Corona en vakantie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:30

Ik ging het net zeggen, als je in een bergland woont, ben je wel wat gewend en geraak je ook boven zonder liften :D

Sizzle na de winter heb je een topconditie }>

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:32

Haha ja.
Ik kan het niet hoor, ik ben absoluut niet goed genoeg voor cross-country en off-piste.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:36

Al doende leert men toch ? O:)
Ik ben zo jaloers op berglandmensen en nu nog meer :')

Berdien

Berichten: 64533
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:53

Sizzle schreef:
Op een vlucht van Dubai naar Auckland heeft iemand 7 medepassagiers aangestoken ondanks negatieve test en mondmaskers.

Wat ik op zich intrigerend vind is dat alle data die al bekend was van influenza en andere infectieziekten dus toch niet uit economische reden ineens niet meer waar is:
„Eine Studie zeigt, dass alle Infizierten maximal zwei Reihen vor oder hinter dem Schweizer sassen.“

Dit wist men eigenlijk al 10 jaar of zo, maar met covid deed men net of het niet waar was.


Tot zover het 'maar vliegen is zoo veilig want filters en verticale luchtstromen etc etc etc' -O- Of je moet dus inderdaad hele lege vliegtuigen laten vliegen, waarbij er meerdere rijen leeg blijven tussen de personen? Maar dan dus ook niemand langs laten lopen of van het toilet gebruik laten maken?

Getup

Berichten: 8296
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:07

Zou nu prima op vakantie durven ( lekker rustig), maar wil niet vliegen momenteel.

Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:20

Heb in september gevlogen. Dat ging prima in een half leeg vliegtuig naar Italië.

Als ik zo'n bericht lees denk ik eigenlijk, nou dat is de eerste keer dat het geconstateerd is en hoeveel vliegtuigen hebben er afgelopen jaar wel niet gevlogen? Relatief wel veilig dus.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:24

Vriend kwam er tot zijn grote angst achter dat we nog niks confirmation hadden over de voucher van onze tickets naar Kathmandu van Etihad. Helemaal in de stress dat we onze vouchers/geld alsnog helemaal kwijt zouden zijn.

Gebeld naar de klantendienst, die vonden de omzetting heel snel terug. De mail was ergens blijven hangen. Toen wij die registratie deden kregen we kleine extra amount op de voucher extra en afreisdatum was 1 jaar geldig. Als extraatje voor het ongemak hebben ze dit verlengd naar 2 jaar geldigheid (dus we kunnen tot en met 31/10/22 vliegen) én we mogen vrij de besteding kiezen en verdelen over meerdere vluchten. Ofwel zoals voorzien heen-terug naar Kathmandu, ofwel meermaals heen-terug naar Dubai, bedrag gebruiken voor extra bagage of upgrade, naar totaal andere bestemming waar Etihad op vliegt...

Is echt wel een hele fijne verrassing, aangezien we niet weten hoeveel vakantie vriend volgend jaar gaat hebben, aangezien die van functie wisselt vanaf volgende week.

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:39

Bloodymary schreef:
Heb in september gevlogen. Dat ging prima in een half leeg vliegtuig naar Italië.

Als ik zo'n bericht lees denk ik eigenlijk, nou dat is de eerste keer dat het geconstateerd is en hoeveel vliegtuigen hebben er afgelopen jaar wel niet gevlogen? Relatief wel veilig dus.


Mijn vraag is meer: hoe goed is de tracing? Naar Nieuwzeeland is uiteraard een super goede tracing gebruikt.
Hoeveel van die gevallen uit bijv. Kroatie en en Griekenland zijn ook echt daar opgedaan en niet op de heen/terugweg? Daar zat heus niet zo‘n intensief tracing team op.
Er was van SARS ook bekend dat het in vliegtuigen overgedragen was terwijl sars minder besmettelijk was.

Wat fijn Varekaj :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:54

Voor zover wij horen van zijn collega's in Kroatië doen ze daar alsof Corona niet bestaat... Dus die tracing zal wel niet te denderend zijn?

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:07

Ik denk ook niet dat die tracing zo geweldig is :+
Als je moest weten hoeveel Zuid-Amerikanen de Schengen binnenkomen via spaanse luchthavens en dan doorreizen naar het noorden zonder enige controle... :=

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:17

Ik ga maar niks zeggen over de tracing in België :') Daar zitten ook gigantische haken en ogen aan.

