Nog meer mensen helemaal alleen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:51

De koekjes zijn heerlijk. En de vis staat eigenlijk ontzettend gezellig.

Ik merk dat het uitspreken naar mensen toch echt wel wat doet. <3

friezenfan2

Berichten: 2609
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:58

Mijn moeder kwam vandaag zelf gebakken cake brengen.
Ik was net van plan een dutje te doen en toen ging de deurbel.
Super lief dat ze dat kwam brengen. Alleen toen ging ze weer weg. En dan voel ik mezelf nog meer alleen.
Dit alleen voelen is misschien het ergste. Ik heb maar milde klachten, of misschien zelfs had.
Het gaat sinds vandaag beter op dat vlak. Mentaal is dit echt zwaar.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 21:38

Tica wat ontzettend lief zeg! Het visje lijkt net echt (ben wel heeeel blij dat het geen echt visje is). Lieve vrienden heb jij <3

[***] schreef:
Sheran schreef:
Tica, wat waren jouw klachten dan, dat ze je terugbelden?
Ik heb vandaag de halve middag met allerlei huisartsenposten aan de telefoon gezeten. Mijn eigen uisarts wilde me graag op de praktijk zien, maar zit nu vast in Amsterdam en de huisarts in Amsterdam wil alleen maar coronagevallen doen (ik ben al een paar dagen benauwd, voelde eerst net als mijn klaplong, dus ik belde toch maar even).

En allemaal JoSavs oma bellen dus! :D


:(:) Hoe is het nu? Moet je het nu gewoon uitzingen thuis? Geen koorts?


Geen koorts en ik voel me goed, dus het komt wel goed :). Alleen benauwdheid, maar dat wordt gelukkig niet erger. Als het erger wordt ga ik gewoon naar de spoed hoor :P

germie

Berichten: 25995
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 09:15

Ik ben ook alleen. Ga wel dagelijks bij mijn ouders langs, dat deed ik al en dat willen ze nu ook graag. Verder zit ik thuis en ga naar mijn paard. Allemaal erg saai en eenzaam hoor. Hoewel ik verder niet vaak mensen spreek ben ik dus wel gewend aan mensen om mij heen en mis ik dat enorm. Dus een social einzelgänger ben ik. Ik ben ook niet vaak thuis normaal gesproken.
En gelukkig ben ik fit, dus ik kan gewoon naar buiten. Heb de afgelopen week 's avonds in het donker vaak nog 5 tot 10km gewandeld. En ik ben dus gewoon bij mijn paard geweest.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 09:27

Op mijn werk en knollie na zit ik alleen. Eigenlijk altijd wel. Hou er normaal wel van. Maar dan leg ik het mezelf op en kan ik elk moment iemand bellen of appen en zitten we hop in de stad. Dat het nu 3 weken verplicht is (oke, nu nog 2) valt wel een beetje rauw op mijn dak.

We gaan vandaag (2 knollies en 3 mensen) naar de hei. Lekkere broodjes mee en wat te drinken. Toch een rit van 2 a 2,5 uur. Een beetje gezelligheid maar toch afstand van elkaar. We kijken er alle 3 heel erg naar uit.

En vanaf maandag komt er waarschijnlijk een goede collega/vriendin hier slapen. Die wordt thuis helemaal gek en we zijn al zo vaak samen dat stel 1 van ons is/was ziek dat die de ander toch al had aangestoken. Haar ouders staan op het punt van scheiden (al voor dit gedoe) en het wordt er niet echt beter op. Zij wilt gewoon weg uit de ruzies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 09:39

Dat is het inderdaad ook he, op het moment dat je zelf kiest dat je vandaag, morgen of deze hele week even niemand wil zien is dat jouw keuze. Maar als het niet mag is het zo een ander gevoel.

Lief van jou chamion, begrijpelijk dat zij daar even weg moet. En als je toch al veel samen bent geweest heb je elkaar toch al met alles besmet.
Ik kreeg net een appje van de buurman die altijd voor de katten zorgt als ik weg ben. Of ik vanavond zalm, groene asperges en gepofte aardappel lust. Dan zet hij dat voor mijn deur. Nou hoe onwijs lief?
Ik heb eten in huis en ik kan prima zelf naar de winkel, maar hij wil graag iets voor me doen. <3
Dan maak ik als ik weer helemaal fit ben zijn favoriete cheesecake weer. ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-03-20 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37274
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 09:40

[***], lief maar ben jij verhuisd ook? Ik zit inmiddels een stuk verderop weer. Boodschappen, lang leve de buurtspar twee dorpen verderop. Die heeft al jaren een bezorgservice ook hier *\o/* . Enige dat we misgrijpen is alluminiumfolie kwamen we achter gister -O- . Maar ja dat is niet voor minimaal 50 euro. De honden leken uitgeraasd. Maar witte herder kreeg s avonds een wilde samen met de baas speel bui. :')

Tica lief gebaar zo, leuk visje ook :j

Sheeran jij ook ietsje beter?

