Corona en vakantie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:35

Wij hebben zojuist onze reis naar Amerika geannuleerd. Netjes geregeld door de organisatie. Nu hopen dat we van KLM ook de kosten van de stoelupgrade terug krijgen (waarschijnlijk niet). Jammer maar helaas. Hebben nu 2 weekjes center parcs geboekt

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:46

Ik vertrek over een kwartiertje naar Kenia.
Heb schiphol nog nooit zo stil gezien.
Vliegtuig zit ook niet vol.
3 uur van te voren aanwezig zijn was ook niet echt nodig. In 20 minuten red je het nu ook :')
Maar even ontbeten in een rustige lounge waar het normaal enorm druk is.

Echwel

Berichten: 12501
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:59

MarijeR schreef:
Ik vertrek over een kwartiertje naar Kenia.
Heb schiphol nog nooit zo stil gezien.
Vliegtuig zit ook niet vol.
3 uur van te voren aanwezig zijn was ook niet echt nodig. In 20 minuten red je het nu ook :')
Maar even ontbeten in een rustige lounge waar het normaal enorm druk is.

Geniet er van

Hier ligt ondertussen na plan A,B enz plan X op tafel :D

purny

Berichten: 27566
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:14

knabbelgirl schreef:
Wij hebben zojuist onze reis naar Amerika geannuleerd. Netjes geregeld door de organisatie. Nu hopen dat we van KLM ook de kosten van de stoelupgrade terug krijgen (waarschijnlijk niet). Jammer maar helaas. Hebben nu 2 weekjes center parcs geboekt

Balen! Maar center parcs kan ook leuk zijn

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 14:10

MarijeR schreef:
Ik vertrek over een kwartiertje naar Kenia.
Heb schiphol nog nooit zo stil gezien.
Vliegtuig zit ook niet vol.
3 uur van te voren aanwezig zijn was ook niet echt nodig. In 20 minuten red je het nu ook :')
Maar even ontbeten in een rustige lounge waar het normaal enorm druk is.

Is dat nu wel veilig daar? Mijn neef die regelmatig naar een project in Zuid Afrika moet voor werk is de afgelopen maanden niet meer kunnen gaan vanwege die Afrikaanse mutant.

Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 14:20

Goede reis Marije! Lijkt me echt heel raar zo'n stil Schiphol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:38


MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:31

elnienjo schreef:
Is dat nu wel veilig daar? Mijn neef die regelmatig naar een project in Zuid Afrika moet voor werk is de afgelopen maanden niet meer kunnen gaan vanwege die Afrikaanse mutant.

Vond het super geregeld!
Vooraf uiteraard getest, heleboel papierwerk incl gezondheidsverklaring wat allemaal ook online geregeld kan worden en waarna je een QR code krijgt van de keniaanse overheid. Die moet je altijd bij je dragen, geprint of digitaal en zo kunnen ze je op ieder controle punt scannen en volgen waar je bent en met wie.
Verder overal temperatuur controles, ook bij het hotel en ook van chauffeurs bv.
Voelt echt heel veilig.
Vanaf morgen sowieso op pad met uitsluitend geteste mensen en we worden hier ook nog getest.
Voor vertrek naar NL eerst een pcr test en een paar uur voor vertrek nog een sneltest.
Thuis 5 dagen quarantaine en dan bij de ggd laten testen.
Dat is trouwens de enige gratis test, alle andere testen is zelf betalen. Ben daar alleen al 500/600 euro aan kwijt voor 11 dagen in Kenia. Dus zou het voor een vakantie reisje nog niet snel aanraden.

Morgen ook nog even naar NL bellen met de ggd want had net ook een uitnodigingsbrief voor de vaccinatie in de mail *\o/*

[edit] vanuit het vliegtuig mochten ook maar steeds groepjes van 30 mensen tegelijk van boord.
Nergens dus drukte of lange rijen en veel beveiliging om iedereen afstand te laten houden.
Echt top als je weet wat voor chaos het normaal in Nairobi op het vliegveld is :')

En zelf koos ik ervoor om business class te vliegen, niemand voor, naast of achter me.
Zag het nog niet zitten om ergens in een volle rij te zitten al viel dat achteraf ook mee want economie zat ook lang niet vol.

purny

Berichten: 27566
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:18

Ben je er voor noodzaak of voor plezier?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 04:07

Werk. Na een jaar thuis zitten een laatste poging mijn bedrijf te redden.

