Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 68 [ 1684 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 68  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Beleggers op het forum?

 
Profiel   

Ik was wel erg benieuwd of er meer mensen zijn die beleggen :D Misschien is het leuk om hier ervaringen over uit te wisselen!

Sinds enkele maanden heeft mijn vriend mij aangestoken en beleggen we samen geld. Ook heb ik zelf een klein bedrag op mijn rekening staan.

Wie belegt er nog meer op Bokt? :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 09:51 



 
Profiel   

Eeehhhh, Waar is het pijltje naar beneden symbool? Echt klote!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 09:52 



 
Profiel   

? Anyway.
Ik zou graag willen gaan beleggen, maar ik weet niet goed waar te beginnen met kennis daarin opdoen. Ik heb weleens overwogen om vriendinnen te vragen er een groep voor te maken zodat je elkaar vragen kan stellen en samen kan leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 09:56 



 
Profiel   

Wat bedoel je rien10?

Ik ben nog maar een beginner, maar misschien kunnen we elkaar in dit topic wat op weg helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 09:57 



 
Profiel   

Ik beleg sinds een klein jaar met een klein bedrag (ben nog student, dus geen groot inkomen)

Met het coronavirus is het wat minder motiverend moet ik zeggen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 09:58 



 
Profiel   

Ik beleg ook, maar onder beheer. Op dit moment durf ik niet eens naar m'n beleggingen te kijken zo slecht staat het er voor :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 09:59 



 
Profiel   

Ik heb vandaag 25 stuks Shell gekocht voor € 11,40 per stuk :D Normaal staat deze rond de 23/24 euro. Zal wel nog even duren, maar als het goed is herstelt deze uiteindelijk altijd weer. Ook krijg je dividend dus een aantrekkelijk aandeel. Kan ik mijn verlies van een ander aandeel hopelijk weer wat mee omhoog krikken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 10:01 



 
Profiel   

-40% al de hele week, dus heb extra ingelegd. Uiteindelijk gaat het wel weer de lucht in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 10:03 



 
Profiel   

Zijn veel mensen die nu inkopen denk ik. Ik durf het niet aan om met veel geld er in, maar het zou zonde zijn om nu niks te kopen. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 10:06 



 
Profiel   

Ketly schreef
Zijn veel mensen die nu inkopen denk ik. Ik durf het niet aan om met veel geld er in, maar het zou zonde zijn om nu niks te kopen. :o


Ik leg elke maand 1000 in. Deze maand heb ik voor 2000 erin gestopt, en dat blijf ik denk ik tot mei doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 10:10 



 
Profiel   

Ik... wel moet ik zeggen dat een groot deel nu ook wel crypto is dan enkel reguliere aandelen.
Ik heb begin van de corona-beurs-crisis veel ahold ingekocht... daarna gingen al die lijpen hamsteren, dus ik ben tevreden :')
Verder wel een aantal bijgekocht op de verdeelde portefeuille.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 10:11 



 
Profiel   

Jup, wij (vooral mijn vriend) zijn ongeveer een jaar of 2 bezig met beleggen. We hebben flink in de plus gestaan, maar die winst is inmiddels verdampt en we staan nu net een beetje in de min. Maar wij zijn nu ook aan het bekijken welke aandelen binnenkort interessant zijn om te kopen.
Shell hadden we al aardig wat van, maar deze week ook weer wat bijgekocht á 12 euro ongeveer. Inderdaad echt een koopje. Het dividend is inderdaad mooi meegenomen. Als de aandelen uiteindelijk weer hun oude niveau bereiken, rond de 25 euro inderdaad, dan verkopen we wel weer een flink deel omdat we alle aandelen een beetje in verhouding willen hebben en nu hebben we tov de rest enorm veel Shell.

Verder valt me op dat de duurzame aandelen nog steeds ietsje in de plus staan, dus dat is mooi. Alfen (die doen oa accu's en laadpalen voor elektrische auto's) en Vestas (windmolens) willen we binnenkort weer wat van bijkopen omdat we duurzaamheid belangrijk vinden.

Maar we wachten nog even met veel geld uitgeven, omdat ik toch denk dat alles nog verder gaat zakken. Shell staat bizar laag, maar verder zitten er nog geen echte koopjes tussen volgens mijn vriend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 10:13 



 
Profiel   

@Matheno, dat is best veel, maar met zulke bedragen is de winst natuurlijk ook veel leuker. Het werkt wel verslavend, zodra mijn loon er weer is gaat er wel een deel weer heen denk ik.

De rest zal inderdaad nog meer moeten zakken. We zitten ook nog in Novacyt, die blijft spannend omdat ze een test hebben voor Corona. Die zakt of stijgt elke dag best wel veel dus die volg ik altijd de hele dag door. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 10:28 



 
Profiel   

Mag ik vragen via welke site of hoe jullie dit doen? Ik ben hier al langere tijd geïnteresseerd in. Maar ken om mij heen helaas niemand die dit doet en daardoor durf ik zelf de stap niet te nemen om te gaan beleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 10:35 



 
Profiel   

Wij doen het via de app van De Giro. Die kan je gewoon downloaden via de appstore. Hoe je een account aanmaakt weet ik niet, dat heeft mijn vriend gedaan. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 10:40 



 
Profiel   

xTammyy schreef
Mag ik vragen via welke site of hoe jullie dit doen? Ik ben hier al langere tijd geïnteresseerd in. Maar ken om mij heen helaas niemand die dit doet en daardoor durf ik zelf de stap niet te nemen om te gaan beleggen.


