Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:10

Ik kom me ook weer melden :)

Aangekondigde onaangekondigde inspecties zijn bijzonder inderdaad. Gebeurde bij ons in de supermarkt ook, dan werd aangekondigd dat er een alcoholcontrole zou komen :=

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:11

Het gebeurt niet alleen in de sectoren met arbeidsmigranten maar ook Nederlandse uitzendkrachten zijn bang voor hun baan als ze zich met 'n snotneus ziekmelden.

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:12

Zo’n bedrijf op slot en echt iedereen testen. Enigste manier.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:16

Destination schreef:
Ik kom me ook weer melden :)

Aangekondigde onaangekondigde inspecties zijn bijzonder inderdaad. Gebeurde bij ons in de supermarkt ook, dan werd aangekondigd dat er een alcoholcontrole zou komen :=


Wij hadden elke week wel alcohol en tabak controle, ik slaagde altijd :D

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:17

In Noorwegen zijn alle cruises weer stopgezet , de Hurtigrutten hadden meer dan 40 besmettingen op de eerste cruise , vooral bemanning.
Engeland heeft een half miljoen sneltestkits aangeschaft die binnen anderhalf uur uitslag geven. Staat er een zinnetje achter dat het niet bekend is of Nederland die ook aan gaat schaffen. Me dunkt , lijkt me dat wanneer de test betrouwbaar is dat je er zoveel mogelijk op in gaat zetten. Krijg de laatste dagen een beetje het gevoel dat het in Nederland allemaal maar wat aanhobbelt.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:18

Dat lijkt me een prima actie :j
Er zijn toch ook een hoop werknemers die op uurbasis werken, gewoon niet erg mondig zijn of zelf vinden dat het onzin is.

Tegelijk blijft het een grijze zone. Buikpijn en hoofdpijn kunnen ook eerste symptomen zijn. Dat is helder als je dat normaal nooit hebt. Met een prikkelbare darm of regelmatige migraine is dat al een ander verhaal.
Idem met wat verdikte klieren of vermoeidheid. Dat zijn dan de momenten waarop je dan potentieel pas achteraf realiseerd: bummer, het kwam dus niet door de hitte....

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:26

Voor nu is logisch nadenken daar denk ik ook wel belangrijk. Opeens vage klachten zoals hoofdpijn en op plekken geweest met veel mensen (werk, winkelen etc) dan lijkt testen en thuis blijven mij meer op zijn plaats dan dat je alleen in het bos bent geweest.
Ja ik snap ook wel dat je pech kunt hebben en je het net opgepakt kan hebben maar die kans in aannemelijk kleiner dan wanneer je gewinkeld hebt in Rotterdam.

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:33

Op vliegveld Eindhoven zijn op 21 inkomende vluchten 26 besmette passagiers gevonden. En dit onder reizigers die zich vrijwillig laten testen, nog een reden om echt iedereen te testen. Verplicht .

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:37

bigone schreef:
Op vliegveld Eindhoven zijn op 21 inkomende vluchten 26 besmette passagiers gevonden. En dit onder reizigers die zich vrijwillig laten testen, nog een reden om echt iedereen te testen. Verplicht .

Ik heb sowieso niet echt vertrouwen in het vliegtuig (ook niet in de rest van het OV waar 1,5 meter onmogelijk is)

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:39

Lenaatje, Het probleem is natuurlijk dat de infectie dan al langer terug geweest is en de incubatietijd is ook nog eens erg wisselend per persoon. Mijn man heeft bij iedere temperatuurwissel of warme periode gewoon eigenlijk chronisch hoofdpijn, daar valt niet op te anticiperen.
Tegelijk is het lastig omdat hij wel in een ziekenhuis werkt. Zo is het met mensen met hooikoorts ook niet perse zo duidelijk. Met de hitte zal ook niet iedereen die wat vermoeid is gelijk aan Corona denken.
Als ik hoofdpijn heb dan ben ik meteen alert, ik heb zelden hoofdpijn, dan is het makkelijk.
Het zou handiger zijn als de symptomen gewoon altijd met hoesten begonnen :+

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:41

En nu zijn de Swissen boos op ons omwille van die rode zones ^) :+

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:46

Hoeveel mensen zul je eruit halen als je verplicht gaat testen? Ik ben meer voor een verplichte quarantaine wanneer je uit een risico gebied komt.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:48

Pandora2 schreef:
En nu zijn de Swissen boos op ons omwille van die rode zones ^) :+


Valt wel mee hoor, Geneve staat er ook gewoon slecht voor, dat is een feit. De keuze om ook een berggebied met amper besmettingen mee te nemen was alleen niet voor iedereen erg logisch en verrassend. Als die belgen handig zijn dan boeken ze de rest van hun vakantie om naar een „groen“ kanton en dan kunnen ze daar quarantainevakantie houden :P

Ik ben bang dat binnenkort heel Europa weer oranje of rood wordt. Voor ons gaat een land dat boven de 60/100000 zit in principe op oranje en dat betekend dat Spanje waarschijnlijk deze week op de lijst komt.
Belgie zit daar binnenkort ook aan als ze zo doorgaan ben ik bang.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:50

Ha, dan staan we quitte ! }> :D

Die belgen hebben denk ik niks in de pap te brokken wat betreft omboeken want die zitten bijna allemaal in een hotel van de mutualiteit :=

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:54

Ik vind de ggd erg naïef om bij die testen bij grote bedrijven om de grote blauwe ogen van de directie te vertrouwen.