Hier voel ik me voor nu iets beter dan gister ook. Nog geen enorme hoestbui gehad, alleen wat hoesten en koortsvrij weer. *\o/* ben het wel zat na ruim 3 weken.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:07

Anoniem schreef:
Lief van jou chamion, begrijpelijk dat zij daar even weg moet. En als je toch al veel samen bent geweest heb je elkaar toch al met alles besmet.
Ik kreeg net een appje van de buurman die altijd voor de katten zorgt als ik weg ben. Of ik vanavond zalm, groene asperges en gepofte aardappel lust. Dan zet hij dat voor mijn deur. Nou hoe onwijs lief?
Ik heb eten in huis en ik kan prima zelf naar de winkel, maar hij wil graag iets voor me doen. <3
Dan maak ik als ik weer helemaal fit ben zijn favoriete cheesecake weer. ;)



Dat is inderdaad ook super lief inderdaad. Zo leer je in ieder geval de mensen echt kennen. Weet nu wie ik wel kan inschakelen en wie niet.

miereneter

Berichten: 2559
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:44

Anoniem schreef:
Dat is het inderdaad ook he, op het moment dat je zelf kiest dat je vandaag, morgen of deze hele week even niemand wil zien is dat jouw keuze. Maar als het niet mag is het zo een ander gevoel.

Lief van jou chamion, begrijpelijk dat zij daar even weg moet. En als je toch al veel samen bent geweest heb je elkaar toch al met alles besmet.
Ik kreeg net een appje van de buurman die altijd voor de katten zorgt als ik weg ben. Of ik vanavond zalm, groene asperges en gepofte aardappel lust. Dan zet hij dat voor mijn deur. Nou hoe onwijs lief?
Ik heb eten in huis en ik kan prima zelf naar de winkel, maar hij wil graag iets voor me doen. <3
Dan maak ik als ik weer helemaal fit ben zijn favoriete cheesecake weer. ;)


Fijn is dat he. Het is je van harte gegund!

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:45

Sheran schreef:
En allemaal JoSavs oma bellen dus! :D

_O-
Al zal oma dat vast heel gezellig vinden, daar niet van. :D

Wat naar dat sommigen zich ook nog eens zo ziek voelen, zeg.
Ik heb sowieso de hele dag de hondjes om me heen. Dat is altijd wel gezellig.

Vind het wel mooi om te zien die solidariteit en behulpzaamheid hier. <3

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:44

Net de app homeparty ontdekt! Kun je videochatten en spelletjes doen tegelijkertijd.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:04

Ik ben zelf niet alleen,maar maak me zorgen om mensen van wie ik weet dat ze alleen zijn en waar het niet goed mee gaat.
Mijn vader waar ik mantelzorger voor ben,ik mag de grens niet over en niet naar hem toe.Mijn moeder die al ziekjes was voor hier in belgie alles dicht ging waarvan ik up dates krijg uit het verzorgings tehuis,maar niet weet of ik haar ooit nog gaat zien.
Mijn vriendin die na het verlies van haar man helemaal alleen is.Waar ik trouwens maandag even langs ga,ik ga boodschappen voor haar doen.We zijn beide niet ziek dus een kop thee en bij kletsen moet even anders word ze denk ik gillend gek.
Een andere vriendin zit in een smerige scheiding maar die woont 30 km verder op.Daar bel ik heel veel mee.
Zelf trek ik het wel maar de zorgen om andere en het niks kunnen doen begint op mijn schouders te wegen.

