Nog meer mensen helemaal alleen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dammie

Berichten: 3325
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:59

Anoniem schreef:
Precies. Dat moet het ook gewoon zijn.

Laten we die sfeer terug halen.

Heb ik trouwens al gezegd dat ik tegen m'n nepvisje klets? :+

Ik praat tegen mijn robotstofzuiger, maar dat was al :D

Pandora2
Berichten: 19876
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:00

Anoniem schreef:
Heb ik trouwens al gezegd dat ik tegen m'n nepvisje klets? :+


Daar begint het mee, toch ? :=
Ik klets ook tegen de viooltjes :')

Ik ben ook alleen. Mijn man is 9 jaar geleden overleden.
Maar ik kan er ondertussen goed mee omgaan. Dus voor mij verandert deze hele situatie eigenlijk
niet veel.
Eigenlijk ook best een trieste gedachte nu ik het zo typ :\

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:07

Ik klets vooral tegen mijn MergeMagic beestjes. (Een enorm verslavend maar ook bijzonder laagdrempelig spelletje.) "Nee, doe dat maar niet. Je kunt dit doen, dat is ook leuk!" :=

Ik vind het wel echt erg dat ik nu het paardrijden niet heb om naar uit te kijken... dat was wel ongeveer waar ik me de afgelopen jaren aan vasthield.

miereneter

Berichten: 2605
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:09

Zelda_Link schreef:
Maar ik lees de laatste twee a drie pagina's met berichten door en het lijkt hier meer een wedstrijdje wie er het eenzaamst is??? Alsjeblieft mensen, het gaat er niet om of iemand al dan niet alleen is, maar of iemand zich eenzaam vóelt! Daar kan niemand anders over oordelen!

Voor iedereen die zich eenzaam voelt, of dat nou met een huis vol dieren is, met veel digitale contacten of zonder dat alles....voor jullie állemaal veel sterkte en een dikke, digitale knuffel! :(:)


Goed gezegd en ik sluit me er volledig bij aan. Met extra digitale knuffel voor iedereen die zich eenzaam voelt. Hoop dat het lukt om via social media (en hier) contact te leggen / onderhouden? Ik woon ook alleen, maar nu bijvoorbeeld veel meer app-contact met vrienden dan normaal.

Als er iemand is die in (of in de buurt) van Amsterdam woont, niet mobiel/gezond is, en ergens hulp bij kan gebruiken, stuur me gerust een pb. Ik heb een leuk, maar geen vitaal beroep en maak me graag ook eens nuttig.

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:11

Mag ik mij ook melden? Ik ben 3 weken geleden naar een nieuwe stad verhuisd en 1 dag later was hier het eerste corona geval :+

Ik ken hier dus niets of niemand. 'Gelukkig' werken wij met minimale bezetting waardoor ik toch nog 2 dagen naar kantoor kan in de week en werken we met een 'buddy', waardoor ik 1 vast collega heb nu.

Zolang het mag ga ik nog naar stal maar daar zie ik nauwelijks iemand en die ken ik allemaal nog niet :') dus mijn sociale contact is drastisch omlaag.

Mijn laptop heeft het na lange trouwe dienst ook opgegeven dus al een paar dagen zonder Netlfix, hopelijk komt de chromecast snel binnen!

En hier ook een opa die vorige week naar een hospice is verhuisd vanuit het ziekenhuis. Gelukkig was ik de dag ervoor nog op bezoek, want hij mag momenteel geen bezoek meer..

rien10
Berichten: 14809
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:13

Ik houd van (virtueel) kletsen. Degene die mij een pb stuurt met zijn of haar mailadres kan rekenen op ellenlange epistels. :D

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:14

Ik merk dat ik nu heel veel tegen de paarden en pony's op mijn werk aan het banketstaaf ben. Normaal alleen tegen mijn eigen dier of mijn lease pony.

Gisteren op goed geluk richting te hei geweest. Gewoon om te kijken of mijn pony die rit aan kon maar ook voor een beetje frisse neus. En ik was verbaast hoe rustig het was. Waren nog geen 10 man tegen gekomen in 1,5 uur tijd. Waarvan 2 van stal. Vandaag ook een rondje bos gemaakt (nog geen 30 minuten) Had 6 paarden gelongeerd en geen zin om nummer 7, dus die voor de wagen gezet. Wel wat mensen met een hond tegen gekomen. Maar eigenlijk geen groepen enz. wat normaal wel zo is.

Dus ik was al positief, had al bedacht dat ik vanaf maandag niet meer het bos in zou gaan. Kom ik thuis vandaag, ontploft al mijn laptop. Want overal was het zo druk en niemand hield zich aan de afstanden enz. Was echt verbaast. Nu ook op tv volop aandacht ervoor. WOW, had ik echt niet verwacht. het was hier zo opvallend rustig.

Vanavond en morgenochtend even lekker ontspannen. Misschien een wasje draaien, drogen en vouwen. En dan vanaf morgenmiddag weer alle dieren op stal verzorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:19

Ach Lagonda, dat is wel veel tegelijkertijd he? Is je nieuwe baan leuk?

Gelukkig ben ik niet de enige die tegen dingen kletst.

App, Skype en alles draaien meer dan normaal... Maar ik ben zo gewend elke dag veel verschillende mensen face to face te zien, veel babbelen en lachen.

Pandora, dat klinkt inderdaad wel een beetje sneu zo. Hopelijk voelt het niet zo? Zo wel, kunnen we daar iets aan doen?

Lief van jou miereneter, stadgenoot! Wat doe je voor werk dan?

Wat is dat voor spelletje Shadow?

Oh my, er is een reden dat ik nooit aan HK dingen doe, ik vind op alles reageren best lastig. Nou wie weet leer ik nog wat nieuws. :+ Voel je niet genegeerd als ik je vergeet! Ik sla niemand bewust over! Terugscrollen op m'n telefoon en tikken, en terug te en tikken, wat wilde ik ook al weer zeggen... En en en... M'n laptop staat uit naast me op de grond.

Haha rien, boeken per mail?

Het houdt je iig bezig chamion, klinkt wel fijn. Vult het genoeg tijd voor je?

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:23


daffieduck83

Berichten: 1749
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:28

Een virtuele knuffel voor iedereen. Daarnet streamde een bevriende musicus een heel mooi recital voor fluit-harp, waar ook heel veel andere bekenden van me tegelijkertijd naar luisterden. Dat was wel weer even fijn. Als ik vrij ben (onderwijs, gaat online door) dan lijkt mij een keertje digitaal koffiedrinken erg fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:29

Tica: jouw nepvisje is ook wel extreem cute hoor. <3
Voor mij verandert er niet zoveel; als ik alleen ben denk ik sowieso vaak hardop, als ik aan het tekenen ben, of aan het koken of zo, dus dat ik alsnog de halve dag loop te praten is niets nieuws. :')

Dammie: Deo volente vertrek ik morgen naar veiliger oorden, maar als ik er kom en ik wat gesettled ben, wil ik eventueel wel kijken om zoiets op te zetten. :) Tenzij iemand anders het niet erg vindt om te regelen, dat vind ik ook prima.

Pandora2: :(:)

Shadow: Hahaha, ik heb het zusjesspel: Merge Dragons. Maar ik praat meestal iets minder vriendelijk tegen ze. :')

Lagonda: herkenbaar. :j Ik woon hier dan wel iets langer, maar ik werkte op een uur afstand en deze omgeving is voor mij helemaal nieuw, dus ik was er nog niet aan toegekomen om mensen in de stad waar ik woon, te leren kennen.
Heel veel sterkte met je opa. Y;( Fijn dat je hem op de valreep nog hebt kunnen bezoeken.

Lief gebaar, miereneter en rien10! :D

Overigens als ik mensen oversla, ben ik je niet actief aan het negeren, maar ik ben niet zo'n ster in geforceerd op dingen reageren als ik eigenlijk niet veel te zeggen heb.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-03-20 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:29

Anoniem schreef:
Ach Lagonda, dat is wel veel tegelijkertijd he? Is je nieuwe baan leuk?


En een moeder in een vechtscheiding waarbij die man echt alles tegenwerkt en iedereen gek maakt :+ echt fantastisch allemaal.

Maar de baan bevalt gelukkig super goed en heb ik een 2-jaar contract dus zeker van werk. De Luchtmacht zal hopelijk niet zomaar failliet gaan :')

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:30

Anoniem schreef:
Het houdt je iig bezig chamion, klinkt wel fijn. Vult het genoeg tijd voor je?


Voorlopig wel, mis nu elke week ongeveer een uurtje tot 2 ten op zichte van normaal. Maar ik heb niet echt een normaal rooster. :') werk vaak veel extra of alvast vooruit voor het hoogseizoen.

Maar dit moet niet te lang gaan duren. Ook heb ik al een tas klaar staan. Mocht er een lockdown komen dan pak ik mijn tas en ga ik wel slapen op mijn werk (ponykamp kamers) No way dat ik thuis blijf als de dieren daardoor in de dikke mest komen te staan, en hun hok niet meer uitkomen.

Uitgaan van het beste, voorbereid op het ergste (niet dat ik hamster trouwens :+ )
Maar ik moet vrijdag of zaterdag echt wc papier gaan vinden in de winkels... anders wordt het wel een dingetje... heb nog 4 rollen :x

Elodie
Berichten: 102
Geregistreerd: 02-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:31

Hetzelfde vanuit hier! Mooi daffieduck

Lagonda :(:) Netflix kan ook via je telefoon! Misschien voor de tussentijd even een uitkomst?

Hier ligt mijn stiefvader in het ziekenhuis, hij heeft kanker en naast mijn moeder mag hij geen bezoek ontvangen door de coronamaatregelen. Daarna is het natuurlijk ook niet verstandig om langs te gaan. Heel moeilijk om er nu niet te kunnen zijn op de manier waarop ik dat zou willen en om niet langs te kunnen gaan tijdens deze ziekenhuisopname. Waarschijnlijk op een andere manier dan de meesten hier maar voel me wel heel alleen en eenzaam om juist nu in deze situatie te zitten.

Kaartjes sturen of een telefoontje doen doe ik graag mochten mensen daar baat bij hebben.
Ik weet niet of deze website https://gewoonmensendiemensenwillenhelp ... wil-helpen al gedeeld was maar hierop staan soms ook oproepjes van mensen die hulp kunnen gebruiken en je kunt zelf een oproepje plaatsen.

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:46

Dank iedereen :) fijn dat we er toch zo voor elkaar zijn!
Mijn telefoon is niet fantastisch :+ maar gelukkig heb ik nog tv met dingen als Comedy Central en TLC.

De rest ook sterkte :(:) Y;(

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:54

Yep ik ook alleen. Nou ja, nu wel. Partner zit in de haven van Rotterdam. Normaal 2 wk op 2 weken af. Waarschijnlijk nu langer door ivm ziekte op z'n werk.
En wellicht dan een lockdown? Dus of ie dan naar huis mag is ook maar afwachten..

Pandora2
Berichten: 19876
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:55

Tica, Dankje ! Ik probeer er in deze tijden vooral niet te lang bij stil te staan, dan valt het best mee.
Enkel de gedachte moest er mij iets overkomen dat er dan niemand is die voor mijn dieren kan zorgen, is wel iets wat nu weer dagelijks door mijn hoofd spookt.
Maar dat heeft vast iedereen wel die er alleen voorstaat.

Elodie sterkte met je stiefvader.

Rien bedankt voor de hint ! <<) :D

Voor iedereen die het kan gebruiken ook een virtuele knuffel vanaf hier !