Die vraag krijg je trouwens nergens op schiphol.
Had al kopie van uitnodiging en werkgegevens meegenomen omdat ik had verwacht dat ze wel zouden vragen of het een vakantiereis was of noodzakelijk maar nergens een vraag in die richting.

Echwel

Berichten: 12501
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 06:50

Al zou het voor plezier zijn, je hoeft je op boktt noet te verantwoorden hoor..

Purny dit was een beetje een ongepaste vraag

moonsparkle
Berichten: 21787
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:00

Wij willen ons oriënteren op emigreren, maar hebben een paar landen in gedachten die we dus willen bezoeken vooral in de winter zodat het toeristische beeld ook weg is en je weet hoe de temperatuur is. Alleen nu valt er al een jaar weg, voelt toch een beetje als een verloren jaar want ook wil ik nog wat andere reizen maken voor het emigreren. Heb toch maar een bepaald aantal vakantiedagen per jaar die ik helaas ook niet mag opsparen.

Fitzroy

Berichten: 25168
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:08

Echwel schreef:
Al zou het voor plezier zijn, je hoeft je op boktt noet te verantwoorden hoor..

Purny dit was een beetje een ongepaste vraag


Waarom? Ik vroeg me hetzelfde af. Als er een negatief reisadvies geldt, is het niet zo raar dat mensen dat vragen toch?

Overigens ging ik er bij Marije wel vanuit dat het zakelijk was, maar ik vind de vraag op zich niet vreemd noch ongepast.

Echwel

Berichten: 12501
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:23

Je mag het je af vragen tuurlijk
Maar Marije hoeft zich hier niet te verantwoorden
Netjes dat ze het doet, maar het hoeft niet

Anoniem

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:41

Ik vind dat helemaal geen vreemde vraag om te stellen. Ze hoeft zich ook niet te verantwoorden en mag er antwoord op geven.

Wat een maatregelen allemaal, wel heel goed! Wel zo prettig dat je je veilig voelt tijdens een noodzakelijke reis. Hopelijk kan je je bedrijf redden! Succes/werkse daar!

purny

Berichten: 27566
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:02

Echwel schreef:
Al zou het voor plezier zijn, je hoeft je op boktt noet te verantwoorden hoor..

Purny dit was een beetje een ongepaste vraag

Ik was er gewoon nieuwsgierig naar aangezien reizen volop word afgeraden. Maar als zelfs dat al ongepast is...

In ieder geval hoop ik dat we snel weer op vakantie kunnen voor onze plezier

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:09

Ik hoop vooral dat Marije haar bedrijf nog kan redden. Heel veel succes daar, ik zal voor je duimen!

Echwel

Berichten: 12501
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:12

purny schreef:
Echwel schreef:
Al zou het voor plezier zijn, je hoeft je op boktt noet te verantwoorden hoor..

Purny dit was een beetje een ongepaste vraag

Ik was er gewoon nieuwsgierig naar aangezien reizen volop word afgeraden. Maar als zelfs dat al ongepast is...

In ieder geval hoop ik dat we snel weer op vakantie kunnen voor onze plezier


+1 :D

Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:55

MarijeR schreef:
Werk. Na een jaar thuis zitten een laatste poging mijn bedrijf te redden.

Die vraag krijg je trouwens nergens op schiphol.
Had al kopie van uitnodiging en werkgegevens meegenomen omdat ik had verwacht dat ze wel zouden vragen of het een vakantiereis was of noodzakelijk maar nergens een vraag in die richting.

Heel veel succes daarmee MarijeR! Ik hoop dat je trip succesvol mag zijn +:)+
Fijn ook dat je je daar met hun maatregelen ook echt veilig voelt

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:34

MarijeR schreef:
elnienjo schreef:
Is dat nu wel veilig daar? Mijn neef die regelmatig naar een project in Zuid Afrika moet voor werk is de afgelopen maanden niet meer kunnen gaan vanwege die Afrikaanse mutant.

Vond het super geregeld!
Vooraf uiteraard getest, heleboel papierwerk incl gezondheidsverklaring wat allemaal ook online geregeld kan worden en waarna je een QR code krijgt van de keniaanse overheid. Die moet je altijd bij je dragen, geprint of digitaal en zo kunnen ze je op ieder controle punt scannen en volgen waar je bent en met wie.
Verder overal temperatuur controles, ook bij het hotel en ook van chauffeurs bv.
Voelt echt heel veilig.
Vanaf morgen sowieso op pad met uitsluitend geteste mensen en we worden hier ook nog getest.
Voor vertrek naar NL eerst een pcr test en een paar uur voor vertrek nog een sneltest.
Thuis 5 dagen quarantaine en dan bij de ggd laten testen.
Dat is trouwens de enige gratis test, alle andere testen is zelf betalen. Ben daar alleen al 500/600 euro aan kwijt voor 11 dagen in Kenia. Dus zou het voor een vakantie reisje nog niet snel aanraden.

