Nog meer mensen helemaal alleen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:24

Hier ook een alleenwonende.
Normaal geen probleem.
Maar nu vind ik een dag lang duren. Ik kan thuis werken, skype en bel veel voor mijn werk.
Het is moeilijk niet langs te kunnen gaan bij vrienden en familie.
Mijn broer is ook alleen, en ik zit al een paar dagen te twijfelen of we bij elkaar op bezoek kunnen.
Drie weken is echt lang.

Nienke89

Berichten: 1605
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Ja, aanwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:31

Ik zit ook alleen en helaas heb ik ook nog het virus, gelukkig tot nu lichte/niet zo erge symptomen. Maar ik vind het nu toch wel erg eenzaam worden.
Het lijkt ook het of het elke dag een beetje meer energie op slokt...Zo vermoeiend.
Vandaag kwam een vriendin even wat medicatie brengen...we bleven een flink eind bij elkaar uit de buurt, maar het was zo fijn om na een week even iemand te zien.

miereneter

Berichten: 2558
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:47

Nienke89 schreef:
Ik zit ook alleen en helaas heb ik ook nog het virus, gelukkig tot nu lichte/niet zo erge symptomen. Maar ik vind het nu toch wel erg eenzaam worden.
Het lijkt ook het of het elke dag een beetje meer energie op slokt...Zo vermoeiend.
Vandaag kwam een vriendin even wat medicatie brengen...we bleven een flink eind bij elkaar uit de buurt, maar het was zo fijn om na een week even iemand te zien.


Beterschap Nienke, alleen ziek zijn is extra klote. Fijn dat je vriendin even langs kwam.

Ook ik behoor tot de alleenwoners. Is nog even wennen, want woon sinds een week in mijn nieuwe huis na een relatiebreuk. Vroeger kon ik prima alleen zijn, dus het zal me wel weer lukken. En veel virtueel contact met vrienden, het internet is toch wel een zegen nu.

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:23

Ja, ik woon ook helemaal alleen. Heb de laatste tijd allemaal dingen gedaan om te proberen weer wat meer een 'gewoon leven' op te bouwen (meer buiten, minder binnen met de onheilstijdingen van internet.) Huh.

En waarschijnlijk heb ik ook nog een infectie meegepakt in mijn laatste paar dagen onder de mensen, dus ik blijf nu ook echt wel weg.

Tim Hofman (van #Boos) heeft een hele warme podcast/youtubevideo gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=e4yxWgOxyss
Hij heeft ook een aantal tips.

(Maar ik heb de neiging om op alle tips boos te zijn en gewoon even helemaal niks te willen := )

Anoniem

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:36

Ik voldoe niet 100%, mijn zoon is er. Maar wel als enige volwassene thuis. Mijn man zit op zee en ze weten vanwege het corona virus nog niet wanneer hij naar huis komt, ze doen nu liever geen crew changes.
Ik vermaak me prima, het is voorjaar, dus mijn tuin heb ik overhoop, ik heb klus spullen gehaald, zodat ik wat achterstallig onderhoud kan doen en mijn sociale agenda is voor de verandering eens leeg, ik hoef niks. Stiekem geniet ik wel een beetje van alle rust, om eindelijk eens aan dingen toe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:44

Dammie schreef:
Hier ook een alleenwonende.
Normaal geen probleem.
Maar nu vind ik een dag lang duren. Ik kan thuis werken, skype en bel veel voor mijn werk.
Het is moeilijk niet langs te kunnen gaan bij vrienden en familie.
Mijn broer is ook alleen, en ik zit al een paar dagen te twijfelen of we bij elkaar op bezoek kunnen.
Drie weken is echt lang.

Als jullie allebei gezond zijn kunnen jullie best even ergens afspreken toch? Als jullie gewoon de 1,5 meter afstand houden.

Ik ga eens kijken naar Tim Hofman, Shadow.

Suusjepluus

Berichten: 790
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:51

Wat naar dat je je zo alleen voelt. Alleen zijn of alleen voelen kan heel anders zijn. Gelukkig ben je op bokt eigenlijk nooit digitaal alleen :(:)
Ik ben deeltijd alleen, manlief is elke week 5dagen weg met de vrachtwagen. Normaal vind ik alleen zijn wel fijn en geeft het me rust. Ik merk dat nu ik alleen 'moet' zijn ik er meer moeite mee heb. Mij helpt het om de tv of radio aan te hebben. Oude topgear series zijn hier favoriet. Dan voel ik me toch minder alleen. En gelukkig nog twee honden in huis. Heb jij een huisdier waar je aandacht aan kunt geven en terugkrijgen?

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 22:57

Fijn te lezen dat wel meer het herkennen! Het is inderdaad raar, ik ben normaal heel erg veel alleen, maar het feit dat je niemand kúnt zien en je niet weet hoe lang dat nog duurt is echt lastig. Ik werk in het onderwijs, dus heb normaal ook wel iedere dag contact met kinderen. Niet hetzelfde, maar iig niet helemaal alleen. Gewoon echt geen face to face contact met mensen. Dat is heel raar.

