Corona en vakantie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21741
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:52

Dat hoor je nu veel antigeen voor vliegen, heb je in ieder geval snel de uitslag

Esperanza

Berichten: 3283
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 22:05

Sizzle schreef:
Vandaag zijn onze regels aangescherpt kwa 2-3G en G+ enzo. Echter hoef ik nu na thuiskomst uit het buitenland niet meer een PCR test te doen en mag nu ook een antigeen sneltest voor het vliegtuig.
Als iemand het nog snapt hoor ik het graag _O-


Hou op schei uit... :') Ik ben uit Mexico teruggevlogen naar Amsterdam. We hebben ons braaf getest, maar denk je dat er ook maar 1 iemand heeft gecontroleerd....

Kijk dat Mexico geen eisen stelt wist ik, maar Nederland?

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:45

Amerika heb ik ook geen formulieren moeten overleggen...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:33

Heb je die niet moeten opladen?

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 22:12

poes schreef:
Heb je die niet moeten opladen?

Nope... En ik stresste hem nog wel omdat ik de amerikaanse was vergeten... :')

Netjes bij inchecken gevraagd of ze die wilde hebben.. verder niks meer gehoord

Alleen vaccinatiebewijs en certificaat op de heenweg en op de terugweg alleen vaccinatiebewijs...

genja
Berichten: 3943
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 11:10

Moet zeggen dat ik het lastig vind die reizen die nog steeds gemaakt worden . Oké ik weet dat het toegestaan is .
Collega is vorige weekend naar Polen gegaan en is daar dus positief getest . 10 dagen in quarantaine en dus ook niet op het werk .
Kost geen vakantiedagen maar zijn ziektedagen .Had dus niet heel veel medelijden dat ze niet van de hotelkamer af mogen .
(Wel goede test voor je nieuwe relatie 10 dagen opgesloten zitten )

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 11:33

Positief testen kun je ook thuis en dan mis je net zo goed op het werk. Vind dat dus een rare reactie.
Gelukkig was hij blijkbaar niet erg ziek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 12:22

Ik zou dan mijn werklaptop meenemen op vakantie. Mocht ik dan in quarantaine moeten ter plekke en me niet te ziek voelen, kan ik gewoon vanuit daar thuiswerken. Als ik in Nl positief test en niet te ziek ben kan ik tenslotte ook werken. Niet dat ik op vakantie ga, maar zo zou ik het dan doen :+

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 12:37

Laptop meenemen is voor ons streng aanbevolen op het werk, anders kost het je je vakantiedagen als je in quarantaine moet.
Maar bij positief testen en daarbij ook ziek zijn is natuurlijk gewoon ziek, dat lijkt me logisch.

Ik was gelukkig negatief en ben gisteren weet thuisgekomen.
Reizen op eerste kerstdag is een dikke aanrader, ik was de enige bij de veiligheidspoortjes en was binnen 10 minuten van het OV bij de gate _O-
Het vliegtuig was ook sneller en daardoor zat ik al in de auto op de de eigenlijke aankomsttijd, geniaal.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 12:57

Aangezien hier wat bokkers uit Frankrijk zitten, hebben jullie enig idee wat er na maandag met de maatregelen in Frankrijk gaat gebeuren?
Heb tripje Parijs staan, maar overweeg niet te gaan als er een (gedeeltelijke) lockdown komt.

lizy29

Berichten: 6242
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:04

Op dit moment durf ik daar echt niets zinnigs over te zeggen. In de basis wilde Frankrijk niet inzetten op lockdown maar op vaccinatie'plicht' maar gezien de huidige cijfers vind ik het moeilijk inschatten.

Poosje81
Berichten: 21212
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:06

Paardenfan25 schreef:
Aangezien hier wat bokkers uit Frankrijk zitten, hebben jullie enig idee wat er na maandag met de maatregelen in Frankrijk gaat gebeuren?
Heb tripje Parijs staan, maar overweeg niet te gaan als er een (gedeeltelijke) lockdown komt.


Volgens mij is er nog niets bekend, maar vermoed wel dat er eea aan maatregelen gaan komen nu de kerst voorbij is (is slechts 1 dag hier natuurlijk).
De besmettingen zijn niet overdreven sky-high.


Afbeelding



Wij zouden zelf vandaag vertrekken naar Portugal, voordat de cijfers zo de lucht in schoten geboekt, maar al 2 weken geleden alles geannuleerd en we blijven wel thuis.
Gelukkig geven ze vanaf donderdag 16/17 graden en stralende zon af.

Poosje81
Berichten: 21212
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:07

lizy29 schreef:
Op dit moment durf ik daar echt niets zinnigs over te zeggen. In de basis wilde Frankrijk niet inzetten op lockdown maar op vaccinatie'plicht' maar gezien de huidige cijfers vind ik het moeilijk inschatten.


Je was me voor, maar dat inderdaad.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:08

In Nederland lekken de maatregelen al vantevoren uit, dus ik dacht ik vraag het bokt. Mijn Frans is niet zo geweldig.
@Poosje, lekker 16,17 graden :)

genja
Berichten: 3943
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 20:31

Sizzle schreef:
Positief testen kun je ook thuis en dan mis je net zo goed op het werk. Vind dat dus een rare reactie.
Gelukkig was hij blijkbaar niet erg ziek.


