Corona en vakantie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132105
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:03

Ja, leuk is dat he. Dat hamsteren zodat je allemaal lekkere spullen aan boord hebt en dat je weet dat je in alles voorzien bent. Ik ga daar eerdaags ook al mee beginnen en ik hamster net zo lang totdat ons campertje nokkievol zit :))

Tsja, dat van die sneeuw durf ik hier thuis niet meer te beweren want daar zijn we een aantal jaren geleden een keer flink mee de mist in gegaan. Naast het camperen doen we ook aan klassieke motorraces en die beginnen altijd op Koningsdag. We gaan daar altijd heen onder het mom van 'wij gaan gewoon, tenzij er sneeuw ligt'. En wat denk je: sneeuw op de dag voor Koningsdag. Echt he. Ik heb het net nog even terug gezocht en het is in 2016 geweest. Ik zeg dus hier thuis niks meer. Alleen nog 'we gaan' :D

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:32

Ik hoop met jullie mee
Wij hebben paasweekend een wedstrijd in Harich gepland en dan met de camper daarheen en nog paar nachten extra
Hoop dat het allemaal weer kan ook voor jullie

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41656
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:10

Oscar schreef:
Ja, leuk is dat he. Dat hamsteren zodat je allemaal lekkere spullen aan boord hebt en dat je weet dat je in alles voorzien bent. Ik ga daar eerdaags ook al mee beginnen en ik hamster net zo lang totdat ons campertje nokkievol zit :))

Tsja, dat van die sneeuw durf ik hier thuis niet meer te beweren want daar zijn we een aantal jaren geleden een keer flink mee de mist in gegaan. Naast het camperen doen we ook aan klassieke motorraces en die beginnen altijd op Koningsdag. We gaan daar altijd heen onder het mom van 'wij gaan gewoon, tenzij er sneeuw ligt'. En wat denk je: sneeuw op de dag voor Koningsdag. Echt he. Ik heb het net nog even terug gezocht en het is in 2016 geweest. Ik zeg dus hier thuis niks meer. Alleen nog 'we gaan' :D

Ja, echt zo leuk :D. Ik heb al allemaal lijstjes met eten, drinken, spulletjes die mee moeten. Vul dat steeds aan. Vooral veel fruit en sapjes, zijn we beide dol op.

En wat sneeuw betreft, je hebt gelijk ook :=.


Echwel schreef:
Ik hoop met jullie mee
Wij hebben paasweekend een wedstrijd in Harich gepland en dan met de camper daarheen en nog paar nachten extra
Hoop dat het allemaal weer kan ook voor jullie

Hier gaat t zeker weten door (tenzij temperaturen zoals afgelopen week := ). Onze platbodem kan overal aangemeerd worden.

Toch hoop ik ook mee! Stiekem hopen we dat we in t paasweekend ergens kunnen ontbijten/lunchen :o.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:46

Hier net weer een eerste ticket geboekt voor april :D
Wel voor werk en daardoor de mogelijkheid om business class te vliegen.
Dus geen rij met inchecken, security en boarden en geen mensen naast je wat voor mijn gevoel wel veel scheelt.
Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen en na terugkomst 10 dagen strikte quarantaine thuis.
Heb dan toch nog voldoende werk thuis te doen na een trip dus dat maakt me niet uit.

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:02

Ik ben ook weer aan het denken.
Eind december naar Londen

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:05

Zijn hier bokkers die een vakantie naar het buitenland durven te boeken voor deze zomer?

Wij zouden dolgraag willen, maar we zien het nog niet gebeuren. Daarom 3 nachtjes een huisje in NL geboekt voor de bouwvak...

Christiene
Berichten: 7729
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:07

Misschien met de auto maar een vliegvakanrie zeker niet en met de auto ook niet verder dan duitsland of aangrenzende land. Misschien met oosterijk. Heb niks geboekt. Vorog jaar nog met auto naar de bergen geweest. Mooi de natuur in.

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:10

Vorig jaar zijn wij heel spontaan naar Oostenrijk vertrokken. We hadden onze oorspronkelijke reis naar Slovenië geannuleerd, want dat was te onzeker. Om één of andere reden zie ik het dit jaar veel somberder in en durf ik zelfs niet aan buurlanden te denken.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:16

Wij hebben in september al weer een camper gehuurd voor 4 weken en de planning is echt om naar het buitenland te gaan.

Verder vandaag de vraag gekregen voor vrijwilligers om naar Korea te gaan voor 6 weken, dat is inclusief 2 weken hotelquarantaine daar, exclusief 2 weken weer hier als je thuis komt.

gaucho

Berichten: 9533
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:18

Had een reis naar Schotland geboekt in mei, afgelopen week gecancelled, het worden huisjes in Nederland.

Voor juli/augustus staat nu nog Mongolië op de planning, doorgeschoven van vorig jaar. Maar daar ben ik ook al aan het kijken voor een plan B, schat de kans dat dat doorgaat niet heel hoog in.

