Beleggers op het forum?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:10

8nnemiek schreef:
Deze maand schiet het lekker op met het dividend zeg! Bij jullie ook? Ondanks dat Shell het dividend flink heeft verlaagd verwachten we deze maand toch zo’n €2000 te ontvangen, van alle bedrijven bij elkaar. Dat tikt lekker aan :D
En dat terwijl we best een fors deel verkocht hebben.


Klopt, ik was ook verbaasd van het uitbetalen van dividend. Maar dat loopt lekker binnen! Al met al heb ik met mijn kleine aankopen wel 2,50 dividend ontvangen :D :+

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:11

Je moet ergens beginnen natuurlijk :D Maar het blijft leuk om dividend te ontvangen, maakt niet uit hoe veel het is haha.

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:17

8nnemiek schreef:
Je moet ergens beginnen natuurlijk :D Maar het blijft leuk om dividend te ontvangen, maakt niet uit hoe veel het is haha.


Ja precies. Alle beetjes zijn meegenomen en toch leuk dat je het krijgt. :D

Prairy
Berichten: 9180
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 23:53

Ik krijg ook iets van 10€ dividend :+

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 08:16

Typfoutje, wij krijgen €200 euro dividend deze maand, geen €2000 :') Maar dat is ook een leuk bedrag natuurlijk :D

Wel ook weer een paar ETF's verkocht die het slecht hebben gedaan. De stonden eindelijk weer in de plus.
Ik denk nog steeds dat er binnenkort een klap achteraan komt, en hoop dan weer wat nieuwe koopkansen tegen te komen.

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 10:47

8nnemiek schreef:
Typfoutje, wij krijgen €200 euro dividend deze maand, geen €2000 :') Maar dat is ook een leuk bedrag natuurlijk :D

Wel ook weer een paar ETF's verkocht die het slecht hebben gedaan. De stonden eindelijk weer in de plus.
Ik denk nog steeds dat er binnenkort een klap achteraan komt, en hoop dan weer wat nieuwe koopkansen tegen te komen.


Aah ik dacht al dat doe je goed! Klopt ik zit ook te wachten op een klapper naar beneden. Zodra de staatssteun wegtrekt verwacht ik een lading bij te kopen. Nu dus even wat extra sparen om straks te kunnen kopen.

De aandelen van vliegbranches staan ook alvast op mijn watchlist voor zodra het weer wat secure is.

Is er trouwens iemand hier die in zoom heeft belegd? Die koers is wel grappig om eens een echte gemiste kans te bekijken :D

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 11:48

Iinge_ schreef:
Is er trouwens iemand hier die in zoom heeft belegd? Die koers is wel grappig om eens een echte gemiste kans te bekijken :D


Dan is Tesla ook wel leuk om te zien ;). Die is ook best snel omhoog gegaan (helaas heb ik ze niet in mijn portefeuille).
Ik heb in april Core labs gekocht. Die zijn ook leuk gestegen (alleen jammer van hun terugval deze week).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 06:27

Iinge_ schreef:
Ja precies. Alle beetjes zijn meegenomen en toch leuk dat je het krijgt. :D

Sigaar uit eigen doos. Voor elke euro dividend zal je portefeuille dalen in waarde met precies... 1 euro.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 08:24

enzino schreef:
Iinge_ schreef:
Ja precies. Alle beetjes zijn meegenomen en toch leuk dat je het krijgt. :D

Sigaar uit eigen doos. Voor elke euro dividend zal je portefeuille dalen in waarde met precies... 1 euro.


Pessimist ...zeg gewoon niks
Zelfde met je geld op de bank..... einde van de rit is je gespaarde 50000 euro geen 50000 waard.


Maar op de dag van dividend uitkeert zakt het aandeel iid maar normaal gesproken gaat die vanzelf weer stijgen

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:01

enzino schreef:
Iinge_ schreef:
Ja precies. Alle beetjes zijn meegenomen en toch leuk dat je het krijgt. :D

Sigaar uit eigen doos. Voor elke euro dividend zal je portefeuille dalen in waarde met precies... 1 euro.

Die aandelen stijgen meestal direct weer.. en voor dividend hoef je niet te handelen. Een klein beetje cash dat je niet meer verliest terwijl je nog precies even veel aandelen hebt. Als je zo een paar honderd of zelfs duizend euro per maand binnen krijgt op je rekening zonder dat je daar ook maar iets voor hoeft te doen dan is dat de ideale manier om passief inkomen te genereren.

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:21

jooproo schreef:
Iinge_ schreef:
Is er trouwens iemand hier die in zoom heeft belegd? Die koers is wel grappig om eens een echte gemiste kans te bekijken :D


Dan is Tesla ook wel leuk om te zien ;). Die is ook best snel omhoog gegaan (helaas heb ik ze niet in mijn portefeuille).
Ik heb in april Core labs gekocht. Die zijn ook leuk gestegen (alleen jammer van hun terugval deze week).



Ooooh ja dat is inderdaad zonde. Ik had die best willen aankopen. Lang geleden bekeken maar die was voor mij echt te duur. Had zo'n daling dan ook niet verwacht dus deze kans volledig aan me voorbij laten lopen :+

Core labs heb je toch al weer een mooi stukje winst mee gepakt inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:02

tita schreef:
Pessimist ...zeg gewoon niks

Misschien is dat inderdaad maar het beste.
Succes allemaal!

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:26

8nnemiek schreef:
Die aandelen stijgen meestal direct weer.. en voor dividend hoef je niet te handelen. Een klein beetje cash dat je niet meer verliest terwijl je nog precies even veel aandelen hebt. Als je zo een paar honderd of zelfs duizend euro per maand binnen krijgt op je rekening zonder dat je daar ook maar iets voor hoeft te doen dan is dat de ideale manier om passief inkomen te genereren.


