Corona en vakantie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:18

IsaCalixa schreef:
Ik zit heel erg in dubio. Mijn plan was om vanaf september een half jaar te gaan reizen, en daarna mijn bachelorscriptie schrijven. Echter ben ik bang dat in september reizen nog niet mogelijk/veilig is..

Zouden jullie dat risico nemen? (Ik kan dus ook eerst scriptie schrijven en dan in februari reizen..)


Éérst je scriptie schrijven!

Misschien even wat minder leuk, maar op vakantie niets kunnen bezoeken is ook niet leuk en zonde van het geld.

Dan liever even afwachten.

Normaal gesproken boek ik mijn vakantie niet of op het laatste moment.

Maar dit jaar dus al in januari ivm dat ik zag dat de camping wel heel erg snel vol liep. Daar heb ik nu dus best wel spijt van.

Maar ik kan er nu niets meer aan veranderen. Of ik annuleer of ik wacht af wat de camping gaat doen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:19

sureido schreef:
Als ze het toerisme niet op gang laten komen in juli/augustus, dan gaan mensen op vooral de eilanden niet meer dood aan corona maar aan hongersnood :+ Ze leven in bepaalde plekken van toerisme. Economie gaat denk ik vanaf juli voor. En misschien is het virus dan al echt een heel stuk ingedamd hoor.

Prima als andere mensen zichzelf bloot willen stellen aan het virus en er wellicht dood aan gaan, maar ik -als travelzilla- sla toch écht een jaartje over.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:19

Ik zou 21 juni naar Gran Canaria gaan, heel veel zin in, is de laatste keer buiten de zomervakantie waarschijnlijk, vrij geregeld van stage, alles goed gepland. Ook echt heel erg naar uitgekeken en heb dat echt even “nodig” om weer op te laden (zeker nu) maar ook heel bang dat het niet doorgaat. Is momenteel een van de weinige dingen waar ik naar uitkijk om de dagen door te komen, weet niet wat ik moet als het geannuleerd wordt. En ja, misschien overdreven maar wel hoe t voor mij voelt.

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:19

sureido schreef:
Zou het dan wel andersom doen IsaCalixa, dan heb je wel zekerheid.


Ja inderdaad.. ik had wel echt ff een pauze nodig van school (wegens persoonlijke problemen gaat het afgelopen jaar ook al wat moeizaam etc), maar als dat een pauze is waarin je niks kunt (ik wil niet alleen maar gaan werken/thuiszitten) is het ook niet handig..

Pareltjes
Berichten: 2217
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:20

Ik vrees dat iedereen er rekening mee moet gaan houden dat wereldwijd deze crisis nog maanden en maanden gaat duren. Of reisorganisaties overeind blijven?, vliegtuigmaatschappijen ? De wereldeconomie krijgt een flinke deuk. Bedrijven vallen massaal om.

Een voucher of geld terug? Alles wordt opgeschort. Kun je wel op je strepen gaan staan maar als het geld er niet is heb je het nakijken. Accepteer dat je het geld kwijt bent. En dat je heel misschien ooit er wat terug ziet.

Het gaat om vakantie, het was dus geld wat je over had. Vakantie is een luxe, sorry maar accepteer dat het nu allemaal anders loopt. Thats life. Zie het in een groter perspectief, we zijn gewoon strontverwend geweest met zn alle de afgelopen decennia. Is daarmee ook de veerkracht verdwenen om een tegenslag te boven te komen? Goddank kunnen we hier discussieren over een vakantie ipv naar adem te happen op de IC.

Van mij mogen al die vouchers linea recta richting verplegend personeel. Die riskeren hun leven en dat van hun familie!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:23

We gaan het meemaken. Ik zou in juli op de Veluwe gaan kamperen, met paard. Heel veel zin in. Is afwachten of dat al gaat lukken. Hou ook rekening met geen vakantie dit jaar.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:23

Ik zou eind april naar Kroatië gaan, deze heb ik vrij goedkoop kunnen omboeken naar eind september. Ik verwacht dat alles dan wel weer redelijk normaal is. :)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:23

Ik heb bij prijsvrij geboekt en wij hoeven pas 6 juli of zo het gehele bedrag te betalen, hoefde niet aan te betalen. Dus ik zie dan wel of het door gaat of niet. Ik denk dat er dan al wel duidelijkheid is of het doorgaat of niet..

