buitenrit mag dat nog wel?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

buitenrit mag dat nog wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 13:55

geen idee of het hier goed staat.

Wat ik mij afvroeg. MAg je wel gewoon nog op buitenrit? minimaal 2 personen? en 1.5 meter afstand?

ik weet dat als je geen klachten heb je gewoon naar buiten mag. maar hoe zit dat met buitenritten?

Brainless

Berichten: 29773
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: buitenrit mag dat nog wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:56

Je mag gewoon naar buiten (in Nederland dan).
Fietsen, wandelen, paardrijden, hardlopen; allemaal geen probleem.

mylittlejoy

Berichten: 3296
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:57

Het mag wel, maar ik doe het zelf niet. We roepen juist iedereen op om binnen te blijven, geef dan zelf het goede voorbeeld en hou het bij het noodzakelijke. Een buitenrit valt daar niet onder.

Arlette1991

Berichten: 737
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:09

Ik heb gisteren nog een buitenrit gemaakt, voor zover ik weet mag dit gewoon.
Wel rijd ik eigenlijk altijd alleen, heel sporadisch ga ik samen met een stalgenoot.

Ik ben wel wat mensen tegen gekomen, lopend en op de mountainbike maar iedereen houd wel afstand als je op het paard zit.

Pallatin

Berichten: 2529
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:11

Tja, ik ga wel op buitenrit....idd houd ik gepaste afstand met andere ruiters en ook op stal houd ik echt afstand tot mijn mede stalgenoten...ik zit nu de hele dag binnen thuis te werken, dus naar mijn paard gaan is mijn enige buitenactiviteit nu.... ik denk ook dat het voor je eigen weerstand goed is om actief buiten bezig te zijn...
Zorgen dat mijn paard voldoende beweging krijgt is noodzakelijk en ik vind het nog verantwoord om een buitenrit te maken. Ik zie op straat hier nog steeds groepjes mensen naast elkaar lopen, of wielrenners vlak naast elkaar...velen nemen het niet zo nauw met de 1,5 meter regel

Katyatje

Berichten: 1866
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:14

Ik ga ook nog op buitenrit (België). Maar niet op verplaatsing met de trailer. En maximum met 1 iemand anders.

Anoniem

Re: buitenrit mag dat nog wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:15

Ik rijd bij ons achter recht een natuurgebied in en daar is nu echt niemand te vinden op een enkele wandelaar na. Dus ik durf het wel aan!

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:17

Ik ben dit weekend nog op buitenrit geweest. 1 iemand achter mij op de wagen (normaal naast mij) en 1tej op een ander dier. Ook achter de wagen. Twijfel om van de week weer naar de hei te gaan. Je hoort nu zo veel van blijf nu binnen, willen jullie een lockdown enz.enz. maar mijn pony wordt echt niet gelukkig van stilzetten of alleen bakwerk/longeren. Ik moet met haar echt minimaal 1x per week naar buiten.

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Re: buitenrit mag dat nog wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 14:20

ik hou me verder gewoon aan de regels. zoek geen drukke plekken op zoals strand enz. Ik ben nu express niet in het weekend gegaan omdat de heide bij ons dan altijd erg druk is.

ga nu express door de weeks. ook al zitten vele nu thuis te werken.

Nala

Berichten: 8210
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: buitenrit mag dat nog wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:28

Ik rijd in ieder geval tot het einde van de crisis niet meer, te groot risico er vanaf te vallen en de ziekenhuizen verder te belasten.

Amyyy

Berichten: 3501
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:28

Ja, ik ga nog op buitenrit. Ik ga naar stal, haal meteen mijn paard uit de wei, opzadelen, naar het bos (ik ga altijd alleen), terug op stal zsm paard weer in de wei en terug naar huis. In het bos is het heel rustig hier. Dit is het enige wat ik doe, de rest van de tijd ben ik thuis.

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Re: buitenrit mag dat nog wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 14:32

ik las zojuist dat er vanavond weer wat op tv komt over extra maatregelen om 18.30/19.00

ik wacht dat even af. buitenrit kan ik zo afmelden.

moonsparkle
Berichten: 21788
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:35

Voor nu mag je nog met 100 personen op buitenrit, hou wel afstand van anderhalve meter

vierspan

Berichten: 298
Geregistreerd: 08-08-05

Re: buitenrit mag dat nog wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:36

Of het slim is, is maar de vraag, stel je valt er vanaf, door een gekke bok of je paard struikelt, en je hebt dan een ambulance of andere medische zorg nodig, ze zullen niet blij met je zijn?

butengeweun

Berichten: 3670
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:37

Hier op Voorne Putten is zowel strand als alle ruiterpaden gesloten. Als mensen met groepen naar strand komen kunnen ze niet anders. Zelf kan/mag ik nu niet rijden maar ik vindt het jammer dat sommige het voor andere verpesten door zich niet aan de regels te houden.

