Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 42 van de 68 [ 1684 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 68  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Beleggers op het forum?

 
Profiel   

Lizard geeft niks hoor ik dacht rijk te worden van Pharming :')

Ik alleen nog Gilead elke x wil immunity verkopen maar hij krabbelt langzaam omhoog en paar x per jaar dividend….. ligt niet in de weg dus mag blijven
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 19:35 



 
Profiel   

Ach lizard, zo lang je over alles nog maar in de plus staat is er niks aan de hand toch :D En 28% is echt netjes.

Wij hebben leuk in de plus gestaan, toen flink bijgekocht, dan zakt het gemiddelde rendement natuurlijk weer flink, en daarna zakte het ook weer wat :)) Geen flauw idee wat ons huidige rendement nu is, maar het schiet echt alle kanten op :')
Alibaba schoot ineens weer omhoog toen gisteren bekend werd dat Charlie Munger er enorm in heeft geïnvesteerd. Bizar eigenlijk dat zo'n koers daar zo heftig op reageert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 19:46 



 
Profiel   

8annemiek Shell verkocht?
Is nu boven de 20€

Ik ben op een project overgestapt geen idee of het wat is maar ik wil er wel graag werken een keer gesolliciteerd maar aantal uren was te weinig.
Recycle bedrijf renewi ben ik in gestapt staat laag en dan hoop ik dat ie over 10 jaar aantal keer verdubbeld is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 07:58 



 
Profiel   

Nog steeds niet nee, gisteren waren we nu thuis en nu zijn de beurzen dicht, maar dat zal komende week wel lukken.

Renewi lijkt me ook een interessant bedrijf, wist niet dat die op de beurs zaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 09:00 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Nog steeds niet nee, gisteren waren we nu thuis en nu zijn de beurzen dicht, maar dat zal komende week wel lukken.

Renewi lijkt me ook een interessant bedrijf, wist niet dat die op de beurs zaten.


Ik wilde ze al van de zomer maar mijn broker had ze niet zitten nog maar klein jaartje op de beurs heb ook de aankondiging gemist kwam er bij toeval achter donderdag bij beurs nieuws bericht dus vrijdag gelijk ingestapt.

Over 10 jaar kijk ik verder gaat om 800€ dus die kan ik komende jaren wel missen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 10:19 



 
Profiel   

Wij beleggen enkel in indexfondsen en hebben dit jaar al zo'n 12% rendement. Ons eerste jaar beleggen is over twee maanden vol. We wisten niet echt wat we konden verwachten maar merken dat we steeds meer begrippen begrijpen ;')

Iedere maand leggen we 1000 in, plus extra's die we krijgen. Ik heb nu al zin in dat vervroegde pensioen :=

We willen als onze kids wat ouder zijn een half jaar reizen door Australië. Dat zal ook wel flink wat gaan kosten. Ik krijg echt een kick van gericht bezig zijn met deze financiële doelen.

We hebben drie soorten fondsen. Twee geven dividend, de derde niet. Zou dat nog uitmaken? Dividend investeren we weer. Of zou die derde meer rendement opleveren van zichzelf? We houden het in de gaten en daar lijkt het dus wel op, of is dat toeval? Kan het nergens echt terugvinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:53 



 
Profiel   

12% is veel :j Ik hoop dat je dat kan volhouden!

Meestal zie je dat een aandeel na het uitkeren van dividend weer even zakt, en dan meestal ook ongeveer net zoveel als dat er aan dividend is uitgekeerd.
Maar dividend krijgen vind ik leuk omdat het cash is, je kan er meteen leuke dingen mee doen zonder dat je aan je aandelen hoeft te komen.

Hier gaat het de laatste dagen lekker trouwens, alles schiet omhoog := Bij jullie ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:24 



 
Profiel   

Bedankt voor je antwoord Annemiek!

