LAT-relatie en corona

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:46

Wat fijn prulletje! Geniet even van jullie samen <3

Saskia9 schreef:
Nou echt he... Wij zeiden gisteren ook al, gelukkig leven we in de tijd van internet.. Anders had ik het niet geweten hoor.. Nu kun je jog regelmatig beeldbellen etc..
Maar het is heel slopend en onzeker...



Zeker dit! maar dat deden wij al veel. Ik mis wel echt die knuffel nu die ik toch echt even nodig heb -O-

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 13:35

Voor degene die nog wat samen te doen zoeken én netflix hebben: netflix party is een aanrader. Ik had het met mijn vriend gisteren uitgeprobeerd en aan het einde van de dag hadden we 6 uur aan serie gezien _O-

Karlijnxxx
Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-07-10

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:55

Wij hebben de app Houseparty ontdekt (incl vrienden). Het spelletje chips & guac en draw it is erg leuk

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:11

Toch maar besloten elkaar nu niet op te zoeken. We vinden het risico gewoon te groot. Gezondheid gaat boven alles!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:07

Em_ schreef:
Toch maar besloten elkaar nu niet op te zoeken. We vinden het risico gewoon te groot. Gezondheid gaat boven alles!


Ik begin nu ook te twijfelen... zijn jullie allebei fit? Mijn vriend en ik wel, maar komen dagelijks (door werk en hij thuiswonend) best met een hoop mensen in contact...

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:13

Gimme_Joy schreef:
Em_ schreef:
Toch maar besloten elkaar nu niet op te zoeken. We vinden het risico gewoon te groot. Gezondheid gaat boven alles!


Ik begin nu ook te twijfelen... zijn jullie allebei fit? Mijn vriend en ik wel, maar komen dagelijks (door werk en hij thuiswonend) best met een hoop mensen in contact...


We zijn zeker fit en hebben geen klachten. Maar 1,5 meter afstand houden zit er natuurlijk niet in als we samen zijn. Voelt erg dubbel om afstand van iedereen te houden en dan met m'n vriend opeens niet. Je kan natuurlijk ook het virus met je meedragen zonder dat je het weet. Ik las ergens dat we eigenlijk allemaal zouden moeten doen alsof we het hebben zodat de verspreiding minder (heftig) wordt..! Enige verspreiding houd je toch, maar waarom risico nemen als je het kan voorkomen? Maar uiteraard iedereen z'n eigen keuze! Tot gister wilde ik wel gewoon gaan. Maar m'n vriend maakt zich zorgen (en ik ook wel) en we gaan elkaar niet dwingen om elkaar te zien!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:48

We hebben besloten om elkaar niet te zien. Heb er net om zitten janken, daarna een zak paaseitjes en plantjes voor in huis gekocht (fles wijn had ik al :P ), en nu ga ik me maar storten op de jaarlijkse lente-schoonmaak. Morgen gaan we samen wandelen, goh, het voelt echt alsof we terug zijn in de tijd toen je voor het huwelijk helemaal niks mocht dan wandelen... := :')

Overigens hebben we wel net besloten dat we dolgraag willen samenwonen (hadden we natuurlijk al eerder uitvoerig besproken) maar we beseffen ons nu wel hoe graag we in elkaars buurt willen zijn. Dus binnenkort gaan we praten met de bank om te kijken wat verstandig is in deze tijd. Ergens dus ook wel iets positiefs. :)

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:51

Gimme_Joy schreef:
We hebben besloten om elkaar niet te zien. Heb er net om zitten janken, daarna een zak paaseitjes en plantjes voor in huis gekocht (fles wijn had ik al :P ), en nu ga ik me maar storten op de jaarlijkse lente-schoonmaak. Morgen gaan we samen wandelen, goh, het voelt echt alsof we terug zijn in de tijd toen je voor het huwelijk helemaal niks mocht dan wandelen... := :')

Overigens hebben we wel net besloten dat we dolgraag willen samenwonen (hadden we natuurlijk al eerder uitvoerig besproken) maar we beseffen ons nu wel hoe graag we in elkaars buurt willen zijn. Dus binnenkort gaan we praten met de bank om te kijken wat verstandig is in deze tijd. Ergens dus ook wel iets positiefs. :)

Sterkte!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:21

Mijn date, inmiddels vriend, en ik hebben elkaar donderdag gezien en besloten om elkaar nu even niet meer te zien. Ben blij dat hij donderdag wel even hier was maar baal nu we ontzettend. Maarja, is niet anders, en voor de veiligheid van de mensen in het land.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:14

Ja het is beter. Hopelijk duurt het niet te lang.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:22

Balen voor degenen die besloten elkaar niet te zien! Maar begrijpelijk en verstandig.
Hier ligt vriendlief nu te slapen. We maken ons allebei een beetje zorgen om zijn vader. Die valt in de risicogroep, maar vriend is enig kind en verder is er geen (naaste) familie. Dus hoewel hij hem eigenlijk het liefst wil mijden ivm de drie volgepakte vliegtuigen waar mijn vriend de afgelopen dagen in heeft gezeten, wil hij ook niet dat zijn vader elke dag naar de supermarkt gaat, en ook niet dat hij gaat vereenzamen. Lastig kiezen af en toe... Wij hebben ook besloten vanaf het moment dat hij morgen naar zijn thuisstad gaat niet meer naar elkaar heen en weer te reizen. Balen, maar we moeten maar even doorbijten.

Gimme_Spurs, bij ons worden de gesprekken over samenwonen ook plots serieuzer. Als er zoiets gebeurt wil je toch ineens je thuis bij elkaar hebben, hè?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:34

Nou prulletje, inderdaad. Bijzonder hoe dat werkt. Ergens bekruipt me ook het gevoel dat we dit veel eerder hadden moeten doen. Maar ja, we hebben pas 8 maanden een relatie.

Mijn moeder valt in een dubbele risicogroep (eigenlijk driedubbel... 63, diabetes en copd) en ook wij zitten hier in tweestrijd.

Ze kan heel goed zelf beslissen wat handig is of niet. Maar we hebben wel tegen haar gezegd dat we niet willen dst ze nog werkt (ze werkt in een parfum winkel). Boodschappen doen doet ze nog wel gewoon. Maar het baart me zorgen. Helemaal met alle verhalen die je hoort. -O- Ze is 27 maart jarig. Maar even goed denken hoe we dat gaan aanvliegen.

Karlijnxxx
Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-07-10

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:14

Ik ga alsnog proberen om te emigreren aan het einde van de maand, al wel met veel beperkingen.

Ik heb wel besloten omdat de economie plots zo onstabiel is, dat ik mijn paard in NL op pensioen ga laten gaan. Hoe je droom plots uit elkaar kan barsten, nadat ik dacht alles goed geregeld te hebben.... nu nog hopen dat er een rusthuis vlot plaats voor haar gaat hebben.

Hoe gaat het met jullie dames?

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 00:06

Ik mis m'n vriend en hij mij ook maar we staan nog steeds achter ons besluit om elkaar niet op te zoeken (ook is 't niet leuk). We weten niet wanneer we elkaar weer gaan zien maar proberen zo veel mogelijk telefonisch contact te houden. Dat deden we sowieso al elke dag dus heel veel verandert er eigenlijk niet :) verder beseffen we wel nog meer hoe gek we op elkaar zijn.. Dat vinden we dan wel weer het "mooie" hiervan.

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 00:25

Wij hebben ook besloten om elkaar dit weekend niet te zien.
Hij heeft nog steeds keelpijn en moe en wat hoesten.
Als we na deze week allebei geen klachten hebben dan gaan we volgend weekend kijken om elkaar weer te zien.
Hij werkt sinds vorige week al thuis en ik vanaf morgen ook geen klanten meer ontvang op mijn werk kunnen we dan een soort van zekerheid zijn dat we oké zijn.

Morrow_Less

Berichten: 5197
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Tienen, België

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:41

Ook hier is het even een liefde vanop afstand. Omdat zijn moeder met bejaarden werkt en hijzelf mee werkt aan primers om het virus op te sporen hebben we besloten hij en zeker zijn moeder niets mag overkomen. Daarom is het ook hier even afstand nemen van elkaar. Momenteel blijven we elke dag berichtjes sturen tot 5 april. Daarna zien we wel wat de nieuwe maatregelen gaan zijn.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 13:59

Karlijnxxx schreef:
Ik ga alsnog proberen om te emigreren aan het einde van de maand, al wel met veel beperkingen.

