Bedrijf levert producten Aliexpress

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:38

Mooi! Toch nog een goede afloop :)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 12:40

Het heeft flink wat moeite gekost :+ maar de aanhouder wint :=

speurneusc

Berichten: 5418
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:49

maar Ali is zelf toch ook een drops chipping winkel? bestaat uit duizenden kleine ondernemers die via Ali verkopen. Veel bestellingen komen aan bij magazijn staat er vaak bij mijn track en trace en van daar uit gaat het dan naar... vervoerder en dan gebeurt er vaak weken niets meer volgens track en trace.

Jolliegirl

Berichten: 32997
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:14

Ah fijn dat het gelukt is bij jou!

Bij mij helaas nog niet.
Grandado blijft volhouden dat het pakket onderweg is.
Inmiddels 19 dagen verder en er staat op de T&T nogsteeds China.

Meerdere keren aangegeven geld terug te willen en bestelling te willen annuleren, maar het lijkt wel alsof er niets mogelijk is!

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:27

Jolliegirl schreef:
Ah fijn dat het gelukt is bij jou!

Bij mij helaas nog niet.
Grandado blijft volhouden dat het pakket onderweg is.
Inmiddels 19 dagen verder en er staat op de T&T nogsteeds China.

Meerdere keren aangegeven geld terug te willen en bestelling te willen annuleren, maar het lijkt wel alsof er niets mogelijk is!


Ik zit met exact hetzelfde. Besteld via beslist.nl. Geen idee dat ik bij een website besteld heb die blijkbaar uit China levert. Pakket zou al ruim een maand op het vliegveld in China staan. Grandado gemaild, maar nog geen reactie. Wie weet kunnen we samen iets?

Suzanne F.

Berichten: 49396
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:34

Jolliegirl schreef:
Ah fijn dat het gelukt is bij jou!

Bij mij helaas nog niet.
Grandado blijft volhouden dat het pakket onderweg is.
Inmiddels 19 dagen verder en er staat op de T&T nogsteeds China.

Meerdere keren aangegeven geld terug te willen en bestelling te willen annuleren, maar het lijkt wel alsof er niets mogelijk is!


Bij mij was Grandado meer dan een maand onderweg dus er is nog hoop.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:04

Even een update van mijn bestelling bij Grandado. Ik ben heel netjes geholpen. Het artikel was inderdaad kwijtgeraakt. Ze boden aan om het artikel opnieuw te verzenden met 20% korting. Toen ik aangaf dat ik de bestelling wilde annuleren en het complete bedrag graag terug gestort wilde krijgen, was dat oke en had ik het geld binnen een week op mijn rekening staan.

Jolliegirl, is het bij jou inmiddels ook geregeld? Wat gek dat er bij jou niks mogelijk lijkt.

Suzanne F.

Berichten: 49396
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:07

Op Marktplaats zie je tegenwoordig ook veel AliExpress dingen voorbij komen, allemaal nieuw en voor het 4 dubbele. Mensen kopen dat in en denken dan duur door te verkopen ofzo? Zouden daar echt veel mensen intrappen dan?

Jolliegirl

Berichten: 32997
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:33

Amber15, mijn pakket is binnen.
Ik laat het er maar bij... T is exact hetzelfde als van AliExpress en Wish... Maargoed...het kost me meer tijd en energie dan het me op gaat leveren.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:49

Suzanne F. schreef:
Op Marktplaats zie je tegenwoordig ook veel AliExpress dingen voorbij komen, allemaal nieuw en voor het 4 dubbele. Mensen kopen dat in en denken dan duur door te verkopen ofzo? Zouden daar echt veel mensen intrappen dan?

Wat ook kan is dat iemand gekocht heeft via alie expres, echter het bevalt niet en besluit het vervolgens via marktplaats door te verkopen.

Exitium

Berichten: 7166
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:10

Ook dan zou ik het persoonlijk asociaal vinden om er veel meer voor te vragen dan je zelf betaald hebt

Suzanne F.

Berichten: 49396
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 07:33

Blussem schreef:
Suzanne F. schreef:
Op Marktplaats zie je tegenwoordig ook veel AliExpress dingen voorbij komen, allemaal nieuw en voor het 4 dubbele. Mensen kopen dat in en denken dan duur door te verkopen ofzo? Zouden daar echt veel mensen intrappen dan?

Wat ook kan is dat iemand gekocht heeft via alie expres, echter het bevalt niet en besluit het vervolgens via marktplaats door te verkopen.


Hele ladingen in alle kleuren? Voor het vierdubbele?

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 23:04

Jolliegirl schreef:
Amber15, mijn pakket is binnen.
Ik laat het er maar bij... T is exact hetzelfde als van AliExpress en Wish... Maargoed...het kost me meer tijd en energie dan het me op gaat leveren.


Misschien dat het mij geluk was dat het pakket kwijt was. Balen joh!

Jolliegirl

Berichten: 32997
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:17

Even een update van mij.

Kreeg vandaag mijn product van Wish binnen... Die had ik besteld om erachter te komen of Grandado hetzelfde levert.


PRECIES hetzelfde als het product wat GRANDADO mij heeft gestuurd , besteld op Beslist.nl

Zie foto:
Afbeelding



Links Wish : 5 euro
Rechts Grandado : 20 euro


Echt.. let alsjeblieft op wat je waar besteld.
Want zelfs Beslist.nl doet hier dus ook mee.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 15:28

Pff balen!! Kan je die van Grandado/beslist nu niet gewoon retouren..? Of zit je over die termijn heen?