Hier inderdaad ook alles extra hard omhoog!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:37 



 
Profiel   

Mooi Denise, je post straalt echt enthousiasme uit!

Ik heb deze week al mijn etfs van Nasdaq 100 verkocht. Als ASML het juiste bedrag bereikt ga ik er daar ook 1 van verkopen. De verhouding tov mijn spaargeld was niet meer zoals gewenst, dus ik ben aan het herbalanceren.
Mijn eerste beleggingsjaar zit er ook bijna op, met 28% rendement :)F

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:45 



 
Profiel   

Hier is ook verhouding aandelen en cash ontspoort maar ik wil nu nog niks verkopen.
Dus ga ik rustig sparen de bank levert niks op

Annemiek shell al eruit? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 14:39 



 
Profiel   

Shell is eruit :j Voor iets boven de 21 euro zelfs, ik zie dat ie nu weer wat aan het zakken is.

Ik denk dat wij inmiddels wel wat meer aandelen dan cash hebben, maar we houden nog wel genoeg achter de hand voor koopjes, als er nog eens iets gaat zakken binnenkort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 14:43 



 
Profiel   

Ik zit ook nog steeds lekker in Shell. Ik ben druk op zoek naar een nieuw aandeel waar ik in wil investeren maar heb nog niet de juiste gevonden. Hier nog iemand een leuke aanrader?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 12:00 



 
Profiel   

Zoek je iets specifieks? Iets duurzaams? Iets met veel dividend? In euro's of mag het bv ook in dollars? Groeibedrijf of juist een stabiel bedrijf? Sinds kort op de markt of juist al lange tijd erop?

Ik vind het zelf ook lastig om iets te vinden op het moment. Zeker omdat we nog steeds rekening houden met een crash binnenkort, en bijna alles is nog steeds erg duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 12:10 



 
Profiel   

Ik heb inmiddels een keuze kunnen maken :D Ik ben voor Lucid Motors gegaan. Dat ziet er positief uit en moet een grote concurrent worden voor Tesla. Ik ben op zoek naar iets wat komend jaar hopelijk gaat stijgen want wil deze aandelen niet jaren gaan houden (of ze moeten heel goed gaan). Is dit ook niet iets voor jou 8nnemiek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:17 



 
Profiel   

Elektrische auto's vind ik altijd interessant :j Ik zal er zeker eens naar gaan kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:24 



 
Profiel   

Ketly schreef
Ik heb inmiddels een keuze kunnen maken :D Ik ben voor Lucid Motors gegaan. Dat ziet er positief uit en moet een grote concurrent worden voor Tesla. Ik ben op zoek naar iets wat komend jaar hopelijk gaat stijgen want wil deze aandelen niet jaren gaan houden (of ze moeten heel goed gaan). Is dit ook niet iets voor jou 8nnemiek?


LCID is een hoog risico groei aandeel, zoals Annemiek belegt heeft ze aan dit aandeel weinig omdat je hierin niet op basis van fundamentals kunt beleggen/berekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 17:18 



 
Profiel   

Ketly hoe ben je hier aan gekomen?

gewoon …. Per toeval

Als je snell winst wil maken met veel gok werk kun je altijd op tracking trending today kijken soms heb je geluk en pak je wat mee.

Maar mijn ervaring over categorie D aandelen is niet positief tuurlijk heb ik dat gedaan en ik heb ze nog maar tis killing hier 70% minder is dat aandeel gelukkig is dat dan ons geld }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:48 



 
Profiel   

Wij hebben ook voor 15K LCID maar je moet je wel realiseren dat het risico zeer groot is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 21:39 



 
Profiel   

Ik kijk meestal even naar de adviezen op de fora en naar aanleiding daarvan ga ik onderzoek doen of het ook echt interessant is. Toevallig kwam ik deze tegen en had mijn man deze ook al een tijdje op het oog. Ik pomp in zulke aandelen nooit veel geld, juist om het risico. Als ik het kwijt raak is het geen probleem maar als het over de kop gaat houd ik er toch wat van over. Echter heb ik wel vertrouwen in dit aandeel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 22:50 