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:25

Hier een beetje lastig. Deels omdat ik alleen zit, deels ook omdat ik nu heel graag met cola, chips en brownies op de bank zou zitten, alleen is het dan zo snel op. Dus op rantsoen... (Heel gezond enzo, maar ik wil niet gezond! Ik wil brownies!)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:25

Gewoon die Brownies nemen,het is crises hoor. Ik was ook op dieet,heb het er allemaal weer aan gevreten vrees ik.
Zo zonde als je dood gaat en die brownie's nog in de kast liggen :P

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:26

Oh, daarom ontzeg ik mezelf nooit brownies! Maar als ik ze vandaag opeet en pas over 2 weken weer boodschappen kan krijgen ofzo... dan heb ik heel veel dagen geen brownies.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:30

Ik woon in belgie,maar chocola en brownie's liggen gewoon in het schap.
Maar ik kan niet te veel eten,want de schappen wc papier blijven leeg :( En wat je laad moet je ook weer lossen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:30

Shadow0 schreef:
Oh, daarom ontzeg ik mezelf nooit brownies! Maar als ik ze vandaag opeet en pas over 2 weken weer boodschappen kan krijgen ofzo... dan heb ik heel veel dagen geen brownies.

Toch maar brownies moeten hamsteren dan. :))

Mijn ultieme comfort “food” is momenteel niet te krijgen, want de winkel die het verkoopt is dicht. Was ik toch maar een dag eerder gegaan. ;(

beatje _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:31

Ik ben wel bang dat ik kilo's aan ga komen. Veel minder beweging dan normaal. Ik zit nu borrelnootjes te eten, net al wat paaseitje weggewerkt. En ik heb ook kiwi's liggen hoor. Maar ja. Die liggen er dus :P .

senna21

Berichten: 11867
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:42

beatje schreef:
Ik ben zelf niet alleen,maar maak me zorgen om mensen van wie ik weet dat ze alleen zijn en waar het niet goed mee gaat.
Mijn vader waar ik mantelzorger voor ben,ik mag de grens niet over en niet naar hem toe.Mijn moeder die al ziekjes was voor hier in belgie alles dicht ging waarvan ik up dates krijg uit het verzorgings tehuis,maar niet weet of ik haar ooit nog gaat zien.
Mijn vriendin die na het verlies van haar man helemaal alleen is.Waar ik trouwens maandag even langs ga,ik ga boodschappen voor haar doen.We zijn beide niet ziek dus een kop thee en bij kletsen moet even anders word ze denk ik gillend gek.
Een andere vriendin zit in een smerige scheiding maar die woont 30 km verder op.Daar bel ik heel veel mee.
Zelf trek ik het wel maar de zorgen om andere en het niks kunnen doen begint op mijn schouders te wegen.

Wat een nare situatie.
Veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:25

Shadow neem die brownies!
En daarna wat extra buikspieroefeningen ofzo. :D

Lastig beatje. Ik wou dat ik je oplossingen kon aandragen.

Nou, ik had toch even het gevoel dat ik in een restaurant zat hoor:
Afbeelding
Alleen in een restaurant moet ik er meestal niet om huilen dat iemand me lekker eten brengt. _O- :+ soms ben ik zoooooo een watje

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:30

Wat ontzettend lief dat ie dat kwam brengen, geniet ervan.

hwn
Berichten: 4722
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:34

Ik woon alleen, vind ik eigenlijk zelf het fijnst, maar breng nu meer tijd dan me lief is bij mijn moeder door: mijn pa is nl. eergister overleden aan kanker. We nemen wel de nodige maatregelen qua hygiëne en afstand. Wel een heftige tijd nu voor mijn ma die net in deze periode alleen komt te staan.

Anoniem

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:39

Oh jemig hwn, sterkte met het verlies en hoe bizar moet dat in deze periode zijn.
Kan ik iets doen, zou je moeder een kaartje fijn vinden? Mag ik vragen hoe dan nu met de uitvaart gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:40

Wat fijn, Tica! Ziet er heerlijk uit! :9

En ontzettend veel sterkte, beatje en hwn. :(:)

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:43

Ook ik woon alleen.. Niet dat ik anders zoveel sociale contacten heb maar zelfs die kan ik op het moment niet zo maar eventjes bezoeken.

Ik woon in Belgie en mijn familie in Nederland. Dus ook die kan ik niet zien. De eerste week lockdown zit er nu voor mij op en hoop echt dat het niet langer dan de oorspronkelijke 2 weken gaat duren. Dit is mentaal heel zwaar vind ik.. Voor mij is het overigens meer het gevoel dat ik niet kan doen wat ik wil en angst voor wat nog komen gaat. Wat nu als ik echt maanden alleen moet zitten? Dan draai ik door denk ik..