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:30

Wij hebben vouchers staan voor Amerika eind september.
Durf nog niet echt verder te kijken omdat ik geen idee heb of dat haalbaar gaat zijn.
Deze zomer zal het waarschijnlijk Nederland worden.

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:36

Hoe staan jullie tegenover het plan voor het vaccinatiepaspoort?

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:39

purny schreef:
Hoe staan jullie tegenover het plan voor het vaccinatiepaspoort?


De grap van de eeuw in een land waar de kerk nog altijd een dominante rol speelt, de grenzen met de buurlanden open zijn en bovendien niemand weet hoe lang die prik überhaupt zijn werk doet.

Hier kwam het ook ter sprake. Het eerste wat de kroegen zeiden: top idee!!! Gelijk invoeren want dan mogen we weer open. Controlleren gaan we echter niet doen want daar hebben we geen capaciteit voor :') _O-

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:02

Ik heb gisteren de camping geboekt aan het sneekermeer :D
Voor september om een weekje te gaan suppen en fietsen :) Camper is van mn schoonouders dus dikke prima! Volgende week hebben wij een afspraak met vrienden om de week ervoor te plannen, ook met de camper :)

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:05

Mijn tripje naar Spanje staat nog altijd rond pasen sinds vorig jaar. Ik hoop echt dat ik kan want mijn vriendin is zwanger en ik zou het toch wel erg fijn vinden om dat persoonlijk met haar te vieren.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:05

ik heb voor begin juni een camping met privé sanitair geboekt in Friesland. Ik durf het niet aan om naar het buitenland te gaan en zo kunnen we er toch een weekje uit. Boodschappen nemen we mee, fietsen ook, de camping is zo geregeld dat we met niemand contact hoeven hebben. De plek is bekend, nummerbord van de auto is doorgegeven en het is betaald.

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:05

Wij dromen van een rondreis Zweden
Hebben 2 vakanties afgezegd

Een cruise en met de kinderen naar euro disney gaat helaas niet door

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:08


Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:21

purny schreef:
Hoe staan jullie tegenover het plan voor het vaccinatiepaspoort?



Ik vond vanmiddag een artikel hierover. Het debat op europees niveau is gaande.
https://www.hln.be/binnenland/het-debat ... ~aa48a0a5/


Zolang niet iedereen de kans heeft gekregen zich volledig te laten vaccineren, moet je dit mijns inziens zeker niet doen.

Anyway, als en indien.... ik wil dan wel graag een kaartje want zulke digitale hoogstandjes kent mijn foon niet :')

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 18:03

purny schreef:
Hoe staan jullie tegenover het plan voor het vaccinatiepaspoort?
Vaccinatiepaspoort in niet echt iets nieuws. Ik heb hem in het verleden ook nodig gehad voor gele koorts en het lijkt me geen probleem.

Wij wachten een beetje tot er tickets voor volgend jaar februari online komen. Ik heb nog een voucher voor United die ik voor begin mei moet gebruiken voor een boeking. Helaas zijn de ticketprijzen op het moment super hoog bij United dus maar eens zien of het wat wordt.

En verder ben ik voorzichtig aan het kijken om ergens in september naar Kroatië te gaan. We willen toch met de auto en zolang ik alles kan annuleren vind ik het wel leuk om iets in de planning te hebben ook al is er een grote kans dat het niet door kan gaan.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 18:34

Pandora2 schreef:
Ik denk ook niet dat die tracing zo geweldig is :+
Als je moest weten hoeveel Zuid-Amerikanen de Schengen binnenkomen via spaanse luchthavens en dan doorreizen naar het noorden zonder enige controle... :=

Ik vind dat wel verwerpelijk dat de EU die mensen niet op eigen kosten opsluit in quarantainehotels zoals in Nieuw Zeeland, Australie, China, Singapore e.d. We zijn hier zo lek als 'n mandje en niet gek dat al die buitenlandse mutanten zich hier weer onder de bevolking kunnen mengen.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 19:15

Ik heb al meer dan 40 jaar een vaccinatiepaspoort (1978!) en ben aan mijn tweede toe, dus liever gisteren dan vandaag.

Maar wij gaan ook uit van op zijn best een vakantie naar Oost-Europa in september, maar ik heb er nog niet zoveel vertrouwen in

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 19:19

Wij hebben net een skivakantie achter de rug (in eigen land). Dat was wel echt oprecht heerlijk met de zon. We hebben de plek zo uitgezocht dat we niet van grote dichte gondels afhankelijk waren.

moonsparkle
Berichten: 21733
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 19:28

Ik hoop dat ik volgend jaar februari even weg kan en dat ik dan weer los kan gaan qua reizen :') als het goed is wordt ik volgende maand gevaccineerd

Suzanne F.

Berichten: 49274
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 19:42

Ik heb Gran Canaria geboekt staan voor augustus. Vorig jaar omgeboekt naar een jaar later. Ben heel benieuwd of we dit jaar wel kunnen.