 
Profiel   

Helemaal eens, het is ons risico aandeel. De rest van het portfolio is vooral ETFs. :j

Wij volgen losjes Bogle.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 06:18 



 
Profiel   

Voor ons inderdaad ook te veel risico, maar ik ben wel benieuwd hoe zo’n bedrijf het in de toekomst gaat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 08:37 



 
Profiel   

Ik doe een beetje van allebei. Ik gebruik wel verschillende brokers om het overzichtelijk te houden, maar bij een broker staan dus mijn "langetermijn" aandelen en bij de andere broker heb ik leuke gokjes en risico's staan. Het gaat bij de gokjes en risico's wel om hele andere bedragen natuurlijk, maar ik vind het ontzettend leuk om te doen.

Ik kreeg van iemand als tip Netstreit, een REIT. Zijn er hier mensen die iets met REITs doen? Ik eigenlijk niet, maar ben me erin aan het verdiepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 09:41 



 
Profiel   

Het was wel weken op mijn blaren zitten ooo wat jeukte mijn handen toen asmi zakte en zakte van 375€ naar 325€ en als je er aantal hebt dan gaat het hard.

Nu was er geen ander interessant aandeel en hield mezelf voor dat ik nogsteeds meer dan 200€ winst per aandeel heb

Ondanks alle goede resultaten ging net maar mondjesmaat omhoog…. Eindelijk de cijfers en nog geen mega spring

Tot vandaag holy cow 7% winst zit erop all time high en nog niet aan zijn top voor jaar 2022 zijn alle verwachtingen nu al overtroffen.

Als je ze niet zou hebben zou ik alsnog instappen dit aandeel gaat nog wel jaartje of 3 door en de crash…… sommige hopen erop maar denk niet dat de chip er iets van gaat merken

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:05 



 
Profiel   

Op de top instappen zou ik echt nooit doen, of anderen aanraden om te doen. Veel te riskant.
De koers/winst verhouding is rond de 50, dat is érg hoog, die wil je eigenlijk rond de 15 hebben. Dat is natuurlijk niet het enige waar je naar moet kijken, maar geeft wel een indicatie over hoe een bedrijf gewaardeerd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:15 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Op de top instappen zou ik echt nooit doen, of anderen aanraden om te doen. Veel te riskant.
De koers/winst verhouding is rond de 50, dat is érg hoog, die wil je eigenlijk rond de 15 hebben. Dat is natuurlijk niet het enige waar je naar moet kijken, maar geeft wel een indicatie over hoe een bedrijf gewaardeerd is.



Ja maar zo werkt het dus niet altijd want ik stapte ooit in op 25 stapte uit op 45
Want hoger was eng

Knalde naar 60 en knalde terug
Stapte opnieuw in op 55 en stapt uit in maart 2019 door de Corona op 109€

Tjaaaa wanneer is het nou goed
Op 125€ baalde ik dat ik dus überhaupt was uitgestapt en stapte opnieuw in met alle extra van asml die ik ook in paniek had verkocht en daar baal ik nog meest van

Wanneer is het te hoog 8nnemiek…… je kunt wel altijd blijven wachten maar ook jouw tijd is een keer op en gelukkig weet niemand wanneer ie dood gaat. Toen asmi 70 was hoog 120 was hoog 200 was hoog 300 was hoog ….en dit gaat gewoon door naar 400€ en meer de tijd zal het leren.
Je zou maar gekocht hebben oo 200 terwijl je niet gelooft en volgens de berekeningen te duur is en stapt uit op 300……. Dan is dat toch leuk incasseren of zie ik dat verkeerd

Nee ik deel die mening niet helemaal …. Je weet gewoon niet wanneer de top is never nooit niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 42 van de 68 [ 1684 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 68  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen