurde wetgeving naar het federale hooggerechtshof. Dat gerechtshof heeft met dank aan de republikeinen een conservatieve meerderheid en die kan de uitspraak van 1973 terugdraaien en zo abortus in de hele VS verbieden.

En wat die nanochips betreft. Waarom zou je die nog willen implanteren? Iedereen heeft een mobieltje, waar ze de hele dag mee gevolgd kunnen worden en waar ze aan vastgeplakt zitten. Dus waarom zou je iets stiekem opdringen, waar ze al vrijwillig voor gekozen hebben? :D :D

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:34

Ben ik trouwens de enige die zich aan de tabelletje van de Nos ergert?
Geeft nogal een onredelijk beeld als ik die van het RIVM er naast hou.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:35

Janine1990 schreef:
NatasjavE schreef:
Als er een vaccin is mogen ze mij als eerste doen. :P

Al verwacht ik dat ze eerst de risicogroepen en zorgmedewerkers gaan vaccineren. De hele wereld zal dat vaccin willen en het zal tijd kosten om voor iedereen een vaccin beschikbaar te hebben.


Ik was in 2009 ook een risicogroep omdat ik ooit in 1998 een pufje had gehad. Daarom kreeg ik het vaccin voor de MG.

Ze zijn hier naar mijn idee vrij uitgebreid met risicogroepen.

Dit ligt aan je huisarts en met kinderen (onder de 18) zijn ze voorzichtiger. (Toen tenminste)

Hier risicogroep. Griepprik krijg ik ook ieder jaar.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:37

lenaa_tje schreef:
Janine1990 schreef:

Ik was in 2009 ook een risicogroep omdat ik ooit in 1998 een pufje had gehad. Daarom kreeg ik het vaccin voor de MG.

Ze zijn hier naar mijn idee vrij uitgebreid met risicogroepen.

Dit ligt aan je huisarts en met kinderen (onder de 18) zijn ze voorzichtiger. (Toen tenminste)

Hier risicogroep. Griepprik krijg ik ook ieder jaar.


Ik was toen al 18+ hoor...

Wist niet dat het per praktijk wordt bekeken... Is mijn praktijk toch nog ergens kritisch in :')

Kinke

Berichten: 20569
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:38

bigone schreef:
Kinke , heftig , delier op zich is al ernstig genoeg . Gebeurt helaas zo vaakl bij ouderen met een infectie.
Ik hoop dat het voor je schoonvader en zwager van Rien toch de goede kant op gaat.
Middel tegen taaislijmziekte is weer iets nieuws?


Weet het niet. Hij heeft ook een luchtweginfectie. Volgens mij is het gewoon een probeersel

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:40

Janine1990 schreef:
NatasjavE schreef:
Als er een vaccin is mogen ze mij als eerste doen. :P

Al verwacht ik dat ze eerst de risicogroepen en zorgmedewerkers gaan vaccineren. De hele wereld zal dat vaccin willen en het zal tijd kosten om voor iedereen een vaccin beschikbaar te hebben.


Ik was in 2009 ook een risicogroep omdat ik ooit in 1998 een pufje had gehad. Daarom kreeg ik het vaccin voor de MG.

Ze zijn hier naar mijn idee vrij uitgebreid met risicogroepen.



Ja weet ik. Maar ik denk wel dat ze daar, terecht, mee gaan beginnen.

Kinderen zullen ze in deze waarschijnlijk niet als risicogroep zien denk ik.(omdat die minder vaak ziek worden van dit virus.)

BigOne
Berichten: 38412
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:42

Even over Trump en zijn zoektocht naar de schuldigen zolang hij het maar niet is : https://nos.nl/l/2330667

Wanneer dit waar is dan heeft Amerika dikke steek laten vallen.

juval

Berichten: 13259
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:54

ik ben ook een risicogroep (copd) en krijg jaarlijks de oproep voor de griepprik. Toch heb ik die dus nog nooit gehaald. Ik heb nog nooit in mijn leven echt griep gehad. En daarom ben ik dus best huiverig voor de griepprik. Heb van verschillende kanten gehoord dat mensen dan juist de griep (mildere vorm) krijgen.

Wat ik ga doen met het toekomstige anti-corona vaccin weet ik nog niet. Ik neem wel aan dat ook dit vrijwillig is? of niet?

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:55

bigone schreef:
Even over Trump en zijn zoektocht naar de schuldigen zolang hij het maar niet is : https://nos.nl/l/2330667

Wanneer dit waar is dan heeft Amerika dikke steek laten vallen.