Ik heb wel besloten omdat de economie plots zo onstabiel is, dat ik mijn paard in NL op pensioen ga laten gaan. Hoe je droom plots uit elkaar kan barsten, nadat ik dacht alles goed geregeld te hebben.... nu nog hopen dat er een rusthuis vlot plaats voor haar gaat hebben.

Hoe gaat het met jullie dames?


Vervelend dat je hierdoor zo drastische beslissingen moet maken ;( Ik wens je heel veel sterkte toe :(:)

Ze vertelde gisteren op het belgische nieuws dat hun maatregelen minimaal 8 weken gaan duren. Dit betekent dat ik mijn vriend zeker 2 maanden niet kan zien...

Morrow_Less

Berichten: 5197
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Tienen, België

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:32

Echt is er al sprake van verlenging?

senna21

Berichten: 11865
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:55

Een paar weken is wel te doen, maar langer wordt toch echt vervelend .... En Pasen (week vakantie gepland) -O-
Hopelijk gaat de grens met Duitsland niet helemaal op slot.
Een bizarre situatie, maar goed, als het maar tot resultaat leidt.
Hopelijk al eerder dan 1 juni.

Karlijnxxx
Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:46

senna21 schreef:
Een paar weken is wel te doen, maar langer wordt toch echt vervelend .... En Pasen (week vakantie gepland) -O-
Hopelijk gaat de grens met Duitsland niet helemaal op slot.
Een bizarre situatie, maar goed, als het maar tot resultaat leidt.
Hopelijk al eerder dan 1 juni.


Let wel op dat bepaalde gebieden in DE al een lockdown hebben.

Ik heb zojuist te horen gekregen dat voor mij bijna geen opties meer zijn om op dit moment richting Zwitserland te emigreren. Ik heb dus geen baan, geen huis, helemaal niets meer. Ik moet zeggen dat ik nu wel echt even klaar ben hiermee en heel erg verdrietig. Kan dat corona niet gewoon verdwijnen?
Ik ga nogsteeds proberen om er te komen, maar het wordt steeds lastiger...

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:53

Oh jemig, wat lastig Karlijn! Gaat de baan die je had niet door? Het is echt een rotsituatie zeg...

Karlijnxxx
Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:07

Ik kan/mag gewoon komen en beginnen van het werk, maar een werkcontract is onvoldoende om de grens over te steken. -O- Dus ik kan ook niet de juiste aanvragen doen om in te schrijven omdat ik daar dus niet kan komen.

Ik moet zeggen dat het misschien uitstel is (tot de grenzen worden opengezet), maar het voelt heel vervelend. Het feit dat je dus echt uit elkaar wordt gehouden door gesloten grenzen is een heel vreemd gevoel.

Mijn toekomstige werk ga ik nog mailen om te zien of ik uitstel van beginnen kan krijgen en/of vanuit NL al aan het werk kan.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:16

Maar als je werk je een ondertekende verklaring geeft waarop staat dat je daar nodig bent zou je toch de grens over moeten komen? Mijn vriend heeft vanuit zijn werk zelfs bij voorbaat zo’n brief gekregen, voor het hoogst onwaarschijnlijke geval dat hij de komende tijd die kant op moet. Of zit er nog een addertje onder het gras?

Karlijnxxx
Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:03

prulletje schreef:
Maar als je werk je een ondertekende verklaring geeft waarop staat dat je daar nodig bent zou je toch de grens over moeten komen? Mijn vriend heeft vanuit zijn werk zelfs bij voorbaat zo’n brief gekregen, voor het hoogst onwaarschijnlijke geval dat hij de komende tijd die kant op moet. Of zit er nog een addertje onder het gras?


Ze zijn dat nu idd aan het bekijken. Het addertje zit m er wss in dat ze die enkel mogen geven aan mensen die al een work permit hebben, die je enkel kan krijgen als je een residence permit hebt..

Hoe is het met jou en je vriend & familie nu?

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:12