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:10

Hwn, gecondoleerd en sterkte. :(:)

germie schreef:
2.5 jaar is echt lang. En gelukkig kwam je er uit, dan is dit wel extra hard natuurlijk. Ik hoop met je mee dat het niet lang duurt.

2.5 jaar is inderdaad lang. En nu valt mijn dansles ook weg, dat was het enige echt sociale. Maar het is even niet anders. Dat ik vorige week niet mocht i.v.m. hoesten en de rest wel vond ik nóg erger. Jaloers was ik, stikjaloers. :=
Vind het vooral lastig dat ik nu minder dan ooit met mijn beste vriendinnetje bel. Die is juist altijd zo waardevol.
Had sowieso de laatste tijd enorm het gevoel dat ik teveel was, op 2 vriendinnen na heeft iedereen een relatie, gezin, etc. (Dat was dus die 2.5 jaar ook lastig, want iedereen gaat verder en ik sta stil -O- ).
Beide vriendinnen die single zijn hebben het lastig. Eentje belde van de week nog huilend op dat ze het echt niet meer trok.

Elodie, wat ontzettend naar dat jullie niet bij je stiefvader mogen. Wat moet dat zwaar zijn.
En Lagonda, wat een narigheid zo bij elkaar. Bah. :\

Ik vind het echt zo frusterend om te zien dat mensen massaal allemaal naar parken en het strand gaan, zodat we nog langer in deze ellende zitten. Kan ik echt zó kwaad van worden.

Kletsen tegen viooltjes en een nepvis is misschien wel het dieptepunt hoor dames. :D :+

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:11

Pandora2 schreef:
Daar begint het mee, toch ? :=
Ik klets ook tegen de viooltjes :')

Ik ben ook alleen. Mijn man is 9 jaar geleden overleden.
Maar ik kan er ondertussen goed mee omgaan. Dus voor mij verandert deze hele situatie eigenlijk
niet veel.
Eigenlijk ook best een trieste gedachte nu ik het zo typ :

Ja, eigenlijk wel he.
Herkenbaar. Verandering valt mee, maar afgelopen week zei er iemand "Maar datgene wat je wel had, en nu wegvalt, dat is misschien nog wel erger".
Was best waar denk ik. Een knuffel voor jou hoor! :(:)

Anoniem

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:24

:+ je onderschat de schattigheid van Blub.
Afbeelding

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:30

Oooo, die is ook wel heeeeeeel cute!

Fearn

Berichten: 4778
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:43

Dat nare gevoel dat anderen wel bij familie/partner zitten ervaar ik ook heel erg.

Al mijn huisgenootjes zijn naar hun ouders gegaan en ik ben dus alleen achtergebleven in het studentenhuis.

Ik durf niet naar mijn moeder toe, want die valt onder de risicogroep.. :(

Dus nu zit ik wss ook weken/maandenlang alleen..

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:48

Mag ik mij ook melden?

Alleen in een huis, maar wel met kat en moet blijven werken (laborant). Naar paard gaat ook nog wel. Helaas zitten mijn wekelijkse bezoekjes aan mijn ouders er nu niet in, gelukkig hebben we wel contact via telefoon en zie ik mijn moeder op stal.
Maar ik merk toch wel dat ik een stuk contact nu echt mis, met de lunch op werk zo ver mogelijk uit elkaar zitten als mogelijk is etc. Het voelt allemaal zo afstandelijk, letterlijk en figuurlijk dus. De kat ondergaat mijn knuffels nu maar.

Dammie

Berichten: 3325
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:54

Welkom!
Dat afstandelijke herken ik.
Niet dat ik normaal zo'n knuffelbeer ben, maar helemaal niet is het andere uiterste.

Pandora2
Berichten: 19876
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:44

Blub is zelfs al van kleur veranderd. Too much talking :')

Milou Dankje. Voor jou ook een knuf !

Voor iedereen een goedemorgen ! {:}