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:25

Wij hebben voor 4 weken een camper gehuurd in september. Planning was Andalusie, maar ik vermoed dat hem dat niet gaat worden. Wellicht 4 weken eigen land, we zien wel. Gelukkig hebben we met de huur van die camper wel de vrijheid waar naar toe te gaan, en zit de kans er in dat we toch wel enigszins vakantie kunnen houden.

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:42

Wij zouden eind mei/begin juni naar Italië willen, gelukkig hadden wij nog niet geboekt dus dat is in elk geval 1 voordeel..

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:46

@Aranel: waar heb jij gevonden dat Canada tot eind juni op slot ging ?

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:56

Pareltjes schreef:
Ik vrees dat iedereen er rekening mee moet gaan houden dat wereldwijd deze crisis nog maanden en maanden gaat duren. Of reisorganisaties overeind blijven?, vliegtuigmaatschappijen ? De wereldeconomie krijgt een flinke deuk. Bedrijven vallen massaal om.

Een voucher of geld terug? Alles wordt opgeschort. Kun je wel op je strepen gaan staan maar als het geld er niet is heb je het nakijken. Accepteer dat je het geld kwijt bent. En dat je heel misschien ooit er wat terug ziet.

Het gaat om vakantie, het was dus geld wat je over had. Vakantie is een luxe, sorry maar accepteer dat het nu allemaal anders loopt. Thats life. Zie het in een groter perspectief, we zijn gewoon strontverwend geweest met zn alle de afgelopen decennia. Is daarmee ook de veerkracht verdwenen om een tegenslag te boven te komen? Goddank kunnen we hier discussieren over een vakantie ipv naar adem te happen op de IC.

Van mij mogen al die vouchers linea recta richting verplegend personeel. Die riskeren hun leven en dat van hun familie!



Als je vakantie nu geannuleerd wordt, kan je waarschijnlijk nog geld terug vragen. Nu is er namelijk nog geld. Al hoewel veel reisbureaus een meester zijn in het uitstellen van het daadwerkelijk terug storten van het geld.

Straks waarschijnlijk niet meer en dan kan je dus ook naar de voucher fluiten.

Daarom hebben mijn ouders dan ook zelf maar geannuleerd, nu zijn ze "alleen maar" €450 aanbetaling kwijt en om aanspraak te kunnen maken op een voucher of geld terug, zouden ze eerst het flinke restant ook moeten betalen, met dus de kans dat ze al het geld kwijt zijn.

xxxmh

Berichten: 3491
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:57

Ik ga in juli een week paardrijden in zuid Frankrijk en in september naar Sicilië, al hoop ik ergens dat dat nog steeds niet door gaat, het blijft Italië en ben benieuwd wanneer zij er weer bovenop komen en precies als ik op vakantie ben is de carrousel wedstrijd verplaatst als ik daar zou zitten. Dus stiekem hoop ik dat het in september ook niet door gaat, doen we het volgend jaar.

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:01

Vriend zou eind april de amstel Gold race rijden en we zouden dan lekker 4 daagjes kamperen in zuid Limburg.
De camping was nog open maar hebben geen zin om risico te lopen dus hebben we bij de camping aangegeven dat we later dit jaar komen (lukt dat niet dan maar jammer van het geld) in augustus staat Zweden op de planning. Afwachten maar of dat kan...
Anders is het ook jammer, maar dan vermaken we ons hier in de omgeving wel met de hondjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:07

mvdende schreef:
Pareltjes schreef:
Ik vrees dat iedereen er rekening mee moet gaan houden dat wereldwijd deze crisis nog maanden en maanden gaat duren. Of reisorganisaties overeind blijven?, vliegtuigmaatschappijen ? De wereldeconomie krijgt een flinke deuk. Bedrijven vallen massaal om.

Een voucher of geld terug? Alles wordt opgeschort. Kun je wel op je strepen gaan staan maar als het geld er niet is heb je het nakijken. Accepteer dat je het geld kwijt bent. En dat je heel misschien ooit er wat terug ziet.

Het gaat om vakantie, het was dus geld wat je over had. Vakantie is een luxe, sorry maar accepteer dat het nu allemaal anders loopt. Thats life. Zie het in een groter perspectief, we zijn gewoon strontverwend geweest met zn alle de afgelopen decennia. Is daarmee ook de veerkracht verdwenen om een tegenslag te boven te komen? Goddank kunnen we hier discussieren over een vakantie ipv naar adem te happen op de IC.