Maar hij brengt het wel zo dat hij de held is...

Ik hoop van harte dat het niet waar is... Kan Trump iig niet de held uit hangen. WHO heeft meermaals gezegd dat dit geen gemanipuleerd virus is toch?

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:55

Gecondoleerd Tienus, wat is dat dan toch snel gegaan ;(

En sterkte voor iedereen die ook in de zorgen zit om een dierbare.

Ik snap de ondernemers heel goed, ons hoofdinkomen is ook afhankelijk van ondernemerschap en daar wordt nu een aardig gat in geslagen. Hoe langer het duurt, hoe meer zorgen je gaat maken.
Dus ik snap dat iedereen kijkt hoe ze toch inkomsten kunnen genereren. Maar ook zij zullen zich aan de regels moeten houden, daar ben ik niet zo bang voor.

Op mijn werk zijn er tot dusver geen verdere cliënten positief getest, maar dat zegt niets over hoe het morgen is. De anderhalve meter afstand is gewoon moeilijk in de zorg en je hebt met meerdere groepsleiding van buitenaf te maken.
Het zou hun welzijn wel ten goede komen (en voor mij ook mijn werksfeer bij sommige cliënten :+ ) als ze weer een dagbesteding kunnen volgen, kunnen gaan werken en therapieën door kunnen gaan.

imaudy
Berichten: 5085
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:56

bigone schreef:
Even over Trump en zijn zoektocht naar de schuldigen zolang hij het maar niet is : https://nos.nl/l/2330667

Wanneer dit waar is dan heeft Amerika dikke steek laten vallen.


Amerika is niet ingegaan op het voorstel om hulp voor extra veiligheidsmaatregelen. Misschien stonden ze niet achter dit onderzoek? Ze hadden er idd wel wat mee kunnen doen.
Dacht dat er aan een virus te zien is of het gemaakt is, maar kan natuurlijk dat het bij een mutatie niet meer te zien is. Ik vind het wel goed dat het onderzocht wordt.

Kinke, ook veel sterkte!

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:56

juval schreef:
ik ben ook een risicogroep (copd) en krijg jaarlijks de oproep voor de griepprik. Toch heb ik die dus nog nooit gehaald. Ik heb nog nooit in mijn leven echt griep gehad. En daarom ben ik dus best huiverig voor de griepprik. Heb van verschillende kanten gehoord dat mensen dan juist de griep (mildere vorm) krijgen.

Wat ik ga doen met het toekomstige anti-corona vaccin weet ik nog niet. Ik neem wel aan dat ook dit vrijwillig is? of niet?


Ik heb het door het MG vaccin ook een paar jaar gehad omdat ik weer als risicogroep was aangemerkt. Maar ik werd nooit ziek.
Beurs plekje op de arm, meer niet.

juval

Berichten: 13259
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:58

veel sterkte Kinke!!

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:05

Jeetje Tienus, gecondoleerd.
Wat heftig, maar wat fijn dat zijn vrouw bij hem mocht blijven zeg, nu duimen dat zij het monster wel verslaat.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 16-04-20 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38412
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:06

imaudy schreef:
bigone schreef:
Even over Trump en zijn zoektocht naar de schuldigen zolang hij het maar niet is : https://nos.nl/l/2330667

Wanneer dit waar is dan heeft Amerika dikke steek laten vallen.


Amerika is niet ingegaan op het voorstel om hulp voor extra veiligheidsmaatregelen. Misschien stonden ze niet achter dit onderzoek? Ze hadden er idd wel wat mee kunnen doen.
Dacht dat er aan een virus te zien is of het gemaakt is, maar kan natuurlijk dat het bij een mutatie niet meer te zien is. Ik vind het wel goed dat het onderzocht wordt.

Kinke, ook veel sterkte!

Het verzoek om extra maatregelen kwam van de instantie in USA waar dit laboratorium in Wuhan mee samenwerkte in onderzoek naar virussen . Twee keer is er gewaarschuwd en beide keren in de wind geslagen .

pien_2010

Berichten: 43700
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:08

Veel sterkte Kinke!

3% met antistoffen valt mij heel erg tegen. Ik schrik er zelfs van.

Riel we duimen mee!

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:12

Gelukkig gaat het in het debat weer over mondkapjes..
Ik snap dat politiek niet eenvoudig is.. maar ik heb ondertussen wel geleerd dat er HEEL veel tijd weggegooid wordt met 53940x hetzelfde herhalen..