Mss heb je hier iets aan:

https://www.dutchgirlboss.nl/starten-met-beleggen/


Ik heb zelf overigens geen ervaring met beleggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 10:42 



 
Profiel   

Ketly schreef
Wat bedoel je rien10?

Ik ben nog maar een beginner, maar misschien kunnen we elkaar in dit topic wat op weg helpen.

Dat de beleggingen kelderen als een malle !

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 10:52 



 
Profiel   

Ketly schreef
@Matheno, dat is best veel, maar met zulke bedragen is de winst natuurlijk ook veel leuker. Het werkt wel verslavend, zodra mijn loon er weer is gaat er wel een deel weer heen denk ik.

De rest zal inderdaad nog meer moeten zakken. We zitten ook nog in Novacyt, die blijft spannend omdat ze een test hebben voor Corona. Die zakt of stijgt elke dag best wel veel dus die volg ik altijd de hele dag door. :+


Ik ben freelancer, voor mij is het beleggen ook meteen voor een groot deel straks mijn pensioen. Daarom gaan er relatief grote bedragen naar toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 10:55 



 
Profiel   

Ketly schreef
Ik heb vandaag 25 stuks Shell gekocht voor € 11,40 per stuk :D Normaal staat deze rond de 23/24 euro. Zal wel nog even duren, maar als het goed is herstelt deze uiteindelijk altijd weer. Ook krijg je dividend dus een aantrekkelijk aandeel. Kan ik mijn verlies van een ander aandeel hopelijk weer wat mee omhoog krikken :+

Waar heb je dit gedaan? Zit er namelijk ook aan te denken om in deze tijd aandelen te kopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 11:30 



 
Profiel   

Dit kan via de app De Giro. Er zijn wel meer brokers, maar deze is wel vrij makkelijk te begrijpen. Je kan dan je rekening koppelen en dan geld erop zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 11:37 



 

xTammyy schreef
Mag ik vragen via welke site of hoe jullie dit doen? Ik ben hier al langere tijd geïnteresseerd in. Maar ken om mij heen helaas niemand die dit doet en daardoor durf ik zelf de stap niet te nemen om te gaan beleggen.

Ik heb gewoon een beleggingsrekening van de ING waarmee ik individuele aandelen koop, en gebruik voor de lol ook Peaks. Makkelijk te regelen en voor Corona had ik daar een hele leuke winst mee. En dat wisselgeld beleggen vind ik ook wel grappig, maar Peaks is dus een fonds, dus dan kun je niet zelf kopen (en krijg je ook geen dividend uitgekeerd). Ing beleggingsregling kan je volgens mij gewoon op de website aanvragen, gratish en voor nada. Tegenwoordig heb je ook een mooie beleggingsapp. Moet je wel al een ING rekening hebben :P

Beleg nu een jaar of 3 denk ik. Wel met kleine bedragen want ben (deeltijd ivm. ziekte)student met minimaal inkomen. Uiteindelijk best wat bij elkaar weten te sprokkelen maar daar is deze week wel een duizendje van verdampt. :') :') :')

Mijn vriend zit nu helemaal zonder inkomen: want oproepkracht op middelbare scholen (dus geen ZZP'er en onduidelijkheid qua regeling) in sollicitatie naar ene 'echte' baan met een beter contract... Maar die gaat er voorlopig niet komen, alle sollicitaties liggen stil. Mijn inkomen gaat ook voor een grootdeel wegvallen door andere redenen dan Corona :+ En ik was jong en naief zonder ervaringen met eerdere crises , dus mijn spaargeld grotendeels geinvesteerd. Hoop dus niet dat ik dit noodpotje in deze tijden moet aan moet breken :)) . En heb al helemaal geen zekerheid genoeg nu om extra aandelen te kopen waar ik dan wel weer van baal, want kan een gouden kans zijn als je het slim doet :P....

Nou goed, eerst maar duidelijkheid over onze reguliere inkomen :P En dan zie ik het wel weer....

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 11:40 



 
Profiel   

Ik beleg ook, maar via de bank in fondsen. Deze week durf ik even niet te kijken, volgens mij is de waarde met zo'n 20% gezakt. Maar goed, ik had dan ook al wel relatief wat rendement opgebouwd.

Wel een beetje balen dat ik begin dit jaar een schenking gekregen had en die belegd heb, had beter eventjes kunnen wachten. Maar goed, dat is het risico van het vak haha. Over 5 jaar ziet het er waarschijnlijk wel weer heel anders uit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 12:01 



 
Profiel   

Ik meld me hier graag! Ik beleg een klein bedrag per maand en ben ergens halverwege vorig jaar gestart.

Sta inderdaad ook flink in de min, overweeg nu om wat groter in te kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 12:48 



 
Profiel   

Vanmorgen bericht van Meewind.

Het historische rendement is zo'n 8%.
De club is niet beursgenoteerd en ik ga dit jaar weer zo ongeveer 8% rendement krijgen.

De zonnepanelen doen iets vergelijkbaars, oikokredit zet doorgaans in op 3% rendement en ook dat wordt meestal gehaald (of om sociale redenen verlaagd naar 2%).

Wat dit betreft geen zorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 12:53 



 
Profiel   

Via welke broker beleggen jullie? Ik lees al Peaks, de giro, ING, wat maakt dat je voor die partij kiest?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 13:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 68 [ 1684 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 68  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen