Beleggers op het forum?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:57

Fijn dat het boek goed is bevallen!

Alles gaat flink omhoog inderdaad, jee wat stijgen sommige aandelen hard!
Dat heeft weer tot gevolg dat het goudmijnbedrijf waar we wat aandelen van hebben verder zakt, en dus lekker goedkoop is nu, dus wie weet kopen we daar wat van bij.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:59

Laadpalen en batterijen dat is het momenteel

Boeken lezen is niet mijn ding over de beurs, volg je eigen pad en doe niks voor een ander maar doe het omdat je het zelf wil
Daarom zou ik ook nooit een portefeuille samenstellen door een bank of beleggingsadviseur

Dit is mijn hobby en die zoek ik zelf uit alleen de pareltjes he..... waar zijn die
Ik verwacht “klappertje” te maken met workhorse heb er maar 10 van dus zeker niet voor het geld maar misschien nieuwe deken paard ofzo
Laatst bijgewerkt door tita op 23-11-20 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:08

Het zou leuk zijn als Alfen nog eens een stuk zakt zodat we bij kunnen kopen :))
Welke accu-bedrijven heb je, tita? Ik vind vooral de giga-factory van Tesla erg interessant, Tesla ligt mijlenver voor op anderen met batterij-innovatie, maar de aandelen zijn echt een hype en flink overgewaardeerd helaas.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:16

8nnemiek ik heb alleen Alfen in mijn portefeuille en die gaat niet zakken...ja van de week gok ik want bijna 9% stijging op de maandag is geen blijvende voorwaartse Trent.

Stiekem hoop ik dat Alfen gewoon soort Adyen wordt .....ooit wilde ik die kopen maar vond 600€ per aandeel te hoog en nu vind ik het zooooo jammer
Maar dat aandeel gaat de 100€ halen ik voel het :')

Ik heb dan alleen nog workhorse group
De beam global Wilde ik vanmorgen kopen maar denk dat nu te laat is voor mij...hij stijgt nogal hard de laatste 3 maanden.

Ander kant wil ik dol graag mijn portefeuille HAL uitbreiden die heeft zo mooi dividend kreeg ruim 100€ in een jaar op bedrag van 2700€ dat krijg je echt niet aan rente de komende 20 jaar

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:48

tita schreef:
Laadpalen en batterijen dat is het momenteel

Boeken lezen is niet mijn ding over de beurs, volg je eigen pad en doe niks voor een ander maar doe het omdat je het zelf wil
Daarom zou ik ook nooit een portefeuille samenstellen door een bank of beleggingsadviseur

Dit is mijn hobby en die zoek ik zelf uit alleen de pareltjes he..... waar zijn die
Ik verwacht “klappertje” te maken met workhorse heb er maar 10 van dus zeker niet voor het geld maar misschien nieuwe deken paard ofzo


Het is altijd belangrijk je eigen keuzes te maken. Dit boek geeft i.m.o meer een aantal goede mogelijkheden om een inschatting te maken of een bedrijf van waarde kan zijn voor jou, onderbouwd door cijfers. Het is geen type boek die jouw vertelt waar je in moet beleggen, maar meer hoe je je research kunt aanpakken.

Zelf is het voor mij een redelijk defensieve strategie, maar wel met een behoorlijk goed rendement, die ik zeker zal meenemen om ervoor te zorgen dat niet al mijn aandelen zo'n hoog 'risico' hebben.

Daarnaast zoek ik natuurlijk ook altijd dat leuke pareltje :D Nio is dit jaar mijn pareltje en ik gok dat dat dit jaar niet meer gaat veranderen. Nu gaan we natuurlijk voor nog zo'n leuke. ik lijk nu alleen steeds weer bij de autobranche en medicinale wiet terug te komen. :')

8nnemiek schreef:
Fijn dat het boek goed is bevallen!

Alles gaat flink omhoog inderdaad, jee wat stijgen sommige aandelen hard!
Dat heeft weer tot gevolg dat het goudmijnbedrijf waar we wat aandelen van hebben verder zakt, en dus lekker goedkoop is nu, dus wie weet kopen we daar wat van bij.


Zeker! Was echt een goede tip. Moest wel even schakelen naar het Engels en hier en daar wat termen vertalen, maar het viel reuze mee.

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 23:25

Ah, weer een boek voor op mijn lees lijst. En ik heb nog een stapel liggen die ik nog moet lezen haha. Maar tnx voor de update, ik ga eens naar mijn aandelen van alfen en tesla kijken. Verder heb ik alleen nog vwrl en ishares world ETFs.

Lau07
Moderator

Berichten: 1566
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:25

Ik heb nog wat Shell bijgekocht omdat ik verwacht dat die nog verder gaat stijgen.
Verder weet ik het nog niet zo goed. Sinds de corona crash heb ik flink ingelegd en heb ik nu een leuk rendement.
Ik ben nu vooral op zoek naar nog wat leuke koopjes. :D
Ik geloof dat aandelen zoals Alfen e.d. alleen maar verder gaan stijgen. We staan voor een enorme energie transitie en dat gaat de wereld enorm veranderen. Tesla vind ik lastig. Ze maken prachtige dingen, maar als Elon er weer eens wat uitflapt op twitter gaan de aandelen teveel schommelen. Daar houd ik niet zo van.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:29

Alfen gaat vandaag mega!

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:10

Alfen staat bij ons nu op vierhonderdnogwat procent :') Echt zo jammer dat we er toen maar 500 euro in hebben gestopt!

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:30

Zijn er hier ook pennystock traders? Ik ben op dagelijkse basis aan het handelen, tientjeswerk maar alles bij elkaar wel lucratief!
Vooral het spelletje vind ik leuk ;)

Lau07
Moderator

Berichten: 1566
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:36

Ik doe het zelf niet. Welk platform gebruik je daarvoor? En hoe ben je daar mee begonnen? :D

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:57

Ik zou het graag willen, maar ben nog een noob daarin. Dus wil eigenlijk beetje researchen nog voor ik daaraan begin. Maar al je tips zijn welkom als je zou willen! :D

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 20:48

Lau07 schreef:
Ik doe het zelf niet. Welk platform gebruik je daarvoor? En hoe ben je daar mee begonnen? :D

De giro, niet de meest voordelige maar wel erg prettig en compleet in gebruik.
Één van mijn werkgevers is ermee begonnen, maakte al snel veel winst maar heeft ook zo'n 25k ingelegd.
Ik zit er met minder in, ben me gaan inlezen, gaan oefenen met paar aandeeltjes en inmiddels begin ik het wat door te krijgen.
Het spelletje(en daarmee mijn dagen wat leuker) is net zo belangrijk voor mij als de winst. Het geeft een bepaalde spanning.
Door pennystocks in te kopen is de winst per aandeel vaak maar een paar cent maar zoals vandaag verkocht ik wel 2000 aandelen en dan is dat toch weer 55 euro :D

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 23:23

Hmm dat klinkt inderdaad wel als een leuk tijdverdrijf. Vanaf januari krijg ik weer 'zakgeld', wel leuk om daar eens mee te gaan spelen :D

Waar kan ik het beste kijken voor informatie?

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:08

Ik vind pennystocks pure gokkerij en dat past absoluut niet binnen mijn beleggingsstrategie.

8nnemiek wat een toprendement op Alfen, fijn als je dan de portefeuille opent :D

Met de gigantische stijging van de afgelopen week(en) heb ik de neiging om gewoon nog wat Nederlandse aandelen als Shell/Abn etc. te kopen want ik verwacht dat de euforie over het einde van corona nog wel even aanhoudt, maar ik moet mezelf beheersen, gewoon blijven kijken en blij zijn dat de indexen omhoog knallen :P

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:20

Leuk! Ik zoek niet echt naar pennystocks, maar sluit ze ook niet per se uit. Behandel hem als ik er 1 tegen kom hetzelfde als een ander aandeel. De meesten overleven de research overigens niet.

Heb er wel 1 in mijn portefeuille die vorig jaar nog onder een penny stock zou vallen, nu is hij inmiddels 53 dollar per aandeel waard. Maar helaas ben ik dit jaar pas begonnen met beleggen :')

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 01:03

Ik meld me :D Al een tijdje aan het beleggen, leuk om met jullie mee te lezen en te kletsen :D

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:59

Ik meld me hier ook, ben me ook aan het verdiepen in beleggen. Heeft iemand hier ervaring met de app Trading212?

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:09

SteffiiY schreef:
Ik meld me :D Al een tijdje aan het beleggen, leuk om met jullie mee te lezen en te kletsen :D


Leuk! Ook sinds dit jaar aan het beleggen? Of al meer ervaring?


Naath86 schreef:
Ik meld me hier ook, ben me ook aan het verdiepen in beleggen. Heeft iemand hier ervaring met de app Trading212?


Ik ken deze niet, maar heb gisteren voor je zitten kijken, en persoonlijk lijkt dit me geen ideale app. Het is meer gericht op forex/crypto lijkt het. Ook zie ik leverages langskomen als ik via de website bij de aandelen kijk. Lijkt mij persoonlijk niet ideaal. Ik zou eerder bij je bank of voor een van de bekendere aanbieders gaan

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:02

Ik sta hier toch flink in het rood met flink wat aandelen pharming :D
Maarrrr met de nasdaq notering in het vooruitzicht maar even geduld en positief denken!

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:03

Pharming :roll: wat verwacht je ervan en hoe hoog ben je erin gegaan

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:24

tita schreef:
Pharming :roll: wat verwacht je ervan en hoe hoog ben je erin gegaan

Ik verwacht dit jaar de 2 euro nog wel aan te tikken ;)
Zit er met een paar duizend in, geen al te gekke bedragen gelukkig als ik sommigen hoor die kun hele kapitaal op pharming zetten.

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:26

Ik heb vorige week nog wat aandelen fastned gekocht. Had ik al eerder willen doen maar toen zat het geld al weer ergens anders in. Hopelijk gaat die dezelfde kant op als Alfen, dat is iig mijn verwachting.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:47

Wildfire dit jaar 2€ :wow:
3 weken heb je he....serieus!!!!!

Hoe kom je erop?
Laten we eerlijk zijn ik hoop dat je gelijk heb dan, dan verkoop ik die hele meuk als een malle.
Pharming ik geloof er niet in ...... wil er graag van af

Fastned die was ik na de flinke val uit oog verloren...... de beursdag stegen ze naar mega hoogte om vervolgens te kelderen
Was verbaasd dat ze iid weer rond de 26€ staan.
Wellicht is mooi bedrijf maar niks voor mij vindt ze vrij klein met 46 werknemers Alfen is veel groter en ze hebben een flinke verlies in 2019.
Alfen is wel gezonder maar ik denk dat Alfen ooit verkocht gaat worden

Zijn hier nog mensen met de rabo certificaten soort obligaties ?
Die fijne Rabobank die besloot om de rente niet meer uit tekenen door Corona ......dat toen fonds is opgericht om te procederen :D is gelukt rente krijgen we niet maar wel 1.62€ per aandeel in vorm van obligatie die je eventueel kan verkopen ...blij mee

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 22:08

Iinge_ schreef:
SteffiiY schreef:
Ik meld me :D Al een tijdje aan het beleggen, leuk om met jullie mee te lezen en te kletsen :D


Leuk! Ook sinds dit jaar aan het beleggen? Of al meer ervaring?


Naath86 schreef:
Ik meld me hier ook, ben me ook aan het verdiepen in beleggen. Heeft iemand hier ervaring met de app Trading212?


Ik ken deze niet, maar heb gisteren voor je zitten kijken, en persoonlijk lijkt dit me geen ideale app. Het is meer gericht op forex/crypto lijkt het. Ook zie ik leverages langskomen als ik via de website bij de aandelen kijk. Lijkt mij persoonlijk niet ideaal. Ik zou eerder bij je bank of voor een van de bekendere aanbieders gaan


Welke bekendere aanbieders hebben we het dan over? Wat gebruikt iedereen hier?

We laten al een deel bij de Rabobank beleggen, maar het lijkt me leuk om ook zelf wat te beleggen. Niet teveel in het begin, maar eens kijken hoe het bevalt. Doe ook wat aan crowdfunden, ook een leuke manier om mooie rentes te ontvangen! Uiteraard met wat risico...