Ze zullen zich wel verschuilen achter gebrek aan testen en personeel en dat ze daarom voor de weg gekozen hebben.

Ik ben niet bang voor besmet vlees uit zo’n slachterij. Vlees verhit je immers goed en bovenal het virus heeft levende gastheer nodig.
Voordat besmet vlees in de schappen ligt, is er al genoeg tijd verstreken.

Maar wel dat het personeel en bezoekers van zo’n bedrijf het verspreiden.

@destination, weet jij hoe het rond de Tönnies is afgelopen met ziekenhuisopnames en overlijden na die uitbraak daar?

Gisteren gegeten in Elten Duitsland. duidelijke protocollen bij aankomst.
Aankomst -en vertrektijd invullen, naam, woonplaats en telefoonnummer.
Handhygiëne en natuurlijk mondkapje.
Bediening had ook mondkapje.
Tafels werden secuur schoongemaakt.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:07

Gek genoeg is Tönnies de laatste tijd niet veel in het nieuws geweest en ik heb even gegoogled, maar ik kan ook nergens vinden of er doden zijn gevallen die samenhangen met de besmettingen binnen het bedrijf. Wel schijnt dat er veel valse positieve tests waren. Het is een beetje een rommeltje rondom Tönnies, want er zijn ook brieven verstuurd dat medewerkers positief getest zouden zijn, terwijl zij van niks wisten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:11

Shadow0 schreef:
In het vorige topic ging het oa over thuisblijven met klachten... waarbij ik aangaf dat het belangrijk is om uit te zoeken waarom dat gebeurt, en barrieres daarin concreet weg te nemen. Toen werd er gesproken dat het vooral de eigen keuze is van werknemers.

Maar inmiddels toch dit artikel:
https://nos.nl/artikel/2342682-zorgen-k ... thuis.html

(Goed nieuws: er worden vandaag onaangekondigde inspecties gehouden. Hoe weet ik dat? Nou, de arbeidsinspectie heeft vooraf even gemeld dat ze onaangekondigd langskomen.)


Ik vind dit een prachtig voorbeeld van wat gebeurt als medewerkers hun mond open doen en misstanden melden: zowel de media als de politiek duikt er boven op. Prima toch.

Op slot en iedereen testen lijkt mij ook een prima plan ja.

Verder lees ik dat de GGD heeft gezegd vanaf nu onaangekondigd te gaan controleren. Dat is toch ook weer iets anders dan hoe jij het nu brengt. Waar lees jij dat zo? Je kunt je afvragen waarom dat niet eerder gebeurde, maar dat is wéér iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:15

bigone schreef:
Op vliegveld Eindhoven zijn op 21 inkomende vluchten 26 besmette passagiers gevonden. En dit onder reizigers die zich vrijwillig laten testen, nog een reden om echt iedereen te testen. Verplicht .

Waarvan 19 in de laatste twee weken lees ik, schokkend. Jammer dat ze niet bekend maken waar die vluchten vandaan kwamen, en of dat Nederlanders zijn die terugkomen naar huis of toeristen of zakenreizigers die hier komen.

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:19

Of zakenreizigers die weer terugkomen.
Dat ze dat niet bekendmaken vind ik niet raar waarom zouden we dat moeten weten? Wat hebben wij aan die gegevens.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:27

Ik ben gewoon nieuwsgierig en zou niet weten waarom ze het niet bekend zouden maken.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:50

Ik begrijp dat ook niet. Het lijkt wel alsof ze de luchtvaart in alles willen ontzien.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:04

purny schreef:
Hoeveel mensen zul je eruit halen als je verplicht gaat testen? Ik ben meer voor een verplichte quarantaine wanneer je uit een risico gebied komt.

Wil je ze dan een enkelband geven?
Mensen houden zich echt niet aan die quarantaine, zeker niet als ze zich gezond voelen.

Popstra
Berichten: 13780
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:07

Ik kijk af en toe op het topic over mensen van Bokt met Corona en dat gaat pagina`s lang over laten testen. Iedereen is snotterig en niet lekker daar en iedereen word negatief getest.

Ik ken er nochtans maar 2 die gereageerd hebben die wel Corona gehad hebben in het begin dat het er net was. Raket en nog 1 En dat op een bijna 60 pagina`s lang topic!
Ik vind dat toch wel bijzonder dat er zoveel die zich niet lekker voelen, hoesten enz negatief getest worden.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:09

Volgens de info van ons ‚rivm‘ komt er dagelijks iemand controlleren op willekeurige tijd. Ben je niet thuis of verklikt een buur je, dan kan daar een boete tot 10.000 frank tegenover staan. Je moet ook dagelijks je temeratuur 2x meten in een soort logboek.
Ik heb uiteraard geen idee hoe waterdicht het is.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:10

elnienjo schreef:
purny schreef:
Hoeveel mensen zul je eruit halen als je verplicht gaat testen? Ik ben meer voor een verplichte quarantaine wanneer je uit een risico gebied komt.

Wil je ze dan een enkelband geven?
Mensen houden zich echt niet aan die quarantaine, zeker niet als ze zich gezond voelen.

Onaangekondigde huisbezoeken. Net zoals burgermeester Aboutaleb zei. En bij niet thuis zijn een boete.
Zelfs mensen gehoord die bij het afwachten van een uitslag boodschappen aan het doen waren.