Je neemt wel meer risico door in een vliegtuig te gaan zitten en ook uit te gaan daar .(alles wordt gedeeld op Instagram)
Buiten dat collega om de haverklap al ziek is . Minstens 3 dagen per maand.

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 20:54

genja schreef:
Sizzle schreef:
Positief testen kun je ook thuis en dan mis je net zo goed op het werk. Vind dat dus een rare reactie.
Gelukkig was hij blijkbaar niet erg ziek.


Je neemt wel meer risico door in een vliegtuig te gaan zitten en ook uit te gaan daar .(alles wordt gedeeld op Instagram)
Buiten dat collega om de haverklap al ziek is . Minstens 3 dagen per maand.


Ofwel, je mag hem sowieso al niet ;)

De afgelopen tijd was NL een tijd lang in de top 3 van Europa kwa besmettingen.
Als iemand daar op stap gaat en onvoorzichtig is, doet hij dat thuis ook.

IndianSu

Berichten: 219
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:41

Ik heb mijn reis naar New York (ik zou 2 januari gaan) verplaatst naar eind april, omdat ik niet het risico wilde lopen daar in een lockdown te belanden of bij thuiskomst verplicht in quarantaine te moeten. Ik ben niet bang om Corona op te lopen omdat ik zelf pas hersteld ben van Corona. Herbesmetting kan natuurlijk, maar niet al binnen een aantal weken. Hopelijk kan het in april wel doorgaan.

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:32

In Amerika zijn er momenteel ook veel problemen met de bezetting van vluchten, waardoor enorm veel vluchten uitvallen. Kan mij voorstellen dat je dat ook meeneemt als je maar 1 dag spelling hebt.

IndianSu

Berichten: 219
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:01

Dat was toen ik mijn vlucht wijzigde nog niet het geval, maar het is wel een reden dat ik nu extra blij ben dat ik het verzet heb!

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 11:23

Goed dat je hem hebt verzet. Ik lees net dat iedereen 10 dagen in quarantaine moet bij thuiskomst.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 11:39

Waar heb je dat gelezen Purny? Ik kan alleen vinden dat je 10 dagen in quarantaine moet als je uit hoogrisico gebied komt. Maar de site van de overheid loopt wel vaker achter.

Wij hebben nog wel voor februari een reis naar Amerika staan en ik denk dat ik hem nog even laat staan. Maar ik merk wel dat de voorpret er op deze manier snel vanaf gaat.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37280
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:06

Citaat:
Vanaf morgen quarantaineplicht voor reizigers uit de VS
Voor reizigers vanuit de Verenigde Staten geldt vanaf 30 december een quarantaineplicht, ook als ze gevaccineerd zijn. Dat meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken. Ook blijft een negatieve coronatest verplicht. De maatregel is gebaseerd op een advies van de RIVM.

De VS veranderen van hoogrisicogebied naar zeerhoogrisicogebied. Voor het land geldt nog altijd code oranje. Reizigers uit een zeerhoogrisicogebied moeten tien dagen in quarantaine. Wel mogen reizigers na vijf dagen uit zelfisolatie na een negatieve testuitslag bij de GGD.

In de VS werden maandag ruim 440.000 nieuwe coronabesmettingen gemeld. Dat is een recordaantal sinds het begin van de coronacrisis. Het aantal besmettingen is de afgelopen weken flink gestegen door de opmars van de omikronvariant.

Momenteel geldt alleen voor Saba, Sint-Eustatius, Hongkong en Macau een groen reisadvies.


Nos site meldt het nu ook.

boeflover

Berichten: 6047
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:10

Lang getwijfeld of we met de kerst naar Hawaï zouden gaan maar toch wel blij dat we zijn thuis gebleven. Al die berichten van uitgevallen vluchten net voor kerst (wanneer wij ook hadden willen vliegen) en nu idd 10(/5) dagen quarantaine erbij blijft het toch een goede keuze te zijn geweest. Hopelijk is volgend jaar de gekte voorbij?

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:52

Thanks! Dan moet ik maar eens even goed puzzelen of het nog realistisch is om die kant op te gaan.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:21

Schopje omhoog in dit topic met een vraag.
Ik zou graag eind maart naar Tenerife gaan +-10 dagen.
Ik heb een herstelbewijs die tot eind april geldig is. Is dit genoeg (met de regels die nu gelden?) Of moet ik dan ook nog testen? Voor terugreis naar NL volgens mij sowieso niet.

Ook staat er dit op de website van de overheid:
'Een herstelbewijs. Als u bent hersteld van COVID-19 dan kunt u Spanje inreizen met een herstelbewijs. Dit document moet minimaal 11 dagen na de eerste positieve NAAT-test zijn afgegeven en maximaal 180 dagen. Het document moet door een autoriteit of medische instantie zijn opgesteld. Dit moet in het Spaans, Engels, Frans of Duits. Op het document moet vermeld staan: naam, datum van de eerste positieve NAAT-test, type NAAT-test en land van afgifte.'

Maar, waar kan ik zo'n document laten maken? Ben echt een leek in heel dit gebeuren :Y)