_Lorette_

Berichten: 12101
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 12:35

Ik zou niets liever doen dan een vakantie plannen voor volgend jaar, maar op dit moment lijkt dat volstrekt belachelijk... Wij durven in elk geval niets te bedenken, laat staan boeken. Hoe schatten jullie de kansen in voor reizen/vakantie in 2021?

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 12:46

Ik ga uit van 2022,maar met het vaccin in het vooruitzicht kan ik het niet laten om wel vast te gaan kijken :') maar ik vind alleen al het plannen van een reis echt super leuk, dan hoeven er nog geen datums te zijn maar waar wil ik heen, wat wil ik zien en doen etc.

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 12:48

Ik had in de herfstvakantie een spotgoedkope vlucht staan, die hebben we gratis doorgeschoven naar April.
Dat is dus een redelijk financieel risicovrije manier van plannen. Mag/kan het dan weer niet dan schuiven we gewoon weer door. Overnachting is niet geboekt.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 12:51

Ik boek ook niets totdat er wat meer duidelijkheid is. En de voucher die ik nog heb staan vraag ik terug zodra dat mag. Nu is deze nog gedekt maar als je hem inwisselt voor een nieuwe boeking is dat nog maar zeer de vraag.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37280
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 12:56

Geen idee, misschien de landen om ons heen voorzichtig volgende zomer?

Zie ik vandaag dat vorig jaar vandaag we vertrokken met de camper naar de zuid franse alpen voor het eerste stukje skieen. -O- Slik.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:23

Het geld van mijn voucher voor Malta kan ik na elf maanden terugvragen en dat ga ik doen. Voorlopig heb ik er nog helemaal geen trek in om een vliegvakantie naar een eiland te plannen (los van wat er allemaal kan en mag).

Mijn vakantieplannen voor 2021 maak ik wel last minute, net als afgelopen zomer. Iets verder weg dan Zeeland zou deze keer leuk zijn, maar kan het niet, dan kan het niet.

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:37

Hier ook vouchers binnen. Moet even kijken wat ik ga doen met de voucher van KLM.
Andere voucher is 700 euro waard.

In principe staat het plan om volgend jaar Thanksgiving bij mijn oudtante in New Jersey te gaan vieren. Daarna een weekje NY er achteraan.

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:50

Mijn vakantie had ik omgeboekt naar volgend jaar dus voor mij staat er een vakantie gepland in augustus. Ben benieuwd.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:25

Ik heb een tijdje terug gewoon geboekt. Hotels en auto zijn gratis te annuleren. De vlucht krijgen we refund of voucher voor mocht het niet doorgaan. Maar daar heb ik geen problemen mee.
Vlucht staat geboekt voor 24 juli naar de VS. Wij gaan een trail lopen van 300 km in 15 dagen.

Ineke2

Berichten: 33141
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:17

Ik had een voucher, na ruim een half jaar wachten mijn geld terug gevraagd. Dat krijg ik binnen nu en 2 maanden terug gestort is mij beloofd.
Komend jaar ga ik niet op vakantie. Heel misschien in Oktober / November, maar dat hangt echt af van het feit of ik weer een ( betaalde) baan heb en of het weer normaal / veilig kan.

Christiene
Berichten: 7731
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:36

Ik boek niks. Was al zo gedoe dit jaar ik had in januari al geboekt. Doe het nu wel last minute. Met de auto ergens i Europa als dat tegen die tijd weer kan in de zomer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:40

Hier afgelopen zomer wel festivaltickets gekocht voor eind augustus 2021, maar de verdere reis naar/in Engeland nog niet. Toen leek dat best wel een optie te wezen. Maar nu, zie ik niet gebeuren dat het komend jaar doorgaat.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78531
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:07

Ik heb wel geboekt, bestemming onbekend. :)) Toen we dit jaar de camper terug brachten direct vastgelegd voor 2021. Weer een poging voor Andalusie, of wellicht toch Nederland.

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:30

Neonlight schreef:
Ik heb wel geboekt, bestemming onbekend. :)) Toen we dit jaar de camper terug brachten direct vastgelegd voor 2021. Weer een poging voor Andalusie, of wellicht toch Nederland.

Mooi.....
Wij volgend jaar cruise en Disney afgezegd..jammer van de aanbetaling maar poep.
We hebben plannen om met camper en honden dan naar Zweden te gaan....
Ben benieuwd hoe dat is, nooit geweest