Vliegen in huis..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Vliegen in huis..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 15:28

Iemand een idee hoe we van vliegen in huis af kunnen komen? Wonen buitenaf, eerste zomer hier en als ik zie hoeveel vliegen we nu al binnen hebben houd ik m’n hart vast *D we hebben (nog) geen hordeuren, dat zal ook vast veel schelen maar zoek voor nu naar iets simpels wat ook helpt.
Vriend had het over een blauwe lamp waar vliegen op af komen, iemand ervaring mee? Ik ken wel die zakjes die je in de stal kan hangen, maar die stinken behoorlijk geloof ik. Plakstrips ziet er beetje vies uit :Y)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:32

Ja hoor, hier zitten zo ook weer :roll:

Wij hebben van die vliegengordijnen met magnetische strips. Die hebben we inmiddels al een jaar of 5, en ik vind het zó fijn! De hond kan er makkelijk doorheen, je loopt er zelf makkelijk doorheen met je handen vol, en er komt nagenoeg geen enkele vlieg door.
Vorig jaar hadden ze die gordijnen bij de Action.

Edit, deze zijn het dus: KLIK
Maar bij de Action zijn ze een heel stuk goedkoper, als ze daar weer op voorraad zijn.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 04-06-20 15:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:33

Inderdaad voorkomen dat ze binnen komen is stap 1 door middel van een hor. Daarnaast altijd de deuren in huis dicht houden zodat als ze al binnen komen, ze zich niet over alle ruimtes verspreiden. Verder meppen wij ze altijd dood met een ouderwetse vliegenmepper. Ook een kat kan een behulpzaam middel zijn, kan, van onze 3 katten vangt er maar 1 de vliegen en die grijpt ook meestal mis.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 15:36

8nnemiek schreef:
Ja hoor, hier zitten zo ook weer :roll:

Wij hebben van die vliegengordijnen met magnetische strips. Die hebben we inmiddels al een jaar of 5, en ik vind het zó fijn! De hond kan er makkelijk doorheen, je loopt er zelf makkelijk doorheen met je handen vol, en er komt nagenoeg geen enkele vlieg door.
Vorig jaar hadden ze die gordijnen bij de Action.

Edit, deze zijn het dus: KLIK
Maar bij de Action zijn ze een heel stuk goedkoper, als ze daar weer op voorraad zijn.


Ah goeie tip! Even de Action in de gaten houden.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 15:37

Jorex schreef:
Inderdaad voorkomen dat ze binnen komen is stap 1 door middel van een hor. Daarnaast altijd de deuren in huis dicht houden zodat als ze al binnen komen, ze zich niet over alle ruimtes verspreiden. Verder meppen wij ze altijd dood met een ouderwetse vliegenmepper. Ook een kat kan een behulpzaam middel zijn, kan, van onze 3 katten vangt er maar 1 de vliegen en die grijpt ook meestal mis.


Ja onze hond gaat er wel achter aan maar heb ‘m nog geen vlieg zien vangen :7 ze zijn te snel.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Vliegen in huis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:40


Anoniem

Re: Vliegen in huis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:55

Ik zou wel uitkijken met dingen als lijmvallen en dergelijke. Naast dat het zielig is voor de vliegen (I know) komen er ook regelmatig andere dieren in vast te hangen, bijvoorbeeld vogels of eekhoorns die denken dat het een voederplaats is.

Horren is imo de beste oplossing. Ik vind hordeuren fijner dan magnetische horgordijnen, ook omdat mijn kat niet solo buiten mag spelen en hij binnen twee tellen zijn weg door het magnetische gordijn had gevonden. Plus bij mij smelten de plakstrips van het kozijn af als het warm is.

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Vliegen in huis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:59


Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:38

Wij wonen ook buitenaf en ook nog eens aan het IJsselmeer, dus vliegen alom.
Sinds we een split-airco hebben, hebben we geen vliegen meer.

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:46

Jammer genoeg zijn buiten wonen en vliegen synoniem. Sowieso horren, geen etenswaren laten liggen, goed doortochten. Airco is dan inderdaad ideaal want vliegen houden niet van een, koude, windstroom.
Wij gebruiken ook de insect free, werkt erg goed. Wij hangen overigens wel de plakstrips op, sowieso in bijkeuken en stal maar evt. ook binnen als het echt weer te gek wordt. Regelmatig verwisselen scheelt in "viesheid" ;) .
Laatst bijgewerkt door ElCid op 04-06-20 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Re: Vliegen in huis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:54

Wij wonen ook buitenaf en hebben ook last van vliegen.

Op dit moment hebben wij:
- blauwe lamp (dat is pas vies)
- plakstrips
- horren
- ventilatoren
- vliegenmepper
- kat

En alsnog komen die krengen binnen en vermaken ze zich kostelijk.

Vorig jaar hebben we de achterdeur en de ramen ingesmeerd met een goedje waar vliegen van eten en daarna doodgaan. Dit kun je bestellen bij Schippers, maar je moet er wel een spuitlicentie voor hebben. Het werkt als een tierelier, maar je krijgt er wel een vliegenkerkhof van O:)

Nikit

Berichten: 118
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:21

https://www.insect-free.eu/

Dit werkt als een malle! Zou niet weten wat ik nog zonder moet. Wonen buitenaf, paarden aan huis, meerdere honden. Anders niet uit te houden van de vliegen en hiermee zo goed als vlieg vrij. Echt een verademing!

