Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:10

lenaa_tje schreef:
Cer schreef:
Dan staat er toch hetzelfde?

Tuin is buiten ... volgens mij
Dus niet opgesloten binnen... toch?

Nee vind ik verre van hetzelfde. Deze mensen mogen normaal gewoon naar de supermarkt etc.
Dit noem ik ook echt niet eruit gaan met de mensen die op bezoek komen. Dat is dus niet eens even fietsen of wandelen.

Maar ze mogen een frisse neus halen, of dat nu op een bankje in de tuin of een kilometer weg is, ze zitten niet opgesloten zoals beweerd door mevrouw en verpleegtehuis bewoners zijn vaak lichamelijk of geestelijk niet in staat om kilometers op pad te gaan. Je komt er niet zo maar meer terecht.

Zebrastreep

Berichten: 9828
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:22

Kinke schreef:
Maar is de info van Blussem correct? Of uit dezelfde bron die beweert dat er in de noordelijke provincies 0 corona doden zijn?


Nee niet correct in drenthe zijn 41 mensen overleden aan het virus (bron ggd) de meeste besmettingen zijn in Emmen, Hoogeveen die kant op. Deze week zijn er 5 besmettingen bij gekomen. Geen ziekenhuis opnames en geen mensen die zijn overleden. Ik hou mijn hart wel vast voor wat er in de toekomst gaat gebeuren maar soms ben ik ook heel verbaast dat het zo goed gaat hier....

--
Ik verwacht in de persconferentie vooral maatregelen voor de gebieden die nu zwaar getroffen worden zoals zuid en noord Holland. Landelijk denk ik meer dat er opgeroepen wordt minder door het hele land te reizen of in ieder geval Amsterdam en Rotterdam tijdelijk zo min mogelijk te bezoeken net als in Antwerpen. Mondkapjes verwacht ik eigenlijk niet behalve in het ov dus zoals het al was.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:23

@bigone nee dat zeg ik. Dat mag hier dus niet. Ze mogen het terrein van het verpleeghuis niet verlaten.
Eerder mochten de mensen die dat lichamelijk konden zelfstandig het terrein verlaten en anderen met familie/bezoekers/vrijwilligers dat mag dus nu gewoon niet.
Normaal laten we altijd samen een rondje onze hond uit. Dat mag dus nu niet.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 04-08-20 15:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:23

Morrie schreef:
Donderdag persconferentie minister-president Mark Rutte en minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid). Bron: ANP/RVD
wat zouden ze te vertellen hebben.......


Dat we weer terug gaan naar het oude, nieuwe normaal. Met anderhalve meter afstand enzo. :+

Morrie

Berichten: 22328
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:26

purny schreef:
Morrie schreef:
Donderdag persconferentie minister-president Mark Rutte en minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid). Bron: ANP/RVD
wat zouden ze te vertellen hebben.......

Vergeet irma niet...

Als Irma er niet is, kijk ik niet eens :+

Kinke

Berichten: 20569
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:26

lenaa_tje schreef:
Dat zegt ze nu toch niet? Of ben ik nou gek.


In topic nr.3 wel

Kinke

Berichten: 20569
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:27

Zebrastreep, dat weet ik. In Friesland/Groningen/Drenthe zijn ook dodelijke slachtoffers, zoals in alle andere provincies. Echter is dat volgens Blussem niet zo.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:27

Kinke schreef:
lenaa_tje schreef:
Dat zegt ze nu toch niet? Of ben ik nou gek.