Ik heb een hamstertje, haha :P En ik kijk Doctor Who want ik zou best met David Tennant in quarantaine willen zitten :)) Vooral grappig om dan de afleveringen te kijken waarin virussen voorkomen die de hele bevolking uitroeien of aantasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:59

Hoewel de katten het heerlijk vinden dat ik er ben ik begin ik toch ook wel wat menselijk contact te missen.
Bellen, skypen, appen volstaat toch niet.
Een vriendin komt morgen aanbellen en we gaan op gepaste afstand van elkaar een rondje door de wijk/het park hier lopen.
De buurman heeft ook aangeboden dat we anders wel in zijn tuin mogen zitten, hij is aan het werk dan.

Pien63
Berichten: 172
Geregistreerd: 28-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:01

7 dagen geleden sleutel van mijn nieuwe woning gekregen. En daar sta je dan..... in je uppie. Klushulp durft niet te komen of hoest etc.
Nou ja, er zijn ergere dingen maar het vliegt mij af en toe wel aan zo alleen te zitten. Gisteren maar een I-pad gekocht ( stond op de planning voor later) maar als we totaal afgesloten worden dan kan ik face-timen.

Maar goed, de wereld was ook volledig doorgedraaid. Er is vast een goede reden om aan de handrem te trekken. Misschien levert het de mensheid wat op, waar gaat het om in dit leven. Gaan we het vinden of richten we ons weer op meer meer meer ....
sorry offtopic. Ben zelf ook heel ongerust en bij tijd en wijle bang voor wat komen gaat maar denk toch dat dit een reden heeft.

Tancreda4

Berichten: 24061
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:02

Ja hier ook alleen maar voel me nog niet echt alleen. Ik ga elke dag naar stal en daar spreek ik wel mensen. En zo af en toe moet langa mijn ouders of ik bel hen.

Als ik niet meer naar stal mag gaat het anders worden... Daar kijk ik ook echt tegenop en dam wordt ik wel snel gek en eenzaam.... Heb thuis ook geen huisdieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 01:23

Ik woon ook alleen en kan normaal heel goed alleen zijn. Maar dan zijn er de dagelijkse dingetjes; de sportschool en ik zag 2 a 3 keer in de week wel familie en vrienden. Dat het nu gewoon niet kan en alleen zijn de enige optie is vliegt me soms wel aan.

Ik heb een opvang vol dieren te verzorgen en ben vreselijk bang om ziek te worden en ze niet meer te kunnen verzorgen, dus ik mijd de komende weken (of langer?) ook echt alle niet-noodzakelijke contact. Ik bel en app veel met vrienden en familie, maar dat is wel anders.


Pien63 schreef:
Maar goed, de wereld was ook volledig doorgedraaid. Er is vast een goede reden om aan de handrem te trekken. Misschien levert het de mensheid wat op, waar gaat het om in dit leven. Gaan we het vinden of richten we ons weer op meer meer meer ....
sorry offtopic. Ben zelf ook heel ongerust en bij tijd en wijle bang voor wat komen gaat maar denk toch dat dit een reden heeft.


Ik herken deze gedachtengang en gevoelens enorm. Ik hoop dat dit ergens goed voor gaat zijn in het grote geheel. Dat mensen anders om zullen gaan met de planeet, met dieren, met elkaar en met zichzelf. Moeder Aarde grijpt in...

Maar ik ken ook je ongerustheid. Ook als het ergens goed voor is blijft dit een rotperiode die we alleen maar uit kunnen zitten.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 01:30

Mijn moeder zit ook alleen, zwaar risicogroep. Erg moeilijk zo m'n broer en ik brengen wel boodschappen. Hangen het bij de deur ben vanmiddag bij haar geweest ff in de tuin gezeten op afstand.. Ze mag echt niet ziek worden vind het doodeng

Anoniem

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 02:02

Voor iedereen een knuffel, wat naar te horen dat er zoveel mensen zijn die zich alleen voelen.
Ik moet eerlijk zeggen dat het behoorlijk gek is dat alles ineens zo tot stilstand is gekomen. Daar waar ik veel reuring in mijn dagelijks leven heb, zowel zakelijk als privé, zit ik nu thuis met mijn kattenbeesten. Die het totaal niet als een straf ervaren. Maar het is gewoon gek dat je vanuit een hele sociale situatie terug schroeft naar alleen thuis zitten..
Ik heb het geluk dat ik een gedeelte van mijn werkzaamheden gewoon op de laptop thuis kan doen en hierbij ook contact heb met mijn collega’s..
Maar dan blijven er nog genoeg uren op een dag over waarbij je alleen bent en je je compleet zou kunnen vervelen.. dus ik ben begonnen aan het grote voorjaarsopruiming/schoonmaak. M’n keuken is weer volledig uitgesopt en de kledingkast weer uitgezocht.
Van het weekend plantjes poten en maar mezelf gewoon bezig houden met allerlei dingen die ik nog wilde doen in huis.
Op mentale gedeelte na, red iedereen zich wel een beetje met de dagelijkse dingen?

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 07:21

Ik ben gelukkig niet alleen. Heb mijn man en kinderen om me heen, en ouders komen regelmatig hierheen of wij naar hun, moeders past op de kinderen omdat man in het onderwijs werkt en ik ben tandartsassistente. Dus we zien elkaar veel.

Maar ik wil iedereen die zich eenzaam voelt of het moeilijk heeft een hart onder de riem steken. En als mensen behoefte hebben aan afleiding, wil ik best wel facetimen :j ik bijt niet en kan best gezellig zijn soms :D

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:03

Hier nu wel dagen alleen thuis, mijn zoon is nu vier dagen naar zijn vader. Heel erg saai nu in huis. Kan gelukkig nog naar mijn paarden maar dagen duren lang zo. Normaal zwom ik keer of vier per week waarbij ik veel mensen zag en ging ik nog naar mijn pony's die bij andere mensen aan huis staan, maar daar kan ik nu ook even niet naar toe. Afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen.

daffieduck83

Berichten: 1749
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:13

Ik woon ook alleen en ik mis het vooral om mijn zorgen met iemand te kunnen delen. Via chat en videolessen wel contact met mijn leerlingen en bel ook elke dag met mijn ouders. Voor mij is muziek maken wel een fijne afwisseling

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:18

Ik woon ook alleen maar zie (nog) regelmatig mensen. Moet elke dag nog naar het kantoor en ik het weekend ga ik naar mijn ouders toe. Dus voor mij is er niks verandert. Ben alleen benieuwd wat er gaat gebeuren als er een eventuele lockdown komt. Ik ben een introvert dus kan prima dagen alleen zijn. Maar maanden lang dan weer niet. :=

LaPluche

Berichten: 1982
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:23

Hier ook iemand die alleen is!
Ik ga nog naar stal, met de hond wandelen en boodschappies doen, maar daar blijft het op dit moment wel bij.
Heel eenzaam voel ik me niet, ik ben toch socialy awkward. :')
Daarbij heb ik een ps 4 en Netflix. Zit er over na te denken om Disney + te nemen voor een maandje,
Als mensen heel eenzaam zijn staat de pb altijd open. Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:28


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:04

Hier normaal ook alleen en besmet en zit nu inmiddels in week drie van de gepaste sociale isolatie. De eerste twee weken nog beperkt buitenshuis ivm boodschappen (niet getest ggd vond niet nodig). Nu een week echt huis niet meer uit na bericht van ggd. Ben normaal geen mensen opzoeker maar zelfs ik begon het te missen. Best maf hoe dat werkt.

Een geluk sinds zaterdag avond. Gv kwam wat boodschappen brengen en de honden even goed rondslingeren in het bos, eerst op afstand maar bleek klachten te hebben dus is maar gebleven. Nu met zijn tweeen binnenzitten is wel fijner. Scheelt dat ik best ziek ben dus geen energie om iets te doen.

Alleen mijn honden stuiteren langzaam het huis uit. *\%/* die missen hun lange bosloopjes.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:09

Ik zit ook alleen thuis. Máár moet er wel uit voor verzorging van mijn paard en het uitlaten van de hond, en natuurlijk een of twee keer per week voor de boodschappen. Werk doe ik al ruim een week vanuit huis. Het zal echt aan je persoonlijkheid liggen hoeveel moeite je hebt met alleen thuis zitten. Als je een ontzettende 'outgoing', sociale persoon bent, kan je hier mentaal wel degelijk een klap van krijgen.
Ik ben van nature best wel een huismus en vind alleen zijn meestal niet zo erg. Leuk is anders nu het een soort van opgelegd wordt natuurlijk, maar gelukkig hebben we anno 2020 wel telefoon, skype, facetime, facebook etc. Er is dus wel contact met de buitenwereld, ook al is dat anders :)

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:15

Jup, daarin sta je niet alleen ;).
Ik merk dat ik echt heel veel bel en facetime. Collega's mis ik niet, maar de halve dagen zijn gevuld met teams gesprekken en whatsapp berichten dusja. Geloof dat ik ze nog meer spreek en zie dan wanneer ik óp het werk ben :').

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:18

Yv_ schreef:
Jup, daarin sta je niet alleen ;).
Ik merk dat ik echt heel veel bel en facetime. Collega's mis ik niet, maar de halve dagen zijn gevuld met teams gesprekken en whatsapp berichten dusja. Geloof dat ik ze nog meer spreek en zie dan wanneer ik óp het werk ben :').


Ja, de whatsapp van ons team staat ook de héle dag piepjes af te geven. Zowel inhoudelijk als wat humor om de situatie wat luchtiger te houden.

Tancreda4

Berichten: 24061
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:18

Als ik ziek word ben ik wel een beetje bang, want dan zit ik wel echt alleen. Dan zal ik vast veel meer bellen etc om toch wat aanspraak te houden.