Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:29

Destination schreef:
Het is echt bizar dat zo veel mensen niet thuis lijken te zijn terwijl ze in quarantaine zijn. 45% in Brussel volgens Bruzz.

https://www.bruzz.be/samenleving/bijna- ... 2020-08-03

Wat begrijp je dan niet bij de opdracht positief= thuisblijven. Dan heeft testen geen zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:38

Destination schreef:
Het is echt bizar dat zo veel mensen niet thuis lijken te zijn terwijl ze in quarantaine zijn. 45% in Brussel volgens Bruzz.

https://www.bruzz.be/samenleving/bijna- ... 2020-08-03

:wow: :oo Wat erg! Zoveel, dat is nog erger dan ik had verwacht! In Nederland zal dat dan niet veel anders zijn waarschijnlijk.
En dan misschien ook nog gewoon lekker op vakantie:
Citaat:
Reden voor de toename is voorlopig nog giswerk. “Misschien gaat het om mensen die een test hebben aangevraagd om op vakantie te kunnen vertrekken en ondanks de positieve test toch zijn vertrokken. Misschien zijn het jonge mensen die onterecht denken dat het virus hen niet zwaar kan treffen en de maatregelen beu zijn. "

Tancreda4

Berichten: 24053
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:39

De mensheid is en blijft vrij asociaal. Dit artikel blijkt dat ook maar weer. Bizar....

Benzz
Berichten: 2891
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:46

lenaa_tje schreef:
Destination schreef:
Het is echt bizar dat zo veel mensen niet thuis lijken te zijn terwijl ze in quarantaine zijn. 45% in Brussel volgens Bruzz.

https://www.bruzz.be/samenleving/bijna- ... 2020-08-03

Terwijl ze positief getest zijn. Echt bizar! Waarom laten ze zich überhaupt testen dan.

En straks met zn allen zeuren dat de economie naar de knoppen is en dat ze werkeloos zijn geraakt.

Popstra
Berichten: 13777
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:55

lenaa_tje schreef:
Popstra schreef:
Vooral van bacteriele infectie komt er snot.

Ik had longontsteking dus geen snot te bekennen.

dan heb je vaak een droge pijnlijke hoest.

Mijn infecties zijn wel altijd bacterieel ( ik word ziek van de bacterien die iedereen altijd in zijn keel heeft leven)
En heb daardoor altijd veel slijm op te hoesten.
De AB die ik dagelijks slik houd deze bacterie aardig in bedwang maar als ik een lage weerstand heb door stress of wat dan ook dan worden de infecties ondanks de AB weer heviger. Ik hoest dan meer, heb hoofdpijn, val af en ben moe. Dan krijg ik er een zware kuur overheen plus prednison ( waar je weer lekker fit van word :P )
Heel irritant allemaal wetende ik er nooit meer van af kom.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34670
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:05

verootjoo schreef:
Het verbaast mij vooral dat er nog mensen zijn die denken dat je van een ventilator, open raam, of weersveranderingen ziek/snotterig wordt...
Dat wordt je van een virus, er zijn er talloze van, maar dat kan dus ook door het coronavirus tegenwoordig.


Dat klopt wat je zegt. Idd je bent niet verkouden door de kou zelfs maar de kou maakt je wel vatbaarder voor infecties. Dus daarom vind ik het heel stom dat ze mensen in badkleding over de camping laten gaan. Je kan best mensen gefaseerd eruit laten gaan, en dan lekker warm aankleden en haartjes laten drogen. In het toiletgebouw mag je ineens wel weer allemaal tegelijk douchen. Lekker consequent :+

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:12

Maar je kan toch een badstof poncho gebruiken? Of zelfs een gewone grote badhanddoek? En je dan vervolgens op je eigen plekje omkleden. In deze omstandigheden is het wel logisch dat ze zo vele mogelijk vermijden om gemeenschappelijke ruimtes te gebruiken.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:14

Destination schreef:
Het is echt bizar dat zo veel mensen niet thuis lijken te zijn terwijl ze in quarantaine zijn. 45% in Brussel volgens Bruzz.

https://www.bruzz.be/samenleving/bijna- ... 2020-08-03


Misschien zijn ze gewoon wel thuis en doen voor niemand open en nemen hun telefoon niet op :+
* altijd het goede in de mens zien * :=

Of ze gaan lopen voor een corona test :Y) Belgisch koppel in Spanje niet gemeld voor een verplichte test en spoorloos :P

lenaa_tje

Berichten: 10345
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:16

Volgens het artikel zijn dit juist de mensen die positief getest zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34670
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:33

Sclimpre schreef:
Maar je kan toch een badstof poncho gebruiken? Of zelfs een gewone grote badhanddoek? En je dan vervolgens op je eigen plekje omkleden. In deze omstandigheden is het wel logisch dat ze zo vele mogelijk vermijden om gemeenschappelijke ruimtes te gebruiken.