Morgen ook nog even naar NL bellen met de ggd want had net ook een uitnodigingsbrief voor de vaccinatie in de mail *\o/*

[edit] vanuit het vliegtuig mochten ook maar steeds groepjes van 30 mensen tegelijk van boord.
Nergens dus drukte of lange rijen en veel beveiliging om iedereen afstand te laten houden.
Echt top als je weet wat voor chaos het normaal in Nairobi op het vliegveld is :')

En zelf koos ik ervoor om business class te vliegen, niemand voor, naast of achter me.
Zag het nog niet zitten om ergens in een volle rij te zitten al viel dat achteraf ook mee want economie zat ook lang niet vol.

Klinkt als goed geregeld. Fijn dat je businessclass kon betalen, dat lijkt me echt heerlijk reizen. Opgepropt in economy vind ik altijd al vervelend als autist, maar nu met de pandemie moet ik er helemaal niet aan denken om schouder aan schouder te moeten zitten met anderen.

Ben nu wel heel benieuwd wat voor bedrijf je hebt trouwens. Iets met safari-reizen verkopen of iets totaal anders?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:21

Natuurfotografie en dit was ook o.a. voor diverse nature conservation projects.
Allemaal goed verlopen en zoals het er nu uitziet o.a. nog 4 trips naar Kenia dit jaar.

Alle regels daar zijn erg streng, t/m verplicht mondkapje in auto's en overal binnen en buiten op openbare plaatsen. Overal temperatuur checks en je kan geen deur door zonder dat er iemand bij een sanitizer bus staat en je pas door laat als je je handen hebt gedaan.
Ook dagelijkse gezondheidchecks gehad wat ook allemaal op papier werd bijgehouden.
En ik moest in counties zijn waar geen volledige lockdown was dus kon daar wel tussen reizen met auto en vliegtuig.

Gisterenavond weer terug gevlogen dus dat betekende zaterdag een PCR test in de bush, achter in een safari cruiser met een dokter die speciaal opgehaald moest worden uit de dichtstbijzijnde stad :D
En gisteren een paar uur voor vertrek nog een rapid test in Nairobi gehad. Dat was zeker rapid, kwartiertje wachten op de uitslag.
Vanmorgen vroeg weer terug gekomen en nu dus in quarantaine tot ik op dag 5 getest kan worden.
Heb voorlopig genoeg werk vanuit huis dus dat is geen enkel probleem gelukkig. Alleen de hondenschool met puppy afgezegd voor morgen.
Boodschappen worden vanmiddag bezorgd dus hoef het erf niet meer af.
En dan volgende week de eerste enting, was ook nog gelukt om vanuit Kenia te regelen :D

Oh en het was zo rustig op schiphol vanmorgen, binnen 20 minuten van landing tot in de auto op de parkeerplaats.

Pareltjes
Berichten: 2220
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 13:01

Echwel schreef:
Al zou het voor plezier zijn, je hoeft je op boktt noet te verantwoorden hoor..

Purny dit was een beetje een ongepaste vraag



Is dat zo ? Ongepast vind ik niet. Deze pandemie treft ons allemaal dus ik vind dat we best wat kritisch naar onze medemensen mogen kijken. In dit geval niets aan de hand toch? Goede reden dus iedereen kan opgelucht ademhalen.

Maar wat als iemand nu een vakantietripje richting India zou gaan maken? Mag er dan ook niet gevraagd worden is dat nu echt wel nodig?

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 13:04

Heel eerlijk?
Daar verspil ik mijn energie niet aan.
Als ze perse willen gaan, I don‘t care.

Hoeveel van die ‚noodzakelijke‘ reizen zullen überhaupt echt noodzakelijk zijn. Ik durf te wedden: nagenoeg geen een.

purny

Berichten: 27566
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:47

Even een vraag mbt de vouchers. Als ik voor aankomende december boek met een voucher en het kan in het ergste geval ook niet doorgaan dan, krijg je dan een nieuwe voucher of je geld terug?

Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:26

Wij hebben onze reis van komende juni met een voucher geboekt, is nu geannuleerd en krijgen geld terug. Maar dat zou je even bij de maatschappij moeten checken, ze hebben allemaal andere regels