Dit is eerder een waarschuwing voor gebieden waar je nog wel in mag. Hoi afstand van elkaar dan blijven ze misschien open en anders toch op eigen terrein blijven met de paarden

Onali

Berichten: 18512
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:39

vierspan schreef:
Of het slim is, is maar de vraag, stel je valt er vanaf, door een gekke bok of je paard struikelt, en je hebt dan een ambulance of andere medische zorg nodig, ze zullen niet blij met je zijn?


Spanje, Italië en Oostenrijk mag je inderdaad niet meer paardrijden of andere risicovolle sporten doen.

Dit om ervoor te zorgen dat je niet in het ziekenhuis terecht komt.

Pharootz

Berichten: 311
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:41

plutolover schreef:
ik las zojuist dat er vanavond weer wat op tv komt over extra maatregelen om 18.30/19.00

ik wacht dat even af. buitenrit kan ik zo afmelden.



Geheel tussen alles door, waar heb je dat gelezen?

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 14:46

Pharootz schreef:
plutolover schreef:
ik las zojuist dat er vanavond weer wat op tv komt over extra maatregelen om 18.30/19.00

ik wacht dat even af. buitenrit kan ik zo afmelden.



Geheel tussen alles door, waar heb je dat gelezen?



https://www.ad.nl/politiek/kabinet-geef ... aef2c7bae/

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 14:48

Onali schreef:
vierspan schreef:
Of het slim is, is maar de vraag, stel je valt er vanaf, door een gekke bok of je paard struikelt, en je hebt dan een ambulance of andere medische zorg nodig, ze zullen niet blij met je zijn?


Spanje, Italië en Oostenrijk mag je inderdaad niet meer paardrijden of andere risicovolle sporten doen.

Dit om ervoor te zorgen dat je niet in het ziekenhuis terecht komt.


als dat hier ook gaat gebeuren, hou ik me daar zeker aan. ook al heb ik een super braaf paard wat van niks schrikt (op buitenrit zal ik dan niet gaan) maar ind het risico ga ik dan niet lopen.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:54

Nala schreef:
Ik rijd in ieder geval tot het einde van de crisis niet meer, te groot risico er vanaf te vallen en de ziekenhuizen verder te belasten.



Eens

Pancake93
Berichten: 393
Geregistreerd: 24-04-15

Re: buitenrit mag dat nog wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:01

Volgens mij mag je wel blijven rijden. Natuurlijk moet je geen breuken oplopen. Maar blijven sporten/bewegen is wel heel goed voor je weerstand.

Onali

Berichten: 18512
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:03

Pancake93 schreef:
Volgens mij mag je wel blijven rijden. Natuurlijk moet je geen breuken oplopen. Maar blijven sporten/bewegen is wel heel goed voor je weerstand.


En om dat risico dus in te perken hebben bepaalde landen dus een rijverbod opgelegd.

Denk niet dat je zelfs in normale tijd vraagt om een botbreuk.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:03

Zolang je vanaf stal met je paard vertrekt wel. Het is niet de bedoeling met de trailer op pad te gaan. Ik ga nog wel en blijf voorlopig ook gewoon rijden. Wel blijf ik in rustige gebieden of gewoon op stal.

België mag je volgens mij ook nog wel rijden. Alleen niet meer de grens over.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:06

Paardenfan25 schreef:
Nala schreef:
Ik rijd in ieder geval tot het einde van de crisis niet meer, te groot risico er vanaf te vallen en de ziekenhuizen verder te belasten.



Eens


Hier hetzelfde. Risico is te groot.

Ze staan 24/7 buiten en vermaken zichzelf gelukkig wel.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:14

Onali schreef:
vierspan schreef:
Of het slim is, is maar de vraag, stel je valt er vanaf, door een gekke bok of je paard struikelt, en je hebt dan een ambulance of andere medische zorg nodig, ze zullen niet blij met je zijn?


Spanje, Italië en Oostenrijk mag je inderdaad niet meer paardrijden of andere risicovolle sporten doen.

Dit om ervoor te zorgen dat je niet in het ziekenhuis terecht komt.


Volgens mij was dat een oproep/initiatief van paardenmensen om grondwerk te doen. Ik heb iig nergens een officiële regel gezien uit 1 van die landen dat het niet meer mag.
Alleen uit Italië, want daar mag je überhaupt niet meer naar je eigen paard.
En de landen veranderen ook telkens in dit bericht: jij hebt Oostenrijk er bij, ergens anders las ik Frankrijk en niet Oostenrijk.

Is ook moeilijk te handhaven om te zien of mensen op eigen erf wel of niet rijden. Zeker met binnenbakken.

Ik zou iig op het erf (in de rijbak) blijven. Maar ik rijd toch al niet in mn eentje buiten. En pony is bomproof. Zeker op t erf.