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Vliegen in huis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:35

Ik heb die ook maar besteld met al die goede reacties van jullie, ben heel benieuwd.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:31

Ik heb een grote blauwe lamp van de Action, die werkt erg goed.

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Vliegen in huis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:42

Hier ook horren, plakstrips, vliegenmepper en katten :P de plakstrips regelmatig wisselen, dan is het minder vies. En inderdaad zeker nergens eten of restjes laten slingeren.

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:16

ik heb een hordeur met een hondenluik voor de honden. Zat al bij de woning toen wij die kochten maar ideaal. Verder bij bijna alle ramen horren op maat.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:25

Nikit schreef:
https://www.insect-free.eu/

Dit werkt als een malle! Zou niet weten wat ik nog zonder moet. Wonen buitenaf, paarden aan huis, meerdere honden. Anders niet uit te houden van de vliegen en hiermee zo goed als vlieg vrij. Echt een verademing!

Dit ja!
Ik heb ze op stal, zadelkamer en in huis. Werkt perfect.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:39

Ik heb in bijna alle deurposten deze magneethorren:
https://www.action.com/nl-nl/p/garden-c ... ngordijn-/
Heb ze ook voor de ramen aan de achterkant, net zo makkelijk met het openen en sluiten vd ramen en als je ze onderlangs van extra punaises voorziet zodat ze mooi dicht blijven kunnen katten er ook gewoon doorheen zonder dat er aan de onderkant openingen ontstaan.
Daarnaast heb ik in de keuken een paar van deze hangen:
https://www.action.com/nl-nl/p/garden-c ... envanger-/
En ik heb een elektrische vliegenmepper voor die spradische verdwaalde vlieg die nog binnen weet te komen.
Daarnaast idd zorgen dat alle etensresten etc goed opgeruimd worden en de containers/composthoop etc zo ver mogelijk van huis (of iig de deuren/ramen) plaatsen.

Wat ik met warmer weer doe is etensresten zo lang mogelijk in dichtgeknoopte zakken in de koeling/vriezer zetten en de dag voor de container geleegd wordt pas in de container gooien maar dat moet qua ruimte natuurlijk wel mogelijk zijn. :)

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:03

meggiemeg schreef:
Voor buiten deze ophangen: https://www.tuinierdier.nl/webshop/bsi- ... n-bsi.html
Dat scheelt al enorm.
Inderdaad iets van een vliegengordijn en horren voor de ramen zal ook veel schelen.
Wij hebben deze voor de deuren: https://www.karwei.nl/assortiment/sun-a ... /p/B528599
Deze zijn zwaarder dan die goedkopere waardoor ze door de wind niet zo open waaien.

Elke vlieg die je kan vangen doen, 1 vlieg legt honderden eitjes per dag... Elektrische vliegenmepper werkt super.

Die vliegenzakken zijn top, maar hang ze buiten en niet vlak bij de ramen, want stinkt (dat hoort). Veel goedkoper zijn ze bij AliExpress en dat zijn dezelfde als die wij bij de Boerenbond hadden gekocht,

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Vliegen in huis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:12

Van BSI heb je ook herbruikbare vliegenvallen. Je kunt een navulverpakking lokstof kopen. Wij hebben drie vallen op stal en gaan inmiddels voor het derde jaar bijvullen uit de eerste fles lokstof die ik kocht. Dit jaar wel minder vliegen dan vorig jaar overigens.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:37

Ik heb zo'n hervulbare bsi-val bij de stallen hangen. Zelfs daar maar weinig vliegen. In huis valt het dit jaar eigenlijk ook alles mee. Vorig jaar hadden we er veel en ik heb het idee dat nadat die val bij de stal hing, het er overal minder werden.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vliegen in huis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:40

Zelf een hor maken is geen hogere wiskunde, aangezien mijn ouderes ramen en deuren hebben in gekke maten heeft mijn vader dat gedaan. Zij wonen in het bos en we hebben zelden een vlieg of spin binnen.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:43

Ik gebruikte altijd bij ons vorige huis indd horren (die zaten er al).
Buiten had ik wat vliegenvangers met lokstof van BSI en ik haalde bij de Grenzlandmarkt in DL altijd Ardap.
Dat spoot ik dan rond raamkozijnen en de achterdeur.
Fantastisch spul maar niet meer te koop in NL. (Waarschijnlijk niet voor niks) :=

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78509
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:20

Nikit schreef:
https://www.insect-free.eu/

Dit werkt als een malle! Zou niet weten wat ik nog zonder moet. Wonen buitenaf, paarden aan huis, meerdere honden. Anders niet uit te houden van de vliegen en hiermee zo goed als vlieg vrij. Echt een verademing!


Ja, werkt fantastisch! Wij hebben alleen ieder jaar weer moeite met het instellen, gebruiksaanwijzing komt niet overeen met die wij hebben. :') Gisteren keurig gewerkt, vandaag niet 1 keer gespoten. Gelukkig is het weer wat kouder, kunnen we nog een paar dagen prutsen om hem ingesteld te krijgen. :))

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:26

Oke het gaat misschien heel raar klinken, maar hang een zak met water op. Gewoon een plastic prullenbakzak met water. Schijnbaar vinden ze dat niet leuk. Geloof me of niet, we hebben geen enkele vlieg meer gezien _O-

Edit: Is een enorm oud topic maar toch. [PP] Zak water tegen vliegen?