Van mij mogen al die vouchers linea recta richting verplegend personeel. Die riskeren hun leven en dat van hun familie!



Als je vakantie nu geannuleerd wordt, kan je waarschijnlijk nog geld terug vragen. Nu is er namelijk nog geld. Al hoewel veel reisbureaus een meester zijn in het uitstellen van het daadwerkelijk terug storten van het geld.

Straks waarschijnlijk niet meer en dan kan je dus ook naar de voucher fluiten.


Daarom hebben mijn ouders dan ook zelf maar geannuleerd, nu zijn ze "alleen maar" €450 aanbetaling kwijt en om aanspraak te kunnen maken op een voucher of geld terug, zouden ze eerst het flinke restant ook moeten betalen, met dus de kans dat ze al het geld kwijt zijn.


Ik vind dit zo egoïstisch. Maargoed, doe wat je niet laten kunt. Om andere mensen zo te informeren vind ik echt not done. Ben je vergeten wat er met de bankencrisis gebeurde? Die is mede ontstaan door mensen zoals jij.

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:18

Joman schreef:
mvdende schreef:



Als je vakantie nu geannuleerd wordt, kan je waarschijnlijk nog geld terug vragen. Nu is er namelijk nog geld. Al hoewel veel reisbureaus een meester zijn in het uitstellen van het daadwerkelijk terug storten van het geld.

Straks waarschijnlijk niet meer en dan kan je dus ook naar de voucher fluiten.


Daarom hebben mijn ouders dan ook zelf maar geannuleerd, nu zijn ze "alleen maar" €450 aanbetaling kwijt en om aanspraak te kunnen maken op een voucher of geld terug, zouden ze eerst het flinke restant ook moeten betalen, met dus de kans dat ze al het geld kwijt zijn.


Ik vind dit zo egoïstisch. Maargoed, doe wat je niet laten kunt. Om andere mensen zo te informeren vind ik echt not done. Ben je vergeten wat er met de bankencrisis gebeurde? Die is mede ontstaan door mensen zoals jij.


Ik geef alleen aan wat de wettelijke rechten zijn. Of andere bokkers daar iets mee doen, is aan hunzelf.

Daarnaast, nee. Ik weet niet wat er met de banken gebeurd is in 2008, toen was ik pas 12/13 en hobbelde het leven redelijk vrolijk door voor mij.

En ik vermoed trouwens dat er heel wat mensen zijn die HUN geld liever ZELF houden, mensen die er hard voor hebben gewerkt en hard hebben gespaard.

Mensen waarvan hun baan op knappen staat en niet weten hoe ze dan rond moeten gaan komen. Die mensen hebben zeer waarschijnlijk liever hun geld terug dan een niets belovende voucher.

Dat geld was al "uitgegeven" ja, maar op het moment van boeken, hadden ze dat geld voor die vakantie over. Vergeet niet dat de economie tot zn 3 weken geleden echt best prima draaide en mensen meer geld wilde uitgeven aan "onbelangrijke" dingen zoals vakantie.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132096
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:21

Neonlight schreef:
Wij hebben voor 4 weken een camper gehuurd in september. Planning was Andalusie, maar ik vermoed dat hem dat niet gaat worden. Wellicht 4 weken eigen land, we zien wel. Gelukkig hebben we met de huur van die camper wel de vrijheid waar naar toe te gaan, en zit de kans er in dat we toch wel enigszins vakantie kunnen houden.


Dat is inderdaad wel een voordeel van een camper, je bent toch wat minder gebonden.

Ons campertje blijft voorlopig op de oprit staan. Misschien gaan we t.z.t. wel kamperen voor onze eigen voordeur. Wijntje erbij, stukje kaas erbij. Je moet er toch wat van zien te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:21

mvdende schreef:
Joman schreef:

Ik vind dit zo egoïstisch. Maargoed, doe wat je niet laten kunt. Om andere mensen zo te informeren vind ik echt not done. Ben je vergeten wat er met de bankencrisis gebeurde? Die is mede ontstaan door mensen zoals jij.


Ik geef alleen aan wat de wettelijke rechten zijn. Of andere bokkers daar iets mee doen, is aan hunzelf.

Daarnaast, nee. Ik weet niet wat er met de banken gebeurd is in 2008, toen was ik pas 12/13 en hobbelde het leven redelijk vrolijk door voor mij.