Ja? Dat gebruiken we ook. Maar je moet evengoed met je natte goed 2 km over de camping. Je bikini of badpak is echt niet droog na afdoen met een handdoek. En kleding over natte badkleding dragen is geen optie. En na het zwemmen mag je wel in de gemeenschappelijke douches douchen in het toiletgebouw. Ik vind dat krom. Buiten dat...Je mag wel met zijn allen in het zwembad liggen. Wat is het verschil met de douches of kleedkamers gebruiken. Je kan ook de helft dichthouden en dan om en om de kleedkamers open hebben.

Sizzle

Berichten: 35702
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:38

Die zwembad regels vind ik ook heel vreemd. Ben blij dat wij wel gewoon mogen omkleden want anders moest ik steeds met een zijknat kind in de trein gaan zitten na de zwemles.

daffieduck83

Berichten: 1749
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:41

Bij het zwembad waar ik zwem, mocht je in juni de kleedkamers ook niet gebruiken. Dan was het nat naar huis of bij het bad in de buitenlucht omkleden. Inmiddels zijn er 4 kleedhokjes voor dames en 4 voor heren open. Omdat er maar 25 mensen tegelijk mogen zwemmen gaat dit prima.

Shadow0

Berichten: 43512
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:55

Ik vind de regels ook niet helemaal logisch maar ze zijn zoals ze zijn, dit is waar je het mee te doen hebt.

En oplossingen genoeg. Kleding wordt nat maar kan gewoon wel - ze worden nat op de plekken van het badpak, en bij een zwembad met chloor gaat die chloor uiteraard ook in de kleren zitten, maar dat was je er daarna wel weer uit.
Een regenjas helpt ook om warm te blijven.

Heb ooit zwemles in het buitenbad gehad in het voorjaar, en toen was het al wel echt koud, met hele koude krappe kleedhokjes, dus ik werd meestal gewoon in wat warms gestoken om thuis onder de douche te gaan. (Ok, die warme douche aan het eind mist dan misschien, maar als je dan gewoon droge kleren aantrekt scheelt dat ook al.)

Sizzle

Berichten: 35702
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:02

Regels zijn regels. Als je eerst 15 meter moet hinkelen dan doen we dat braaf.

Ik denk dat het prima is om onlogische regels te bespreken en tot een betere oplossing te komen. Net als WCs dichthouden zodat die kinderen dus in feite gedwongen in het zwembad moeten plassen of daarna ergens buiten in het ‚wild‘. Dat is echt geen zinvolle regeling :n

Ik moet zeggen dat onze zwemschool dat goed heeft opgelost met een gedoseerde evenredige verdeling per kleedkamer. Kinderen een bandje met een kleurtje zodat ze weten welke en dan kunnen de ouders ze daar opwachten. Echt prima.

Shadow0

Berichten: 43512
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:05

Ik vind die regels niet zinnig. Maar het komt nu vooral neer op eindeloze herhalingen hier, in dit topic, van wat er allemaal niet logisch is, en dan zonder dat het ook maar ergens toe leidt. Dat is wel heel zinloos.