In topic nr.3 wel

Ja maar dat gaat nu toch met het verpleeghuis helemaal niet op? Dus ik vind de opmerking in het luchtledige heel vreemd.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:33

Ik vind het persoonlijk wel vervelend dat hier beweerd wordt dat alle mensen in een verpleeghuis veel vrijheden gewoon weer hebben terwijl dat dus echt niet overal zo is. Dat jullie ervaring wel zo is vind ik fijn voor de mensen die jullie daar kennen.
Maar de enige versoepeling die er hier is, is de binnen(buiten) tuin. Dat is een binnen plaats. Dat is dus echt niet even een rondje naar het park. Die km van huis klopt dus voor hier al niet.
En verder dat het bezoek niet meer vooraf aangegeven hoeft te worden en dat, dat weer meer mensen dan 1 vast persoon mag zijn.
Dat is bij lange na niet wat er eerst kon en mocht. Die 1,5 meter geldt (logisch) nog steeds maar dat betekend hier dat de Triominos met de buurvrouw nog niet weer kan. Erg eenzaam.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 04-08-20 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Berichten: 20569
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:33

mag je vinden :)
Ikzelf neem de kennis van Blussem totaal niet serieus. Als Blussem dus meldt dat de mensen daar nog steeds niet naar buiten mogen, dan vraag ik mij direct af of dit wel klopt. Dit helemaal in combinatie met de bewering dat er in het noorden eigenlijk geen corona is.

Kinke

Berichten: 20569
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:34

ik heb eigenlijk geen idee hoe dat in deze regio nu is. Overijssel is flink getroffen, zeker in verzorgingstehuizen. Dus als men daar nog geen volledige vrijheid heeft zal me dat niet verbazen.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:34

Kinke schreef:
mag je vinden :)
Ikzelf neem de kennis van Blussem totaal niet serieus. Als Blussem dus meldt dat de mensen daar nog steeds niet naar buiten mogen, dan vraag ik mij direct af of dit wel klopt. Dit helemaal in combinatie met de bewering dat er in het noorden eigenlijk geen corona is.

Maar ondertussen schuif je mijn ervaring daarmee ook weg. Terwijl ik nergens Corona en de ernst daarvan ontken.

Kinke

Berichten: 20569
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:36

helemaal niet, ik heb niet eens op jou gereageerd. Ik zeg zelfs dat ik niet weet hoe het hier nu is.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:36

Nou sorry dan maar zo voelde het wel :)

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:37

Bijna een vierde van de positieve uitslagen is in Spanje geweest. Volgens het RIVM betekent dit niet dat deze mensen de besmetting daar ook hebben opgelopen, maar de internationale reishistorie wordt nu wel nagegaan.

https://www.dvhn.nl/extra/Corona-meeste ... k-en-België-staan-hoog-in-de-lijst-25902724.html

BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:41

lenaa_tje schreef:
Nou sorry dan maar zo voelde het wel :)

Maar jij geeft aan dat ze niet naar buiten mogen , in de tuin is dus wel naar buiten . Idd niet dat stukje wandelen maar ze mogen wel een frisse neus halen en dat er nog geen hordes visite mogen komen vind ik logisch , mag nergens zonder afstand en bij oudere mensen is het moeilijk om die afstand te bewaren igv dementie .
Blussem zegt alles zit opgesloten en dat is niet zo. Tenminste lang niet bij ieder tehuis .

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:46

@morrie: volgens mij is Irma ook in een 8 uur journaal te zien

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:47

bigone schreef:
lenaa_tje schreef:
Nou sorry dan maar zo voelde het wel :)

Maar jij geeft aan dat ze niet naar buiten mogen , in de tuin is dus wel naar buiten . Idd niet dat stukje wandelen maar ze mogen wel een frisse neus halen en dat er nog geen hordes visite mogen komen vind ik logisch , mag nergens zonder afstand en bij oudere mensen is het moeilijk om die afstand te bewaren igv dementie .
Blussem zegt alles zit opgesloten en dat is niet zo. Tenminste lang niet bij ieder tehuis .

Dat tenminste lang niet bij ieder huis moet er dan wel bij. Ik vind het een groot verschil of iemand een blok om mag of opgesloten thuis zit terwijl de rest wel meer vrijheid heeft.
Die binnentuin hoort gewoon bij het huis. Dus hier wordt dat wel redelijk ervaren als opgesloten.

Of het terecht is dat weet ik niet. Ik snap wel dat het is voor veiligheid maar voor iemand van 85 voelt dat niet zo. Die mist nu toch wel heel veel. Ik vraag mij af of dat het waard is.
Vooral als straks bezoek ook weer beperkt wordt.

BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:56

Vandaag 485 besmettingen, dus er word minder getest maar meer positief . Zuid-Holland en noord Holland koplopers met bijna 200 en 180 , ook begin je een lichte toename in Groningen te zien, weliswaar niets in vergelijking met de rest maar toch in één dag zeven. Zou dat nu voor een groot deel komen omdat het studentensteden zijn ?

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:57

bigone schreef:
Vandaag 485 besmettingen, dus er word minder getest maar meer positief . Zuid-Holland en noord Holland koplopers met bijna 200 en 180 , ook begin je een lichte toename in Groningen te zien, weliswaar niets in vergelijking met de rest maar toch in één dag zeven. Zou dat nu voor een groot deel komen omdat het studentensteden zijn ?

Een combinatie van studenten en toeristen denk ik. Vriendin heeft het 3x zo druk als normaal in de zomervakantie in de winkel.
Maar als ik kijk op het Corona dashboard vind ik het niet raar vergeleken de andere gemeentes.

Edit. Aanvulling: keiweek die er aankomt kan ook een oorzaak zijn, veel nieuwe studenten. Verder zijn eigenlijk alle studentenkamers weer gevuld maar ook de terugkomst van vakantie kan oorzaak zijn. Die loopt hier tot zijn einde. Dat is elders in het land later op gang gekomen.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 04-08-20 16:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Kinke

Berichten: 20569
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:58

tja, dat is de grote vraag. Zo verschrikkelijk ziek worden lijkt me ook niet menselijk. Of je dit nu wel of niet overleeft. Dan mis je nog veel meer.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:00

Kinke schreef:
tja, dat is de grote vraag. Zo verschrikkelijk ziek worden lijkt me ook niet menselijk. Of je dit nu wel of niet overleeft. Dan mis je nog veel meer.

Tja maar oma heeft nu duidelijk aan dan maar helemaal niet. Dat vind ik nog 10x pijnlijker.

mvdende

Berichten: 5748
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:01

Als ze donderdag gaan beginnen met een mondkapjes plicht, zijn ze nooit meer geloofwaardig! Tis nog niet eens één week geleden dat het OMT heeft aangegeven dat mondkapjes niet werkzaam zijn. Als ze nu toch mondkapjes gaan invoeren komt er denk ik een behoorlijke opstand.

En regionale maatregelen gaan niet werken. Niet in zn klein landje als Nederland. Het is te makkelijk om de auto te pakken om naar een buurtgemeente/ andere provincie te rijden om daar boodschappen/ uit eten/ terrasje enzo te doen. Binnen een goed uur zit je wel in een andere provincie en de provincie grenzen sluiten zie ik nog niet gebeuren.

Kinke

Berichten: 20569
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:03

lenaa_tje schreef:
Tja maar oma heeft nu duidelijk aan dan maar helemaal niet. Dat vind ik nog 10x pijnlijker.


Dat is ook pijnlijk. Maar niet iedereen staat er zo in.
Helaas is dat ook bij niet corona gerelateerd leed zo. Het valt niet mee om een eventuele wens om te sterven uitgevoerd te krijgen.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:05

Kinke schreef:
lenaa_tje schreef:
Tja maar oma heeft nu duidelijk aan dan maar helemaal niet. Dat vind ik nog 10x pijnlijker.


Dat is ook pijnlijk. Maar niet iedereen staat er zo in.
Helaas is dat ook bij niet corona gerelateerd leed zo. Het valt niet mee om een eventuele wens om te sterven uitgevoerd te krijgen.

Weet je dat mensen niet op bezoek mogen (wat nu dus op afstand wel mag) vind ik 1 ding.
Maar dat die mensen niet samen aan de eettafel mogen eten of op de kamer mogen Triominossen dat vind ik raar. Geef ze dan een keuze tot een buddy. Dat ze ingeval iemand hebben om het gezellig mee te hebben,