En ik vermoed trouwens dat er heel wat mensen zijn die HUN geld liever ZELF houden, mensen die er hard voor hebben gewerkt en hard hebben gespaard.

Mensen waarvan hun baan op knappen staat en niet weten hoe ze dan rond moeten gaan komen. Die mensen hebben zeer waarschijnlijk liever hun geld terug dan een niets belovende voucher.

Dat geld was al "uitgegeven" ja, maar op het moment van boeken, hadden ze dat geld voor die vakantie over. Vergeet niet dat de economie tot zn 3 weken geleden echt best prima draaide en mensen meer geld wilde uitgeven aan "onbelangrijke" dingen zoals vakantie.


Wellicht kun je je daar eens in verdiepen alvorens je zaken met je zogenaamde wettelijke rechten wenst te informeren. Je werkt namelijk zaken in de hand, waarvan jij blijkbaar geen weet hebt en waarvan de gevolgen niet zijn te overzien.

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:32

Joman schreef:
mvdende schreef:


Ik geef alleen aan wat de wettelijke rechten zijn. Of andere bokkers daar iets mee doen, is aan hunzelf.

Daarnaast, nee. Ik weet niet wat er met de banken gebeurd is in 2008, toen was ik pas 12/13 en hobbelde het leven redelijk vrolijk door voor mij.

En ik vermoed trouwens dat er heel wat mensen zijn die HUN geld liever ZELF houden, mensen die er hard voor hebben gewerkt en hard hebben gespaard.

Mensen waarvan hun baan op knappen staat en niet weten hoe ze dan rond moeten gaan komen. Die mensen hebben zeer waarschijnlijk liever hun geld terug dan een niets belovende voucher.

Dat geld was al "uitgegeven" ja, maar op het moment van boeken, hadden ze dat geld voor die vakantie over. Vergeet niet dat de economie tot zn 3 weken geleden echt best prima draaide en mensen meer geld wilde uitgeven aan "onbelangrijke" dingen zoals vakantie.


Wellicht kun je je daar eens in verdiepen alvorens je zaken met je zogenaamde wettelijke rechten wenst te informeren. Je werkt namelijk zaken in de hand, waarvan jij blijkbaar geen weet hebt en waarvan de gevolgen niet zijn te overzien.



Dat jij misschien je hele spaargeld wil doneren, hoeft niet te betekenen dat anderen dat ook graag doen Joman!

Met één simpele Google is voor iedereen te vinden wat de rechten en plichten zijn van reis organisaties en hun reizigers. Dus wat ik hier verkondig is voor sommige bokkers misschien alleen maar een zetje hulp.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:34

Mijn ouders hadden voor begin mei een weekje Ameland geboekt met mij en mijn zus. Een derde van het bedrag aanbetaald, de rest moet nu betaald worden. Hij heeft daar net over gebeld, en er wordt keihard gezegd, u bent verplicht de rest te betalen, want u kunt gewoon komen.
Mijn zus en ik komen momenteel niet bij ze. Ze zijn ouder, en mijn zus werkt in de zorg en ik in de voedselvoorziening. Wij lopen dus meer risico iets op te pakken.
We willen dus eigenlijk annuleren. Kunnen ze ons verplichten het volledige bedrag te betalen?

Suzanne F.

Berichten: 49261
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:35

Ik heb 14 augustus Gran Canaria op de planning staan. Ik heb alleen nog een aanbetaling gedaan. Ik durf het restantbedrag ook nog niet te betalen. Maar ik weet ook niet wat de gevolgen zijn als het wordt geannuleerd en ik een voucher krijg. Krijg ik die dan voor het aanbetalingsbedrag of moet ik alsnog de hele reissom betalen?

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:41

Twinklebel schreef:
We willen dus eigenlijk annuleren. Kunnen ze ons verplichten het volledige bedrag te betalen?
Het enige zinnige antwoord daarop kun je terugvinden in de algemene voorwaarden van het verblijf.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132096
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:46


Emmaa

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:56

Ik zou midden mei naar Zambia vertrekken om 7 maanden te werken en te wonen. Jaar naar uitgekeken ;(

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:01

Mijn vriend en ik hebben vanaf 10 juli vakantie en hebben Frankrijk (Chamonix) en Italië op de planning staan. Frankrijk konden we in eerste instantie niet annuleren, maar nu wel. Italië kunnen we tot een maand voor aankomst annuleren. Voor nu wachten we even met annuleren.