Sizzle

Berichten: 35702
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:20

Blijkbaar lijdt het langzaam wel naar betere oplossingen in diverse zwembaden en hopelijk pakken andere dat op.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:21

Bij ons in de buitenzwembaden zijn er 2 tijdsloten met een uur ertussen om alles te kunnen schoonmaken. Omkleden kan niet, maar de wc’s zijn wel beperkt open. Glijbaan en springtoren zijn ook dicht. Vooraf online tickets kopen (400 beschikbaar per tijdslot) zodat de adresgegevens ook gelijk bekend zijn. Mondkapjes alleen bij de ingang/in het gebouw. De omkleedhokjes op de grasvelden zijn wel open.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:28

Ik denk dat voor de meeste uitbaters, of het nu van een zwembad is of van een camping of van iets anders, prioriteit nr 1 is om coronabesmettingen te voorkomen. Als er al eens een klant verkouden raakt, dan is dat maar zo.
Er komt ook nog bij dat het qua personeelsbezetting (poetsen, controle, etc.) haalbaar moet zijn.

robeer

Berichten: 1406
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:34

Ik heb de vorige topics niet gevolgd en kom dus maar gewoon binnenvallen....
Ik vraag me serieus af wat er gaat gebeuren als men terug komt van vakantie. Ben ik daar de enige in? Zeker gezien de toename van de laatste tijd.

De huidige maatregelen zijn niet leuk maar als het moet dan moet het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:29

Dit is wel een heel slechte zaak, de NVWA, de arbeidsinspectie en de GGD zijn strikt genomen alle drie niet verantwoordelijk voor het toezicht. Aan de NVWA heb je echt niets zo. Laatst ook in het nieuws dat het OM zaken tegen slachterijen moest laten vallen omdat de NWVA zo traag was met het aanleveren van bewijzen.

Niemand blijkt verantwoordelijk voor toezicht op slachterij Van Rooi Meat - https://nos.nl/l/2342754

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:54

Op het bedrijf van de de partner van mijn collega ( snappen jullie het nog :D ) heeft een aantal mensen Corona.
Mijn collega en haar man zijn afgelopen donderdag negatief getest. GGD raadt echter wel 14 dagen quarantaine aan, vanaf de laatste dag van contact.
Ander kennisje is ook vandaag negatief getest i.v.m. directe collega's met Corona, maar zij hoeft niet in quarantaine.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34670
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:55

Shadow0 schreef:
Ik vind die regels niet zinnig. Maar het komt nu vooral neer op eindeloze herhalingen hier, in dit topic, van wat er allemaal niet logisch is, en dan zonder dat het ook maar ergens toe leidt. Dat is wel heel zinloos.


Ja, omdat wij als individuen de regels niet kunnen veranderen, maar het wel fijn is als je het ergens kan ventileren dat het niet logisch is. Idd daar schiet ik behalve mijn gal spuwen wat enige opluchting geeft verder niet veel mee op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:58

Marie_Anne schreef:
Dit is wel een heel slechte zaak, de NVWA, de arbeidsinspectie en de GGD zijn strikt genomen alle drie niet verantwoordelijk voor het toezicht. Aan de NVWA heb je echt niets zo. Laatst ook in het nieuws dat het OM zaken tegen slachterijen moest laten vallen omdat de NWVA zo traag was met het aanleveren van bewijzen.

Niemand blijkt verantwoordelijk voor toezicht op slachterij Van Rooi Meat - https://nos.nl/l/2342754


Triest dat het niet goed geregeld is. Ik heb de indruk dat het echt een schimmig stinkwereldje is rond die slachthuizen, met al die malafide uitzendbureaus/onderaannemers. Van mij mogen ze zo'n werkgever en slachthuis echt knetterhard aanpakken.

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:03

Shadow0 schreef:
Ik vind die regels niet zinnig. Maar het komt nu vooral neer op eindeloze herhalingen hier, in dit topic, van wat er allemaal niet logisch is, en dan zonder dat het ook maar ergens toe leidt. Dat is wel heel zinloos.

Is toch fijn als mensen dan kunnen melden hoe dat dan ergens anders beter/anders/fijner werkt of je frustratie delen? Ik lees dat liever dan jouw gebash op de overheid eerlijk gezegd :o.

lenaa_tje

Berichten: 10345
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:31

Destination schreef:
Bij ons in de buitenzwembaden zijn er 2 tijdsloten met een uur ertussen om alles te kunnen schoonmaken. Omkleden kan niet, maar de wc’s zijn wel beperkt open. Glijbaan en springtoren zijn ook dicht. Vooraf online tickets kopen (400 beschikbaar per tijdslot) zodat de adresgegevens ook gelijk bekend zijn. Mondkapjes alleen bij de ingang/in het gebouw. De omkleedhokjes op de grasvelden zijn wel open.

Dat is hier ook. Min de mondkapjes dan!
Al is openluchtzwembad nu wel wat versoepeld.