Jolliegirl

Berichten: 32997
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:31

LoveUggs schreef:
Pff balen!! Kan je die van Grandado/beslist nu niet gewoon retouren..? Of zit je over die termijn heen?


Op de site staat 100 dagen, daar zit ik niet aan.
Dus heb idd een retour aangevraagd en ook echt wel heel duidelijk geweest en verwezen naar al het mailcontact waarin ik ze al geconrfronteerd had met het feit dat ze troep verkopen.

Prima om troep te kopen..
Maar dan wel naar een troep-prijs.

Dit van wish was puur omdat ik het willens en wetens wilde weten!

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:36

Het is toch algemeen bekend dat bijna alles wat je koopt, gemaakt is in China? :+ En daarnaast is het toch logisch dat bedrijven de spullen duurder verkopen dan de prijs waarvoor het wordt ingekocht? Anders kunnen alle winkels direct sluiten. :+ Maar nu je erachter komt hoeveel winst wordt gemaakt op sommige producten is dat oplichting? Ik denk van niet, dat heet handel.

Jolliegirl

Berichten: 32997
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:40

antje_vip schreef:
Het is toch algemeen bekend dat bijna alles wat je koopt, gemaakt is in China? :+ En daarnaast is het toch logisch dat bedrijven de spullen duurder verkopen dan de prijs waarvoor het wordt ingekocht? Anders kunnen alle winkels direct sluiten. :+ Maar nu je erachter komt hoeveel winst wordt gemaakt op sommige producten is dat oplichting? Ik denk van niet, dat heet handel.


Nee dit heet geen handel.
Lees het topic eens door.
Dropshipping heet dit.

Het gaat me niet om de winst.
Het gaat erom dat Beslist.nl iets aanbied en aangeeft dat het kwaliteit heeft, het binnen 14 dagen in huis is.
Ik betaal hiervoor.

En vervolgens is het een 5 euro kostend product en moet ik 55 dagen wachten?

Nee, dan heb je een verkeerde aan mij.


Ik vind echt oprecht dat men winst mag maken, maar op een eerlijke en verantwoorde manier.
En niet door je klanten voor te liegen.


Maar hee, het gaat geregeld worden en het was als update bedoeld. Niet om een discussie aan te wakkeren! 8-)

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:44

Ik zie weinig verschil tussen dropshipping, en eerst bij de winkel bezorgd worden en dan direct door naar de koper. Al is het wel vervelend natuurlijk als je ziet dat je pakketje rechtstreeks bij Ali is besteld. Heb het zelf ook wel eens gehad.

En ach het topic is nog open, de discussie kan nog gestart worden dus :D

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 15:49

Al met al komt het uit op dwaling :)
Bewust iets voor je klant achterhouden waardoor je klant kan zeggen; dat koop ik niet want... bijvoorbeeld, omdat het tegen je principes ingaat.

Suzanne F.

Berichten: 49396
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:51

Ik heb mede door dit topic ook iets bij Ali besteld voor de eerste keer. Wat spotgoedkoop inderdaad in vergelijking met Nederlandse websites. En waarschijnlijk komt het daar ook gewoon vandaan.
Hoe kan ik trouwens mijn pakketje in Nederland volgen? Want je kan hem volgen tot Aangekomen in land van bestemming.

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:24

antje_vip schreef:
Het is toch algemeen bekend dat bijna alles wat je koopt, gemaakt is in China? :+ En daarnaast is het toch logisch dat bedrijven de spullen duurder verkopen dan de prijs waarvoor het wordt ingekocht? Anders kunnen alle winkels direct sluiten. :+ Maar nu je erachter komt hoeveel winst wordt gemaakt op sommige producten is dat oplichting? Ik denk van niet, dat heet handel.


Er zit wel een kern van waarheid in.
Ik werk bij een speelgoed groot handel, meerderheid komt idd uit china.

Als ik wat wil bestelling bijv. Een barbie dan betaal ik de inkoop prijs omdat ik medewerker ben. terwijl de winkels de barbie voor bijna het dubbele verkopen.

Natuurlijk zit er vaak wel groot verschil in de producten die je bij dropshippers krijgt en wat je in de winkel koopt.
Is dat in prijs verhouding eerlijk? Nee, maar goed zolang wij meer online kopen dan in de winkels zul je dit soort dingen denk ik vaker tegen komen.

Jolliegirl

Berichten: 32997
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:40

Maar voldoen jullie dan aan de EU eisen die aan speelgoed gesteld worden??

Veel van de spullen op aliexpress voldoen daar blijkbaar niet aan.

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:00

Tuurlijk, anders mag het niet verkocht worden.
Dat soort speelgoed kun je allemaal niet op ali kopen :Y)
Er worden ook wel goede spullen in china geproduceerd niet alleen ali troep.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:07

antje_vip schreef:
Ik zie weinig verschil tussen dropshipping, en eerst bij de winkel bezorgd worden en dan direct door naar de koper. Al is het wel vervelend natuurlijk als je ziet dat je pakketje rechtstreeks bij Ali is besteld. Heb het zelf ook wel eens gehad.

En ach het topic is nog open, de discussie kan nog gestart worden dus :D


Het verschil is dat als je spullen van Ali doorverkoopt dat deze niet voldoen aan de veiligheidsnormen die door de EU gesteld worden.
En dat mag je wel verwachten van een Nederlandse winkel, ze zijn namelijk verplicht daaraan te voldoen.