Precies, is jarenlang erg leuk geweest, met name ook in de Rabo ledencertificaten :-)

Yelly

Berichten: 1656
Geregistreerd: 29-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 15:51

Goedemiddag :)

Ik vroeg me even af hoe de fanatiekere beleggers er nu voor staan en of de schrijvers in dit topic nog mooie koopkansen zien of hebben benut. Of is het beleggen voor jullie momenteel alleen een bron van frustratie :+?

Ik heb een aantal aandelen die het dramatisch slecht doen (URW :+) en enkele aandelen die dit verlies weer compenseren. RDS iets afgebouwd en blij met Alfen. ETF's doen het redelijk. Denk er nog steeds wel over om elke maand enkel blind een relatief laag bedrag in een fonds te stoppen en daar over 10 jaar weer eens naar te kijken, dat lijkt me toch ook wel eenvoudig.

hwn
Berichten: 4776
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:37

Zwijg mij ervan! De hoofdbrok van mijn portefeuille was Galapagos. Begin dit jaar al mijn winst misgelopen door op topmoment niet te verkopen (had wel andere zaken aan mijn hoofd toen: mijn pa was stervende), boel is toen gezakt door Covid-19, en ik wachtte goed nieuws af ivm goedkeuring van hun reuma-medicijn. Nu hebben ze tegen alle verwachtingen in nog hun goedkeuring niet op zak, kan nog anderhalf jaar duren. Gevolg: aandeel serieus gekelderd. Waar ik gehoopt had te kunnen verkopen aan een koers van +200 euro (zelfs eerder richting 230), staan we nu amper 121. Heb ze gelukkig gekocht aan iets van 80 euro per stuk, maar ik blijf toch hopen op een heropleving, en een goedkeuring op de Europese markt.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 17:23

Bizarre wending van Galapagos een van de weinige die zo slecht deed en bleef bij COVID.

Ik heb Evotec verkocht duurde te lang voordat er winst kwam en met verlies van 166€ verkocht.
Had ooit 1000€ verlies.
Daar heb ik Alfen voor terug gekocht.

Novact eruit en nu nog ff wachten maar Pharming mag er ook uit en dan stap ik over op Corbion.
2021 gaat nieuwe fabriek draaien

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 17:59

Wij hebben Alfen helemaal in het begin gekocht, maar achteraf hadden we er veel meer van moeten kopen. Ze zijn zo’n beetje verdriedubbeld inmiddels :=
We hebben wat ETF’s die nog steeds in de min staan, verder staat alles nog in de plus. Maar we zijn vooral aan het wachten op koopjes, alles staat nog zo hoog..
Wel nog wat Shell bijgekocht, en een goudmijnbedrijf.

hwn
Berichten: 4776
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 19:38

tita schreef:
Bizarre wending van Galapagos een van de weinige die zo slecht deed en bleef bij COVID.


Ah, wist ik niet. Is het niet eerder zo dat Galapagos op een heel hoge piek zat net voor de coronacrisis, en dat niveau natuurlijk niet meer kon ophalen in de huidige omstandigheden? Natuurlijk ook testen die uitgesteld werden door de maatregelen en zo, is allemaal begrijpelijk.

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:19

Hier nog steeds alles dik in de plus, op 1 na waarvan hij nu ongeveer hetzelfde punt heeft geraakt als mijn aankoop. Dus hier helemaal tevreden.

Verder nog steeds aan het bijsparen om straks weer wat aan te kopen, ik wacht nog op een mooi moment voor bepaalde stukken die ik wil hebben.

Prairy
Berichten: 9180
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:50

Ik heb ahold en shell verkocht, alfen heb ik nog, die staan nu 70% in de plus. KLM heb ik ook nog, maar die staan in de min en mogen dus lekker blijven tot ze weer omhoog gaan.

Verder nog 2ETFs die allebei in de plus staan.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:11

Alfen GOOOOOOO wat een dag jongens
Het jeukt om te verkopen hup 700€ erbij

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:35

Ja jee := Wij zijn al een tijdje aan het hopen dat ie eens wat zakt om flink bij te kunnen kopen, maar die blijft maar stijgen :=
We hebben er destijds 14 euro per aandeel voor betaald, nu staat ie bijna op 60 euro := Helaas maar een stuk of 40 aandelen van gekocht toen.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:46

Aandeel stond op 19€ zei tegen mijn vent kopen maar hij zag er geen heil in

Op 40€ was ik het beu haalde paar duizend euro van onze rekening :D
Maar ja wat nu bijkopen

Stel stel dat ie net als Adyen of Bitcoin of Tesla of Microsoft gaat reageren dan is nu nog koopje

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:08

Het is natuurlijk maar een 'klein' Nederlands bedrijf, wat het risico ook groter maakt dan een bedrijf als Microsoft, maar zelf verwacht ik dat ze zeker de komende 5 tot 10 jaar nog best wat zullen groeien dankzij de transitie naar elektrisch rijden en het bouwen van zonneparken.

Prairy
Berichten: 9180
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:46

Man wat knalt alfen zeg :oo

Mijn KLM staat nog steeds in de min, lekker laten staan. Mijn ETFs gaan ook prima, ik sta, met dank aan alfen, gemiddeld op 9% in de plus ongeveer. Als KLM eindelijk verkocht kan worden gaat dat gemiddelde heel rap omhoog.

Ik heb nog steeds spijt dat ik tesla niet gekocht heb toen ie op 200 stond...